MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305687 příspěvků |7469 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 93 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 27.5.2020 13:28  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Oprava předních vidlic.


 Zdravím,chtěl jsem se zeptat,zda máte někdo nějakou zkušenost s opravou předních ohlých vidlic a zda se také mění ty pouzdra,co jsou ve vnitř.Děkuji.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Přesně tady se to řeší:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=179268    [xhamsterr]   24.11.2019
Odpověď  Prosím o radu, jak vyměnit vrchní pouzdra ?    [Robert]   24.11.2019
Odpověď  9 z 10 extrémních obráběčů kovu by to udělalo jako caryfuk. Já bych se taky přidal k těm spodním pouzdrům a jezdit - většnou to stačí.    [vana-hb]   24.05.2011
Odpověď  Udělal jsi to caryfuku určidě řemeslně dokonale, ale většinou postačí výměna spodních pertinaxových futer (horní jsou ušetřená) s vystružením. Śavle je nejsnazší nechat navařit a přebrousit. Pokud jsou ohnuté, soustružník je srovná. Funguje to naprosto dostatečně. Neujezdíš to.    [Lada]   24.05.2011
Odpověď  Nazdar opravu přednich kluzáků jsem řešil nedávno.Materiál trubek jsem použil zušlechtovaný 15230.Povch jsem brousil na brusce na kulato na průměr 25.94.Materiál pouzder jsem použil cínový bronz 403016 cu sn 6.Pouzdra jsem po nalisováni stužil na soustruhu na jedno upnutí aby byla souosá na průměr 26H7.Spodní hlavy jsem odřízl následně nalisoval a zavařil.Po svaření je nutné zůhlování osy.To jsem řešil převrtáním otvoru a výrobou nové distanční trubičky na levé straně.Na pravé straně jsem odvrtal stávající závit a vyrobil na soustruhu vložku se závitem M12*1.5 a nalisoval zpět do hlavy kluzáku.Tímto příspěvkem jsem chtěl jenom naznačit že tato oprava je hodně náročná na vybavení a čas oprava mi trvala 3 dny.    [caryfuk]   23.05.2011
Odpověď  Nevím jak je to se spodkama na péráka,ele na Čízy spravuje pan Kuta.Za optání člověk nic nedá-kontakt na něho je na stránkách o ČZ.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2011
Odpověď  Reagoval jsem pouze na to, že soustruhem nelze udělat odpovídající povrch. Jinak tvrdochrom je dost drahá záležitost a na péráka přepych. Šavli ohlou jako hada jsem taky ještě neviděl a pokud by byla, vyměnil bych trubku -samozřejmě bych nekupoval bláto. Pokud je ale jen prohnutá, určitě plůjde srovnat. Obrať se na někoho šikovného v okolí, neměl by to být problém.    [Lada]   17.04.2011
Odpověď  Já jsem kdysi, když jsem renovoval, tak jsem se přifařil k lidem co ty trubky obrousili, nanesl se tvrdochrom, obrousil se na požadovaný rozměr a daly navý futra. J.    [Jíra]   17.04.2011
Odpověď  ja to na soustruhu mam dělany-a nevim jestli je to teda pak ještě doleštovany-to je pravda, ale je to opravdu super. Dělat nové trubky by asi tak jednoduche nebylo nebo nevim no,ale jsou tam někde v tom ty šneci pro uchycení pružin atd.-kdyby to bylo tak jednoduchy tak to už někdo davno děla-protože si myslim. že hodně lidi by si to rado koupilo.    [honza]   17.04.2011
Odpověď  Tak Láďo, můj názor je, že výsledný povrch je broušený na něčem jako hrotová bruska (nebo jak se to jmenuje).

Podle mě, když je ta trubka tak vydřená že to vadí tak je na vyhození. I kdyby jsi jí osoustužil a pak nějak vyhladil aby nebrousila pouzdra, tak si vem co tam zbude za materiál. Myslim že pak by byla náchylná na ohnutí. Nehledě na to, že v té délce a síle materiálu ... no nevim jestli by jsi to přesně upnul a i kdyby jo tak to bude pod nožem pružit a poskáčeš povrch.

Já bych porovnal starý a nechal je, nebo se někde poohlédl po firmě co renovuje hydraulické písty. Taková firma by ti udělala nové trubky a přivařili by je na původní padky.    [vana-hb]   17.04.2011
Odpověď  A na čem myslíš vano, že se ty trubky dělaly. Musíš říct soustružníkovi co chceš.    [Lada]   17.04.2011
Odpověď  Stočit trubky na soustruhu jsem slyšel už spoustakrát, ale osobně tomu nevěřím - problém je že na běžném soustruhu neuděláš přesný povrch a jak píše kolega, nebudou ti pasovat originální pouzdra. Problém soustruhu taky je, že povrch nemá požadovanou hrubost - od nože je tam stopa která pouzdra brousí.

Co by šlo, tak někde sehant a nebo nechat vyrobit novou trubku a nechat jí navařit na původní spodek,ale asi by to něco stálo.    [vana-hb]   17.04.2011
Odpověď  že bych je viděl zvlněné jako hada to se mi nestalo, ale co jsem měl zatim snad na všech, byl jiny problem-jsou v ruznych častech ruzně vyběhané-hodně jsou vyběhané hlavně dole-u brzdy potom trochu stranově. Pokud je nemaš vyběhané moc nech je lehounce stoučit na soustruhu celé co jednoho pruměru-ale potom ti asi nebudou moc sedět ty pouzdra kupovany-dělaj to s malym přesahem-tak to kdyžtak budeš muset vytočit z kulatiny pertinaxu a maš to:)    [honza]   16.04.2011
Odpověď  Z vlastní zkušenosti:

První věc jsou pouzdra - koupíš nová a ty postupně nalisuješ a vystružíš. Většinou stačí dolní, já dělal oboje. Koupil jsem je na burze od těch slováků - mají je líp udělaná než ta co se prodávají u čechů ... nevím jména prodejců, ale ty slováci mají na dolních pouzdrech osazení.

Trubky se na pérákovi ohýbají normálně. U toho co jsem koupil já byly jak had. Pokud jsou zachovalé tak se je vyplatí porovnat protože když koupíš jiné tak je to z bláta do louže. Jak píšu, ten materiál je bláto a porovnáš je obyčejným truhlářským stužidlem.

Jestli se to podaří tak vyfotím nějaký přípravek    [vana-hb]   16.04.2011
Odpověď  kup na burze jiny nema cenu opravovat ohly dyt vidli na jawy je mraky futra se daj koupit nebo nechat udelat u soustruznika    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2011
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006