MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304167 příspěvků |7402 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 88 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 22.2.2020 04:36  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Rám ČZ 125 T versus ČZ 125 B   19.01.2009 / 253
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat,jaký nejhorší stav kdo renovoval?Pokud....   12.07.2010 / 183
    Rada k ČZ 150 C   04.03.2010 / 155
    Elektroinstalace cz 125 b   05.01.2016 / 151
    ČZ 125 B   12.12.2016 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3164      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 131      Příspěvků Příspěvků: 29428
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Barva na nádrž čz 150 C kominíček


 Nádrž má černé boky a uprostřed šedý pruh. Můžete mi poradit číslo( RAL) té šedé barvy ? Díky za každou radu.    [Zdenek]   04.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Používám RAL 7038    [Ivos]   16.02.2020
Odpověď  Monty má jen poloviční pravdu a to v tom že ta šedivá barva nemá přesné číslo v RALu, jinak RAL existuje od třícatých let.    [Jack]   04.08.2019
Odpověď  ral 7035 používám. Není to nic origonálního,ale v roce 1951 o značení RAL nikdo ani neslyšel,takže žádný přesný číslo RAL prostě NEEXISTUJE.    [monty]   04.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 150c problém s předstihem


 Zdravím, vše dostupné o nastavování předstihu na tyto motocykly jsem si prostudoval, ale nenarazil jsem na tento problém. Po nastavení odtrhu kladívka při jeho největším otevření měrkou na 0,4mm (typ kladívka je šroubovatelná protilehlá kovadlinka), nejsem schopný pootáčením statoru nastavit předstih 4,5mm, vždy jen větší. Nastavování dělám při sundané hlavě digi. posuvkou, protože indikátor mě ten sklon svíčky nevezme. Prosím poraďte v čem by mohla být chyba nebo co dělám blbě. Díky.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Počátek primárního vinutí zapalovací cívky je spojen s jádrem stejně jako u světelných cívek, kabel připojený ke kladívku je koncem tohoto vinutí a proto má při proměření velmi malý elekrický odpor. Pro spolehlivější zapojení zapalování je vhodné použít neodrušenou fajfku nebo jen očko a vhodnou svíčku bez odrušovacího rezistoru(Brisk N17C) s elektrodami na 0,5mm.    [Martin Štindl]   16.02.2020
Odpověď  Ahoj,
Řeším zápalko, resp. nehází jiskru. Zkoušel jsem kabely,fajfky,svíčky a průchodku jsem vyrušil.

Tedy jsem teď u zapalovací cívky. Mezi vývodem ke kabelu na svíčku a vývodem na kladívko naměřím 6,5kOhm. Nechápu ale,proč vývod vinutí,který se připojuje na kladívko,tak na něm naměřím kostru. tz. že mi ukostřuje kladívko. Nějak nevím jak je to možné.    [Drátek]   16.02.2020
Odpověď  Mám ještě jeden dotaz a nechci zbytečně zakládat další téma. Jde někde v replice koupit matka M18x1 na osku rozety neodpruženého Céčka. Díky.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2016
Odpověď  Rotor sundán a pootočen, a předstih nastaven přesně na požadovanou hodnotu. Jo mezitím ještě namontovaný komplet repasovaný stator Céčkový. Takže teď by mělo být vše OK. Moc děkuju za rady a trpělivost.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2016
Odpověď  Sundej rotor, vyndej klinek. Udělej si tam značku ať víš jak ho zhruba nasazuješ. A nasaď ho bez klinku s mírným pootočením. Tím získáš prostor pro nastavení. Klinek tam je jen proto, aby dával stále stejnou polohu při nasazování. No a pokud ji změníš, tak vlastně pootočíš vačkou a dostaneš se kam potřebuješ.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.05.2016
Odpověď  Zkoušeno, dostal jsem se na nejnižší předstih asi 4,8mm. Já už nevím.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2016
Odpověď  tak zkus dát 0,3mm    [w]   24.05.2016
Odpověď  Myslím, že v nastavování chybu nedělám. Nastavení odtrhu na 0,4mm samozřejmě dělám v nejvyšší úvrati, tu větu s tím největším rozevřením kladívka jsem spontáně napsal na základě návodu na čz 150c, kde je to tak napsáno, každopádně jsem tím myslel horní úvrať. To, že má motor levotočivé oatáčky, taky vím. A jelikož se mi příčí pilovat otvory v desce statoru, abych ho ještě víc pootočil, tak koupím asi stator Céčkový.    [Peťan1938] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2016
Odpověď  a opravdu nastavuješ předstih správným způsobem? Psal jsi že nastavuješ odtrh při největším otevření kladívek, což je blbost. Jak psal ČZTomi odtrh se nastavuje v horní úvrati. Taky je u zetek důležitý dávat pozor na obrácený směr točení motoru, kdo je zvyklý na jawy tak může udělat chybu    [meela]   23.05.2016
Odpověď  Nemusí to být deskou, statory lze zaměnit(rotory nelze protože mají jiný kónus), měl jsem tři sezony stator C v motoru T a fungoval bez problému(kromě potíží s vyšším příkonem světelných cívek).
Rotory jsou oproti Jawě levotočivé, ani opotřebení textitu na kladívku až takové potíže s předstihem nemusí způsobit - to kompenzuje nastavení vzdálenosti kontaktů. Takže i když je deska nadoraz natočena doprava tak přesdtih je stále velký? V jednom případě jsem propiloval obloukovité výřezy pro šrouby uchycení statoru aby šlo natočit statorem ještě více a pomohlo to(pozor, jen tolik co to dovolí hlavy uchycovacých šroubků)    [Martin Štindl]   22.05.2016
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zodpovězené téma  

Vidlice - uchycení blatníku


 Dobrý den, mám prosbu, jestli by byl někdo ochoten změřit, popřípadě zhotovit nákres
uchycení předního blatníku na Téčkové vidlici. Někdo to totiž předělal, s tím, že toto uchycení blatníku na vidlicích uřezal a navařil uchycení na samotné kluzáky, tak, jak je to na Céčku. Samotné kluzáky jsem již upravil do původní podoby a teď potřebuji totéž s vidlicemi, které jsou jinak ve velmi dobrém stavu. Děkuji.    [Pedros]   02.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji moc za změření.    [Pedros]   03.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Závit pro horní sponu blatníku je asi 207mm od spodku sranice, měl by tam být znatelný prolis.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Každý úchyt je tvořen dvěma přiléhajícími plechy s celkovou tl. asi 3,4mm.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přibližné rozměry: rozteč děr pro šrouby asi 65,5mm, díry samotné 6mm, spodní hrana úchytu asi 19mm od spodku stranice(samotný výlisek).
Samotné díry jsou od pohledu v ose s dírou pro maznici takže bych ten poslední rozměr bral jen orientačně.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Odpověď  Přesně,jak píšete. Budu Vám moc vděčný. Díky.    [Pedros]   02.02.2020
Odpověď  Navečer nebo v týdnu bych to oměřit mohl, stranice T mám volně. Takže přibližně rozměry úchytů vzpěr a vzdálenosti samotných úchytů a závitu ve stranici od spodní části?    [Martin Štindl]   02.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

motor 125c


 Kamarádi potřebuji poradit.Podotýkám.že jsem 3x půlil motor a stále se opakují
stejné závady.Když mám motor smontovaný tak na ponku jde vše dobře. Start pákou
jde normálně pohybovat též s řadičkou.Dám do rámu a vše je špatně. Motor nelze našlápnout a ani tam nejdou rychlosti. Ješte mám dotaz.Jak vysoké majíbýt spojkové pružiny amatky.Děkuji Vám za rady. jsem s díky.    [Oťas]   26.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je takovy problém motor dat do ramu neutazeny a zkouset postupne utahovat srouby a kontrolovat při tom který sroub to dela nejspis bude zkrizeny ram    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020
Odpověď  Není něco s kartery? jestliže nenamontovaný motor vypadá funkčně a po usazení do rámu a utažení uchycovacích šroubů najednou "zamrzne" tak může být problém v nerovnosti styčných ploch karterů. Motor vyjmout z rámu a přes podložky utáhnout stahovací šrouby a odzkoušet řazení a startování.    [Martin Štindl]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nejde zaradiť Trojka


 Na mojej C-ke nejde zaradiť trojka. Rozbeh na jednotke, preradenie na dvojku ide krásne ale keď chcem trojku, ako keby tam ani nebola. Už som to 2krát rozoberal, obidve pružiny radenia mám nové, pri skúšaní na nečisto som na nič neprišiel. Kde by mohla byť zrada ?    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak som na to prišiel sám. Vymenil som radičku a ošmirgloval som nábehové hrany posúvacieho kameňa a už to radí aj trojku. Napriek tomu som na radičke nenašiel optický žiaden rozdiel.    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chromovani Koprivnice Tatra Galvanko


 Tak jsem si nechal nachromovat v Koprivnici veci na me Bcko a byl jsem mile prekvapen hlavne cenou. Bo kdyz jsem tam chtel nachromovat nadrz tak chteli 8500.- coz je garda. Za veci viz foto i s lestenim pouhych 900kc ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jak to dopadlo v kopřivnici? Musí se díly nějak připravovat nebo to posílaš tak jak je sundáš z motorky?    [david]   18.01.2020
Odpověď  Ahoj. Díky za příspěvek i následné reakce. Po delší době hledám, kde nachromovat přední světlo na Stadion S11 a pošlu to do Kopřvnice. Zítra tam musím zavolat a domluvit podrobnosti :o)    [Marconi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Odpověď  robmaister: taková prosba se mine účinkem, sklopnou startovačku ČZ 125B/T lze sehnat obtížně(snadněji jde sehnat pevná) a i nabídka výměnou za nově nachromovanou sklopku z Céčka asi nebude dost.
Inzeráty ale dávat na inzerci v motomagazínu nebo i-veterán.    [Martin Štindl]   01.03.2015
Odpověď  Tak tedy prosim tady veteranisty jestli nemaji start paku z B za vymenu za mou co tu mam na fotu nove zrenovovanou a peknou dekuji    [Rob]   01.03.2015
Odpověď  Kdyz kouknu o par radku nize tak jsem si nevsiml ze bych psal neco o tom ze by jsi neco zleho napsal ty o me ;) ja napsal svou zkusenost a ty tvoji a mas ji vetsi ja to uznavam nic vic nic min. Co se tyce te paky dekuji za upozorneni ze to neni origo. A laik jsem a o studovani mas pravdu clovek by se mel predem seznamit s dannym problemem a pak cinit ;)    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  To o těch reakcích píšeš o mě? Copak jsem proti tobě někde napsal něco špatného? Pouze píšu o kopřivnici to, co mám zkušenost já. Mám známého, co tam dělá, tak to vidím trochu objektivněji.. A že jsem tě upozornil na chybné použití páky? Proti renovaci nic nemám, ale než nadšeně začneš něco renovovat, tak by sis měl v prvním kroku něco o daném motocyklu nastudovat. Není nic horšího, než člověk, které o svém stroji nic neví. Teď to neber na sebe, píšu všeobecně. Ber to jako radu do budoucna. Už to, žes přiznal, že sis myslel, že Béčka byly i v lidových provedeních znamená to, že by sis měl danou problematiku nastudovat z kvalitních zdrojů a ne jen hledat fotky více, či méně zdařile provedených renovací.

Nerez spojovák není dobrá volba. Nejen, že k tomu nepatří, ale taky není dobré dávat nerez matce na nerez šrouby. Kousne se to.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.02.2015
Odpověď  Presne tak i ten spojovaci material mam take komplet nerez ;) ale jo kazda rada dobra poskladam to tam i s nepuvodnima dilama a jak se nekde naskytne origo na Bcko koupim vymenim a nepuvodni prodam. Akorat az za 14 dni budu skladat tak mam strach sem dat fota bo nekteri reaguji jak Byk na cervenou barvu a pritom bychom se mohli radovat ze se dochoval a zrenovoval dalsi kousek historie ;))))))))    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Odpověď  Já mám tuhle Céčkovou na Téčku taky, stejně tak mám i nachromované excentry + nerezový spojovací materiál, nachromovaná osa předního kola atd... ;-) moje druhá renovace bez dostatku informací a také spoléhání na rady samozvaných "expertů".    [Martin Štindl]   28.02.2015
Odpověď  Koukal jsem na google a mas pravdu start paka je z Ccka ;(    [robmaister] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Starpáka je najisto sklopná montovaná na Céčka od roku 1951, právě tato většinou nahrazovala původní sklopnou popř. pevnou startpáku na starších strojích, zatím nejlépe zachovalá ČZ 125B je zdokumentována tady:
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=cz125t& amp;menu=14&pos=cz125b1947
Napínáky opravdu nebyly s výroby v chromu - zpravidla jsou černěné.    [Martin Štindl]   28.02.2015
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepínač světla - z čeho to je?


 Zdravím Vás pánové, mám dotaz na tuto část přepínače světla. Před několika lety jsem to dovezl ze zahraničí spolu s díly na ČZ 150C. Ta má standartně jinou základnu přepínače. Netušíte k čemu to přiřadit? Myslím, že by to mělo mít původ v Československu neboť člověk od kterého jsem to kdysi koupil měl jen JAWY a ČZ. Byl to zástupce Československých motocyklů v dané zemi... Měl to namíchané v šuplíčku s otočnou částí přepínače na C a dalšími pertinaxovými díly na ČZ. Předem díky za pomoc    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě druhá strana..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Praskání žárovek u magnetového zapalování.


 Mám ČZ 175 z roku 1939 a nrustále mi praskají žárovky ve světlech (úplně se upálí). Již jsem zkoušel použít i žárovky na 12 v a 24 v a moc to nepomáhá. Projevuje se zde také další závada a to, že při zapnutí světel začne jít motor nepravidelně. Vypadá to jako by světelné cívky stáhly magnetismus magneta a již nezbývalo pro zapalovací cívku. jistě na to má také vliv jakého výkonu se použíjí žárovky. Originál zde byly tuším 6v 15W/15W. Tyto výkony se ovšem u 12 V nevyrábějí, pouze 25W. Dle Ohmova zákona by ovšem i při 25 W měl téci menší proud. Zkoušel jsem také použít omezovač napětí na 6 V a to se závada v chodu motoru projevila ještě více. Zřejmě tím,že omezovač napětí svádí přebytečné napětí proti kostře.
Nemáte s tím někdo zlušenost? Jak by se chovala tlumivka zařazená do obvodu světel. Měl by to být indukční odpor. Snížilo by to napětí?    [Václav]   14.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za názor a určitě to takto vyzkouším.    [Václav]   14.01.2020
Odpověď  Co vím tak převálečné ČZ 175 a 250 s magnetem měli především žárovky ve světlometu 6V 22/22W (6V 35/35W byly u provedení Tourist s dynamobateriovým zapalováním), dnes by měli vyhovovat žárovky 6V 25/25W. Magneto není "tvrdý" zdroj a v tomto případě to bude asi Bosch 6V/25W, zátěž(žárovky) by teda měla být přibližně nastejno s jmenovitým výkonem magneta. Jestliže se osadí žárovky 6V 15/15W tak vlastně magneto je bude napájet větším proudem než pro které jsou přizpůsobeny a proto nevydrží, v případě že tam jsou žárovky většího výkonu a navíc pro vyšší napětí než 6V tak bude proud odebíraný zátěží z magneta větší než by měl být a to zároveň bude mít neblahý vliv na funkci zapalovací cívky - proto při použití těchto žárovek po zapnutí světel jde motor nepravidelně.
Osadit žárovku 6V 25/25W ve světlometu + 6V 5w v zadní lampě a zkusit.    [Martin Štindl]   14.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz-250 r, v. 1946


 Ahoj, poradte mi někdo,zrenovoval jsem čz-250 sportku, vyrobenou v r. 46,
zapalování má stejné jako čz-150, ale když rozsvítím světla,tak vynechává motor (když odpojím žárovku vpředu a svítí jen zadní-tak dobrý). Už jsem zkoušel vyměnit
cívky, ale nic.
díky Josef    [mal.lanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Úplně stejný problém řeším nyní na své čz 175 1939. Jakmile zapnu světla tak začne motor "koktat". Skutečně to bylo tím, že magneto škrtalo o cívku? O kterou? O zapalovací nebo o světelnou?    [Václav]   14.01.2020
Odpověď  Tak pánové, závadu jsem už odstranil, bylo to tím , že magneto škrtalo o cívku a
tím šlo do zkratu. Ahoj    [mal.lan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2014
Odpověď  Tak přesně tuhle závadu jsem řešil také. Zapalovací cívku vyměnil 3x, rotor nechal nabudit. Odstraněno ale až po namontováním nově navinuté cívky.    [Václav]   09.03.2014
Odpověď  Nějaké zkoušení šroubovákem je nicneříkající. Magnety můžou být špatné. Často se to projevuje na rotoru ČZ 125T, na kterém byly magnety vyrobeny ze špatného materiálu a mnohdy nejde takové magneto správně nabudit. Své by o tom mohl vyprávět p. Urbánek z Velimi.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2014
Odpověď  Toto nemusí být špatně nabuzeným magnetem, mageto být OK - stačí zkusit sílu magnetů přiložením šroubováku. Na vině může být zaměněná watáž žárovek. Zapalovací okruh je bez odrušovacích odporů?    [Martin Štindl]   08.03.2014
Odpověď  Tak je nabuzené špatně.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2014
Odpověď  a magneto jsem si nechal nabudit.    [mal.lan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2014
Odpověď  nech si nabudit oslabené magneto    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.03.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 125 t usměrnovač


 Zdravim, potřeboval bych se zeptat jestli lze by šlo dát místo selenového usměrnovače dát usměrnovač babeta?https://www.motojelinek.cz/Usmernovac-napeti-Ba-6V-d1054.htm    [RUSTYRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Problém tlmivky som riešil aj ja. Použil som obmedzovač napätia 6V a funguje to perfektne. Nepustí viac ako 7,2V. Lenže nedal som tam bežny plastový obmedzovač pretože keď som ho použil v mojej Babette tak sa mi roztavil (2krát). Zohnal som si tento https://www.ebay.it/itm/282906290156
alebo aj tu https://www.minibikemania.sk/regulator-6v-pre-6v-system/    [vlasto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2020
Odpověď  Ano, teoreticky by to tak mělo fungovat - dioda usměrní proud pro dobíjení akumulátoru a tento stabilizátor potlačí přesahy napětí. Ale jestli to tak už někdo má řešeno...(?)    [Martin Štindl]   03.11.2019
Odpověď  Mal by som obdobný dotaz. Spomínaným obmedzovačom napätia je možné nahradiť tlmivku ? Samozrejme za podmienky, že usmerníme prúd diodou namiesto selénu ?    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2019
Odpověď  Nešlo, to je "zátěžový nebo zkratový regulátor" ten omezuje napětí, aby nepraskaly žárovky.
Selenový usměrňovač je pouze pro dobíjení baterie.
Místo selenu použijte obyčejnou diodu s proudovým zatížením nad 5A. Třeba
https://www.tme.eu/cz/details/p600m-dio/univerzalni-diody-tht/diotec-semiconductor/p600m/?brutto=1&gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBrUq7eRZKdRiE1_IOtX6m6g3zqY5iVYe4STHq0f9aOtouY2_U1PESsaAp5WEALw_wcB
nebo 10A
https://www.hadex.cz/a052-ky711-dioda-uni-10a270v/?gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBoI5nFLpi6_7o5LIKQ2h-fwhGBW4ROOGFPECcPh318Hpfe-hCOxCD8aAiIpEALw_wcB
Pozor dioda je v sérii a není přišroubovaná na kostru.    [Petan69]   20.10.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Čz 125C tryska 75


 Ahoj, kde se koupit tryska do karburátoru velikost 75?    [Ogar]   08.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V ponuke ju ma motoren.sk    [Milanxx]   08.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

přepínač na reflektoru -upevnění


 mám problém s na ČZ 125T, v.č. 164774, r.v. 1948:
Stroj v původním stavu, pouze byl „vylepšen“ o spínací skříňku z pozdějších Jaw a ČZ (s bošákem)

Původní přepínač na reflektor jsem nesehnal, mám k dispozici jenom repliku. Ale jak byl tento páčkový přepínač přichycen na hrnec světla? Můžete mi prosím poradit? (popř nemáte nějaké fotky s vniřku reflektoru    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je tu určitě deska přepínače, ale rozhodně není z ČZ 125/150.    [Martin Štindl]   08.01.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Omlouvám se ,že lezu do tématu, ale potřeboval bych poradit, koupil jsem světlomet na céčko a hromádku drobných dílů, a byla tam tato část přepínače ?? Nebo nevím co by to mohlo být. Díky a ještě jednou se omlouvám.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mohl by pomoci lepidlo/tmel na kovy viz:
http://www.domacipotrebynachod.cz/cz/zbozi/192_0/tmely-tesnici-peny-lepidla-silikony/lepidlo-epoxy-kov-56-g-?id=52839
Já tím přímo objímku nelepil ale použil jsem ho nalepení plíšku jako náhradu za odlomený kus a povedlo se, pokud by to nevyšlo tak ten tmel lze pak lze opatrně oškrábat. Je ale potřeba zevnitř dstranit lak v místě kde se bude objímka lepit    [Martin Štindl]   17.12.2019
Odpověď  Zdravím, mám stejný problém s přepínačem „vylepšeným“ o spínací skřínku JAWA (s bošákem). Má někdo nějaký nápad jak připevnit objímku bez vaření či vrtání? Lak mám zachovalý, tak bych se tomu rád vyhnul. Děkuji za případnou odpověď.    [Tom]   17.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, tak jak je popsáno - tu bakelitovou páčku přepínače k stěně světlometu přitlačuje pružina mezi ní a zámkem přepínače. Hrnec má podle fota zahnutý okraj osazení pro rámeček světlometu takže to bude původní budka B/T. Ten otvor pro páčku ale teď bude určitě o něco větší než 25,4mm.
Pokud se tedy použije replikový přepínač(mladší typ 125/150C) tak to replikové futro lze usadit buď vymezovacím jazýčkem v ose s tím že přepínač pak bude při vypnutém stavu s páčkou natočenou doprava. Anebo podle typu C s vyosením jazýčku cca o 40-42 stupňů(foto) aby se páčka natáčením situovala podle světlometů Céček.    [Martin Štindl]   05.05.2019
Odpověď  Ano, tak to je.    [fikuscz]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jednou díky za ochotu, takže si dovolím shrnout:
objímka je připevněná za horní, zeleně označenou plochu do hrnce světla, červeně označené "packy" drží přepínač. Bakelitová páčka je provléknutá díro v hrnci a drží za horní válcovou plochu, jinak tam nic mezi hrncem a páčkou není.
Mám jinak hrnec ve velmi dobrém stavu, v původním laku - tak bych ho nerad měnil. Mám pár nápadů, jak objímku přidělat bez vaření nebo vrtání.

Díky. F    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2019
Odpověď  Na tvém hrnci chybí celá obroučka s packama co drží přepínač, která je vidět na fotce od Martina hned nad příspěvkem od Babula. Je na hrnci přibodovaná a tobě tam zbyly pouze díry od bodů.    [fikuscz]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pánové,
děkuji za pomoc a informace. Prosím, odpověď podepsanou "babula": kde byl kolem díry ty "packy" - takto vypadá díra na mém hrnci    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2019
Odpověď  Jestli je to předělané na "bošák", tak je světlomet znehodnocen. To je lepší koupit někde na burze, nebo na inzerci nedotčený originální jiný, než to nějak bastlit zpět. Takových zničených hrnců, navrtaných na různé spínačky, jsem měl několik a po vybrání vnitřností šli do šrotu. Nikdo je nechtěl.    [J]   03.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Leštěná víka motoru


 Zdravím, sehnal jsem motor s nevkusně leštěnýma víkama. Neznáte nějaký postup, jak hliník patinovat? Díky moc.    [HOST]   25.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, tak kyselinu jsem zkusil na vyleštěný hliníkový plech. Sice zešedl, ale vznikl nestálý povrch.Nakonec jsem víka přeleštil silichromem, čímž trochu zmatověla.    [HOST]   08.01.2020
Odpověď  Kamarádovi pěkně okysnul karter na Simsonu, parkovali jsme ho na molu a párkrát na něj asi cákla voda z moře. Asi nebude potřeba voda přímo z Chorvatska, zkusil bych nasycený solný roztok.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.12.2019
Odpověď  No a experimenty s kyselinou a louhem zkusím na jiných kouscích hliníku. Vyleštím a udělám několik pokusů. Pak sem dám fotky.    [HOST]   27.12.2019
Odpověď  Děkuji za odpovědi a rady. Ano koupil jsem to. Těchto motorů v takovém stavu a za dobrou cenu už moc na prodej není. Leštěná jsou jen víka, to není zas taková katastrofa. Mám i jiná... Napadlo mě, použít peroxid vodíku. Povrch odmastit, lehce aktivovat rounem, zahřát a polít peroxidem. Nanejvýš se nestane nic. :)    [HOST]   27.12.2019
Odpověď  Asi produkt některé renovátorské firmy, fuj. Zmatnil bych to lehce hliníkovým brusným rounem a o zbytek se postará čas a provoz stroje. Na chemii bych neměl odvahu.    [.]   26.12.2019
Odpověď  Díky, uvažoval jsem o něčem kyselém, ale kyselina solná - ta na pájení - je dost agresivní. Není nějaký "patinovací" roztok na hliník, jako je na železo?    [HOST]   26.12.2019
Odpověď  No tvl, to jsi mu poradil. Kde je napsané, že to koupil? Po tom ti je snad prd. Chce poradit s problémem a ne tady číst takové hovadiny.... :(    [fikuscz]   25.12.2019
Odpověď  Jednoduchá rada, když se ti to nelíbí, proč to kupuješ?    [hoax]   25.12.2019
Odpověď  Ano, už jsem to také několikrát řešil. Rychle a spolehlivě to dělám , že to potřu kyselinou, v podstatě jedno jakou, ne nějakou přehnaně koncentrovanou, dobré zkušenosti mám z kyselinou, co se používá na pájení pozinkovaných plechů. Okamžitě lesk zmizí a je to šedivé. Opláchnu důkladně vodou a nakonzervuji. Možná má někdo i jinačí metodu. Ale pokud na to nespěchám, odmastím a nechám ležet v nevytápěné dílně na zemi pod ponkem. Čas to spolehlivě zestaří sám. Jak se v zimě střídají teploty venku a v kůlně, tak se to orosí a vytvoří se tam pomaličku patinová vrstva. Za zhruba 5 let už je to v pohodě.    [PS]   25.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Čz 125C problém v motoru


 Ahoj mám tento problém. Dělal jsem go motoru čz 125C. Nová klika, výbrus, ložiska, spojka, řetěz, zapalování. Prostě co šlo koupit to je nové. V 5 převodek jsem vybral tu nejméně použitou. A po demontáži se mi vyskytli tyto dva problémy

Motor normálně naskočil, ale hned se začali ozývat divné zvuky z převodovky takové hrčení jak kdybych tam dával kvalt bez spojky, ale jen občas. ted to dělá i při startování. Zkoušel jsem radit a jdou tam všechny kvalty. Nějak netuším kde je problém, jen mi přijde že se jedno kolečko z převodovky občas unáší, ikdyž by nemělo.

Ještě by mě zajímalo jak mají být dotažené matice u přítlačného talíře spojky. Mám je dotažené nadoraz a spojka nevypíná, protože pružiny se nemají kam pohnout. Jak to tedy má být správně utažené?

Ještě jeden dotaz není na čz 125/150c nějaká dílenská příručka popř. návod?

Díky za odpovědi :)    [ogar]   06.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak problém s převodovkou nejspíše vyřešen. Stačilo poklepat hřídel s kolečkem u sekundáru.    [Ogar]   07.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  s matkami vlevo spojka nešla skoro vypnout...    [meela]   06.01.2020
Odpověď  Osinkové 😁 Osikové dřevo je lepší přiložit do krbu😉.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2020
Odpověď  Nové lamely budou zřejmě silnější než originální pertinax.    [vintera]   06.01.2020
Odpověď  Jak jsou široké ty nové lamely(replika?), normální osikové mají 2,5mm.    [Martin Štindl]   06.01.2020
Odpověď  Trošku to rozvedu, klika go, výbrus, nová ložiska. Převodovka složená z 5 motorů, vše proměřeno aby mělo co nejmenší vůle. Nová gufera, repasované zapalko. Spojkový koš původní, ocelové lamely původní, původní pružiny spojky, nové lamely. Nový řetěz spojky. Původní kolečko spojky na klice. Původní hřídel řazení i startování. Pouze nové pružinky staré byli prasklé. Při startování a rychlejším pohybu dojde ke zvuku jako volné kolečko chtělo zapadnou do jiného, tedy škrtá o jeho hrany. Motor normálně nastaruje, ale dělá to zníměný zvuk. Zkoušel jsem řadit vše ok vše funguje, pouze to vydává ten zvuk jako když kola o sebe škrtají. A u spojky nevím pro nevypíná. Jsou tam všechny původní díly. Jakmile povolím zajištovací matice m6 tak spojka krásně vystavuje, zkoušel jsem to i sundaným víkem. Asi budu muset dát kratší pružiny nebo nižší matice.    [Ogar]   06.01.2020
Odpověď  U té spojky - pokud nevypíná tak v tom případě není možné za provozu řadit, nejdříve dát do pořádku spojku aby šla vymáčknout a přitom znatelně neunášela.
To hrčení nemusí způsobit špatná sestava převodovky, přesuvná páka na volnoběh usazuje středové soukolí(II.rychlost) v dostatečné vzdálenosti od ozubů takže to riziko že by škrtali kolečka zámky o sebe je minimální(v případě že je převodovka minimálně opotřebena), je také nutné aby vodící čep v přesuvné páce nebyl značně obroušen a měl minimální vůli ve futru přesuvné páky.
"Rachtání" může mít původ i startovací hřídeli, vymezení unašeče nebo značné opotřebení hlavice vypínacího šroubu startéru.    [Martin Štindl]   06.01.2020
Odpověď  S převodovkou neporadím, jedině zkontrolovat že tam je nalitý olej :-)

matice spojky mají být nadoraz, ale pozor, je víc typů těch matic. které se liší v tom jak moc zmáčknou pružiny - taky jsem s tím jednou bojoval, rukou spojka skoro nešla zmáčknout. Možná ještě někde najdu fotku těch matic.

"dílenská příručka" vycházela v 50. letech ve světě motorů - jde to dohledat na internetu, případně je to teď vydané jako knížka viz odkaz

https://www.katalog-motocyklu-cz.cz/udrzba-a-opravy-motocyklu-cz-125-a-150c-10/    [meela]   06.01.2020
Odpověď  Montážní příručka existuje, vycházela na pokračování a je ke stažení na motomagazin.cz. Bývá dobrým zvykem nastudovat literaturu předtím, než začnu do něčeho vrtat. Že jsi vyměnil za nové vše co šlo mne přímo děsí. Postupuji totiž zcela opačně. Nechávám vše původní, pokud to lze. Nefunkčnost spojky mohou činit nové, rozumněj replikové, silnější lamely, meziplechy či pružiny. U převodovky bych zkusil poklepat hřídele. Někdy tam po montáži zůstane pnutí. Jinak znovu rozpůlit, nebo svěřit zkušenějšímu.    [lipcaa]   06.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

Zamena magneta z tecka na cecko.


 Chcem sa poratit ci bude funkcne magneto rotor z tecka na statore z cecka. Zaujima ma predstih, otrh a funkčnosť.    [Milan]   28.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Magneta(B/T a C/typy 351,352) nelze zaměnit protože se odlišují kónusem na vačce, statory a samotné cívky mezi sebou vyměnit lze.    [Martin Štindl]   28.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.2.2019)
Nezodpovězené téma 

Motor cz125T


 Mam dotaz. Rozebiram motor a klika v karterech vakla asi 1 mm smerem vodorovne. Svisle kdyz vezmu za pist je to dobry. Jak velky je to problem. Dekuji za odpoved.    [Ladislav Kulik]   20.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prave viko se zkratovačem čz 150,


 Zdravim,schanim prave viko se zkratovačem na čz 150.    [vasek2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 150


 Ahoj potřebuji vědět šířku linky čz 125 a 150.Dik za info.    [david]   01.03.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/211 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006