MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304740 příspěvků |7419 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 115 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák) 30.3.2020 09:18  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 774
    To je zase divadlo.   17.10.2015 / 567
    Špatní renovátoři a špatné repliky   25.12.2014 / 458
    Doklady   11.04.2010 / 277
    Nazdar bombardáci. Právě jsem dovali v bedně rozebranýho péráka a mudr....   23.03.2006 / 233
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 3010      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 8 / 282      Příspěvků Příspěvků: 30468
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pohotovostní stojánek na péráka - "policajt"


 Zdravím,prohledával jsem předchozí témata a nikde jsem nenašel detailní foto uchycení pohotovostního stojánku.Na svém péráku jsem měl replikový pohotovostní stojan s dlouhým ramenem,ale ten se neustále ohýbal a tak jsem ho musel demontovat.Kamarád mi za natažení elektroinstalace daroval původní pohotovostní stojánek,je sice upravovaný ale asi půjde uchytit.Předpokládám že první šroub(nad ramenem)stahuje sponu kolem trubky stupačky a druhý stahuje vzpěru trnu stupačky(aby se zabránilo protočení stojánku).Mohl by někdo ochotný sem vložit detailní fotky uchyceného stojánku?
Dále jsem slyšel od kamarádů že replikové pohotovostní stojánky nejdou bez úprav spony uchytit,máte někdo podobnou zkušenost?    [Martin Štindl]   15.11.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 58 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  někdo tu mluví o originálních brašnách ... dělala je jawa jako příslušenství nebe kde se vůbec braly?    [.]   29.03.2020
Odpověď  Brasna jako brasna, davalo se co bylo doma, nebo kdyz nebylo nic doma tak co ti usil nejblizsi svec prtavec. Takze tezko najdes originalni brasnu na peraka, ale jen brasnu ktera pasuje na peraka. Nahore dve prezky ktere pasuji rozteci na nosic a nekde uprostred na "zadech" brasny treti prezka pro prichyceni ke kolme vzpere blatniku (nebo noze starsiho provedeni nosice) aby brasna za jizdy nevlala jako psi usi.    [takysportkar]   04.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj, mám dotaz , kdysi jsem zakoupil díly na peraka a byly tam i tyto brašny , moc jsem to neřešil . Teď to začínám chystat a když jsem si dal ve vyhledávači brašny pérák tak se mi objevují spousty druhů i nové vyrobených ,ale ty co mám já jsem nenašel. Nepozná je náhodou někdo?? Děkuji    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.02.2020
Odpověď  Děkuji za rady,ano uchyceni výfuku mám ve středovėm švu,když dám delši stupačku tak bude startovaci páka bouchat o stojánek,jak už to tady někdo psal.Asi si stojan udělám sám,bude dlohá zima,tak si stim pohraju.    [Milan]   07.10.2018
Odpověď  Která replika pasuje ti neporadím (ze zásady bych koupil u Nepokoje). Ale pokud máš péráka 250 a výfuky replikové s uchycením ve středovém švu, tak ti ani originál policajt nepůjde nasadit. Musel by jsi mít buď delší levou trubku stupačky nebo výfuky s uchycením bočním páskem. Tím se výfuky i s koleny dostanou blíže ke středu motorky a je pro policajta jakž takž místo.    [fikuscz]   06.10.2018
Odpověď  Dobrý den,mám pėráka 1953, která replika stojanu pasuje,od pána Nepokoje nebo od Motorenu.    [Milan]   02.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Z fotky bohužel rozměry nepoznám ale vypadá to, že jsou od originálu odlišné.Je mnoho výrobců a každý má zaručeně ty správné.Výkresy jsou na dva typy,jeden typ je pouze z kůže a druhý typ má kostru s plechové páskoviny.Dvěma úchyty je brašna zavěšena za nosič a vodorovným řemínkem drží za svislou vzpěru od blatníku.Na foto jsou originální brašny,kupované v roce 1951 v Plzni v mototechně.    [jwm]   10.06.2015
Odpověď  Zdravím, dívám se na níže uvedený výrobní výkres brašen. Zvažuji koupi na svůj stroj.
Tyto jsou tedy špatně?
http://aukro.cz/brasny-jawa-perak-i5409107960.html    [Vulcan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2015
Odpověď  Ani Franta Nepokoj ani přátelé zo slovenska výkres neviděli.A takto vznikají problémy s montáží.Frantovi výkres klidně dám, má špatně umístěnou,nevhodnou pružinu a nemá zahnuté konce třmenu,viz výkres.Přátelé mají abnormálně dlouhou nožku stojanu.Pak to správně nenamontujete kdyby jste se zbláznili.    [jwm]   09.06.2015
Odpověď  No,to si myslím,že uchycení na jeden šroub by nebylo asi dost stabilní a i spolehliví,přeci jen dva šrouby jsou jistější.Já se ted dívám na ty replikový stojánky a asi taky záleží,jakou máte replik,případně.Zcela stejné nejsou.Zde je od Motoren:
http://www.motoren.sk/shop/detail/771/31
a tady od pana Nepokoje:
http://www.nepokoj.cz/php/view.php?action=detail&a mp;galerie=Stojany%20a%20hlin%C3%ADkov%C3%A9%20odl itky@St%C3%A4nde%20und%20Allugusse&page=3& name=195
Přijde my,že Motoren má užší tu nožku?.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.06.2015
Zobrazeno 10 z celkem 58 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (58) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ted sem rozdelal s553 a ta ma k vrchni hrance 0,8mm
skousel jsi zmerit skutecny kompresni pomer podle tohohle

Kompresní poměr zjistíme výpočtem:
Reklama

píst dáme do horní úvrati
svíčkovým otvorem pomocí injekční stříkačky naplníme olejem a pečlivě poznamenáme obsah hlavy v cm3, např. 5 cm3.
obsah válce 50 cm3 (výbrus vždy přepočítat)
50 + 5 = 55
55 : 5 = 11 (kompresní poměr)


Sečteme obsah motoru s obsahem spalovacího prostoru, vydělíme obsahem spalovacího prosroru a výsledek nám ukáže skutečný kompresní poměr motoru.    [free]   29.03.2020
Odpověď  Boco:1,5mm od vrchu valca je veľa.motor má malú kompresiu-preto neťahá.ak ti horná hrana piestu presne otvára prefuk tak daj stočiť z valcov z vrchu.    [Jumbo]   29.03.2020
Odpověď  Délka ojnice nemá vliv. U většiny 350 jsou pístyvíc nebo míň utopený, vůbec bych to neřešil. Zkontroluj si, jak vypadá otevření kanálů.Pokud to otevírá kanály v pořádku, tak změř kompresi. Kdyby bylamalá omprese,takby bylo nejjjednodušší řešení prostě stočit hlavy.    [gryzzlik]   29.03.2020
Odpověď  tesnenie mam standardne, som to tu pisal. Este mozem vyrobit o nieco tensie, ale vela to nespravi.

Stale ta ista otazka - ci su podla vas tie piesty utopene alebo nie (podla fotky)?

Ked sa dostanem k ojnici - vie niekto aka ma byt presne dlzka?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2020
Odpověď  Nejjednodušší bude vzít válec do soustruhu a ze spodu válce dosedací plochu o cca 1 mm stočit.Nejdřív samozřejmě změřit bez těsnění.Bude to stát pár kč a případně silnějším těsněním se to dá vrátit zpět.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.03.2020
Odpověď  jeste takova drobnost nemas nak extra silne tesneni pod valcema kdyz ho vyhodis mnelo by se to zlepsit    [free]   29.03.2020
Odpověď  možné je vše,skontroluj a uvidíš,když ty písty jsou stejné, tak v čem jiném by to bylo ?máš je utopený v válcích ,pak je jasný že to nejede, když to má menší kompresní pomer...    [majco]   29.03.2020
Odpověď  Su to povodne ktore tam boli. Ak by ich aj niekto zamenil myslis ze by mohli byt zrovna o 1 mm kratsie?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Odpověď  skontroluj si celkovou délku ojnic, jestli tam nemáš z nečeho nejaký kradší    [majco]   28.03.2020
Odpověď  Dakujem za postrehy:
- motor je 1200km po generalke
- generalka kluky, ojnicnuch lozisk, vybrus a aj piesty, capy, kruzky.. dodaval p. Padalik. Piesty by mali byt ceske Almety (predpokladam ze tieto) https://www.moto-pisty.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=243&products_id=2780
- piestne capy su zaslepene na jednej strane, nie v strede. Montovane su zaslepenim do stredu motora
- valce su original par z motora, ziaden mix
- vibracie nejake su vo vysokych (vyssich) otackach, ak to porovnam s original vojenskou 634 co som mal nepovedal by som ze je tam rozdiel

Motor tak akoje teraz (bez kruzkov, valce nasadene) ide pretacat krasne lahko.

Mne sa nepaci ako su tie piesty "opalene" do hneda a tiez ani ten hnedy pruzok, ale netusim co s tym mozem spravit, pride mi to moc na to ze motor ma len nieco vyse 1000km.
Na valcoch ani piestoch nie su ziadne znaky pridretia...
Plej som daval M2T (tak mi to doporucili pre bronzove ojnicne loziska), specifikacia API TA alebo TB

Original piest je v rozmere od otvoru piestneho capu po vrch piestu vyssi cca o 0,3mm

Mne osobne    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Dotaz pro lordmekrašleje


 V odpovědi na téma Pérák 350 jsi mi psal, že máš péráka ogara z roku 1949 s logem zbrojovky a nápisem jawa na nádrži. Chci se tě zeptat na nějaké detaily k této motorce. Jaký je průměr štítů(150 nebo 160),jaká přední vidlici 1 nebo 2 maznicová, jaký přední(3 nebo 4 díry) a zadní(zapuštěná odrazka nebo ne) blatník, jakou máš barvu jestli šedou nebo červenou a jaký typ spínačky. Chci si takového péráka postavit nějaké věci už mám ,ale potřebuju něco dokoupit tak chci vědět co mám shánět. V článcích na internetu není ni konkrétního tak bude lepší rada od někoho kdo to má doma. Každá rada je pro mě užitečná a budu za ní rád. Poprosím tě o odpověd´ samozřejmě uvítám odpovědi i od ostatních díky    [Luboš]   19.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ty kastlíky tam opravdu jsou jak jsem psal,mužu je nafotit se zbytky ogarácé barvy, ale netvrdím že to bylo na všech kusech stejné...    [lordmekraslej]   12.03.2020
Odpověď  Dělám taky péráka typ 12 z roku 1950 vč. 48xx. Je to tak jak píšeš, jen v roce 50 už dávali nádrž z kolečkem, mám hodně fotek dochovaných strojů (hlavně z USA), jediné co není pravda tak ty kastlíky, ty tam mají být zbrojovkové, zadní světlo taky.

Já ale reším jaký tachometr? Na dvou pérácích co jsem viděl byl tacho křižík a do 120, ale přijde mi divný, že by na Ogary dávali tacho do 140 a pak v roce 1950 do 120 a třeba o rok později už klasika 160. Stroje do USA měly křižíka do 80 mil. Potvrdí mi někdo, že tam má být ten křižík do 120? Díky    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2020
Odpověď  Jo a ještě štítek je v angličtině což prý byly všechny 12 ale už né s nápisem ogar ale jawa a ne zbrojovka ale komunista    [lordmekrašlej]   19.11.2017
Odpověď  No tak ten můj pérákoogar je z konce roku 49 výrobní č 454x v techničáku je psáno" z továrny zbrojovka brno n.p pod číslem 113 ze dne 5.10.1949. Typové označení č 589... .Kupoval jsem ho od druhého majitele někdy před 17ti lety, pán už je bohužel po smrti takže víc informací nezískám, Ale tehdy mi řekl že měnil jenom motor(puvodní mi dal k tomu), plechařina kola rám by mělo být původní.Motor je 12, barva šedá,zbytek je mix komunista zbrojovka:nádrž zbrojovka,rám už má větší výztuhu na krku,držák kastlíku je už bez pásoviny,stupačky na šrouby u zadních tlumičů je ale ještě fj,nemá doraz řízení ani oko na zámek. Blatníky zbrojovkové, nevím zadní světlo to se nedochovalo.Přední tlumiče dvoumaznicové, bubny myslím 150 ale musel bych to přeměřit.Spínačka tam byla bakelitová s dvouma cívkama, v motoru kontaktnice jen na neutrál.Tachometr tam byl z 250 ale dal mi k tomu komunistickej do 160, ale to nevím jestli tam byl z výroby.Kastlíky byly už taky komunista a přední maska s vystouplým tachometrem. Nevím sedlo a nosič to se taky nedochovalo.No vypadá to že je to totální míchanice až mám strach to takhle zrenovovat aby se mi pak někdo nesmál, ale jak jsem psal-pán na tom nic neměnil,kupoval to asi
4-5 let starý a prý velmi málo jetý.Kdysi jsem toto diskutoval s panem Marčíkem,který tehdy připravoval Naše motocykly,psal mi že koncem roku 49 ogar zanikl a od roku 50 se začala dělat jawa ale ještě pořád v šedé barvě, ale zároveň se dobíraly zásoby takže nádrže mohly být jawa i ogar-tehdy to nikdo neřešil.No jak říkám je to takovej mezityp a informací málo, proto jsem zatím renovaci odkládal.    [lordmekrašlej]   19.11.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

ZAPOJENÍ ZAPALOVÁNÍ FJ 250


 Zdravím zase :-), zapojil jsem dle schema elektroinstalaci, ale při seřizování předstihu mám stále proud na kladívkách, zkušební žárovka(na kladívku a na kostře) nesvítí jen když kontakty sepnou, ale svítí stále.
Díky za rady !    [grif]   22.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vysvětlení dostačující, ale nesmí jej číst nikdo, kdo trochu rozumí
elektrice.
Zapalování využívá jevu zvaného elektromagnetické indukce, takže cívka je
vlastně transformátor napětí. Vlastností cívky, jakožto vinutí stočeného do
spirály je, že cívka se brání změně proudu (právě tím jevem zvaným
elektromagnetická indukce). Znalci znají poučku, kdy cívka je jako dívka:
nejdřív napětí, pak proud. Takže k indukování napětí je třeba změna proudu v
cívce. Čím větší a rychlejší změna, tím větší naindukované napětí.
Ta potřebná změna může nastat při sepnutí kladívka, nebo při odpojení
kladívka. Jenže. Jelikož se cívka brání změně proudu tak při sepnutí
kladívka proud do cívky nabíhá pomalu a tak dojde jen k malé
elektromagnetické indukci a cívka naindukuje napětí malé. Naopak pokud
kladívko rozepne obvod ve kterém teče velký proud, dojde k velké skokové
změně a cívka naindukuje napětí veliké. Z toho plyn, že je žádoucí, aby
kladívko zůstalo sepnuté co možná nejdelší dobu a proud tekoucí do cívky
stihl naběhnout na co možná největší hodnotu než bude přerušen rozpojením
kladívka.
Odtrh kladívka je jen mechanická záležitost, kdy je třeba zabezpečit
dostatečné mechanické rozepnutí kladívka pro přerušení el. proudu, kdy
vlivem opět elektromagnetické indukce dojde ke zvýšení napětí mezi kontakty,
které způsobí elektrický oblouk mezi kontakty jenž je nutno přerušit a
naopak musí trvat jen krátkou dobu, aby kladívko mohlo být co nejdéle
sepnuto. K zamezení vzniku oblouku mezi kontakty přerušovače slouží
paralelně vložený kondenzátor, který se chová přesně opačně jako cívka.

Osobně seřizuji akumulátorová zapalování prostě tak, že vyšroubuji svíčku,
zapnu zapalování a otáčím klikou do okamžiku kdy jiskra dá jiskru. A ta musí
být přesně v místě tomu určeném.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2020
Odpověď  takysportkar - díky    [grif]   28.02.2020
Odpověď  grif, zapalovani vyuziva jevu ktery je v elektrotechnice negativni.
V jakemkoliv el. obvodu pri jeho vypinani vznika v momentu vypnuti kratkodobe prepeti. Normalne je to absolutne negativni jev ktery se ruznymi resenimi potlacuje. V pripade zapalovni se ale naopak vyuziva a jeste zesiluje indukcni civkou.
Pro tebe to znamena tohle. Kontakty prerusovace musi byt co nejdelsi dobu sepnute a rozepnout se musi az v okamzik "predstihu". Ty v uvodu, pri tvem zpusobu serizovani na zarovku, pises ze ti zarovka sviti porad a to spatne. Zarovka se musi rozsvitit jen v momentu predstihu (rozpojeni kladivek) a po celou dalsi dobu otaceni klikovky musi byt zarovka zhasnuta (kladivka sepnuta). Pro laiky, v tuto dobu se obvod "nabiji" aby se ve spravny okamzik rozpojil a udelal potrebnou jiskru.
Serizovani "na zarovku" funguje spolehlive jenom kdyz mas v absolutnim poradku cely zbytek el. soustavy motocyklu (hlavne dobijeci relatko). Proto je lepsi serizovani delat pri odpojene baterce (vyndas pojistku) a odpojis ze svoky 1 na dynamu drat k inducce. Do obvodu kladivko-kostra zapojis externi zdroj, treba pipak, a seridis tak ze po projiti pistu horni uvrati se kontakty kladivek spoji (pipak bzuci) a jsou spojene (pipak porad bzuciiiii) celou dobu otaceni klikovky az do doby spravneho predstihu. V ten okamzik se kontakty kladivka rozpoji (bzucak prestane otravne vrcet) a ty mas nastaveno. Perak je 4,8-5,2mm pred HU.    [takysportkar]   26.02.2020
Odpověď  Díky všem    [grif]   22.02.2020
Odpověď  Jo, takže jak to má uvedeno Dočkal - žárovka jedním vodičem na kladívku a druhým na kostře(tělu dynama) při zapnutém zapalování.
To je ale tedy v pohodě, žárovka svítí jen pokud jsou kontakty rozevřené, jakmile dojde k sepnutí/kontaktu tak proud přes svorku 1(nebo 1A a 1B u dvouválce) je sveden na kostru a tím je přemostěn obvod žárovky proto přestane svítit. Problém by byl kdyby to svítilo i při vypnutém klíčku.    [Martin Štindl]   22.02.2020
Odpověď  Zřejmě se na rozeplé kladívko přenáší proud kabelem na svorce 1, který vede do spínačky, přes ochranný odpor a zapalovací cívku na plus. Zkusil bych odpojit kabel ze svorky 1 na dynamu. Po seřízení předstihu opět zapojit. Hodně štěstí.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
Odpověď  Dík za reakci, mám ji zapojenou dle x návodů při seřizování předstihu tzn. jeden kontakt na kladívku druhý na těle dynama.    [grif]   22.02.2020
Odpověď  A jakým způsobem je zapojena ta žárovka pro seřizování předstihu - jde to buď zapojením baterie a žárovky vně(svorka na kontakt 1 + kontrolní žárovka + akumulátor + kostra moto) anebo s zapojenou baterií v motorce(svorka 51 regulátoru + kontrolní žárovka + kontakt 1).    [Martin Štindl]   22.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zodpovězené téma  

brašny


 ahoj prosim o typy na vyrobce nebo prodejce brašen dle originalu nejdemi o cenu ale
kvalitu. předem děkuji.    [petr]   08.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Kouknul sem ze zvedavosti na zminovany odkaz RRK a vidim poprve peracka sedla ktera se opravdu podobaji originalum. Vsechny e-shopy, a ze jich je:), se muzou se svoji nabidkou sedel zahrabat.    [takysportkar]   26.02.2020
Odpověď  Ja som kupoval of p. Kocoureka http://www.sedla-brasny.cz/cs/nabidka-sluzeb-vyrobky/jawa/jawa-p%C3%A9r%C3%A1k
a som spokojny. farbu vie prisposobit podla farby sedla, seriozne jednanie    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  http://www.kmsaddlery.cz/
Perfektní práce a solidní ceny. Asi budou potřebovat vzor.    [Wanderer] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2011
Odpověď  Mrkni na aukro , ted se tam draží originály.    [jan]   08.01.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

BOVDENY PÉRÁK


 Zdravim, prosím o radu, kde sehnat kvalitní sadu bovdenů na péráka. Prodávají se jich spousty za různé ceny. Díky    [grif]   15.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dělá je pan Žemlička Divisov. Udělá i na míru podle původních.    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
Odpověď  Díky.    [majkl-m1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
Odpověď  Já jsem s tím lankem taky bojoval :-) a naštěstí jsem si to zapsal. Replikové lanko mělo na bovdenu 84,5 cm ALE je tak tak a dal bych klidně i 90 cm a lanko jsem upravoval tak že na spodní straně (u karbu) je od konce bovdenu po začátek kuličky na lanku 8 cm. Mám origo karbec a po této úpravě je vše OK i na štelovacím šroubku. Ať se daří -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
Odpověď  Také jsem si sadu dělal sám, hodně mě pomohly hotové holé lanka od moto usti nl, mají různé délky, které jsem si zastřihl přesně na míru. Bowdeny v metráži a trubičky s válečkama jsem pak koupil zvlášť.
majkl-m1: délky jsem si bohužel nezapsal.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Jaká je délka plynového lanka a bovdenu pro péráka 250?    [majkl-m1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Kupoval jsem z několika zdrojů a došel jsem k názoru, že je nejlepší si je udělat sám. Stejně na nových bowdenech jsou ty hnusný hlinikové misky, to na motorky nedávám.    [fikuscz]   16.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

ZAJÍŽDĚNÍ, PÉRÁK 1948


 Zdravím, vím, že se tady to téma probíralo mockrát, ale zase moc názorů. Mám jehlu na závlačce, do kterého otvoru zhora přijde závlačka při zajíždění a jak šroubek bohatosti. Díky moc.    [grif]   20.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Po zajetí je možno dávat méně oleje a směs jemně ochudit. Například hlavní tryska 95, jehla o pul až o celou díru níže. Šroubkem bohatosti a výškou šoupátka doladit ideální volnoběh (šroubkem bohatosti zvýšit otáčky motoru, po té šroubkem polohy šoupátka snížíme otáčky motoru. Toto opakujeme až motor zhasíná nebo není žádná odezva. Na závěr jemně doladíme šroubkem bohatosti otáčky motoru, tak aby šel motor v nejnižších až jemně vyšších otáčkách pravidelně). Ale je nutno říci, že každý karburátor je svým opotřebením i zpracováním originál. Takže po zajetí je klidně možné že nejlepší nastavení bude zrovna to výchozí. Pokud karburátor nereaguje na nic tak doporučuji komplet repasovat.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2020
Odpověď  Díky moc a po zajetí ?    [grif]   21.02.2020
Odpověď  Výchozí nastavení je: jehla 1/3 - závlačka první dírou šoupátka / třetí dírou jehly a šroubek bohatosti povolit o 1/2 otáčky od úplného dotažení. Hlavní tryska 100.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

jawa pérák 46 po renovaci,snad to není špatný?


 tak jsem dokončil svojí renovaci 250 ,a dneska jsem se chtěl jet projet,a ejhle.do motoru jsem si koupil dva replikový díly,a oba dva byli špatný,nejdřív to byla hřídel řazený,a když jsem jí namontoval,tak jsem zjistil ,že díry na kolíčky jsou vyvrtaný tak cca o čtvrt díry jinde,takže při řazení ,mi páčka automatu vyskočila nad vačku řazení,takže rozebrat,vyvařit ,vyvrtat správně.no a dneska ,když jsem to složil,že se projedu,tak jsem zjistil,že nevystavuje spojka,po celodením hledáním příčiny,jsem zjistil,že replikový díl,co jsem si dovolil koupit,tak je špatný.jednalo se o to kluzný pouzdrou co se nasune na hřídel a nato se pak zasune spojkový koš,to pouzdro bylo o 1mmkratší než original,a tím pádem ,kdysž jsem dotáhnul unašeč spojky,tak to bylo natvrdo utáhnutý k spojkovýmu koši?tak snad zítra se projedeu.to jsou všechny repliky tak špatné?? jinak si dovolím dát sem pér fotek na ukázku,jestlis emi to povede,a video péráka komouše co jsem se nechal ukecat sousedem,at mu to udělám,když viděl ,že si dělám sobě renovaci.jinak musím říct,že mě to fakt bavilo,renovace péráka,když je to hotové,je to krásnej pohled na motorku. http://www.youtube.com/watch?v=ru6LNW50T9M    [romansixtaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano vejde.    [Peťulík ]   17.02.2020
Odpověď  Teď mě tak napadlo, vleze se pod nízké víko zapalování pro čtyřpólové dynamo zapalovani VAPE?    [Jirka123]   11.02.2020
Odpověď  Někde jsem to viděl. údajně se jenom řešilo uložení vačky. Jinak se s rotorem nemuselo dělat nic.    [fikuscz]   18.01.2020
Odpověď  Snad se najde někdo, kdo to umí převinout? Potom vzít normální velkej rotor, ubrat pár plechů,a převinout?
Jenom nápad....... Budu řešit stejný problém, ulovil jsem stator, ale rotor není.    [Monty]   18.01.2020
Odpověď  Ahoj nevíte z čeho by se dal použít rotor na čtyřpolové dynamo někde jsem četl, že by to šlo upravit z DKW (jaký typ) nevíte co to obnáší?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  dobry den, mohl bych se zeptat, vyfukova kolena jsou odlisneho vyrobce? jake jsou prosim na te 46ce? diky    [Jirka123]   12.01.2014
Odpověď  Nádhera,radost pohledět,pérák je prostě nej motorka.at slouží.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  mazničky jsou správně, prošla mi rukama už hromada péráků. A u zbrojovek , fjček v ve věrohodných původních stavech jsou často vidět mosazné mazničky. Ale ty plechové páčky na FJ / zbrojovku původně určitě nepatří, ty patří na část posledních péráků s "kolečkem - na komunisty". Těch plechových je totiž suverénně nejméně a tak se z toho hlavně dříve stal výborný prodejní artikl s tvrzením, že se jedná o vzácné FJ páčky. Dnes už se naštěstí tyto páčky vyrábí i za pár korun v replice, tak už z toho taková senzace dělat nejde. Bohužel se to už dříve natolik rozšířilo, že dnes je hromada renovaných FJček s plechovýma páčkama. :(    [Honza]   12.01.2014
Odpověď  ještě přidám video,jak si blafe na volnoběh.
http://www.youtube.com/watch?v=w6SHtaFTJng    [romansixta] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.01.2014
Odpověď  sedadla jsou šitá ve Zlíně u firmy tuším RKK,nebo tak nějak ,je tady na tu firmu někde doporučení.mohu jen doporučit,jednání a rychlost a kvalita jsou super.    [roman sixta]   12.01.2014
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zodpovězené téma  

SPÍNACÍ SKŘÍŇKA PÉRÁK FJ


 Zdravím Vás, při odebrání krytu spínačky mi vypadl tento kolíček. Poraďte prosím, kam patří a jaké žárovičky myslím kolik Watů ? Díky    [grif]   13.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Žárovky do spínačky FJ jsou přesněji s paticí BA7s, nejsou oproti BA9s zrovna běžné v obchodech, musel jsem je objednávat. Ale měli by být v 6V ve watáži 1,2W , s 2W jsou pak právě ty BA9s.    [Martin Štindl]   13.02.2020
Odpověď  Jasně ! Díky moc    [grif]   13.02.2020
Odpověď  Ten mosazný kolíček patří do vysokonapěťové průchodky. Přes pružinku se dotýká středového kontaktu VN cívky. Žárovky dnes seženeš už jen 2W.    [fikuscz]   13.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě to foto. Dík    [grif]   13.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

PÉRÁK LIDOVKA


 Zdravím, už se tu několikrát řešilo, jestli lidovka či chrom. V chromu vypadá samozřejmě dobře, ale vyráběly se lidovky už od začátku výroby nebo se začalo se stříbřenkou později. Dík.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  já sem včera ohledal lidovou nádrž co mám se stříbrnými boky (někdo přetřel na stříbrno), foto sem dával níže. A opravdu pod tou stříbrnou je červená a zlaté linky, kde se to loupe můžu nafotit detail, ale opravdu původní pod tím je červená a zlaté logo. Leckde je to odřené na kov, žádný chrom ani stříbrná dole není. Jak bude čas tak na to vezmu aceton a pak sem vložím fota, ale sem přesvědčen, že je pod tím originál lak celočervený.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  děkuji za cenné info.    [Libor]   19.01.2020
Odpověď  Pérák s celou červenou nádrží se vyráběl v roce 1953.Říkal jeden známý ,že si jeho děda v tom roce kupoval nového péráka a měl červenou nádrž a jeho známý to měl na péráku to samé,že prý v Jawě měli v tom roce problém s chromovnou tak je stříkali na červeno.Párkrat jsem se s tou nádrží sestkal na prodej a viděl jsem ji i na dvouch strojich také z roku 1953    [David K]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  6 - pokud se někdo setkal či má fota taky nádrže v tomto provedení tak určitě budu rád.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  5    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Libor]   17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další fota 1    [Libor]   17.01.2020
Odpověď  děkuji za odkazy, to sem již přečetl, ale mě jde převážně o tu celočervenou nádrž v lidovém provedení.    [Libor]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 68 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (68) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pérák 250. Koncové dvojčíslí není rok výroby, ale Modelový rok


 Pérák 250, Hledá se nejvyšší v.číslo dochovaného motoru s dlouhým žebrem u karburátoru, zda nový motor odpovídá i změně víka na dva nýty od č. 11-7390-52
Pro zpřesnění definování "modelů" Janeček/Zbrojovka/Komunista do připravované knihy JAWA hledáme nejvyšší a nejnižší v. čísla motocyklů s autentickým znakem na nádržích Jawa/FJ, Jawa/Z, Jawa/O
U 350 ccm Ogar, Jawa/Z a Jawa/O

Pokud sem nechcete dávat celá v.č., tak aspoň bez posledního dvojčíslí, celé č. pak třeba na můj mail libor.marcik@volny.cz

Shodně jako jsem uvedl v tabulce u 500OHC, i motocykly 250/350 dostaly od 1.7.1951 nové číselné značení začínající vždy od poloviny roku č. 1 a končící za pomlčkou dvoučíslím udávajícím Modelový rok - rok následující! Tedy vždy půl roku se toto číslo neshodovalo s rokem skutečné výroby.
Bylo jistě kuriozní, když si někdo šel v říjnu roku 1951 zaregistrovat motocykl a vepsali mu tam, že bude teprve v roce 1952 vyroben...
Libor Marčík.    [Libor]   02.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  do kdy se vyráběly 350tky, mám motor s označením 56- že by i v tomto roce? přijde mi to jako dost vysoké číslo    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Fotka motora..    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nazdar. Mám motor so 7 rebrami a je tam rok výroby 53, je to možné?    [Tommib] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2019
Odpověď  To je náhradní motor z mototechny označený písmenem N. Klidně se mohl v tom roce koupit a dát do motorky.    [fikuscz]   29.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Natrafil som na takýto perácky motor.Bohužiaľ mám iba motor.Modelový rok 56 a predsa sa už robili kyvačky?    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2019
Odpověď  Zdravím mám výrobné číslo 7400 s dlhým rebrom,v Tp 3.3.1952
Prepinac prvý typ,zadný blatník bez vzpery,ako nový predany vo svajciarsku a je tu dodnes no čoskoro pojde do svojho rodiska.    [Ján Čurilla Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stříbrná barva na válec


 Ahoj můžete mi poradit značku stříbrné barvy na válec péráka, nějakou, kterou máte odzkoušenou, že drží a je barevně stálá. Bude lepší použít v plechovce nebo sprej? Aby se barva dostala mezi žebra. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  250tka má sice jinou, ale hodila by se mi i dvěstepadesátková mám na svém motoru 250 v katastrofálním stavu, je na tebe nějaký kontakt?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  pokud je stejna jako na 250-tku tak bych mel. V 90letech, kdyz jeste fabriky fungovali v "komancskym rezimu" mi jich kamos udelal par do zasoby. S perakama jsem z trucu seknul jiz pred lety, ale ty hridele vim se jeste na pude valej. Jsou i zakaleny.    [takysportkar]   08.01.2020
Odpověď  nechci nekomu delat reklamu ale motoantik tusim prodava jeste puvodni dily s replikama skusenosti nemam    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2020
Odpověď  ještě dotaz od koho koupit startovací hřídel na 350tku péráka?, mám i mizernou start páku tu asi nikdo neopraví? v minulosti se tu řešili problémy s nepasující pákou na hřídel    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2020
Odpověď  Citace: "... ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat"

... tak ono je to právě naopak. Čím silnější papír, tím víc se musí logicky vymezovat.    [.]   03.01.2020
Odpověď  Aby ses néééééééposr-l. Když ten přebytek co vyleze otřeš tak tam zůstane slabá červená čárka která se zašpiní a v tom spoji si ji nikdo ani nevšimne.    [.]   03.01.2020
Odpověď  néééé, červený néééé, není nic horšího, než když je na motoru vidět červený silikon! :)    [fikuscz]   03.01.2020
Odpověď  mám červený s názvem Gasket je do 300 stupňů, ale jestli odolá benzinu nevím    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  tam kde podle vyrobce patri papirove tesneni ho davam kvuli spravne vymezene prevodovce ale pokud ji dovymezite tak muzete papir vynechat
takze myslim ze perak ho tam ma mit tak ho davam na panelku uz papir nedavam a nikdy sem stim problem nemel jen pozor silikonu staci jen tenka vrstvicka aby zbytky neucpaly mazaci kanalky k klice. a pouzit silikon ktery odolava benzinu ne jen oleji.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.01.2020
Odpověď  Do středu motoru jsem papír nikdy nedával. Vůle hřídele v převodovce je akorát. Hermetik oproti silikonu stojí za pendrek, těsní 2 roky, potom ztvrdne, popraská a može se to dělat znovu. Výhoda hermetiku je snad kombinace tepelné odolnosti a tvrdosti, takže se hodí případně mezi hlavu a válec. Tam vydrží. Za prvé: těsní na velké ploše a za druhé: případné praskliny dotěsní karbon.    [donkomposto]   03.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Veteránské doklady


 Zdravím, chci přihlásit péráka na veteránské doklady a potřeboval bych vidět jak má být ve formuláři Žádost o provedení testování historického vozidla vyplněn technický popis vozidla, abych tam nepsal nesmysly. Nejlépe Pérák 250 1952. Byl by někdo tak hodný a poslal by mi to naskenované na email. Díky    [jena29] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  [libor] 16.01.2020 - je nutné takto reagovat? Já tak provozuju domácí malotraktorek + vlek (nyní už ne nezaplatil sem už asi 3 roky ten poplatek - mám Zetor 6945 na SPZ a není tedy důvod platit i další), soused můj tak provozuje 2 samoděly, Zetora 21 a 3 vleky....
To, že Vy se neorientujete, není důvod snad hned vyskakovat a urážet mně tím "co to melu a jestli nemám horečku!" Rád bych věděl, co Vás k tomuto jednání vede. Proč takto podrážděně reagujete na něco co opravdu uxistuje a to, že to nevíte není důvod se po mně vozit. Nebo?
Předpokládám, že se klasicky, dle platného scénáře (1 - přečtu něco co nevím, 2 - určitě je to špatně, bo já to neznám/nevím, 3 - svezu se jako pravý internetový hrdina po tom kdo to napsal, bo přece nikdo není chytřejší jak já! 4 - i když jsem uznán/vyveden z omylu, idioti jsou stejně všichni kolem, proože tomu stejně nevěřím. 5 - a dál dělám mrtvého brouka s jiným nickem), stejně nedočkám.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Nemele. Jestli nevěříš, zajdi si na příslušný odbor dopravy a informuj se. Jen myslím, že podražily.    [vojta]   16.01.2020
Odpověď  dolin - v čechách ??? co to meleš , máš horečku ne ....    [libor]   16.01.2020
Odpověď  Ale vždyť s jakýmkoliv domadělem, traktoram bez SPZ lze legálně jezdit po cestě i u nás. Zjednodušeně popsáno - zaplatíte si pojistku, stroj musí mít funkční a "dle předpisů" osvětlení, na MU na hlásíte kde zhruba bude traktor jezdit a dáte jim fotky stroje a oni vystaví doklad. Podmínk aje mít nějaké výrovní číslo vyražené (i doma to je jedno) aby bylo možné stroj identifikovat. Myslím že 1000,-/2roky.....
Tedy já to bohužel už 2 roky neobnovil,....ale soused to tak má i měl...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.01.2020
Odpověď  Tak od l.12.2019 lze na Slovensku přihlásit NA DOKLADY jakýkoliv podomácku udělaný traktor či vlek . Musí svítit ,brzdit , projít zjednodušeným stk ( bez emisí apod.), zaplatit ručení a dostane značky! Celá ta sranda vyjde na cca 2500kč . A všechny tovární traktory ( např. svoboda, škoda, zetor )vyrobené do 31.12.2009 lze přihlásit taky ! Viz slovenská televize pořad farmářská revue . Takže Slovensko alespon v této věci již dohnalo západ , pšenička dokladovým překupníkům pokvete už pouze u nás .....    [j.m,]   29.12.2019
Odpověď  http://www.eurooldtimers.com/cze/testace-historickych-vozidel.html

Máš tam jak mají vypadat fotky i vzor protokolu. Na fotkách není co řešit a protokol je víceméně technická věc. Co nebudeš vědět tak vynech a při testaci to s tebou doplní.

Děláte z komára velblouda. Nějaká vehementní příprava a objíždění "komisařů" předem je ztráta času a peněz.    [xhamsterr]   24.11.2019
Odpověď  S fotkama opatrně. Jednak je předepsaný pohled, dále musí být neutrální, ničím nerušené pozadí a fotky musí být na lesklém fotopapíře.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Zdravím, nejlépe uděláte, když se spojíte s komisařem, který bude testaci dělat a spolu formulář vyplníte.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019
Odpověď  Vyplň si šmírák vytiskni fotky a navštiv testačního komisaře, nebo to po domluvě pošli ke konzultaci či odsouhlasení, určitě ti ochotně poradí.    [.]   24.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zodpovězené téma  

RÁM ROZMĚR


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo změřit rozteč zadních tlumičů ? Myslím třeba na středy vrchního uchycení. Díky    [grif]   13.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  U unašeče rozety jsou kratší dráty.    [fikuscz]   15.01.2020
Odpověď  Díky a ještě něco, kde jsou na zadním kole kratší špice u unašeče nebo na levé straně ? Nějak se v tom klasickým nákresu nevyznám. Díky předem.    [grif]   15.01.2020
Odpověď  235mm, měřeno v tom prořezání    [fikuscz]   13.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 774 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte všichni, přejeme všem jen to dobré v tomto roce. Těšíme se na setkání a hlásím že už máme ubytování i polopenzi objednanou. Paní byla po telefonu v pohodě. Mějte se prima. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2020
Odpověď  už se těším zapsáno v kalendáři.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Výborný zprávy! Díky za snahu, rok 2020 prostě bude lepší než 2019.
Ale ani tam nikdo neutrpěl velkou ujmu, jen to prostě nebylo dokonalý jako jiný roky...........

Přeju všem z Čaryfukova klanu zdraví do Novýho roku, a těším se na červenec.........    [monty]   28.12.2019
Odpověď  Zdar Ogaři než začnu tak bych chtěl všem popřát do Nového roku všechno nej hodně zdravíčka osobní spokojenosti a hromadu ujetých kilometrů bez nehod.V nadcházejícím roce 2020 se opět vrátíme do vámi známé oblasti Bílých Karpat.Místo vám doposud neznámé a to rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk,rezervace proběhla pro jistotu už v září aby nedošlo zase k nějakým nepříjemnostem jako letos.Tak že kalendáře do ruky a pište si:Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk.Rezervace ubytování na tel.721 861 830.S paní domácí jsem pro vás domluvil že pří přihlášení si nahlásíte jestli budete chtít snídaně večeři atd co vám konkrétně nabídne.Po vylíčení letošního fiasku v Odrách jsme se radši shodli na tomto řešení které by eliminovalo situaci která letos vyvstala a proto prosím při rezervaci ubytování nahlaste své požadavky dopředu.Majitelé rs jsou k naší akci nakloněni tak věřím že všechno dobře dopadne ke spokojenosti obou stran.Ke zpestření programu jsem kontaktoval vám všem známého cestovatele a dobrodruha Marka Slobodníka s jeho prezentáciou a žlutou Jawou 250 se kterou cestoval se žlutým cirkusem Dana Přibáně, ještě mi ůčast nepotvrdil a tak tato otázka zůstává nezodpovězena.Ale věřím že si tento bohatýr najde čas a přijede.Tak do té doby vyladte své stroje k optimálnímu výkonu protože budou zase kopečky tak at to zvládnete.Zatím se opatrujte a Nový rok prožijte ve zdraví .Zdraví Čaryfuk    [caryfuk]   28.12.2019
Odpověď  Ahoj Tondo. Trochu s odstupem bych chtěl opět strašně poděkovat za uspořádání srazu. Vím co tě stojí času a nervů, aby všechno klaplo. Bylo to super. Najel jsem na Pérákovi krásných 650 km. Počasí vyšlo parádně. Vždycky se na Vás všechny těším, přes rok se prakticky nepotkáme. Takže zase za rok. Dík.    [ZČ.]   07.08.2019
Odpověď  Tak za mně akce povedená jako vždy. Pěkně jsme se projeli jak cesta tam tak zpatky i na mistě až na tu enduro cestu k větrníkům.
Kemp pěkný místo ale tím to skončilo obsluha strašná ještě že se dalo jít o kemp vedle v klidu za dobrý peníze najíst a napít aniž by se vás někdo snažil vyloženě zbavit za to že mu chcete dát vydělat.... tím se i rozštěpila akce na několik skupin jedni u chatek konzumují svoje zásoby druzí v jiném kempu a tretí co si užívali pohostinost místní dvojice(to bylo nad moje síly)
vyjíždka byla dobrá líbyla se mně zřícenina i kostel s studánkou, větrný mlín. jen pro toho kdo vede grupu podle itineráře tak si jízdu neužije pořád kouká kam má odbočit aby ho někdo nesejmul a podobně. možná by nebylo od věci skusit namalovat na křižovatkách sprejem šipky
foto
https://freebiker.rajce.idnes.cz/Sraz_peraku_2019    [free]   11.07.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Společná fotografie. Děkuji za výbornou akci.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.07.2019
Odpověď  Tady odkaz na Rajče Jardy Antla
https://jardaant.rajce.idnes.cz/2019-07-05a06_Klokocuvek-Peraci_srazik_a_vyjizdka    [Pilník.]   08.07.2019
Odpověď  ještě abych nezapoměl poděkovat rodince sajdkárových za krásné fotky je na nich vidět že si určili svůj program a ten si báječně užili a o tom to vlastně je    [caryfuk]   08.07.2019
Odpověď  zdar Ogaři děkuju za s vámi prožitý krásný víkend i když tam byla i jedna černá tečka v podobě kuchyně myslím tím v kempu ale neházejte po mě kamením s majiteli kempu byla špatná domluva byl jsem tam osobně před váma třikrát a nemohl jsem se pořádně domluvit co a jak vůbec bude jednou jsem dokonce mluvil s majitelem na něčem jsme se domluvili a on jí to vůbec neřekl.Pro mě taková vyjíždka do kempu čítá 90km plus se synem doladit trat a vrátit se domů a na tachometru krásných 350km za neděli ale nelituju pro mě donedávna byl tento krásný kraj neznámý a jsem rád že jsem se mohl s váma na dvou kolech podělit o své pocity z tak bohem zapomenutého kraje naší republiky.Příští rok se zase vrátíme sem k nám na Zlínsko pravděpodobně objekt Slavičínských kasáren tam kde to všechno začalo.tak ještě jednou dík a zatím čau    [caryfuk]   08.07.2019
Zobrazeno 10 z celkem 774 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (774) 
 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 30.3.2019)
Nezodpovězené téma 

Predne tlmiče jawa perak


 Dobrý deň, nevie mi niekto posunuť kontakt na pána ktorý opravuje predne tlmiče na perakov? Mal by byť z Kojetína. Dakujem    [Peter]   14.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pumpička


 Zdravím.Jak má být délka původní pumpičky na Péráka v zavřeném stavu,myslím tu originální.    [Jiří]   04.02.2020
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NÁDRŽ PÉRÁK FJ


 Zdravím potřebuji nádrž v patině a nabízím nádrž se staženým lakem a chromem. Má pár důlků, jinak super stav. Vymění někdo ? Více foto pošlu případně @    [grif]   04.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Výměním JAWA Bizon s SPZ, TP, původní, motor po GO za JAWA 350 Pérák


 Výměna.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna


 Vyměním JAWA 250/559 s vozíkem Pav-40 SPZ, TP za JAWA 250 Pérák.    [KoljaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Perak25o plus side 560


 Ahoj jde sparovat tato sideka s perákem?Nebo je nutné předělat uchyceni?Je 25o ještě pojizdna nebo už motor nestíhá.Mate někdo zkušenosti s touto montáží.Predem dekuji za odpoved    [Jarek]   07.08.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozeta pérák FJ


 Má někdo zkušenost s touto replikovou rozetou?

https://www.motojelinek.cz/Rozeta-44z-ZINEK-Perak-d3552.htm

Zvažuji, že bych ji koupil, ale nevím, jaká je kvalita, zpracování, přesnost, prostě zda je identická s originálem.    [Hynek]   28.05.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/201 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006