MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302202 příspěvků |7310 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 62 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (K | Diskusní téma 15.10.2019 03:35  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Detaily Jawa 250/590 sport 1967


 Ahoj všem, jsem daty nový, ale mám starou motorku ;-) Jde o mou Jawu 250/590 sport 1967 s původními platnými doklady. Dávám jí po x letech do co nejvíce původního stavu a snažím se zatím vše bez replik. Je kompletní, ale chybí mi nějaké drobnosti a informace o detailech. Zkusím napsat v bodech co mě zajímá a jestli mi někdo znalý pomůže poradit.

1. Páčky bez kuliček jsou stejné jako na pionýra nebo nepasují? Chci koupit originální původní
2. Jak nýtujete zadní madlo?
3. Šroubek přepínače světel a horního dílu masky půlkulatý šroubek jako držák SPZ nebo kulatý placatý?
4. Dají se někde koupit lanka spojky a při.brzdy se šroubením u řídítek jako originální? Je tam závitová vložka v řidítkách
5. Zadní stupačky mám české repliky s závlačkou plechovou, ale původní mám s klasickou závlačkou..co je správně?
6. Ještě mě určitě něco napadne postupně, tak dopíšu
7. Nádrž a sedlo už mám jiné, vím že tam nepatří

Dále sháním teda páčky bez kuliček, víko filtr boxu a plech jistící, levý držák stupačky (trubku) a nějaké původní šroubky M6 a M8 vhodné na pozink, nechci repliky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Záda také dost cítím....ní a nabíječek z Lidlu není nikdy dost ;-) přikoupil jsem i CTEK, která má teplotní kompenzaci...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2019
Odpověď  Může být, ale záda a kolena bolí, než zazimuju udělal jsem si radost novou nabíječkou z Lidlu a jsem příjemě překvapen a nechám teda něco v pohotovosti, kdyby se dalo ...    [Jawik]   06.10.2019
Odpověď  Věřím, že bude ještě pěkný podzim na projížďky ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2019
Odpověď  Taky jsem dal přednost funkčností před jakousi autentičnosti ve vedení bowdenů. Vyjedeme ještě letos než napadnou sračky? Já skončil a už budu raději zazimovávat.    [Jawik]   06.10.2019
Odpověď  Tak to jsme rádi ... .    [xhamsterr]   05.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Už jen výfuky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sice se zima pomalu blíží, ale snad už brzy vyjedu.. elektrika hotová, teď už jen výfuky, nádrž a jedu na STK..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem trochu pokročil...lanka byly oříšek, ale nejlepší funkčnosti jsem dosáhl dát bowdeny do prostřední díry s vést za klaksonem ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2019
Odpověď  Jezdit s jakousi napodobeninou značky se muže dle zákona šeredně prodražt a ty případy jsou, doporučuji nastudovat.
Když už bych si nechal dělat na přání europlachtu tak bych vyšel třeba ze tvaru znaků původní spz a případně něco doplnit do jejich povinného počtu. Ale to pro někoho nebude za ty peníze moc originální.
Kdysi za starých spz jsem dostal místo ztracené "XY 12-34" novou "XYZ 12-34" podobně jako nedávno při přepisu Jawy 50/550 byla stará spz tvaru "AB 12-34", ale pro duplicitu s jiným vozidlem úřadem opravena na "AB01234" a patřičně domalována na starém formátu spz.    [jawik]   10.08.2019
Odpověď  Upřímně je mi úplně jedno, jakou značku tam kdo má, původní, plachta, žádná, na přání. Na značku to nejezdí. Stejně to většina zde “naštěstí” nějak vždycky vyřeší, že?    [Milan]   10.08.2019
Odpověď  Takto by to asi proveditelné nebylo - nové SPZ na přání jsou podmíněny že u vozidel musí být 8 znaků, u motocyklů 7 znaků a mopedů 5 a také platí že znaky mohou být jen písmena a číslice, ne pomlčky(diakritiku).
Ty SPZ vyráběné etovarem lze použít jako náhrady za poškozené původní staré originální RZ - ale i v tomto případě je to vlastně obcházení zákona protože při ztrátě či nevratném poškození značky je majitel vozidla povinen si na DI zajistit novou.    [Martin Štindl]   10.08.2019
Odpověď  Není lepší si dát spz na přání původního typu?Například BN 52-66 na tuhle europlachtu,tu následně doma šoupnout do skříně a nechat si tady https://etovar.eu/cs/jawa-cz-250-350-kyvacka/1988-zadni-spz-razena-na-prani.html vyrazit požadované číslo a jezdit s původní malou SPZ?Nikdo nic nemůže poznat.    [Vojta]   10.08.2019
Odpověď  Značky na přání jsou diagnóza ... .    [jawák]   07.08.2019
Odpověď  Říká se "proti gustu žádný dišputát". Mimo několika strojů z mládí mám také na všem EU plachty. Na pionýrech i zetce mi připadají hrozné, na kývačkách si již zvykám. Cena 5000 není nejmenší, ale když to udělá někomu radost, proč ne. Myslím, za mne dobrý.    [vintera]   07.08.2019
Odpověď  A jako co, nejsi sám co je postižen euplachtami, nic novýho. Më teď naštěstí zůstala malá na 555 a s plachtou by to bylo rogalo.    [jawik]   07.08.2019
Odpověď  EU značku jsem bohužel dostal při přepisu před 5lety, tudíž bohužel s tím nic neudělám, proto jsem šel aspoň touto cestou... samozřejmě bych byl nejraději za původní SPZ. Mám ještě 361 Sport s původními doklady a původní SPZ psané na mě, tak aspoň že u této se mi to podařilo zachránit..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
Odpověď  Za mě taky ne, ale je to jeho věc. Malou chvíli jsem o podobném uvažoval jako o daru, ale nakonec jsem tu "snobárnu" zavrhnul. Obávám se Milane, že diktátu molochu nebude konec a přinese další a horší prasárny, dobře nám tak, jsme furt jen něčí "ovčani".    [jawik]   06.08.2019
Odpověď  Abych ti řekl pravdu, je to katastrofa a to nemyslím ve zlém nebo proti tobě. Nedávno jsem viděl u kámoše předválku ČZ 175 Standart po renovaci. Nádherná práce, kterou naprosto zdegradovala tato nesmyslná EU značka. Dnešní doba je prostě taková. Logika musí ustoupit nařízením a zákonům molochu EU. Snad se nám jednou zase podaří osamostatnit a vrátit se alespoň v některých věcech zpátky na zem.    [Milan]   06.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A je doma    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
Odpověď  Zítra jdu pro SPZ na přání...Joo vím že vyhozených 5000kč, tak prosím bez komentu, ale nesrovnal jsem se s tím, že v době přepisu Sportky jsem musel odevzdat starou krásnou původní SPZ a dostal tu zku.venou plachtu...před pěti lety to bohužel jinak nešlo a pořád jsem byl z toho znechucen, když mám vše původní, štítek originální a čísla sedí, původní starý TP, prostě když už tu plachtu musím mít, tak jsem si aspoň k narozeninám dal dárek a zítra bude výměna... Sem si musel postěžovat no... Zítra pošlu foto co na to říkáte    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
Odpověď  Zase lěkný. Co vidím tak 90% renovátorů na to zapomene a pak už neřeší.    [jawik]   25.07.2019
Odpověď  Myslím, že ne všichni na to zapomínají... Madlo se lakovalo zvlášť a smontoval jsem vratovými šrouby a štětečkem zastřel...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2019
Odpověď  Konečně jednou vidíme na renovaci lakované konce madla.    [jawik]   23.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail přidělání zadního madla... Detail dělá renovaci ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  2 hodiny týdně není moc času, ale podsedlák na místě...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2019
Odpověď  Čtyři sportky? mě by stačila aspoň jedna.mám bohužel vše na 16":) Tak ať se dílo podaří!    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  K 362 Californii nemám žádný vztah...mám teď 3x 590 Sport a jednu 361 Sport..to již stačí...já s ženou a dvě děti...co víc si přát ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  Já si zkompletoval jen sportky Čz 475, 473. 470 na renovaci ještě čeká včetně jedné De luxe. Důchodce ještë nejsem a potomky už nečekám. V našem kraji čezety asi moc nefrčely a na srazech a akcích jich moc není k vidění.    [jawik]   29.06.2019
Odpověď  Za tty prachy bych sel radsi uz do 362, podvozky stoji za starou belu sice u obou ale 362 ma aspon jeste par koni navrch, a ty se vzdycky hodí:)    [onjeL]   28.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Sehnal jsem konečně 361 Sport s původními doklady a starou SPZ, tak jsem šťastný jak malé dítě a bude následovat po 590 Sport ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2019
Odpověď  No práce, rodina, další dítě na cestě, dovolená, práce okolo domu atd atd... Nejsem důchodce no    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2019
Odpověď  Človeče vyjedeš ještě letos? Já bych se s tím tak dlouho hrát nevydržel. Ale dobrý.    [jawik]   28.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Není teď vůbec času na Sportku, ale aspoň jsem dovezl nádrž co ještě zbývala ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase o kousek dále...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2019
Odpověď  Vše cca 3000kč...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Na kolik vyšlo to vodní pískování?    [Felix]   02.06.2019
Odpověď  Snad je to pravda, nebylo zbytí ke sjednocení struktury a povrchu. Chtěl jsem motor jen zachránit. V pravém víku byla díra a v levém rýhy několik mm hluboké, žebra hlav byly dost olámané. Proto se části motoru po dovaření a rovnání oprášil pískem a přeletěl brusným rounem. Jak známo, hlavy a víka 354 se po burzách moc neválí.    [jawik]   31.05.2019
Odpověď  Je pískování a pískování no...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Jednu 361 jsem koupil rozebranou, nekompletní bez tp, ale šla rychle pryč. K tomu nástřiku, mám 353/1960 v pěkném stavu včetně chromu a laku po jednom majiteli a ta má motor poprášený barvou a že by to udělal majitel pochybuju. Diskuse ke gulesku je marná, páni profirenovátoři říkají, že to chtěl zákazník (u jednoho jsem to na vlastní bulvy slyšel jak ho ale lanaří). Přiznám, že k písku jsem se taky jednou uchýlil u totálně rozbitého motoru 354, kde se dovařovaly hlavy a víka, a byl samý hluboký šrám.    [jawik]   31.05.2019
Odpověď  Však to jsem já a sháním 350/361 Sport ;-) kdyby kdykoliv věděl o nějaké nebo měl na prodej, tak prosím nabídněte. Děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Vaše motorka se stává velice populární
https://motorky.bazos.cz/inzerat/105267367/Koupim-Jawa-350361-Sport.php    [onjeL]   31.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za pochvalu...povrchovou úpravu nástřikem jsem nestudoval a rád nastuduji...tento motor nebyl předtím nikdy půlený a nástřiku jsem si všiml jen okolo zadního uchycení motoru.. těžko popsat detailněji...toto je upraveno vodním pískováním... opravdu to zanechává původní struktůru a odstraňuje zoxidovanou vrstvu... samozřejmě můžeme diskutovat, ale tato Sportka už nikdy nebude původní stav, takže si myslím, že je podstatné ať to vypadá co nejvíce původní a není to leštěné jak psí koule ;-( Motor jsem si dělal sám, výpomoc u kamaráda s lisem atd. Ložiska SKF, výbrus a klika Pašalík, převodovka nová původní Uloženka..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2019
Odpověď  Zdravím. Velmi pěkná práce. Sem tam opravuju motory po opravách od některých známých renovačních dílen a je mi zle - už ani nechci vědět co to stálo-protože je to jen naleštěné hovno. Oto hezčí je pohled,když vidím pěčlivě dělanou motorku do šroubku. Chtěl bych jen vzpomenout na povrchovou ůpravu bloků motoru nástřikem jako se to dělalo původně v továrně-viz článek pana Bartuše na motomagazínu. Tato povrchová úprava skončila až po Califách a u závodních a soutěžních motorek přetrvala až do konce výroby. Dnes je inn chěmické leštění-a to je nenávratné znehodnocování věcí jako tomu bylo donedávna tak oblíbené pískování. Třeba to vzbudí diskuzi.    [Petr]   30.05.2019
Odpověď  Chemopur U2081/U2181 2 až 3 vrstvy po deseti minutách    [onjeL]   28.05.2019
Odpověď  Bohužel značku nevím...prý no name s matnícím přídavkem    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2019
Odpověď  Jakou tu polyuretanovou barvu jste pouzily? Ja uvazuji o Telpur T300, ale nemam s ni zatim zadnou zkusenost. Tak jestli muzete napiste nejake postrehy z lakovani.    [takysportkar]   28.05.2019
Odpověď  Pur jste zvolil velice dobře, taky s nim lakuji jawy, je opravdu odolnejsi a ma prirozeny vzhled, postupnym lestenim pak bude mit povrch ktery nepujde rozpoznat od originalniho laku.    [onjeL]   28.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji za info a pochvalu... samozřejmě tužka s barvou je a každopádně to není akryl, ale polyuretan, tudíž hodně plastových polymerů a lak je dosti pružný... dává se to přeci na ztížené podmínky jako jsou zemědělské stroje atd...se šrámy se počítá jako u každé nové motorky nebo auta... prostě bude zase patinka ta pár desítek let ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2019
Odpověď  Máte to moc pěkný, jen počítejte s tím že ze začátku provozovani budete mít nervika z každýho šrámu na laku a těch bude páč akryl je křehkéj, ostipanej lak na hranách, oprýskaná od kaminku atd. Proto si pořiďte malej stetecek a plechovku stejné barvy.    [onjeL]   27.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase o kousek dále...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2019
Odpověď  Předpokládal jsem to, já mám 8/67, byla v dost zuboženém stavu. Štíty dovnitř, vysoké hlavy, svíčky kolmo. Vše jsem ale dolaďoval podle 100% originál J361 Námořnická modř, r.v. 69, najeto 85026km . Tady jsou shodné hlavy, štíty dovnitř. Jediné, co je jiné jsou řídítka a př. blatník vyměněný po držkopádu z ČZ sport.    [Pája]   26.05.2019
Odpověď  Přesně tak...štíty dovnitř někdy do přelomu roku 1967 a pak štíty ven.. mnoho inzercí píše že má štíty dovnitř a jsou raritní na sportku... není tak, bylo to stejně na panelce i sportce dle roku výroby... Mám ještě dvě sportky co čekají až je dám do stavu jako tato černá a jsou rok 1965 a 1966, obě mají štíty dovnitř, zadní blatník dělený a hlava válce s nízkými žebry se svíčkou šikmo...v přelomu roku 1967 již bubny ven, zadní blatník vcelku a vysoké žebra na hlavě se svíčkou kolmo viz má černá Sportka 11/1967 ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2019
Odpověď  Ke změně pri výrobě bubnu (starsi štíty dovnitr, mladší ven) doslo v prubehu roku 1967, tyka se samozrejme sportek i normálních panelek.    [Carlos]   25.05.2019
Odpověď  meela>ty jsi mne dostal s tím plechem pod odrazkou, projel jsem mrak fotek z renovace mé 361, není tam :-) Cojsem si ale všimnul jsou štíty ven, 361 je má 100% dovnitř, kolega je má taky dovnitř, ale na netu je mají i ven, takže tam se to liší dle r.v. ?    [Pája]   25.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto2    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto1    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Těžko fotit úplně střed telefonem... ale kolo je každopádně středem i měřením je na středu vidlice    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2019
Odpověď  Přesně tak kolo musí být uprostřed kyvné vidlice, když změříš vzdálenost ráfku k vidlici, musí být na obou stranách stejný. To že je uprostřed zajišťuje na jedné straně rozeta a na druhé distančky a štít bubnu. Klidně si to změř venku na střed bubnu že máš (musíš mít) stejné rozměry na ose kola.    [HonzaBK]   23.05.2019
Odpověď  Obě kola musí procházet přesně podélnou rovinou motorky. Obvykle se to i kontroluje. Obě vidlice jsou souměrné, takže kolo (ráfek) musí být ve středu vidlice. Správnou polohu určuje originální složení co je na ose. Někdy bývá za leta poškozeno, omačkáno i zaměněno.    [vintera]   22.05.2019
Odpověď  Zítra se pokusím vyfotit... pohled zezadu je každopádně středem rámu    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Můžu poprosit o fotku zadního kola v rámu shora? Zajímalo by mě, jestli je to kolo jakoby vyosené blíž k rozetě? Mám takový pocit, že třeba na 353 nebo i na zetkách 450 atd. je to kolo jakoby vyosené na stranu k rozetě...    [Jezdec ]   21.05.2019
Odpověď  je to tak, mám renovace od 50 až cca 100, drahé vím, ale jsou to moje peníze, vím za co jsem je dal. Slušný lak za 20 je běžná cena, je spousta věcí co navazuje, je těžko vše přesně spočítat. Chrom to je nádrž plus kluzáky a nějaké drobnosti dle ceny chromařů, kola třeba komplet a výfuky dle nabídek eshopů si spočítej sám, atd. Taky jsem si nechal dělat něco přes renovátory, ale počítej, že i překupují práci, našel jsem si linkařku a motoráře za polovic, rozumím oni mají odvody, ale fakturu mi oni taky tehdy nedali. Takže šetři, nebo se na to vykašli a kup třeba auto.    [jawik]   21.05.2019
Odpověď  Je to hodně individuální dle stavu tvé motorky, co ti chybí, co je třeba opravit a v jaké kvalitě to budeš dělat...jde to vše za 30tkč i za 100tkč...profi lak počítej okolo 20tkč..sám si to zvládneš za 3000kč... nějaký garáž majster třeba za 8tkč...je to prostě o kvalitě a co chceš do toho dát. Každopádně já to dělám pro sebe a kdybych to chtěl prodat, tak to nikdo nezaplatí, ikdyž kvalita bude perfektní. Ten čas shánění původních dílů, příprava všeho atd... Opravdový znalec pozná kvalitu, ale běžný člověk moc nepozná rozdíl zda si dal 50tkč do renovace nebo 100tkč. Vše je o detailech a kvalitě    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  TripleBlack:dáš sem pak nakonec prosím,na kolik tě co vyšlo?Tím myslím hlavně lak s linkama+chromy.Zvažuju jestli taky renovat a kolik hlavně našetřit :)!Jediný co vím,tak je to na kolik výjde motor,ty jsem přes zimu dělal dva:)    [Vojta]   20.05.2019
Odpověď  Jo tak bez toho plechu pod odrazkou je to OK, taky jsem ho nenašel :-)    [meela]   20.05.2019
Odpověď  Děkuji... snažím se opravdu dát do toho co nejvíce kvality.. No řemeslo je problém... Kvalita bude určitě motokenny a další... Můj lakýrník sliboval 3 měsíce a byl to nakonec rok a ještě některé věci se opravovaly, takže najít slušného lakýrníka se slušnou cenou to nebude jednoduché...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Každopádně pěkná práce, už bych se taky pustil do dalšího připraveného kousku, ale nemám ochotného lakýrníka, kterého bych i rád zaplatil za slušnou práci...    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  Myslím, že je zatím vše OK.. Každopádně každá kritika mě posouvá dále ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Jo, a myslel jsem jen, že je špatnë vidím v telefonu !!!    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  No to by byly rány jak na motokrosu, pech mají kývačky, klíd. A na linkách nevidím nic zlého, jen to co dělají renovační firmy linkovačkou je až moc pravidelné a všude se stejně nedostanou jako štëtcem. Vše je ok a tomu Vape rozumím.    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  To mě nenapadlo, mrknu doma na sportku.    [meela]   20.05.2019
Odpověď  No to vím, ale nezdá se že tam vůbec byl ten plech.. není ani náznaku, že tam byl přibodovaný.. a to na obou sportkách. Neměly to naposled jen kývačky?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Já jenom koukám že na zadním blatníku chybí v díře na odrazku "opěrný plech" nebo jak to nazvat... Odrazka tam bude držet bez problémů ale mohla by dostávat rány od bordelu co odletuje ze zadního kola.    [meela]   20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto1    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nedalo mi to a zašel vyfotit :-D    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Vape opravdu jen z jednoho prostého důvodu...SPOLEHLIVOST.. Sportka bude jezdit a nebude jen vystavena v obýváku...už nejsem v dílně, vyfotím pak... Jsou to ruční linky.. které si myslíš že jsou špatně?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Máš to pěkný, ale malá poznámka, proč to Vape, když tak bazíruješ na originalitë. Jinak proti Vape fakt nic nemám. Vidím špatně nějaké linky, nahoď detail prosím. Mám jedny plechy ojeté linkovačkou, ale ruční práce je krásná práce.    [jawik]   20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail původních renovovaných pevnostních šroubů (šroubárna Libčice nad Vltavou)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  V pozadí další Sportka připravena na lak..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase o krok dále...motor + Vape 12V na místě. Krk řízení s novými ložisky    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail... původní nové šrouby tlumičů na 12ku klíč + pružná podložka, původní nové napínáky, původní použité zinkované matičky napínáku na 14ku klíč..i pružina původní ;-D teď není moc času pokračovat, tak snad zítra zase něco přibude    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  jo v zápalu boje jsem už taky lecos debilního složil, ale znova listovat kyvku je pech. Jeden kryt (na neveterána) mi místo zinku dali do chromu, no už jsem ho nestříkl...(prý stejně dávali co bylo skladem, říkala mi to paní při jedné návštěvě domova důchodců, hahaha).    [jawik]   15.05.2019
Odpověď  No stane se v zápalu boje... hlavně vědět jak se z toho dostat...bude zřejmě Road King.. přeji už jen ať se ti daří    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Zajimava shoda, taky jsem pomalu zacal skládat sportku a na rozdíl od kolegy, kteremu se zjevne dari, jsem hned prvni krok provedl jak debil - ram jsem hodil na lavici vzhuru nohama, peclive nasadil vidlici, aby mi nevyjely kroužky a opatrne nalisoval čep. Kdyz jsem poodstoupil, zdalo se mi, ze kostra vypada nejak divne-ano vidlici uz jsem vzhuru nohama neotocil, takze byla naopak-drzakama tlumičů dolu (byla to uz bůhví kolikata kyvka, tohle jsem provedl poprve, proste zatmění)    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyby někomu pomohlo, často se lidi ptají jaká barva/stříbřenka je na kryt rozety, tak jsem vzal původní kryt se zachovalou barvou a opravdu téměř bez rozdílu to je nejblíže RAL 9006    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  jo, taky mě dělal jedno sedlo na de luxe, pěkná práce a odpovídá ceně. Jinak ostatní mám od místního čalouníka, ale po nemoci už nešije, škoda.    [jawik]   15.05.2019
Odpověď  Děkuji... jsem ujetý na detaily    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  o tom nepochybuju, jde na to dobře, až pedantsky.    [jawik]   15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za postřeh....dám do barvy plechu... jsem rád když je konstruktivní podložená diskuze... Sedla mám od pana Jirčíka, myslím si že se tak jmenuje... pěkná práce + původní vzhled koženky. Plech původní    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  TripleBlack: jen tak dál,bude krásná!    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Ano někdy to jde, někdy zase ne. Nechával jsem si přečalounit postupně cca 10 sedel a mám zato, že vše bylo jen v barvě. Byl jsem teď i mrknout na na sedlo, které má nerepasovaný plech tak si myslím (netvrdím!), že asi jen barva.    [jawik]   15.05.2019
Odpověď  Excentr šel vpohodě na tisícihran, držák stop spínače je již v červeném základu, držák sedla si nemyslím že byl v barvě, ale je to možné...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  milanOHC byl o něco rychlejší.    [jawik]   15.05.2019
Odpověď  Pěkný povrch motoru. Já bych nezinkoval třeba držák sedla (do barvy), excentry brzd (budeš mít asi problém nasadit táhla na tisícihran), držák stopspínače (do barvy) a možná několik nepohledových drobností. Záleží na síle zinku, já jsem občas nedostal osy do ložisek kol a protahoval někdy i závity ap. Na unašeč rozety může být problém nalisovat ložisko. Ale VŠECHNO je na vkusu soudruha a při ceně je to celkem jedno. Možná to někdo konstruktivně doplní dle vlastních zkušeností.    [jawik]   15.05.2019
Odpověď  Milan(OHC)... Cestou replik jsem se vyhl co nejvíce, tak nebudu kupovat repliku v zinku když mohu zachovat původní díl... Vložku do rozety do mrazáku přes noc a ložisko velmi jemně nahřát...pak to šlo jak do másla...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kartery    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  No jak již psal jawik, tak jen v rychlosti - brzdové klíče,třmínkovou pojistku(dostaneš koupit novou již v zinku),náboj(pouzdro) rozety. Když se přece jen rozhodneš to pouzdro rozety zinkovat, tak musíš chránit průměr pro ložisko pokud s tím pak nechceš jít k brusičovi, protože budeš mít problém tam dostat normálně ložisko - větší kladivo to samozřejmě jistí.    [Milan(OHC)]   15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musím tě zklamat, ale motor se nekeskne jak psí koule... Černá byla originál i pod štětkolakem, tak i zůstala. Lak je pololesk, ne dnešní lesk...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  vidím pár drobností co je naprosto zbytečné zinkovat, ale je to na tvém vkusu. Klidně se pochlub, 590 v černé není běžná tuctovka a doufám, že nás nečeká nějaké překvapení např. tragický superlesk motoru.    [jawik]   15.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Originální spojovák před zinkem...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Ironie nebo nechápu?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Us se nemuzeme dockat protoze tohle uvidime prvne ... .    [xhamsterr]   14.05.2019
Odpověď  Ano... skládání je už odměna....trvalo to dlouho ale vše připravit...budu postupně dokumentovat    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2019
Odpověď  Skládání to už je jen pěkná práce pokud ti nic nechybí, ukaž pak výsledek.    [jawik]   13.05.2019
Odpověď  Vpohodě..o nic nejde přece...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2019
Odpověď  Dělal jsem zbytečně chytrýho podle fotky, Omlouvám se.    [Monty]   13.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kyvka    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bok    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motorka je komplet původní včetně spojovacího materiálu...ráfky špice a pneu bohužel už nee..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2019
Odpověď  Zadní vidlici máte originál,nebo repliku? Podle fotky mně držáky tlumičů připadají nějak moc vepředu proti ose kola?    [Monty]   13.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Začínám...    [TripleBlackRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tlumič    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem konečně téměř po roce dovezl všechny věci od lakýrníka... černá pololesk + ruční linky štětcem...    [TripleBlackRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2019
Odpověď  Slušný výchozí stav, to se to pak renovuje. Já mám hotový čezety sport 475, 473 a před renovací 470 vše původně podokapovky, plus i nějaká ta 16" jawa.    [jawik]   01.03.2019
Odpověď  Štětkolak, stříbřenka všude a nádrž co tam nepatří...jinak původní byla černá, tak bude opět černá. Čísla atd vše sedí se štítkem a TP    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji.... kompletní motor + štíty, bubny, rychlopal atd 3000kč cca...no mám dvě sportky a více neplánují, tak jsem ochoten to zaplatit..není to na kšeft. Vape samozřejmě bude 12V. Není to do obýváku, ale na cestu. Budu postupně přidávat foto..toto je úplně první foto jak jsem v minulosti koupil    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Odpověď  A na kolik ta vodní sranda na celý stroj vyšla? Kdybych to měl dát na každého renovovaného mazla doma, to přiložím třeba na vape, ale podle gusta soudruha. Kvalitní repliky to buyaky jsou, mám je i včetně tuzemských replik. Máš to pěkný.    [jawik]   28.02.2019
Odpověď  Chemie to není...je to vodní pískování... téměř jako kuličkování...povrch je víceméně očištěn a struktura zůstává... každopádně není třeba více investice... vše je renovováno do poslední detailu, i původní šrouby očištěny a zinkovány...repliky budou úplně jen nezbytně jako je výfukový systém buyak, ráfky, špice pozink, páčky řidítek, lanka a některé gumové díly... toť asi vše    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Odpověď  za cenu té chemie bych si koupil asi něco jinýho, ale na pohled moc pěkný a mnohem lepší jak to přehnaný fujleštění do zrcadla co se vyskytuje u renovací v posledních letech.    [jawik]   28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lakk    [TripleBlackRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lak    [TripleBlackRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem se posunul zase o kousek dále...motor a vše hliníkové očištěno od JD Worx, klika a výbrus Padalík, převodovka nová Uloženka původní, ložiska SKF, Labyrint nový... šrouby původní a zinek. Lakování do původní černé v provedení pololesk, vnitřní strany červená základní jako původní stroje....    [Tripleblack]   28.02.2019
Odpověď  Karel má pravdu. Bylo to v souvislosti s dražením benzínu, tehdy stál special 8 Kčs a byl stanoven maximální odběr za tuto cenu. v TV to vyhlašoval tehdejší ministr průmyslu Vladimír Dlouhý.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Je to možné, nejsem doma tak do TP nevidím    [jawik]   09.02.2019
Odpověď  Jen trochu upřesním , osobně si to moc dobře pamatuji s tím přídělěm , bylo to už po revoluci , ve svém TP na ČZ 150 mám datum 16.10.1990 - 7 ltr. - razítko benzinky .    [Karel]   09.02.2019
Odpověď  skvarek: souhlasím, už tady byl jenou dotaz na záznamy a razítka v TP a je zbytečné se opakovat, sám mám takové TP s přídělem na 20L, zavládla tehdy krátkodobá panika v souvislosti se zdražením paliva.    [jawik]   09.02.2019
Odpověď  S tou pamětí u starších ročníků - tam můžu potvrdit že je problém si vzpomenout na to co bylo včera k obědu ALE kokotinky z mládí tam zústávají :-). A ten benzín opravdu na příděl byl sice jen chvilku tak okolo + - r.1986 ? a vystál sis frontu u pumpy a mám dojem že to bylo jen 20l a to ti zapsaly i do techničáku - kdo pamatuje upřesněte -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2019
Odpověď  Opravdu byl benzín na příděl? Jezdím od roku 72, denně od roku 75, měl jsem nájezdy přes 40kKm takže na pumpě jsem byl častým návštěvníkem ale nepamatuji, že byl někdy benzín na příděl. Problém byl s topnou naftou, ale nevím jak to přesně bylo, měl jsem kotel a tankoval 2300l a tam to nebylo potřeba. Problém nebyl ani při zdražení na 4,8,13 Kčs atd. Co se týče originality mne překvapují někteří znalci i třeba 150C atp. kterým by dneska muselo být tolik, že by ani nevěděli jestli si na WC stahli kalhoty. Já osobně si teda nepamatuju, co přesně měla panelka, kterou jsem si zánovní koupil v 18ti atp, mobil s foťákem taky nebyl běžnej, maximálně se udělala nějaká fotka z výletu, kde šlo o jiné věci.    [Pája]   09.02.2019
Odpověď  Přesně . . .Už jsem chtěl napsat něco podobného o vývozu, a různých úprav pro vývoz, a vrácení zboží (nejen motorek), ale Vintera byl rychlejší . . . A jen dodám, že někdy bylo naše zboží ničeno při přejímkách záměrně . . . (U nás v sousední vesnici se vyráběly vařiče ETA , a byl vrácen celý kamion, s tvrzením nespolehlivosti vařičů. Při rozebírání vadných vařičů, které neprošly zkouškami odběratele, se technici divili, jak byly "vnitřnosti" vařiče spečené. Pravděpodobně do vařiče nešlo jen 220V . . . vařič Eta mám ještě doma funkční).    [radek]   03.02.2019
Odpověď  pan Vintera: respektuji exportní odchylky, toto se často dělo i na domácím trhu třeba u škodovek ještě v době favoritů. Tu Vaši poslední větu vytesat a pozlatit.    [jawik]   03.02.2019
Odpověď  Jo, treba muj deda koupil v roce 55 kyvacku (jeden z prvních celobubnu) z drzakama značky na předním blatniku, i s bílou tabulkou na cislo. Protoze se mu to libilo, nechal si po přidělení značky vypsat písmena i cislo od místního pismomalire i na tu predni značku a bez problemu takhle jezdil nekdy do šedesátých let, kdy motorka prošla celkovým tuningem meho otce. Tabulka skončila zaprasena v polici, takze zajimavy rodinný artefakt se zachoval:-)    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  líp bych to nenapsal.......    [Monty]   03.02.2019
Odpověď  Zhruba 50 let sedlám nějaká jednostopá vozidla a bylo jich dost, co mi prošly rukama. Setkal jsem se s mnoha motocykly jawa i čz, které měly něco jinak, než bylo obvyklé. V drtivé většině za přestavbou stál některý z majitelů. Buď havarie, snaha vylepšit vzhled, anebo se montovalo co zrovna měla Mototechna a často i některý ze sousedů v kůlně. Moc jsem to nikdy něřešil a jezdil. Ale občas jsem se setkal s tvrzením majitele (prvního), že nic neměnil a takto i koupil. Jako např. malý přední blatník na Jawě 356, jiná světla i nádrž, zapalování s kondíkem u cívky, magneto 12V a pod. Většinou jsem se přel, že to nemá být. Před časem jsem měl ale spolupracovníka, jež v mládí pracoval v odbytu motocyklů pro zahraničí. Dle jeho slov se do různých teritorií vývozu (doslova celý svět) připravovaly motorky různě vybavené, nekompletní, nesmontované, i s díly které jinak nepatřily na daný typ a rok (tzv. standart). Bylo zcela běžnou praxí do některých destinací, že se neuváděl rok výroby ani na štítek (prodejce v cizině ho nemusel stihnout již daný rok prodat). Vyrazil se a dopsal rok výroby až při prodeji. Uváděl se i jiný obsah motoru i výkon stroje (dle potřeb tamějších předpisů a zvyklostí). Osazovaly jiné nádrže, i bez loga, odstraňovaly se loga Jawa i Čz z různých dílů (typicky zapalování), víka bez loga. Při konečné montáži, balení podle odchylkových listů (desetitisíce ks) se připravovalo více strojů, a bylo pravidlem, že ne všechny stroje šly tam, kam původně měly být odeslány. Poté se část strojů opět přestavěla, upravila a některé i skončily na domácím trhu, včetně některých úprav. Rozdíly proto nejsou šlendriánem, jak se mnozí domnívají, ale výsledkem tehdejšího způsobu výroby, montáže pro různé trhy celého světa ve statisícových seriích. Proto se snadno může stát, že rok výroby uvedený neodpovídá skutečnému roku podle vybavení a provedení stroje. Původně určená dodávka se neuskutečnila, motorky skončily na domácím trhu a rok výroby se vyrazil. Pokud to bylo koncem roku, tak mnohdy ani rok na štítku nesouhlasil s doklady a musel být v dokladech přepsán. Proto mohou existovat odchylky i na domácím trhu, ale jak mám nejnovější zkušenost, tak jsou povětšinou dílem prodejců zaručených vyjímečných vývozních modelů, anebo posledních "renovátorů".    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  ano co bylo skladem, jiný šroubek a Bosma houkačka, zrovna včera jsem ty polské taky vyhrabal.    [jawik]   03.02.2019
Odpověď  Vyuziju tyhle diskuse o detailech - podle katalogu maji zadni stupacky drzet srouby s malou hlavou - tj. sestihran na klic 12. Na vsech motorkách, co mi prošly rukama, ale byl normalne sestihran 14, pripadne novější 13. Chapu, ze se to snadno vymenilo, ale byly tam puvodne ty s malou hlavou?    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
Odpověď  Tak Doline, ony tovární ofiko fotky taky nejsou všechno. Tam se fotily motorky na výstavu, do katalogu, prostě TOP. Ale skutečnost seriové výroby byla jiná - seš na to moc mladej, a nezažil jsi socialistickej švajneraj. Samozřejmě, že 1960 asi na Kývačku nedali lavici, když se nevyráběla,a na Sportku v roce 1966 asi těžko schránky na šroubovák zavíraný. Ale klidně použili na páčky šroubky s jinou hlavou, nebo přední blatníky exportního provedení s držákama na číslo pro jinak normální motorku pro Mototechnu. Když nebyly houkačky PAL, dovezly se z Polska,nebyly na 634 hranatý stupačky,tak se dávaly plochý z Panelky,prostě detaily tohoto typu byly běžný. Vzpomínám na vykládání mistra z Týnce, jakej to byl boj uhlídat ženský na pásu, když se dělaly modrý motorky,aby tam nedali jednu schránku nebo blatník červenej......... To by asi OTK z fabriky nepustila,ale jen pro příklad, jak taková seriová výroba v praxi fungovala.    [Monty]   03.02.2019
Odpověď  To je těžko. Obecně je dnes trend, že kdokoliv má jiný názor (na cokoliv a v čemkoliv) je idiot a podobně. Je jedno že já mám doma kupu archivních fabrických fotek....heslo dávalo se co bylo,..je mainstream.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Odpověď  "dávali co bylo na skladě" byla ironie na ty dnešní mladé vykladače historie co podporují kolikrát i kombinace dílů, které se na daný ročník ještě ani nevyráběly. Nedávno mě přesvědčovali, že lavice byla i na kývačce 1960, protože dávali ve výrobě co bylo zrovna skladem.    [jawik]   30.01.2019
Odpověď  Ano, jiste dávali, co meli na skladě a na skladě meli sroubky s pulkulatou hlavou. Sedi to podle katalogu, takovou hlavu mely srouby plechu i srouby, co držely svetlo a značku i sroubek přepínače. Neni to asi zásadní, ale podle me to je docela videt. Klasickou zavlacku mely stupacky, ktery mely držák svařených ze dvou dílu a přestaly se davat uz u kyvacek. Na panelkach ma byt stupacky s drzakem jen ohybanym a plechovou pojistkou v drazce. Na rozdíl od starších ovsem dost casto casem praskly, takze klidne mohl nekdo v minulosti vymenit novější za starsi.    [CarlosRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
Odpověď  Koukám,že tu odpovědí moc není,taky by mě zajímaly odpovědi na tvé otázky..Chci se zeptat jak máš brzdové štíty? Zapuštěné nebo ne? Díky. Honza-JAWA 250 sport    [Honza]   29.01.2019
Odpověď  Já to ale řešit chci :-D    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2018
Odpověď  dávali co bylo na skladě, hahaha. A teď vážně, když nedáš imbusy a křižáky jako někteří renovátoři z motorkářů tak bych to až tak neřešil.    [jawik]   27.05.2018
Odpověď  Neví někdo zda sedí podle katalogu šroubky M4x8 s půlkulatou hlavou na spojení podsedlových plechů k sobě pod nádrží, držáky malých plíšků ke stupačce a spojení vrchního a spodního dílu masky? Nemají tam být někde s válcovou hlavou? Díky    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2018
Odpověď  do té kolonky se psalo kde co, např. při GO náklaďáku nebo traktoru v STS Chvojkovice Brod se měnily rámy, motory, příslušenství a nástavby i tehdy doklady "rotovaly"    [jawik]   23.05.2018
Odpověď  Zajímavé....kdyby to byl 4takt, tak bych si myslel, že hlava je předělaná na bezolovnatý benzín, když je to v kolonce oprav :-D    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2018
Odpověď  Já pamatuju, že byla nějaká ropná krize palivo bylo krátce na příděl, lidi blbli a brali benzin do kde čeho, odběr na pumpě se vyznačoval do TP a mám to v několika taky tak, rozdílná cena nebyla tak na to si nepamatuju, podniky měly poukázky se kterými se kšeftovalo    [jawik]   23.05.2018
Odpověď  Jen drobnost nebylo to na měsíc ale při skokovém zdražení to byl jednorázový příděl za nízké ceny. Podle mě to bylo tak, že se oznámilo že bude zdraženo a každý mohl do určitého data natankovat jen to omezené množství a od určitého dne byl benzín dražší, myslím že dvoje ceny současně nebyly. Ale jistý si nejsu.    [HonzaBK]   23.05.2018
Odpověď  Jistou krátkou dobu na přelomu 80. a 90. let byly dvojí ceny paliva. Na každé vozidlo byl příděl x litrů / měsíc za cenu "A" (nižší) a za cenu "B" (vyšší) si mohl každý koupit, kolik chtěl.
Odběr přídělového paliva se zapisoval do velkého TP; tento pán natankoval příděl v Poličce...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nevíte co znamená ten to údaj v TP?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2018
Odpověď  Díky za info    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2018
Odpověď  U jaw se s tím "ouškem" přestalo snad už u kývaček, panelky a sportky jsou správně bez toho. Ale u čz s tím pokračovali pořád, myslím že to mají i 477 a novější    [meela]   22.05.2018
Odpověď  Vidlice nevím... měla by být původní...dole má kluzáky na jeden šroub blatníku, blatník má také jednu díru na šroub, je tam i tlumič řízení...nevím zda panelky měly packy na pod šroubek. Každopádně já je tam nemám, ani nejde vidět že by byly ulomené, prostě kluzáky bez pacek    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  teď jsi mě zaskočil, mám je v palici sportky čz co jsem letos a loni zrenovoval a furt se v nich ještě hrabu a ty packy mají, vidlici máš jako panelka bez pacek jestli se nepletu.    [jawik]   22.05.2018
Odpověď  Na chrom v té době nebylo :-) Mimochodem Sportka má mít na krytech předních tlumičů packy k brýlím pod šroubek nebo ne? Já je tam nemám...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  moc pěkná, jen nádrž unikolor je zvláštní. Já motor jen o čistím brusným rounem/vatou a nějakou tu ránu přiznávám. Prasárny typu hrubě otryskaná víka s vyleštěným poserproužekem jsou na poblití...    [jawik]   22.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  No kululesku se chci vyhnout...dělal jsem v minulosti kývačku a vodním smirkem lehce srovnal povrch a pak ručně lehce pastou a nakonec ručně jemným mosazným kartáčem. Povrch vypadal velmi patinově, takový matný lesk. Celkově ale kývačka byla doma na koleni i stříkaná a s originalitou jsem si také v té době moc hlavu nelámal    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  mám ty samé letité taky, praskliny nevidím, budou asi trvdé a na předváděčky asi stačí, ale klopiči zatáček by si je nedali. Před montáží je stříknu silikonovým olejem, aby šly lehce na ráf, alternativní rozumný dezén má Heidenau. Slušného motoráře nenajdeš na forech, můj to umí kvalitně za cenu za kterou se prý GO nedá udělat, motory jsem si nechal udělat hodně dopředu a budou ještě roky v regále než vyjedou. Profi renovátoři ti ale udělají napohled nádherný motor s luxusním kuleleskem a ještě odprezentují dojemnou diagnózu motoru při placení. Hodně zdaru.    [jawik]   22.05.2018
Odpověď  No celkem to záleží na tom co od toho očekáváš, na starých pneu jde jezdit bez problému, ale člověk se trochu bojí kdy mu to uklouzne :-) Jinak jsou i přípravky na obnovu gumy, například Regum.

Jo a páčky jsou stejné jak píšeš, jediná odlišnost od obyčejných páček je právě ta kulička    [meela]   22.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  A co ty Barum chemlon? Použít? Líbí se mi    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  Super, díky za tip... Drahotuše navštívím...máte někdo zkušenosti kde dělají opravdu kvalitně kompletní GO motoru za přijatelnou cenu? Možná se do toho pustím sám, ale časově jsem přes léto úplně mimo...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2018
Odpověď  do Hranic z Ostravy 60km, půl hodiny po dálnici, další Drahotuše tuším 23.6.    [jawik]   21.05.2018
Odpověď  lanka na sportky jsem koupil v replice a měly na štelovacích šroubech obyč matky M6 tak jsem je měnil za ty hliníkové (byly nařezané) abych ji dostal přes lanko brzdy, na severu Moravy jsou dobré burzy 4x ročně v Drahotuších u Hranic, já tam taky jezdím cca 100km od jihu. Ty věci za tebou nepřijedou samy a různých šroubků a dílů tam v bednách jistě najdeš plno, když budeš hrabat...., nebo si ten šroubek kup na tuším na etovar.cz ap. stačí jen pohledat.    [jawik]   21.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Chtěl jsem to přinýtovat a zalakovat spolu dohromady, chci opravdu co nejvíce originální stav...je to vše v docela pěkném stavu, před renovací jsem s ní jezdil, ale lak už byl přeštětkovaný, obouchaný, ale barva je černá z výroby. Lanka možná nechám původní, nic jim vlastně není, akorát ošoupané AL matky u řídítek...kdyby věděl někdo jak ty šroubky, tak budu rád. Burza v okolí Ostravy nevím...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2018
Odpověď  Pěkný základ, chybějicí díly jsou tuctovky, které najdeš na každé burze, lanka tam určitě bude někdo v replice prodávat taky. Madlo přišroubuj a napřed zalakuj konce, dnes to žádný renovátor nedělá.    [jawik]   21.05.2018
Odpověď  Mimochodem, budu ji kompletně renovovat do posledního šroubku..toto je už rozpracováno, zatím jen plechy vyklepány... Nové budou akorát ráfky s výplety a výfuky..to se už nezachrání. Každopádně mám ještě 2x původní pneu Barum chemlon v krásném stavu v originálním rozměru 3.00 a 3.25x19 dnesní vzor Mitas H-01,není na foto, ale budu sportku využívat na víkendové pojíždění i dále, tak nevím zda to nebude s nimi jak na ledě...zda raději nekoupit nové, ale zase ty původní mají svůj charakter..    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018
 Přidat odpověď   (173) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006