MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304881 příspěvků |7428 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 92 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Diskusní téma 4.4.2020 19:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

ventily


 Zdravím a mám dotaz.Memohl by mě někdo napsat rozměry ventilů a jaký byl použit material,a jestli bylo použito více druhů na 01 a 02 dík    [jarda]   21.09.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  ...jsem slepej,už to tu JWM psal, nitriduje se pouze dřík. Jdu volat na tu nitridaci.    [kambucha]   19.03.2014
Odpověď  Tak ventily mám přebroušený a opravený, sedla sfrézovaný a spasovaný s ventilama. Vše profesionálně. Ventily těsní jak bukový špunty. Budu je tedy posílat na tu nitridaci, a chci se zaptat jestli mám zadat pouze zanitridování dříku nebo celýho ventilu, jestli vůbec část lze (na to jsem se pana Švehly zapoměl zeptat)? A jestli mám počítat s tím že se budou muset pak ventily se sedlama znovu zalapovat? Jak praví zkušenosti? Díky    [kambucha]   19.03.2014
Odpověď  Jo, např. ta C36 je pro tento účel dobrá volba. Já tam používal co "dům dal" , ale napřed jsem si tu díru vždy změříl. Obecně já standardně používám ložiska ZVL a musím zaklepat, neměl jsem s nima problém. Pokud někdo ložisko vrazí do oválné díry nebo přepískne přesah na vnitřním kroužku, tak to nezachrání ani SKF apod. za těžký peníz.    [Milan(OHC)]   22.12.2013
Odpověď  Milane, a dáváš do vahadlovky ložiska s tolerancí(C3..) nebo bez? Díky za reakci    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2013
Odpověď  S těma N204, byl poněkud problém, protože v rámci různých dohod RVHP byly řady ložisek vyráběny porůznu a zrovna N204 byly mimo sortiment ZKL. Není to ale až tak choulostivá věc a kdo nechce dát majlant za toto ložisko např. od SKF, tak se tam dá normálně použít i kuličkové ložisko. Montáž je trochu komplikovanější, ale jde to. Pro potenciální frflaly - motokrosová verze motoru má vačku uloženu ve třech kuličkových ložiscích ve stejném odlitku vahadlovky,jako je ten sériový-ověřeno vlastní zkušeností. Jinak k té nitridaci platí to, co napsal jwm - www.nitridace.cz - to je v Brně a je tam nějaký pan Švehla. Dřík ventilu se nitriduje do hloubky 0,06 - 0,12mm.    [Milan(OHC)]   19.12.2013
Odpověď  Dle obrázků konce ventilu soudě dle mne už nekdo opravoval konce ventilu navařením a následným zabroušením přeteklého heftu na brusce. Jinak si nedovedu vysvětlit proč by to někdo brousil. Pokus se dát magnet i na konec ventilu. Bůh ví, čím to navařovali.    [ED250]   19.12.2013
Odpověď  Jindro neboj,to bude dřív.To kambucha,posílal jsem to před 3 roky do Plzně ale kontakty mám doma v dílně,tady v Brně to dělají také www.nitridace.cz.V Plzni se jim do pícky vešly pouze 3 sady najednou,tady nevím,domluv se s nimi.Nitriduje se pouze dřík a to do hloubky tuším 0.15mm.Ventil po nitridaci nemění rozměr,čili si je nabruš rovnou na přesnou míru.Kdyby něco,dej vědět,najdu tu adresu do Plzně.    [jwm]   19.12.2013
Odpověď  K těm ventilům. Ty vytlačené zoubky na konci (na čele) dříku jsou vymáčknuté přes rovinu, takže je určitě potřeba je zbrousit. Pokud bych to nechal udělat tak aby se pouze do roviny srouvnaly ty výstupky tak určitě brusič trochu "štrejchne" i celou plošku. Jaká je vrstva té plasmové nitridace? A typ té nitridace když budu poptávat nebo nějakou firmu by někdo neznal? Pokud teda ty ventily jsou originál! Ty moje na magnet nereagují tak snad jsou.    [kambucha]   18.12.2013
Odpověď  Oldo děkuji a nehoň se, do jara čas.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.12.2013
Odpověď  Pro Járu: tak to jsi měl kliku,taky bych ještě pár kusů potřeboval.To víš ruská kvalita,mám ruskou gola soupravu z r.1977 a stranové klíče z Miga 19 a nejde to zničit.    [jwm]   18.12.2013
Odpověď  TO JWM:Přesně to tvé válečkové ložisko "N 204" made in USSR,jsem kupoval asi před 5-lety.Čekal jsem na něj asi tři týdny,nežli dorazilo na prodejnu.Když jsem spatřil zemi původu,tak jsem se zarazil,ale prodavač mi s ledovým klidem řekl,že mi "vydrží věčnost" a měl pravdu!Dodnes není sebemenší problém,ani náznak nějakého opotřebení.
Ještě si pamatuji,že jsem dost za něj platil,nějak kolem 300kč.    [Jára]   18.12.2013
Odpověď  Ha, tvrdili mi, že to patří japoncům. :-O    [T-1000]   18.12.2013
Odpověď  http://www.nbibearings.com/ je to Španělský "lágr."    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A detail kódu.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Krabičky od ložisek si schovávám. Dá se do nich sem tam dát šroubek a uložit třeba do kastlíku motorky. Vyhrabal jsem dnes v dílně i krabičku od ložiska, co koupil T1000 do svého motoru. Tak snad to pomůže.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  To japonský si nepamatuju. Zítra se snad nezapomenu stavit a zeptat.
Pro jwm: já vždycky dával tuzemská ložiska, ale výroba v Klášterci už dlouho neběží a původ výrobků pod značkou ZKL je dnes bohužel krajně nejistý. Zlaté staré zásoby. A co se ruských věcí týče... mám doma sadu sovětských závitníků a přijdou mi nezničitelné. Některé jejich věci byli i člověkuodolné. Ne nadarmo sověti lítali do kosmu. Něco holt uměli.    [T-1000]   17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jindro,jen mimo téma hlava osazená závitovou vložkou Würth,nezničitelná.    [jwm]   17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  sada ventilů z výkovků Poldi.    [jwm]   17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  bronz značení.|Jindro možná to stihneme.    [jwm]   17.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  K tématu o ventilech.Správný materiál na ventily na půlitra je LAKR,výkovky Poldi Kladno antimagnetický materiál,na kterém se po broušení na míru musí provést plazmová nitridace,což je jediná metoda jak u anticorového materiálu zlepšit tvrdost povrchu.Tento materiál má díky vysokému přídavku chromu velmi dobrou odolnost proti zadření,ve spojitosti s vodítky s hliníkové bronze je to téměř nemožné.Materiál na vodítka používám Nikl Aluminiovou bronz,označení je AMS4640,když na vodítka navíc osadíte běžně dostupné simeringy,olej nemá šanci.    [jwm]   17.12.2013
Odpověď  T-1000: A kde jsi to kupoval? všude kde jsem volal tak SKF 1200, FAG 900 atd. To japonský je jaký výrobce?    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  Také Vám přeji šťastný a veselý, Oldo kolečko kol komína prosím udělej za mne, já nemám na čem.    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  T-1000,je to o osobních zkušenostech např. u SKF je jistě kvalita zaručena ale kdysi/ještě předloni/jsem koupil u firmy Logup,ložiska ruské výroby s bronzovou klecí,které prodavač odkudsi vytáhl jako vzácnost a tišší ložiska jsem nikdy neměl.Mám ještě jednu sadu ale až dojdou,pojedu opět osvěčenou značku ZKL.Jinak kluci přeju Vám všem půlitrářům šťastný a veselý vánoce a doufám,že na nový rok uděláte alespoň kolečko okolo komína,samozřejmě na půlitru.    [jwm]   17.12.2013
Odpověď  SKF 600,- kus, japonské myslím asi 350,- kus.    [T-1000]   17.12.2013
Odpověď  Já jsem před rokem kupoval do své vahadlovky normálně ZKL. Faktem je ,že ho prodavač vyhrabal někde ze skladu a dle krabičky bylo ještě těžce socialistický, ale bylo :-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  Jednalo se mi jen o jednu věc. Mám dva šnekové motory, které si myslím, že už asi nezabublají a dám si je do kanclu. A proto se mi tam nechce dávat SKF za 1200. A u šneka jsou tam dvě. Hledám nějakou levnější variantu. Bohužel ZVL teď není dostupné. Díky moc za reakci.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.12.2013
Odpověď  Aaaa, kua, SFS jsou šrouby. Samozřejmě SKF.... :-P    [T-1000]   17.12.2013
Odpověď  Na jedné straně vačky je SFS a na druhé straně japonské (značku si nepamatuji), protože ho SFS nemá. Chlapík tvrdil, že lepší než to japonské na trhu není. A výběr hodně omezený. Stavím se u něj a vyptám na značku.    [T-1000]   17.12.2013
Odpověď  Už si přesně nepamatuji. Ložiska si kupoval majitel. Česká nechtěl a tohle je nějaké Japonské.    [ED250]   17.12.2013
Odpověď  Ede, ta N204 co jsi dával do vahadlovky je od jakého výrobce? dík    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2013
Odpověď  Je to nakulato obroušené... Těžko řící kdo a proč to udělal. Tady je originál.
http://ed250.rajce.idnes.cz/Repas_Hanzovo_cerne_pe tistovky/#P1130098.jpg    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2013
Odpověď  Taky jsem se u svého motoru divil, jak malé jsou ty "zápichy" pro klínky. Tady z fotky to podle oka nepoznám, ale pokud je ta hlavička stejného průměru jako dřík, pak bude zápich v pořádku. Ty klínky se pružinou do zápichu sevřou takovou silou, že jen tak nevyskočí. To pozobání na vršku jsou prohlubeniny nebo výstupky? Pokud prohlubeniny a hlavička je rovná, tak bych to asi neřešil, pokud výstupky, tak bych zabrousil dorovna, tak, abych neubral ze zbytku.    [longr]   15.12.2013
Odpověď  Nejsem strojař,ale to osazení pro klínek je takhle podle výkresu.Taky se mi zdálo malé,ale mám to takhle taky a drží a chodí to.Když se podíváš na výkres,který je na netu,tak to zjistíš,že to tak je.To ,,naklepnutí" toho konce to nevím jestli není moc hluboké.Sice jsem upravoval ventily taky na té ploše a po 5000km nebylo nic znát,žádné ,,rozklepání".Ale jak říkám,nejsem strojař.(mám ventily co jsou do dnešních aut upravené a zkrácené na délku)    [Pilot]   15.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...to je zmatek tak ještě jednou    [kambucha]   15.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...druhé foto    [kambucha]   15.12.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové nemáte někdo radu jestli se dají (vyplatí) opravit zakončení ventilů pro klínky. Netuším proč je to tak poškozené ale někdo po obvodě obrousil konec dříku ventilu a zdá se mi že je tam už malý zub pro klínek. Je to obroušené více u hran toho osazení tak kdyby se broušením trochu zajelo do toho osazení (tím ale prodloužila zůžená část pro klínek a zkrátilo osazení) vznikl by tam zase větší zub pro klínek. Zmenšení průměru té zůžené části pro klínky je asi blbost to by už nesedělo v klínkách. Nevím jestli se ten ventil vůbec dá brousit aby se nezabralo do měkkého? Zároveň je tam poškozená ploška pro hrníček od vahadla. Obě poškození viz foto. Opravovat nebo koupit nové? Jinak zbytek ventilů je v pořádku.    [kambucha]   15.12.2013
Odpověď  Od toho kontaktu na Bazosi mam robenu hlavu na 02 (nove ventily, voditka, prefrezovane sedla}. Robil mi to asi pred 5 rokmi, najazdene na tej hlave cca 10 000km a zatial bez problemov.    [Brano]   29.10.2013
Odpověď  Aha.. Tak mýlka. Popletl jsem si čísla. Ty ventily jsou z jiného zdroje. Beru spět!    [ED250]   29.10.2013
Odpověď  Dle kontaktu jsou ty ventily od stejného majitele, jako kvalitní kluzáky vahadel, nebo vyrovnávač rázů vaček - oba díly už jsou vyzkoušené a drží.. Asi bych se toho nebál.    [ED250]   29.10.2013
Odpověď  Co říkáte na tohle? http://motorky.bazos.cz/inzerat/28369705/ventily-J awa-500-OHC.php    [jirka]   15.10.2013
Odpověď  Děkuji Vlado.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2012
Odpověď  Email na toho pána je: villiers@seznam.cz    [Vlado]   03.12.2012
Odpověď  Zdravím všechny, potřebuji pomoc. Volal jsem p. Novákovi jestli nemá ventily na šneka. Bohužel na šneka nedělá, ale a on mi doporučil pána který je nechával v Anglii dělat na zakázku. Ten pán jsem snad jmenuje křestním Václáv je snad z Českých Velenic a tady na fóru má přezdívku Viliers ?. Znáte někoho takového? Mnohokrát děkuji za kažkou stopu.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2012
Odpověď  Zdravím. Já si myslím, že ta litina bude v pohodě, když to funguje i s bronzí, u které bych se teda bál víc, kdybych neslyšel, že to funguje.    [o.k.longr]   23.10.2012
Odpověď  Taky jsem se bavil s jedním motorářem a ten mi doporučil materiál 423046 nebo 423048-to jsou hliníkové bronzi.Má větší odolnost vůči žáru a je tvrdší.Udajně se to používá v motorech i dnes.    [kuba]   23.10.2012
Odpověď  Ty vodítka budu muset nechat tak jak jsou.Alespoň myslím,protože co jsem zatím hledal info tak šedá litina s perlitickou strukturou asi kalit nejde,nevím nejsem znalec.Ale pokud se dají použít i bronzové,tak myslím že i tyhle by mohli fungovat,tak jak jsou bez problému.Nebo se mýlím?    [Pilot]   23.10.2012
Odpověď  Přesah pro zalisování do hlavy stačí 0,04-0,05mm. Tak je to u originálu.    [ED250]   23.10.2012
Odpověď  Ahoj jednou jsem to konzultoval s jedním metalurgem a ten mně doporučil místo litiny bronz 423018 (CuSn8), nebo lepší 423122 (CuSn10Pb10). uložení 8H8, ale už si nepamatuji jaký přesah pro zalisování do hlavy.    [jirka]   23.10.2012
Odpověď  Díky EDe.Zkusím to,až budu řešit svoji hlavu.    [kuba]   23.10.2012
Odpověď  pr.8H8 údajně stačí.    [ED250]   22.10.2012
Odpověď  Hliníková bronz-dobrý materiál.Taky jsem přemýšlel,že bych to vyzkoušel.Ale nevím jaké tolerance dát mezi ventil a vodítko.    [kuba]   22.10.2012
Odpověď  Kluci odtud je dělali z Bronzu 423016 - 18 a taky jim léta slouží. Myslím, že to nebude dělat neplechu.    [ED250]   22.10.2012
Odpověď  No tepelnou úpravu jsem zatím neřešil,to ještě případně pořeším jestli to u těchto vodítek půjde.Jsou ze šedé litiny s perlitickou strukturou,alespoň pokud si to nepletu.    [Pilot]   22.10.2012
Odpověď  Zdravím.Zajímalo by mně,jestli se řešila i tepelná úprava.Originály jsou totiž z martensit.litiny a konce vodítek jsou přikaleny.Bez tepelné úpravy by to asi tolik nevydrželo vzhledem k bočnímu tlaku vahadla při stlačování ventilu(když konec vahadla opisuje půlkruh).Dnes se tento pohyb neřeší,protože vahadla se prostě nepoužívají,tím pádem se vodítka mohou použít z měkých materiálů.    [kuba]   22.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím všechny ve spolek.Tak jen pro zajímavost přikládám obrázek těch ventilových vodítek už po úpravě na požadovaný tvar a rozměr.    [Pilot]   20.10.2012
Odpověď  Ahoj(EDe250).Já sem koupil vodítka co jsou do dnešních aut a nechal sem si je brousit na kulato,protože to vodítko mělo tvar válce.A pětistovkové tam má ,,límec" ale to asi víš.Ještě je nemám doma.(Navíc já jezdím už na nepůvodní ventily.)A tak mi to ,,žralo "slušně olej.Na 1000km víc jak litr.Bylo to tím,že už jsou pěkně ,,jetý".Až je budu mít tak sem můžu dát snímek.Nebo mě kontaktuj na mejl ať tady zbytečně ,,nezatěžuju".    [Pilot]   07.10.2012
Odpověď  Ahoj Pilote. Jak jsi pořešil vodítka? Někdo je vyrábí? Taky je budu muset v budoucnu řešit. Mé už jsou na hraně. Díky.    [ED250]   07.10.2012
Odpověď  Zdravím,jen ruším dotaz ohledně výměny ventilových vodítek.Už to je pořešené.    [Pilot]   30.09.2012
Odpověď  Zdravím všechny.
Mám dotaz,potřebuju vyměnit ventilová vodítka.Dal bych to udělat do AHRy,nemáte někdo zkušenost co se týká kvality provedení?Nevím jestli bych to zvládnul v domácích podmínkách.    [Pilot]   29.09.2012
Odpověď  Kdysi jsem opravoval hlavu na Nortona S 2 , která byla již upravena /větší ventily/a ventil odešel , mám za to že to byl výfuk. Tak jsem tehdy soustružníkovi nechal upravit ventil z TATRY 138, pásnul krásně, ale potom ulítl talířek , zapíchl se do pístu a bylo vymalováno..Holt to není tak jednoduché, jak to vypadá...    [kriz]   27.09.2012
Odpověď  Nově vyrobené ventily originál pro motor JAWA 500 ohc typ 01 a 02 opět v prodeji.
Pro ty co si je už objednali- budou rozesílány během příštího týdne. Případné objednávky na tel. 774 680 061, nebo guzziklinik@email.cz    [esomann]   26.08.2012
Odpověď  Dobrá Honzo,s paní jsem na tom stejně,chápu.Pozvání ale platí a nemusí to být zrovna teď do Rovenska.    [jwm]   03.05.2012
Odpověď  Netlač mě do rohu jwm. To je i jen s autem 1,5 dne a to teď fakt nemám. Motorkám jsem sice propadl, ale jsou i důležitější věci. Třeba manželku bych kvůli nim nevyměnil, jak už se tu někdo pochlubil. A není všem dnům konec.    [Honza l]   03.05.2012
Odpověď  Honzo,u piva je každý z nás akademik, o tom není pochyb a důchod není na obtíž ani na zábranu,každému z nás do něj trochu chybí,mě už málo a auto dnes má skoro každý,takže se nevymlouvej a doraž.Slibuješ?    [jwm]   28.04.2012
Odpověď  Nepochybuju jwm, že bych se v Rovensku lecos užitečného dověděl a že je tam dobře. Ještě mi chybí trochu do důchdu a pak snad zbude i nějaký čas na takovéto bohulibé záležitosti. A do té doby snad bude i na čem. Každopádně dík za pozvání.    [Honza l]   25.04.2012
Odpověď  Já jsem si do zásoby jednu sadu taky objednal, přecejen tomu motoru jednou dopřeju pořádnou GO :)    [o.k.longr]   22.04.2012
Odpověď  To jsme na tom Honzo všichni stejně,proto máme půlitra abychom se v tom mohli nepřetržitě hrabat.Jinak co jsem zkoumal různé motory OHV,tak poslední motory měly ventily magnetizující, asi nebyl kvalitní Poldi materiál po ruce a byly neskutečně vydřené.No a v Rovensku se můžeš stavit i bez motorky alespoň na výměnu zkušeností.    [jwm]   22.04.2012
Odpověď  Určitě se s tebou jwm nebudu poměřovat ve znalosti motorů, ale troufnu si namítnout že právě vyšší otáčky a tlaky znamenají vyšší i tepelné namáhání. Měl jsem OHV, která jezdila do poslední chvíle (slušně), než jsem do ní sáhnul a byly tam ventily mě neznámého původu, magnetizující. Pořád ale mluvím o běžném provozování, ne o broušení motorů a já jsem samouk. Jinak si myslím, že současná technologie i materiály pro výrobu ventilů budou jiné, než před 50ti lety. A předpolkádám, že rozlišování sacího a výfukového ventilu je z důvodu jiné tepelné odolnosti, protože jsem se s tím setkal i u motorů, kde měly oba stejný průměr talíře. Je mi sympatická vaše parta OHC a držím vám a vašim půllitrům palce. Já ale nemám na čem a jsem ten, kdo se v tom víc hrabe než jezdí.    [Honza l]   21.04.2012
Odpověď  Zdravím všechny.Ono ani tak nejde o to,s jakými tlaky motor pracuje ale o to,jestli jde o vzduchem nebo vodou chlazený motor,materiál ventilů je rozdílný.Výfukový ventil je materiálově stejný jako sací,jak u OHC tak u OHV a prohodit nejdou,mají jiné průměry sedel/u OHC/.Co se týká OHV Jawy,tak tam by automobilové,ocelové ventily neobstály ne více než několik set km bez abnormálního úbytku vodítek při ztrátovém mazání jaký OHV Jawa má.Tam musí být ventily z antikora LAKR/technické značení/,které se provozem zaleští a jsou hladké jako sklo i když se majitel o mazání moc nestará.Castenroy,oběhaná vodítka mají v řezu tvar přesýpacích hodin,podle směru tlaku vahadel,takže použít nové ventily o 0.02 mm větší na průměru je řešení ale pouze krátkodobé.Honzo,ukážeš se v Rovensku alespoň na kus řeči?    [jwm]   20.04.2012
Odpověď  Z toho, kolik já najezdím se nedají dělat žádné závěry. Podstatné je, že jde o typové originální ventily na motory aut a motorek, které pracují s většími tlaky a otáčkami, než tehdejší motory při běžném provozu. Jediné co si ohlídám je, abych na výfuk nedal sací. Já nemám důvod jim nevěřit. Automobilové ventily jsou běžně za 300 Kč, motocyklové 500. Na 350 OHV bych ten automobilový klidně dal.    [Honza l]   20.04.2012
Odpověď  Honzo I ..a už ti ty ventily choděj v motoru? Co cena? Mám v merku jednu sadu do foroty taky pořídit, tak se asi budu muset rozhoupat.    [kambucha] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.04.2012
Odpověď  Taky jsem dvě sady objednal, budou se hodit.    [walthers]   19.04.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak objednáno. Do foroty se budou hodit. Snad se najdou i další a objednávka proběhne. Ty moje už nic moc, snad ale nějakou dobu ještě sloužit budou.. :o)    [ED250]   19.04.2012
Odpověď  Nevím, jestli ventily z Ahry jsou z materiálu LAKR (to je technické, nebo obchodní značení?). Ale jsou to ventily, které se používají v moderních motorech motorek a aut,které mají delší životnost. Pochybuji, že jsou horší, než tehdejší. A jsou antimagnetické (aspoň ty, co mám já) . Dodání podle mých zkušeností do týdne. Samozřejmě nikomu nenutím.    [Honza l]   19.04.2012
Odpověď  Hlavně co mi říkal pan Novák tak ventily jsou dělány tak, že na průměru dříku jsou dvě stovky navíc takže se můžou použít stávající vodítka pokud už nejsou úplně po smrti.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  Díky. Zítra zavolám.    [ED250]   18.04.2012
Odpověď  Zdar všem,moc pochybuji,že v Ahře budou mít antimagnetický materiál na ventily LAKR.Není žádná legrace sehnat originální výkovky.Nedávno jsem řešil výrobu 1 sady a dodělání dalších dvou,vše se musí dělat ve špičkách,pak brousit nakulato a nakonec je problém s nitridací.Kdo by jste se dostal až k nitridaci,tak tu mi dělali v Plzni ve firmě Body cote,kde mají plazmovou pec.Je kolem toho běhání dost a dost,takže doporučuji koupit hotové od renomované firmy,ušetříte si čas a nervy.Ventily z hnízda pana Nováka jsem získal od Milana a je to řemeslo,radost pohledět a nemagnetují.    [jwm]   18.04.2012
Odpověď  Ede, zavolej přímo mu. Cena cca 2500. Ja jsem si objednal dvě sady, ale aby to mohl objednat tak potřebuje aspoň sto sad. Do stovky mu chybí cca deset sad. Říkal, že to dělá asi naposled. Už se věnuje jiným věcem. Takže zřejmě poslední možnost.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  [castentroy] Zavolat mám přímo jemu? Potřeboval bych časem ventily na 02.    [ED250]   18.04.2012
Odpověď  A zkoušel někdo Ahru? Zatím mi vždy dokázali najít náhradu tak, že seděl dřík a talíř, délka se upravovala. Cena do 500 Kč ks.    [Honza l]   18.04.2012
Odpověď  Zdravím všechny, teď jsem mluvil s panem Novákem a řekl mi že do objednání v Anglii potřebuje ještě pár kupců. Takže jsem se s ním domluvil, že zde hodím jeho telefon - 774680061. Takže kdo potřebuje nové ventily tak šup,šup objednávat.    [castentroy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2012
Odpověď  Zdravím. Nevím jestli je to ještě aktuální, ale pokud by jste ventily objednávali tak bych se z dovolení také přidal.    [MK22] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2012
Odpověď  Já je mám na svém stroji 02 nejeto 2000 km a asi to bude ok.od Nováka,teď potřebuji pro Eda250.Bral je prý i Milan Ohc od něho,takže to nebudou žádné sr....    [Pilník.]   28.11.2011
Odpověď  Zdravím, pokud by někdo chtěl ventily na typ 00, tak mi zbylo několik sad. Původně jsem je panu Novákovi zajišťoval v Anglii na základě vlastních výkresů. Snad se osvědčilo :) Vašek    [Vašek]   28.11.2011
Odpověď  Díky pilníku. Já bych do toho šel.    [ED250]   28.11.2011
Odpověď  Zdravím,scháním sadů ventilů do hlavy na 01,02.Mluvil jsem s pánem Novákem,a ten na mě zapoměl a všechny ventily prodal Milanovi Ohc. Scháním je pro kamaráda Eda250. Pán Novák ,by je popř. objednal z Anglie ,ale musela by to být vštší objednávka asi 10 sad.Cena za sadu by byla kolem 2500 kč ,tak se ptám kdyby by byl zájem a sehnaly by jsme zájemce o ventily ,tak bych to s panem Novákem domluvil . Tak se ozvěte ,zda by to bylo reálné ?    [Pilník]   27.11.2011
Odpověď  Zkoušel někdo ty od Motorenu? Myslím, že by to bylo jednoduší, než shánět tatrovácký a pak je ještě upravovat.    [Jiří]   07.11.2011
Odpověď  díky    [Petr]   09.10.2011
Odpověď  Tatra má ventily o průměru 9 mm ale talířky má jen 36 mm.Výfukový ventil na OHC by z nich udělat šel ale sací ne ten má průměr 40 mm.Lépe se dají použít ventily ze 613-ky ta má průměry talířků dostatečné a dřík má 9mm.Výfukové ventily má plněné sodíkem.    [jwm]   09.10.2011
Odpověď  Je pravda že na pětistovku jdou ventily z Tatry 805?    [Petr]   09.10.2011
Odpověď  Je pravda že na pětistovku jdou ventyly z Tatry 805?    [Petr]   09.10.2011
Odpověď  http://jawa500.sweb.cz/vy pocetka/hlavicka.html    [ED250]   04.10.2011
Odpověď  vykresy ventilů jsou na -jawa500.sweb.cz/vypocetka/vykresy/    [slava]   04.10.2011
Odpověď  Zdravím Milane, mohu poprosit též o výkres ventilů. Mám jen ty skycu. Díky moc.    [ED250]   04.10.2011
Odpověď  Ventily pro 01 i 02 jsou stejné, pouze 00 má jiné. Materiál je označen LAKRO a ventily byly dělané ze zápustkových výkovků. Jinak vlastní výroba je poněkud problematická. Spíše se to dělá úpravou ventilů vhodných rozměrů ze současných auťáků nebo se dají i koupit velmi kvalitní funlg nové ventily přímo na OHC. Dej sem e-mail a já ti pošlu originál výkresy ventilů.    [Milan(OHC)]   04.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Skyca výfukového ventilu. O ventilech tu je mnoho popsáno v historii.    [ED250]   04.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Skyca sacího ventilu.    [ED250]   04.10.2011
 Přidat odpověď   (97) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006