MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304167 příspěvků |7402 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 94 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 22.2.2020 05:11  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1127      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 1 / 151      Příspěvků Příspěvků: 14567
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Výbrus válců a go kliky


 Dobrý den, chtěl bych poradit,kde je nejlepší nechat udělat výbrus a generálku kliky. Nejde mi o finance, ale o kvalitu provedené práce. Děkuji    [Jirka]   19.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji    [Jirka]   21.02.2020
Odpověď  Obojí AHRA Hradec Králové.    [Bohumil]   19.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Lozisko na kliku


 Zdravim ,povedlo se mi sehnat lozisko na kliku puvodni ulozenku ale ma broznovou klec. Bude to vadit ?

Dekuju    [Vinkovic]   21.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ok rozumím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Ahoj Franto, já vím, že je to složitý, hodně složitý. Moje situace je taková, že jsem loni koupil motorku JAWA 500 01, fakt na pohled pěknou, ale moc nejezdila. To se ukázalo časem. Spotřeba cca 20 litrů na 100 km, dirka v karteru, kudy vytékal olej atd. Takže jsem sehnal nový karburátor, nechal si ho vybrousit, udělat nové šoupátko se sytičem, vyměnil jsem bowdeny za teflonové, nechal trochu ofrézovat sací kalhotky, abych karburátor dostal o trochu níž, dal jsem pertinax mezi válce a sací potrubí, díru v karteru jsem zalepil. Víc jsem motor nerozebíral, protože bych se asi nejméně rok nesvezl. Sehnal jsem si ale jiný motor, ten jsem rozebral a pomalu ho dávám dohromady. Sháním informace tady, občas s někým mluvím osobně, jsem přihlášenej do Rovenska. Jezdím za panem Šátkem, něco kupuju od pana Zuziče na Slovensku, něco v motorenu, něco si nechám vyrábět. Nemělo by pro mě smysl někam motor poslat a pak si ho vyzvednou a dát do motorky, potřebuju si to udělat sám. Celý život jsem si motorky opravoval sám, ta JAWA 500 je ale nejsložitější, je to pro mě výzva. Bude to trvat dlouho, ale tady je spousta lidí ochotných poradit ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Milane chci tě odradit od samodoma bez dohledu někoho zkušenějšího.Pokud řešíš takové základní věci ,tak to není dobře. Kolikátý je to tvůj motor,který skládáš?Jawa 500 není v dnešní době na učení.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Když ložisko zalisuju do pouzdra v karteru, musí být vidět kuličky, že jo? To platí i pro převodovku ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  To krytí má být směrem k rozvodům.Hermeticky to ani nemá být zatěsněno.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Ahoj, tak nakonec musím koupit oboustranně krytá ložiska, v Plzni jiná ložiska (pokud chci SKF a ne dodání za 5 týdnů - ale třeba mi klamou) nemají. A ten krycí plech vyndám. Alespoň z jedné strany. Myslím si ale Kubo, že kryté ložisko asi nedokáže hermeticky oddělit dva prostory (kliku a želvu), ale plech tam nechám. Přinejmenším bude olej odstřikovat, nebude volně ložiskem protékat. A z ložiska u řetězového kolečka vyndám plechy oba. A díky za konzultaci :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Ale pozor na pravé klikové ložisko,tam to krytí má opodstatnění.Dělí se tam odsávání oleje z kliky a víka rozvodů.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Dej tam odkrytá a vem to logicky. Jak by jsi chtěl mazat gufero pod sekundárním kolečkem, když tam bude kryté ložisko.    [ED250]   14.02.2020
Odpověď  Díky za informaci, a když bych tam dal ložiska z obou stran odkrytá, nebylo by to nakonec lepší? Nejde ani tak o cenu, jen se mi nechce do nových ložisek rýpat šroubovákem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Tazatel mluví o ložisku typ -z- to jest plechová krytka vy máte na mysli typ -rs-, nicméně s tím šroubovákem to platí,klidně koupit 2z a vyloupnout jednu krytku. to proč tam má být jednstranně zakryté snad poradí někdo zkušenější.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Mazání u Nuladvojky


 Dnes jsem poprvé nastartoval motor na moji nuladvojce. Mám takový problém. Mám sundané krytky sacích ventilů abych videl kolik pumpuje oleje, krytku vrchního kuželoveho souokolí s nápisem Jawa mám udělane z plexiskla, abych rovněž viděl zda je dostatek oleje. Muj problem je takový že u vačky je dostatek oleje, který pak přetíká k vrchu královny a plní ji asi do větší poloviny. No ale ventily jsou furt suche, má to takto být nebo mají být rovněž zalité olejem? V olejovém čepradle mám nové kolečka, v prostoru vačky mám i kolečko-plech co zabranuje rychlemu protíkání oleje k vrchu královny. Šroub nadstavení tlaku oleje mam zašroubovaný tak daleko že matka je zároveň s drážkou na šroubovák. Tak fakt nevím proč se ten olej prostě nedostane. Díky za poradu.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=46053    [ED250]   07.02.2020
Odpověď  Pro začátek Ti doporučuji přečíst si povídání o půllitru.Tam je popsáno,jak se kontroluje podtlak,který vyrábí ta planžeta.Ve tvém případě bych zkontroloval nejprve těsnost všech víček od ventilů,od olejovky,propojovací hadice,všechny ucpávky,spojovací trubku mezi víkem rozvodů a blokem atd.,jestli ti někde nenasává falešný vzduch do motoru.Pokud by tam někde byla netěsnost,dochází k nerovnováze v oběhu mazání a může se ti kumulovat olej v motoru.Samozřejmě membrána potom musí soustavně vyčerpávat nasátý falešný vzduch ven a při tom bere i olej.Součástí celého mazacího celku je samozřejmě i olejovka.Samotná planžeta je taky vcelku hodinářská práce,při dotažení šroubů nesmí odstávat,ani být "předpružená".Prostě musí jenom čistě a rovně přiléhat na tu přírubu,vše jinak je špatně (už to mám vyzkoušeno).    [kuba]   07.02.2020
Odpověď  Mám ještě jeden dotaz. Jakmile motor běží po nějaké době začne kapat z přefuku jak je tam ta planžeta. Jak to děláte vy aby to prostě neteklo. Napadlo mně to spojit s odvětráváním želvy co jde do olejovky, ale nevím zda to nějak nebude tlakovat olejovku. Nebo tam dát dvě planžety pro větší odpor. Musím to nějak vyřešít, protože jak půjdu na technickou tak tam su tací lidi že jak je to spocené nebo jak z toho kape tak nedostane znamku. No ale i tak později nechci někde přijet na sraz a abych hned dělal ostudu tím že se pod motorem objeví olejové kolo. Díky    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  Ahoj, tak diky za info. Bohužel jsem dal čep pravého sacího kladívka obráceně, ale dival jsem se a i přesto teče olej do prostoru souokolí. Jakmile hlavu budu sundavat na kontrolu, čep obrátím do správné polohy.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  Přesně tak Martine, utáhne trochu šrouby a když se to přestane točit, tak přidá těsnění:-)))    [jwm]   07.02.2020
Odpověď  Vše je jednou po prvé, navíc to tu už je v minulosti detailně popsané a není problém to napsat znovu.. :-)    [ED250]   07.02.2020
Odpověď  Milane z Plzně pokud nevíš,že se sílou těsnění u jawy 500 nastavují vůle např:všech ozubených kol rozvodů nebo královské hřídele.Tak se do toho nepouštěj.Můžeš nadělat hodně škody a díly jsou dnes drahé.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  Tak nějak to je, já byl jako poslední v řadě ještě za tím odborníkem, co to prodal "zrenovovaný". A tak teď řeším asi tisíc problémů a furt se ptám, jak na to, prostě to neznám, rád bych ten stroj uvedl do stavu, který si zaslouží. Jasně že chci na něm občas jezdit, ale ne po každých 10 kilometrech stát a něco opravovat, tak jsem jezdil celý podzim a byl jsem z toho docela zpruzený. Ale ono to nějak jde, i když pomalu, hodně lidí tady poradí ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  No jo ale Já už dělal těsnění svépomocí v době, kdy ani počítače nebyly. Dnes to je v pohodě, tenhle udělá lak, další vyplete kola, další to složí, další udělá motor, ten na konci v řadě to poskládá "Zrenovuje" a další odborník to prodá jako profesionální renovaci!!!    [jwm]   06.02.2020
Odpověď  Já jsem si udělal šablony v digitální podobě a teď jen měním papír podle potřeby. Jediné těsnění mezi kartery jsem nedělal, protože doufám a věřím že motor budu půlit až za dlouho. Hlava, želva atd. půjde asi častěji dolů.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
Zodpovězené téma  

Dá se v této době sehnat ještě úplně nový, původní díl do motoru Jawa 500 OHC?


 Pochlubte se, co se Vám povedlo:-)))    [jwm]   04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Koukám, níže pěkná fotka 3x uložené kliky z novovýroby staršího provedení. Pěkné.    [u.r.b.]   01.02.2020
Odpověď  Ahoj jwm, dám vědět. Přihlášku na Rovensko jsem poslal, poplatek zaplatil. Jen se modlím, aby JAWA jela.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, pak mi tedy před Rovenskem napiš: jawamuzeum zavináč seznam.cz.    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Tak to mi spadl kámen ze srdce :-) Zmátlo mi to, že jakoby v původním kulatém otvoru je malé zahloubení, aby nebyla ostrá hrana otvoru. A v té oválné části to sražení hrany není, takže na první pohled to vypadá, že to vymačkal šroub. Mám ty kolečka dvě, je fakt, že obě jsou stejně "vymačkané", tak to asi tak má být. Děkuju za info.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Pokud myslíme to samé, tak otvory nejsou vymačkané, ale jsou vyfrézované kvůli přesnějšímu nastavení rozvodů.    [Jirka]   17.01.2020
Odpověď  Ty oválné otvory jsou OK!!!, protože slouží pro jemnější nastavení rozvodu.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  A ještě bych se zeptal prosím .... Horní kuželové kolo vačkové hřídele má čtyři otvory na šrouby M6. Já mám ty otvory hodně oválné, jsou vymačkané. Kuželové kolo je originál, má na sobě malý znak JAWA. Dá se to třeba opravit (zavařit, znovu vyvrtat) ????. Nebo je to na vyhození? Zuby jsou zdá se v perfektním stavu ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj jwm, to by stačilo, bez problémů. Já to mám stejně celé rozebrané, je na tom spousta práce, trochu tápu... Teď řeším vahadla a osičky, pak to budou ventily, pak opravit kartery, kliku atd atd. Víš, důležité je, že ty podložky budou, tím si odškrtnu další položku :-)) Já teď vyrábím stahováky, přípravky, sháním informace. Trávím večery v garáži, někdy skřípu zuby, co ten předchozí majitel s tím provedl a tak. Já do Rovenska pak vezmu ty polotovary podložek, alespoň něčím přispěju .... Zatím díky moc. Milan.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Plzně, není problém mám jich dosti ale nechce se mi to posílat, jak na to spěcháš? Stačí, když Ti to vezmu do Rovenska?    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Děkuju Milane za fotku přípravku .... tušil jsem, že se to tak nějak lisuje, ale můj problém je teď v tom, že nemám nikoho, kdo bez problémů soustruží. Naopak mám kamaráda, který je mi ochoten cokoliv vypálit laserem. Kvůli dvoum kroužkům se mi nechtělo pracně vyrábět přípravek, raději bych 20 vypálených polotovarů poslal někomu, kdo to vylisuje a 18 si jich nechal pro ostatní.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 91 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (91) 
Zodpovězené téma  

rozborka a čištění hlavy


 Zdravim, chystám se poslat hlavu na generálku ale rád bych jí před tím zevnitř vyčistil. Nemá někdo recept jak to udělat nejsnadněji? Pokud bych to chtěl poslat na chemické čištění musel bych demontovat vačku a hřídelky vahadel, mohl by někdo poradit s demontáží? Doufám že jsem to nepřehlídl už v probíraném tématu.Dík    [zendrich]   07.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky za radu. Nebudu to leštit tak, aby rýhy úplně zmizely, jen aby povrch vaček byl na omak hladší, než je teď. Dám rounový kotouček do vrtačky a vačkovým hřídelem budu točit v ruce. Dám si pozor na souosost vačkového hřídele a rounového kotouče.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020
Odpověď  S tím leštěním bych to rozhodně moc nepřeháněl.Taky to může dopadnout tak,že rohy vačky po "leštění" budou kulaté,tak samo i ty kluzáky na vahadlech.Potom z toho bude teprve šmejd.Ono ty rýhy určitě nebudou mít jen pár stovek,takže urputným leštěním se můžeš proleštit i do stavu,kdy bude potřeba to přebrousit na profi zařízení.    [kuba]   28.01.2020
Odpověď  Upnout do stojanové vrtačky, roztočit a leštit jemným rounem. Otočit a opakovat..    [ED250]   28.01.2020
Odpověď  Zdravím Milane OHC. Kdysi jsi mi psal, že vačky a kluzáky na vahadlech by stačilo přeleštit. Pustím se do toho, jen bych měl dotaz, čím to přeleštit. Hadrový kotouč s brusnou pastou jsem zkusil, ale moc se povrch vaček nezměnil. Na kousku jedné vačky jsem zkusil rounový kotouček a ten to leštil celkem slušně, ale pokud chci vyleštit všechny rýhy, něco z materiálu ubude. Kolik si můžu dovolit z vačky "ubrat"? Předpokládám, že tvrdý povrch vačky má tak pár stovek mm. Poradil bys prosím??? Nebo to mám raději nechat být? Děkuju moc za radu.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020
Odpověď  Jo to bude šnek.    [kuba]   24.01.2020
Odpověď  Ještě prosím jeden dotaz. Z náhradní želvy jsem vyndal olejové čerpadlo, které bylo v želvě trochu "utopené", dvojice ozubených koleček pro přívod oleje do motoru je slabší než jsou další čtyři kolečka pro odvod oleje do olejovky. To asi bude čerpadlo ze šneka, že jo??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Ahoj, děkuji. Do Rovenska přijedu, jsem už přihlášenej a když JAWA nepojede, nechám ji na vleku a budu chodit po okolí pěšky. Víš, já se to teprve s JAWOU učím a jsem vděčný za každou radu. Mám teď domluvenou opravu vahadlových osiček, vahadla s futrama nechám a jen je přestružím po té opravě osiček. Zítra jedu za panem Šátkem do Peček, už jsem s ním o problému s osičkama mluvil, říkal, že se to vyřeší :-) Alespoň něco budu mít hotovo a pak budu postupovat dál.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Milane z Plzně, je mě jedno kterým názorem, či zkušenostmi se budeš řídit ale každý, kdo kdy dělal motor z OHC potvrdí, že vždy bývá na polovině průměru čep vahadla od bronzového pouzdra vydřený. Opravil bych radši čep, než dávat nové pouzdra, která se během chvilky opět vymačkají.Lepší je nechat stará,utemovaná a lehce je přejet výstružníkem, samozřejmě výstružníkem strojním.Přijeď do Rovenska na pokec, osobní setkání je lepší, než anonymní kecy radilů po internetu.:-)))    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane z Brna, díky za názor. Faktický stav osiček je takový, že v hliníku vahadlovky drží fest, což je dobré, vytahuju je přípravkem na stahováku, vahadla se točí volně a mají jen lehkou vůli, ale jdou ztěžka přesunout přes konce osiček. Mají zřejmě novější přestružená bronzová pouzdra na střed osičky a osička je uprostřed oběhaná. Jedna osička má ale v místě vahadla dost velký "šrám", jestli se to někdy přidřelo, nevím ... Proto jsem chtěl raději všechny přebrousit.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.01.2020
Odpověď  Uložení p7/D8 je tzv. zemědělská vůle. Z vysoka bych se vykálel na nějaký broušení tvrdochromu. Pokud stávající oska není šišatá a sedí ve svém uložení, stačí maximálně vyfutrovat vahadlo a přestružit na potřebnou vůli. Stavitelným výstružníkem nebo lépe rozpínacím. Jiné způsoby jsou vyhazování peněz.    [Milan z Brna]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Zodpovězené téma  

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já prosím taky. Kamarád z našeho klanu si koupil taky OHC. Teda...Spíš hromadu nasbíraných dílů.. Ale to se podá.:-)    [ED250]   25.01.2020
Odpověď  Pokud nějaké zůstanou navíc taky bych měl o 2ks zájem.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020
Odpověď  to jsou dobré zprávy.Dík.    [Mira]   23.01.2020
Odpověď  Vypadá to dobře, do Rovenska budou,možná i dříve.    [jwm]   23.01.2020
Odpověď  Ahoj Oldo.Já bych chtěl určitě dva a kdyby zbylo,tak celkem čtyři.(ventilky)
Dík    [Mira]   22.01.2020
Odpověď  Dobrý den, kdyby dva ventilky zbývaly, byl by za ně moc rád ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Už se to rýsuje:-))    [jwm]   21.01.2020
Odpověď  Všechny kliky jsem vždycky vozil do Týnce ke kamarádovi Pepovi H. Bohužel před více než rokem umřel. Ale ještě je tam jeden šikovný člověk co dělá kliky. Myslím, že dělal kliku i pro Sucháče, který na čtyřce objel zeměkouli. ;-)    [Lucky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.12.2019
Odpověď  Taky bych měl zájem.    [Mira]   22.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vymezení vůlí vložených ozubenych kol


 Ahoj. Po sundání královny jsem zjistil že mám vůlí na vložených ozubenych kolech rozvodu. Nemáte někdo nějaký tip jak tyto vůle vymezit ? Předem děkuji za rady    [TarpitRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ahoj, vždy tam bude nejaká ta vule je to ozubeny rozvod, pokud nemáš extrémne vymlacene pouzdra najlepší postup jak seridis co najpresnej zapalovani víko spojky dole a točiť priamo na klice a v smere chodu motoru pak máš zaručene že ozubené kola sou v záberu a bez vule.ja sem si dával vyrábať vsechny ozubené kola nová komplet je to o hodne lepší,ale stejne tam je nejaká tá vule. Takže tak.    [Lotr ]   22.01.2020
Odpověď  Radialní. Když hýbu vačkou zhruba o 5mm na každou stranu dynamo se ani nehne .    [Tarpit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Jakou vůli? Axiální nebo radiální?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

SKURVIL SEM TO


 Ahoj,nesvítila mě kontrolka neutrálu,tak sem dole oddál drátek a dal na kostru,rozsvítila se takže problém je v čidle a hloup.Když jsem ho oddál tak ze strany co je v motoru je mosaznej klobouček tem když jsem dal na kostru tak se to rozsvítilo tak sem šel hloup ato do motoru tím malým okýnkem tam jsem videl nejakej váleček nebo neco takovýho, tak jsem si řek že to nosovejma kleštěma zkusim natáhnout ven, přišlo mě že je to na pružině a pomohlo to bylo to víc vylezlí,tak jsem si řek ještě by to chtělo, ale když sem to pustil kleštema tak tam nic nebylo a spadlo někam dolu do motoru. Je to hodně zlý?? Vzhledem k tomu že ted to nebude svítit určitě.    [radek]   28.01.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jasně....    [fikuscz]   22.01.2020
Odpověď  Zdravim , ano myslel jsem kontakt neutralu ten se protaci na čepu co je v kulise asi roznytovan kdysi ten je uvolnen--takze ho natočit a čep zaklepnou aby přejiždšl po kontaktnici??    [milda]   21.01.2020
Odpověď  A jestli jsi měl na mysli tu ocelovou planžetu s kladkou, tak to je kontakt neutrálu. Ten má samozřejmě přesnou polohu zajištěnou skrz čep kolíčkem. Jinak by ti nic neukazoval, kdyby tam byl volně.    [fikuscz]   20.01.2020
Odpověď  Kontaktnice neutrálu je bakelitová a je přišroubovaná dvěmi šrouby v pravém bloku motoru.    [fikuscz]   20.01.2020
Odpověď  Zdravim kontaktnice neutralu na kulise ma mit nejakou pevnou polohu nebo se v kulise protači mam ruzpuleny motor kontaktnice tam nebyla vubec a tak nevim    [milda]   20.01.2020
Odpověď  u www.motoren.sk ten kontakt koupíte nový.    [MOnty]   04.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravim všechny oživuji toto téma a chci se zeptat jestli jste někdo nezkoušel jinou náhradu spínače kontaktu neutrálu místo planžetové pružiny s (válečkem,kolíkem,kladkou) například z jiné jawy mám to totiž z automatu ulomené díky všem za radu....    [szake] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2016
Odpověď  tak jsem to vytah,ale sere mě to že sem tomu nepřidal ale spíš ubral.    [radek]   29.01.2010
Odpověď  Sundej víko spojky a magnetem na spirále to vytáhneš ale svítit to dál nebude.    [Mara]   28.01.2010
Odpověď  Ulomil jsi kladku kontaktnice neutrálu na kulise řazení. Ta ulomená kladka ti může v běžícím motoru vylomit pár zubů v převodovce, než se rozemele. To raději půlit motor.    [Haba]   28.01.2010
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 677 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane supr taky se těším.    [Mira]   19.01.2020
Odpověď  Milane, taky bych sel nahodou kolem 😃, ale asi nebudu mit na cem, tak doufam, ze se letos zavis (zastavite i ve vice lidech), jak jsme to planovsli 25.12. po telefonu ;-). M.    [500ohc]   18.01.2020
Odpověď  Míro,kamaráde, no jistě. Bez tebe bych si to nedovedl ani představit. Už se moc těším.    [Milan(OHC)]   18.01.2020
Odpověď  Milane můžu jít taky náhodou kolem?    [Mira]   17.01.2020
Odpověď  To si vůbec nepamatuji Milane ale věřím Ti :-))))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  :-))    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Hele Oldo, u vás je to takové vymakanější, ale my tam máme něco nebo respektive tolik, co je na úrovni pojízdné palírny. To pak může Martin přijít klidně i s bráchou a nevznikne problém nedostatku. Musíš uznat, že v tom jsme lepší.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Josefe fajn, připomeň se předem. Martine, na návštěvu musíš ale přijít k nám, Milan tam má stanoviště s týlovým zabezpečením všeho co mu chutná?:-)))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  Milane, přijdu na návštěvu.. :-)    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Tak "Pospa klub" je také přihlášený a ubytování jsem zajistil vedle Oldy - doufám, že se snesem.    [Milan(OHC)] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 677 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (677) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

páčka zadní brzdy "made in Motoren"


 Takto dopadla páčka zadní brzdy po lehkém sešlápnutí pedálu brzdy,radši si ani nepředstavuji co by se stalo při jízdě v krizové situaci.....
Důrazně všechny varuji před nákupem tohoto dílu,a dle referencí přátel i jiného zboží,od této firmy.Na foto vlevo zdefofmovaná replika v pravo originál.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdarec.Chci se zeptat na pružiny brz.klíče na 02.Dá se použít v replice?    [Mira]   14.01.2020
Odpověď  Ještě bych dodal. Netýká se to samozřejmě všech výrobců replik. Na trhu je řada solidních. Ta moje bajka se týká jednoho konkrétního.    [T-1000]   17.11.2019
Odpověď  Ano, a přidal bych "ať se to dobře obrábí a tvaruje".    [vintera]   17.11.2019
Odpověď  Od spousty dílů existují originální výkresy,kde je téměř vždy popsán materiál a případně zušlechtění a povrchová úprava. Problém je jako vždy v lidech. Když dojde majitel replikářské firmy někam do výroby, dá zakázku a na dotaz "Z čeho to máme vyrobit?", odpoví "To je jedno, hlavně ať je to levné"... A jsme doma.    [T-1000]   17.11.2019
Odpověď  Vtip je v tom, že nikdo neví z čeho přesně se to dělalo. A to je se všemi replikami.
Díl z druhovýroby pěkně vypadá na oko, ale funkce nikoho (kromě koncového zákazníka) nezajímá. Dříve se podle ČSN válcovaly i plechy 120xx třeba i ke zušlechtění. Nevím jak dnes, ale podle přispívajících členů fóra, kteří se zde dělí o zkušenosti, tak pochybuji, že existuje nějaká náhrada místo původního dílu. Samozřejmě tento díl je extrémě namáhaný a nemůže být z obyčejného plechu. Já jsem si nikdy nedovolil nakupovat repliky - pokud byl k mání původní díl i když byl hodně drahý. Stačí vzít původní díl na zkoušku jiskrou a řeknou vám materiál.Stačí to a netřeba to zkoumat Rockwellem, Brinellem či Vickersem. Všeobecně vzato - se kvalita původních dílů dnes hodně podceňuje a to zvláště u dílů vyrobených v 50. a částečně ještě v 60.letech. V době "normalizace" už kvalita dílů rapidně klesala a to nejen u motocyklů.    [J]   16.11.2019
Odpověď  Pokud je problém v materiálu, tak jeho vyřešení není vůbec jednoducha záležitost. Dovedu si přesně představit, jak se díl vyrábí v dnešní době. Pálí se to někde na laseru, pak naohýbá, zboduje. Pokud se v jakékoli firmě zpracovávající plech zeptáte na materialovelé moznosti, tak vám nabídnou jen
tloušťku, u silnějších pak nějaký se zaručenou svaritelností. 11500, 11600 nemáte šanci sehnat firmu, která by ho používala. Všude se používá Čína v nejobycejnejsi kvalitě. Ani kulatiny 11600 koupit není jednoduchý, natož plech. Materialove jsou packy z toho největšího šuntu a lepší nikdy bohužel nebudou. Ale    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.11.2019
Odpověď  Napadá mě ještě jiný způsob svaření - počet bodových svárů?    [longr]   31.10.2019
Odpověď  Ono moc možností materiálu zase nebude- Copak takovou věc na seriový motorky dělali z 16440? TEM?
To asi fakt ne, takže maximálně něco jako 12050.
Napadá mně problém s přesností tisícihranu, pokud bude o nějakou desetinku volnější, klíč se při zatížení zkříží na hřídeli drážkovaným, a celý se to začne kurvit.    [Monty]   30.10.2019
Odpověď  Vintera: některý ruční spektrometr ti materiál či jeho ekvivalent určí. Většinou buď Werkstoff Nr. nebo označení podle ASME. Pak se dá snadno určit ekvivalent dle staré ČSN. Akorát tyhle spektrometry bohužel nedokáží určit množství uhlíku a některé další nekovové prvky.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2019
Odpověď  Třeba by něco mohl vědět Milan(OHC)? :)    [longr]   30.10.2019
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Tlumic zaberu na klikovce


 Zdravim. Zistil som ze bez polozky 19 mi tlmic nebude fungovat. Vie mi niekto poradit kde to kupit alebo kto to vyraba? Dakujem za pomoc.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2012/0287627001357650370.jpg    [ED250]   11.01.2020
Odpověď  Ahoj, můžu Ti půjčit stahovák toho unašeče. Bydlím kousek od Plzně.    [Jirka]   10.01.2020
Odpověď  Ahoj Mili, díky za odpověď, už jsem Tě protáčel telefonem :-) Mám obrovskou radost, že jsi poblíž a že jsi ochoten pomoci. Rád Tě poznám ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.01.2020
Odpověď  Ahoj Milane. S obojím Ti můžu pomoci, bydlím kousek od Plzně. Napsal jsem Ti maila..    [Mili]   10.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, dnes jsem demontoval primární řetěz z náhradního motoru a při tom jsem zjistil, že matice (položka 23) nemá vůbec závit, je uvnitř holá. V podstatě spadla z hřídele .... Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá na prodej náhradní kus, případně výkres na její výrobu. A při zpětné montáži na klikovou hřídel jak moc ji utáhnout, momentovým klíčem či jen tak na citovku.
A ještě prosím jeden dotaz ... je nějaký fígl, postup, jak zdemontovat z hřídele položku 20? Nedostanu pod ní ani nejtenčí rameno ztahováku.
Děkuji předem za ochotu mi poradit.    [Milan z PlzněRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
Odpověď  Vlnovec s miskou mám nový, kdyby někdo chtěl.    [fikuscz]   25.03.2018
Odpověď  Tlumič záběru mám komplet navíc , bohužel má prasklý vlnovec.    [Richard]   25.03.2018
Odpověď  Napiš na : jawadil@seznam.cz , mohl by ještě mít.    [J]   24.03.2018
Odpověď  http://www.ksatek.cz    [Michal]   28.01.2018
Odpověď  Dakujem za odporucenie. Mozete mi napisat kontakt na pana do mailu? Dakujem    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

komu,nebo kde? dát udelat dynamo ( previnout rotor na 6V nebo na 12V) na J 500 02 poradte prosím ,dekuji


 Poradte prosím, Mistra, nebo Firmu ,vaše skušenosti? dekuji za odpovede    [majco]   25.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Radek Putna, Trboušany    [Bohumil]   25.12.2019
Odpověď  Poperník    [fikuscz]   25.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Velký buben s pěti a s čtyřma drážkama.


 Ahoj,
nemůžu dohledat jestli se to tu už někde řešilo . Mám buben s čtyřmi drážkami uprostřed po obvodu a teď mám možnost koupit druhý , ale má 5 drážek. Zajímalo by mě jestli je to přední a zadní kolo nebo jestli se to montovalo dle ročníku.
Děkuji za případné odpovědi.    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  I já jezdím s každým jiným,ale nevadí mě to    [Mira]   22.12.2019
Odpověď  Říjen 1958 a jsou tam čtyři drážky na kole.Asi dobírali,co zrovna bylo.    [Jára]   22.12.2019
Odpověď  Rok 1958 - 5 drážek.    [ED250]   18.12.2019
Odpověď  Děkuju za odpověď. A na ročník 1957 by měly být správně jaké ?    [Randy] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2019
Odpověď  Je to podle ročníku.    [T-1000]   29.11.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

komu, anebo kde? dát udelat kliku (generálku) na J 500 02 poradte prosím ,dekuji


 firmu nebo ?    [majco]   22.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vozím do Hradce Králové , firma Ahra . Mají s tím zkušenosti a nebyl problém ani když jsem to dovezl rozlisovaný v krabici po nějakým umělci. Naposled to stálo cca 4,5 , když jsou KO čepy pokoví a přebrousí.    [Richard]   22.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

dílenská príručka


 Máte prosím nekdo origo,servisní manuál,dílenskou príručku,k motoru jawa 500OHC 01,02 kde sou axialní a radiální vúle ? ( nechci návod k obsluze)...dekuji za odpoved [majco] 15.12.2019    [majco]   15.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ja mám na prednom kolese 4 drážky a na zadnom 5 drážok, ročník 1957,ale zaujímavé nikdy som si to nevšimol až teraz keď čítam tento príspevok!    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.12.2019
Odpověď  Nic takového neexistuje..    [ED250]   18.12.2019
Odpověď  Opravuji: Servisní manuál.    [Stenly]   15.12.2019
Odpověď  Domnívám se, že servisní materiál neexistuje. Musí se hledat na netu, nejlépe zde. Např. Povídání o půllitru. Mě osobně hodně pomohlo při repasi motoru.    [Stenly]   15.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.2.2019)
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006