MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304893 příspěvků |7428 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 92 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 5.4.2020 12:01  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3171      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 5 / 131      Příspěvků Příspěvků: 29472
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

identifikace předního blatníku čz 150 c


 prosím o pomoc z čeho tyto blatníky jsou - mockrát děkuji    [radas1984Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá to jako přední blatníky 125/150C, akorát že u toho prvního je prolis pro teleskop až moc daleko od vzpěry.    [Martin Štindl]   04.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady je druha fotka druhého blatníku, rozměry tu zatím nedávám    [radas1984Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

motor 125c


 Kamarádi potřebuji poradit.Podotýkám.že jsem 3x půlil motor a stále se opakují
stejné závady.Když mám motor smontovaný tak na ponku jde vše dobře. Start pákou
jde normálně pohybovat též s řadičkou.Dám do rámu a vše je špatně. Motor nelze našlápnout a ani tam nejdou rychlosti. Ješte mám dotaz.Jak vysoké majíbýt spojkové pružiny amatky.Děkuji Vám za rady. jsem s díky.    [Oťas]   26.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jinak do rámu na začátek bez postranních vík, prošlápnout, vyzkoušet řazení. Pakliže je vše ok, tak nasadit levé víko, nalít olej a nastartovat a znovu vyzkoušet řazení.    [J]   04.04.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Oměřil jsem ti z nepoužitých dílů ze Strakonic: spojková pružina - 25 mm, matka i s podložkou - 7,1 mm (11,7 mm celkově), jestli chceš tak orig. f. lamely - 2,5/2,6 mm a kovová lamela - 1,5 mm.    [J]   04.04.2020
Odpověď  Tak dnes je 5.4.a motor se znova musí půlit.Závady se stále opakují!Tak držte palce.Když to nepůjde tak ho rosekám.¨¨Oťas.    [Oťas]   04.04.2020
Odpověď  to je takovy problém motor dat do ramu neutazeny a zkouset postupne utahovat srouby a kontrolovat při tom který sroub to dela nejspis bude zkrizeny ram    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020
Odpověď  Není něco s kartery? jestliže nenamontovaný motor vypadá funkčně a po usazení do rámu a utažení uchycovacích šroubů najednou "zamrzne" tak může být problém v nerovnosti styčných ploch karterů. Motor vyjmout z rámu a přes podložky utáhnout stahovací šrouby a odzkoušet řazení a startování.    [Martin Štindl]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nerezové dráty do kol


 Zdravim,potřeboval bych se zeptat někoho kdo má zkušenosti s nerezovými dráty. Jestli ty dráty vydrží a nepopraskají při jízdě.Díky Libor    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nerez dráty mám na Jawě 175 a na ČZ 150 už nějaký čas a nic neprasklo, neuvolnilo. Jawa najela jen pár tisíc km, ale zetka už má přes 10 000km, spíše na horších okreskách. Myslím, že než se budou opravovat kola, tak bude ojetý motor.    [vintera]   31.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Práškové lakování vs. akrylátové


 Prosím, podělte se o své zkušenosti s lakováním Zetek. Někteří vychvalují klasické akrylátové stříkání pistolí s kompresorem, druzí zase toto odsuzují, že se snadno později odlupuje lak apod. a jsou zastánci práškového lakování. (Případně napište jak probíhá práškové lakování.) Prozatím zastávám názor, že přece s tou motorkou nebudu nikde práskat o zdi. Avšak co zase mohou pro změnu udělat odletující kamínky na akrylát? Či zastáváte dokonce jinou metodu nanášení laku? Díky kolegům za odpovědi!    [JarinekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Také souhlasím s tím, že práškovou barvu jedině na rám a ostatní kvalitní akrylátovou barvou. Když budete chtít v budoucnu sundat ten komaxit, tak pískováním je to strašná práce, jedině chemicky to jde dolu bez poškození povrchu. Jinak mám dobrou zkušenost s tím, že jako základ pod akrylát použiji základovku v barvě motorky. Tím se zvětší vrstva barvy a lépe se rozlešťují škrábance.    [Mirda444]   29.03.2020
Odpověď  Z vlastní zkušenosti nitro laky byly o dost tvrdší a to i tmely, než později používané syntetické. Pokud se stříkalo nitrem, stačila pouze barva a měla vysoký tvrdý lesk bez dalších úprav.Stříkali jsme v místnosti vykropené vodou.Nejen kvůli nutnosti vlastní tomuto laku, ale také kvůli prašnosti. Byl to opruz. Několik dní stříkání základem (na auto), kytování nekonečného broušení pod vodou až tekla krev z prstů a finální nástřik mohl vše pohřbít..., ale když se povedlo a to se muselo povést-:) tak to bylo jak zrcadlo. Tyto barvy se bez výjimky používaly už před válkou a podle mne jsou nepřekonané. Syntetika byla později a musela se vypalovat a poté přeleštit a byla "měkčí". Taky jsme ji používali, ale na tu jsme ještě dávali bezbarvý lak. Nesmělo se to míchat - nitro tmel + syntetická barva, nebo naopak. Dnešní komaxit, nebo akrylát jsou sice "ekologické", ale je to úplně něco jiného. Do tehdejší doby nezapadají. Je to na každého možnostech, ale myslím, že aceton na karoserie už se nesmí oficiálně používat, bohužel.    [J]   21.03.2020
Odpověď  Zdravím,jak zde píše většina, komaxit je dobrý maximálně na rám, zbytek plnič a akrylátovou barvou,na komaxitu jde vidět každá rýha a není tak lesklý.Ja to dělám i tak, že všechny věci opiskuju místo plniče dám komaxit ten obrousim a na to dám akrylátovou barvu.    [Martin]   21.03.2020
Odpověď  Když jsem viděl ještě zmínku o nitro lacích, tak mě napadá věc, má to vůbec v dnešní době využití? Já jsem tedy nitro laky nikdy nepoužil, ale co vím z doslechu, tak se jedná o rychleschnoucí barvy. K čemu to je dobré, nevím. A ani jaké to má výhody/nevýhody...    [Jarinek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2009
Odpověď  eht>J.Hradec, kontakt nekde mozna vyhrabu, nebo za nim pristi tyden sjedu + dohodnu.    [Pája]   27.03.2009
Odpověď  Pájo - odkud je? Měl bys kontakt?    [eht]   27.03.2009
Odpověď  Žádný transparentní lak na tom není, je to jen opískované+jedna vrstva. Jsem obhájce komaxitu pouze na rámu(na nádrž bych si ho nedal) tudíž jsem ani nic kytovat nemusel. Stejně rozdíl mezi práškovou barvou a např. akrylem nikdo na pohled nepozná...    [Jakub]   27.03.2009
Odpověď  eht> Foto nemam, vysledek je naprosto profi, povrch stejnej jako kvalitni nastrik akrylatem. Zivil se tim driv. To, ze se do sytntetiky pridava tuzidlo do akrylatu je predpokladam zname knw-how.    [Pája]   27.03.2009
Odpověď  s čím sem se já setkal na discích kol, tak pískováním šel tak blble dolů že se to muselo nahřívat svajcem. nepoužils na to nahoru transparentní vytvrzovací lak?? jinak samotna praskova barva co ja vidam je fakt dost měkká a jdou na ní vydět rýhy a škrábance. Netvrdím že se nedá sehnat nějaká extra profi,nebo to stabilizovat tím lakem. Ale tak či onak už je to taková netradiční technologie, a osobně si myslím že (i kdyz se chemie barvy mění)tak je lepší motocykl renovovat standartní technologíí, čili klasické lakování. Je to jen můj názor nikomu ho nenutím. PS. a další věc ze které se nevymluvíš je ta že když něco více vykytuješ tmelem tak v peci se to odprejskává, v prácí tento problém řešíme pořád. Málokdo má totiž veterána aniž by musel něco více či méně kytovat .    [Pete]   27.03.2009
Odpověď   http://uloz.to/1531133/P1120298.JPG    [jakub]   27.03.2009
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektrika 125t


 Ahoj, řeším problém u svého téčka. Protože elektrice moc nerozumím tak jsem si ji nechal natáhnout od jednoho pána a teď začla zlobit a k pánovi to mám 100Km což se mi nechce tak daleko vozit pokud to nebude nic vážného. Motorka normálně startuje ikdyž u toho modelu to není uplně směrodatné. Ovšem přední ani zadní světlo nesvítí tak jsem začal studovat zapojení a zjistil jsem, že to mám celé nějak divně zapojené. Původně vše fungovalo stejně jako je schéma zapojení pro model 125t s výrobním číslem od 168 838, ale nikde není připojený usměrňovač. Při proměření jsem zjistil, že do zadní lampy jde necelé dva volty. v příloze dávám fotky zapojení. Chtěl bych poradit zda je problém někde v kabelech (mám sice nové ale opředené kabely a ty mi u na pár místech praskly, tak jsem je obtočil el. páskou) nebo jestli to zapojení je celé špatně?    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přepínač v budce je určitě pro ČZ 125T od v.č.168 838 ale zapojení vodičů je určitě nesprávně, na svorce 56(přepínač na hlavní světla) není připojen žádný vodič a z obvodu usměrňovače je zapojena pouze tlumivka - pokud tam je zapojen akumulátor tak je riziko že nesprávné zapojení v kombinaci s přepínáním může způsobit propojení akumulátoru se světelnými cívkami v magnetu a tím k jejich poškození + odmagnetování nástavců rotoru.
Ta pojistka v přepínači podle mne není 1A, ty pokud vím byly vždy trubičkové. Selenový usměrňovač v budce je nezapojen a i v jeho případě je lepší ho nahradit diodou viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=102229    [Martin Štindl]   28.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č 3    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Hosta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Pro majitele vozidel na veteránských RZ


 Navrhovaná novela zákona č. 56/2001 Sb. bude možná znamenat pro některé stávající majitele vozidlel na veteránských RZ určité potíže. Zdá se že zpracovatel návrhu pan Aleš Pařík( v zápisu z Poslanecké sněmovny se uvádí že "zastupuje za veteránskou veřejnost" a který přišel o funkci testačního komisaře pro své osobní "aktivity") má možná snahu takto se pomstít FKHV.
Podrobněji lze pročíst tyto odkazy:
Zápis z jednání prezidia FKHV ze dne 5. 3. 2019
https://www.fkhv.cz/news/prezidium-fkhv-cr-zapis-z-jednani-prezidia-ze-dne-5-3-2019/
Zápis z pracovního setkání ve věci novely Zákona č. 56/2001 Sb.
http://www.iveteran.cz/novinky/4277
Vyjádření FKHV
https://peticezaveterany.cz/wp-content/uploads/2020/03/vyjadreni-FKHV.pdf
A možnost petice
https://peticezaveterany.cz/
Dosud platné podmínky pro mne neznamenaly potíže(mám pouze motocykly) a v samotném návrhu jsou i lákavé změny jenže to nemusí vyhovovat všem ( majitelům osobních vozů, náladních či traktorů popř. ryze vojenských vozidel)    [Martin Štindl]   15.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pročetl jsem si odkaz + dokumentaci návrhu změny co mi poslal kolega na email. Z pohledu mě jako majitele motocyklů pokud by to na STK probíhalo bez potíží jako u přetestací (v případě mé 150/352 průběh kontroly STK nebyl bez nepříjemností) tak to je skutečně v důsledku zjednodušující a levnější.
Jenže se mi vůbec nelíbí že by tato oblast tím přešla blíže do područí státní správy, stále beru FKHV jako organizaci která znamená právě určitou odluku od státu a to vnímám jako trochu osvobozující. Za mě ohledně prodloužení přetestací z 12 na 24 měsíců jsem zvýšení ceny přetestace nebral zrovna jako "brutální", jako nepříjemné bych to hodnotil až pokud by cena byla větší než dvojnásobek. Rozhodně nepopírám Vaše tvrzení že někteří představitelé FKHV si tedy pořídili novostavby, asi to skutečně je pravda. Ale jestliže mě (či někomu jinému) tím nezpůsobili nějakou citovou újmu nebo takto někoho(popř.přímo stát) okrádali tak je mi to vlastně jedno, je to prostě jejich věc.
Nezjistil jsem jaké dopady by změna znamenala u zlomkové části veteránistů kteří mají na veteránských nákladní(Pragy RN/RND,V3S,S5T či Tater 111,138,148) a autobusy(Š 706 RTO, Karosa ŠM 11) a museli by tak na STK.
V odkazu na iveteran je uvedeno pro vojenská vozidla že: "Úprava zákona vojenská vozidla neřeší čili změny v oblasti vojenských vozidel oproti stávající legislativě žádné nejsou". Jde o to že na veteránských značkách je určitě pár Ještěrek 30mm PLdvK vz. 53/59 a já jako účastník vojenskohistorických akcí vím že je to tak i jednoho(dvou?) vozidel SdKfz.222, SdKfz.247 a M8 Greyhound. Dokonce jeden nadšenec sehnal za nemalé peníze šasi na které snaží "dostavět" Kfz 13 s úmyslem to dát právě na veteránské. Tyto vozy se díky "Véčkám" na akce přesunují po veřejných komunikacích, tj. oproti polopásovým či pásovým můžou jet po "svých". Bude to znamenat že jako vojenská vozidla (ale nejsou vozidly armády ČR) o tuto výsadu přijdou?    [Martin Štindl]   18.03.2020
Odpověď  Množí se dotazy, někdy i šíří panika, jaký by měla dopad případná úprava Zákona č. 56/2001 Sb. na provoz historických vozidel. Následující otázky byly shrnuty na základě dotazů a diskuzí veteránské veřejnosti a odpovědi zformulovány na základě oficiálních materiálů k návrhu úpravy Zákona č. 56/2001 Sb., konzultací, účasti na jednáních s poslanci Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR a vlastních zkušeností.
http://www.iveteran.cz/novinky/4283    [M.B.]   18.03.2020
Odpověď  Ono asi záleží na úhlu pohledu, můj je tento:
O tom že se chystá změna legislativy v této oblasti mě informoval přes email teprve minulé pondělí předseda klubu u kterého si zajišťuji testace a přetestace. Když jsem se o to začal zajímat tak jsem na iveteran našel uvedený článek kde je v zápisu zmíněný pan A.Pařík jako zpracovatel návrhu a také i "za veteránskou věřejnost" což si mohu vyložit že se tento člověk sám vydává že "zastupuje můj zájem???"(jako majitele 4ks motocyklů na veteránských a jednoho na normální SPZ). Dotyčného pana Aleše Paříka vůbec neznám a donedávna jsem vůbec nevěděl jaké změny se snaží v legislativě dosáhnout, on mě vůbec neinformoval(!!!) - přitom to je věc která se mě a i dalších týká osobně. Pak zjistím že p.Pařík je u FKHV brán jako potížista který porušil jejich stanovy a byl zbaven funkce testačního komisaře, což v mém pohledu opětovně na jeho reputaci dost ubralo protože to vnímám jako kompromitující skutečnost. Ale sám se vydávat za "hlas lidu" i když určitě hromadě lidem leze krkem vykazuje jistý egoismus.
A co mne se týká testací a přetestací tak jsem zatím klubu neměl co vytknout, naopak u místní STK se obávám potíží.    [Martin Štindl]   16.03.2020
Odpověď  Pane Martine Štindle nerozumím těmto hoaxům ze strany FKHV a s určitostí Vám sděluji, že od FKHV nedostanete pravdivou odpověď, protože právě tito vrcholní představitelé FKHV stojí za těmi největšími podvody (novostavby COBRA, MGV8, Pontiac atd.) a zavedením IS FKHV toto chtějí jen zamést pod stůl. IS FKHV stát nepožaduje, proto vidím jen tento důvod. Současný systém testovaní FKHV je nefunkční, protože nelze nebo jen těžko lze dodržet literu zákona – testují komise a praxe je taková, že např. předseda KTK-01 jen obouchává razítkem Žádosti a Průkazy HV (on také není víc schopen, než se „dobelhat“ do své kanceláře). Vrcholem všeho je petice VCC-ČR pro podporu stávajícího systému testování, kde signatářům nebyly sděleny chystané změny zákona a řada signatářů to jen podepsala ze strachu a z důvodu, aby jim nebyla odebrána možnost testovat, protože FKHV prostřednictvím svého vedení tvrdě razí Gottwaldovské „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“ Každý veteránista ví nebo aspoň tuší díky komu se uzákonila platnost testování na 24 měsíců k velké nelibosti FKHV, ta následně brutálně zdražila poplatky se zdůvodněním nárůstu administrativy, i když se snížil počet retestací cca na polovinu. Jak jednoduše jsme si my motorkáři prosadili platnost technických kontrol na 4 roky – zamyslete se nad tím (žádný zákon o STK se složitě neměnil). Bylo to proto tak jednoduché, protože nám do toho nikdo neházel vidle, tak jak to nyní dělá poctivým veteránistům FKHV, která jako zbytečný mezičlánek mezi kluby a státem ze zákona vypadne – toto je podle mě v naprostém pořádku. Podotýkám ještě, že zákon NEZNÁ pojem národní autorita FIVA, toto jen na vysvětlenou.    [M.B.]   16.03.2020
Odpověď  To jednání v Poslanecké sněmovně bylo 11.prosince 2019 a počítám že od toho uběhly tři měsíce, kdyžtak vyjádření Jana Taubela
http://www.motorjournal.cz/wp-content/uploads/2020/03/fkhv03.pdf
Ta sestava odkazů začíná zápisem FKHV z jednání 5.března 2019 což skutečně je rok starý článek ale od toho následuje další vývoj těchto věcí.    [Martin Štindl]   15.03.2020
Odpověď  Prosím předčasně nepanikařte, čtěte aktuální články a ne pouze ty rok staré.    [vojta]   15.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

zadni svetlo


 Zdravim
Vlastnim moto čt125t vyrobni cislo 179600, rok vyroby1948 pravdepodobne nekdy v lete a zajimalo by mne zda ma mit zadni svetlo sklicko s vertikalnimi pruhy nebo
diamant.Diky Rudy125    [rudy]   09.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A nebo diamant    [vojta]   11.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Slídové sklíčko mají 125B/T a zpočátku Céčka, sklíčka diamand jsou až u pozdějších Céčkách.    [Martin Štindl]   09.03.2020
Odpověď  Taky jsem se setkal u C s pevným rámem se zadním světlem s pruhy. Byla to motorka po prvním majiteli a nepředpokládám, že by ho měnil, ikdyž možné je vše.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2020
Odpověď  Já měl pruhy i na prvním C s pevným zadkem (1950),diamant až na odpružených 150. Ale mohl to samozřejmě někdo už měnit...    [pepa78Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2020
Odpověď  První téčka měly vertikální pruhy, ale pak se dávaly i diamantové sklíčka.
A z mého názoru já mám také Téčko s V.Č. 189... a světlo mám s vertikálnímy pruhy.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Predná vidlica 125t?c?


 Dobrý večer.Mal by som takúto prosbu o radu.Kúpil som niečo čo sa podoba na klzáky s céčka,no ja mám podozrenie,že pod nimi sa ukrývajú kl,áky z téčka s náliatkami.Kuknite prosím a poradte.Ďakujem.    [TéčkoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ďakujem veľmi pekne,som rád že je to ten starší typ.Takže už teraz viem,čo budem ro iť cez veekend    [Téčko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  Je to štít i kluzáky 125T, starší provedení s nálitkama. Úchyty pro přední blatník typ C jsou viditelně dovařené, teleskopy C měli spodní část z jednotného odlitku.    [Martin Štindl]   11.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posledná    [Téčko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte jedna    [Téčko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepínač světla - z čeho to je?


 Zdravím Vás pánové, mám dotaz na tuto část přepínače světla. Před několika lety jsem to dovezl ze zahraničí spolu s díly na ČZ 150C. Ta má standartně jinou základnu přepínače. Netušíte k čemu to přiřadit? Myslím, že by to mělo mít původ v Československu neboť člověk od kterého jsem to kdysi koupil měl jen JAWY a ČZ. Byl to zástupce Československých motocyklů v dané zemi... Měl to namíchané v šuplíčku s otočnou částí přepínače na C a dalšími pertinaxovými díly na ČZ. Předem díky za pomoc    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  K demontáži je potřeba odehnout tři uchycovací plíšky která přidržují desku k hrnci, jiná možnost není.    [Martin Štindl]   06.03.2020
Odpověď  re Mirek: Vezmi pětikilové kladivo, pořádně se rozmáchni a zhora do přepínače udeř vší silou. Tím se narovnají plechové packy držící přepínač v kapličce a vyletí z ní ven jako bezdomovcovi sopel, když si kýchne. No a máš to vymontované.    [dobraradanadzlato]   05.03.2020
Odpověď  ahoj může mi někdo poradit jak vymontovat přepínač světla z hrnce na čz 150c, nemůžu na to přijít, díky    [Mirek]   01.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě druhá strana..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den. Lanko jsem koupil běžné, konfekční s plastovým bowdenem. Opředený bowden a koncovky jsem pak koupil u Reno Indian a upravil na potřebnou délku.

https://reno.indianmoto.cz/cs/12-bowdeny    [st11]   06.03.2020
Odpověď  Dobrý den měl bych otázku ohledně spojkového lanka. Snažím se sehnat lanko které je vedené ze zadu karteru a nejlépe opletené jako máte vy akorát ho nemohu nikde sehnat. Mohl by jste mi dát prosím kontakt nebo internetové stránky kde jste kupoval vy. Děkuji    [HostaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2020
Odpověď  Tady je také:
https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355    [J]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď :). Polaško    [Ján]   26.09.2019
Odpověď  Dobrý den, samolepku jsem kupoval přes ebay.de. Není to úplně přesná kopie, ale přišlo mi to lepší než tam mít Bosch. Odkaz zde: https://www.ebay.de/itm/STICKER-AUFKLEBER-BATTERY-Batterie-Akkumulator-DKW-NSU-ZUNDAPP-BMW-BOSCH-VARTA/263147811736?hash=item3d44d4f398:g:kzwAAOxy14VRU0WM , druhý pak tady: https://www.ebay.de/itm/Varta-Aufkleber-55-mm-Oldtimer-Batterie-Autobatterie-Motorradbatterie/123390092046?hash=item1cba9f630e:g:7vcAAOSwjE1bq0d7 .    [ st11]   26.09.2019
Odpověď  Otázka na uživatele st11: Dobrý den, kde jste prosím sehnal tu samolepku Varty? Já jsem psal dokonce do firmy Varta, kde sem čekal asi půlroku na odpověď, která byla ve výsledku negativní. Prostě nemají archiv s tímto logem. O měsíc později jsem narazil na jejich "nové" retro baterie Varta. Mám Logo Varta ze staré baterie, ale není to vyfocené tak dobře, abych to mohl použít. Děkuji, za odpověď, Polaško J.    [Ján]   22.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
Odpověď  Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit.    [st11]   30.06.2019
Odpověď  Ohledně těch výfuků.... Jsou to originály, nebo repliky? Vypadají opravdu skvěle na svůj věk.    [BarryRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2019
Odpověď  Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý...    [st11]   24.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 79 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (79) 
Zodpovězené téma  

čz zapalovaci civka 15watt


 prosim o radu,da se nekde sehnat zap.civka na čz 125B a to 15wattu(novou) o civce 25watt na cecko vim -ta se da koupit bez problemu.Diky    [M.]   29.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Repliková cívka(Taiwan) je levnější - cca 590 Kč, ale funkčnost není zrovna ideální, pravděpodobně kvůli rozdílu u VN vinutí (jiný počet závitů?). Vinutí této cívky oproti původním či převinutým je znatelně menší a v obou případech kdy jsem je instaloval bylo nutné na volnoběhu nastavit vyšší otáčky aby motor běžel a určitých režimech chodu má motor tehdenci vynechávat. Převinutí je zase mnohem dražší (může stát přes 2000 Kč) a také zakázka může trvat delší dobu.    [Martin Štindl]   01.03.2020
Odpověď  Je lepsi koupit repliku civky nebo nechat previnout stary original??Jake mate zkusenosti?Diky    [M.]   01.03.2020
Odpověď  Ok, tak jesli tomu rozum spravne, tak muzu pouzit civku z 150cečka do 125Bečka.Diky za radu M.    [M.]   01.03.2020
Odpověď  Rozdíl je v šířce jádra ale zapalovací cívky 125B/T a 125/150C lze na rotoru zaměnit- VN cívku pro zapalko 25W lze použít pro motor 125B/T, mám ji na 125T přes 12 let. Problém by byl s použitím světelných cívek které jsou už vinutím řešeny pro rozdílné výkony žárovek.    [Martin Štindl]   01.03.2020
Odpověď  jde mi o to ,ze v mojim motoru ta civka chybi a nevim jak poznat rozdil mezi 15watt (na A,B,T)a 25wat na cečko-a vsude se prodava prave na to cečko.Diky    [M.]   01.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Barva na nádrž čz 150 C kominíček


 Nádrž má černé boky a uprostřed šedý pruh. Můžete mi poradit číslo( RAL) té šedé barvy ? Díky za každou radu.    [Zdenek]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Používám RAL 7038    [Ivos]   16.02.2020
Odpověď  Monty má jen poloviční pravdu a to v tom že ta šedivá barva nemá přesné číslo v RALu, jinak RAL existuje od třícatých let.    [Jack]   04.08.2019
Odpověď  ral 7035 používám. Není to nic origonálního,ale v roce 1951 o značení RAL nikdo ani neslyšel,takže žádný přesný číslo RAL prostě NEEXISTUJE.    [monty]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 150c problém s předstihem


 Zdravím, vše dostupné o nastavování předstihu na tyto motocykly jsem si prostudoval, ale nenarazil jsem na tento problém. Po nastavení odtrhu kladívka při jeho největším otevření měrkou na 0,4mm (typ kladívka je šroubovatelná protilehlá kovadlinka), nejsem schopný pootáčením statoru nastavit předstih 4,5mm, vždy jen větší. Nastavování dělám při sundané hlavě digi. posuvkou, protože indikátor mě ten sklon svíčky nevezme. Prosím poraďte v čem by mohla být chyba nebo co dělám blbě. Díky.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Počátek primárního vinutí zapalovací cívky je spojen s jádrem stejně jako u světelných cívek, kabel připojený ke kladívku je koncem tohoto vinutí a proto má při proměření velmi malý elekrický odpor. Pro spolehlivější zapojení zapalování je vhodné použít neodrušenou fajfku nebo jen očko a vhodnou svíčku bez odrušovacího rezistoru(Brisk N17C) s elektrodami na 0,5mm.    [Martin Štindl]   16.02.2020
Odpověď  Ahoj,
Řeším zápalko, resp. nehází jiskru. Zkoušel jsem kabely,fajfky,svíčky a průchodku jsem vyrušil.

Tedy jsem teď u zapalovací cívky. Mezi vývodem ke kabelu na svíčku a vývodem na kladívko naměřím 6,5kOhm. Nechápu ale,proč vývod vinutí,který se připojuje na kladívko,tak na něm naměřím kostru. tz. že mi ukostřuje kladívko. Nějak nevím jak je to možné.    [Drátek]   16.02.2020
Odpověď  Mám ještě jeden dotaz a nechci zbytečně zakládat další téma. Jde někde v replice koupit matka M18x1 na osku rozety neodpruženého Céčka. Díky.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2016
Odpověď  Rotor sundán a pootočen, a předstih nastaven přesně na požadovanou hodnotu. Jo mezitím ještě namontovaný komplet repasovaný stator Céčkový. Takže teď by mělo být vše OK. Moc děkuju za rady a trpělivost.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2016
Odpověď  Sundej rotor, vyndej klinek. Udělej si tam značku ať víš jak ho zhruba nasazuješ. A nasaď ho bez klinku s mírným pootočením. Tím získáš prostor pro nastavení. Klinek tam je jen proto, aby dával stále stejnou polohu při nasazování. No a pokud ji změníš, tak vlastně pootočíš vačkou a dostaneš se kam potřebuješ.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.05.2016
Odpověď  Zkoušeno, dostal jsem se na nejnižší předstih asi 4,8mm. Já už nevím.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2016
Odpověď  tak zkus dát 0,3mm    [w]   24.05.2016
Odpověď  Myslím, že v nastavování chybu nedělám. Nastavení odtrhu na 0,4mm samozřejmě dělám v nejvyšší úvrati, tu větu s tím největším rozevřením kladívka jsem spontáně napsal na základě návodu na čz 150c, kde je to tak napsáno, každopádně jsem tím myslel horní úvrať. To, že má motor levotočivé oatáčky, taky vím. A jelikož se mi příčí pilovat otvory v desce statoru, abych ho ještě víc pootočil, tak koupím asi stator Céčkový.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2016
Odpověď  a opravdu nastavuješ předstih správným způsobem? Psal jsi že nastavuješ odtrh při největším otevření kladívek, což je blbost. Jak psal ČZTomi odtrh se nastavuje v horní úvrati. Taky je u zetek důležitý dávat pozor na obrácený směr točení motoru, kdo je zvyklý na jawy tak může udělat chybu    [meela]   23.05.2016
Odpověď  Nemusí to být deskou, statory lze zaměnit(rotory nelze protože mají jiný kónus), měl jsem tři sezony stator C v motoru T a fungoval bez problému(kromě potíží s vyšším příkonem světelných cívek).
Rotory jsou oproti Jawě levotočivé, ani opotřebení textitu na kladívku až takové potíže s předstihem nemusí způsobit - to kompenzuje nastavení vzdálenosti kontaktů. Takže i když je deska nadoraz natočena doprava tak přesdtih je stále velký? V jednom případě jsem propiloval obloukovité výřezy pro šrouby uchycení statoru aby šlo natočit statorem ještě více a pomohlo to(pozor, jen tolik co to dovolí hlavy uchycovacých šroubků)    [Martin Štindl]   22.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zodpovězené téma  

Vidlice - uchycení blatníku


 Dobrý den, mám prosbu, jestli by byl někdo ochoten změřit, popřípadě zhotovit nákres
uchycení předního blatníku na Téčkové vidlici. Někdo to totiž předělal, s tím, že toto uchycení blatníku na vidlicích uřezal a navařil uchycení na samotné kluzáky, tak, jak je to na Céčku. Samotné kluzáky jsem již upravil do původní podoby a teď potřebuji totéž s vidlicemi, které jsou jinak ve velmi dobrém stavu. Děkuji.    [Pedros]   02.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji moc za změření.    [Pedros]   03.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závit pro horní sponu blatníku je asi 207mm od spodku sranice, měl by tam být znatelný prolis.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Každý úchyt je tvořen dvěma přiléhajícími plechy s celkovou tl. asi 3,4mm.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přibližné rozměry: rozteč děr pro šrouby asi 65,5mm, díry samotné 6mm, spodní hrana úchytu asi 19mm od spodku stranice(samotný výlisek).
Samotné díry jsou od pohledu v ose s dírou pro maznici takže bych ten poslední rozměr bral jen orientačně.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Odpověď  Přesně,jak píšete. Budu Vám moc vděčný. Díky.    [Pedros]   02.02.2020
Odpověď  Navečer nebo v týdnu bych to oměřit mohl, stranice T mám volně. Takže přibližně rozměry úchytů vzpěr a vzdálenosti samotných úchytů a závitu ve stranici od spodní části?    [Martin Štindl]   02.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nejde zaradiť Trojka


 Na mojej C-ke nejde zaradiť trojka. Rozbeh na jednotke, preradenie na dvojku ide krásne ale keď chcem trojku, ako keby tam ani nebola. Už som to 2krát rozoberal, obidve pružiny radenia mám nové, pri skúšaní na nečisto som na nič neprišiel. Kde by mohla byť zrada ?    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak som na to prišiel sám. Vymenil som radičku a ošmirgloval som nábehové hrany posúvacieho kameňa a už to radí aj trojku. Napriek tomu som na radičke nenašiel optický žiaden rozdiel.    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.4.2019)
Nezodpovězené téma 

Motor cz125T


 Mam dotaz. Rozebiram motor a klika v karterech vakla asi 1 mm smerem vodorovne. Svisle kdyz vezmu za pist je to dobry. Jak velky je to problem. Dekuji za odpoved.    [Ladislav Kulik]   20.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006