MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304895 příspěvků |7428 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 91 | Přihlášených: 3 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC 5.4.2020 12:50  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Pánové, kdo má nějaké informace o prototypu pullitra v kývačkovém rámu....   01.03.2005 / 219
    Zapalování 02. Prosím o radu jak vyřešit zapalování u 02, jestli nahra....   21.09.2008 / 187
    Smutný příběh   28.10.2013 / 187
    Repliky od motorenu   24.12.2014 / 159
    Pánové potřebuji poradit jaký materiál použít na ventilová vodítka?    12.01.2008 / 157
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1133      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 2 / 152      Příspěvků Příspěvků: 14663
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kývačka Jawa 500 OHC


 Zdravím pánové vedla se tady debata ohledně tohoto motocyklu.Kdysi jsem o stavbě uvažoval,ale nakonec jsem si koupil originál.Něco jsem si tehdy ofotil tak na to mrkněte snad to někomu pomůže nebo bude inspirovat. http://slepice.rajce.idne s.cz/Kyvacka_Jawa_500/    [hroch70] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 111 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  celkově je to vypadá jako hnus    [tr]   03.04.2020
Odpověď  jezdil sem v roce 1980 na prototypu Jawa 500 OHC, který vlastnil pan Polášek, tehdy bydlel na Novodvorské, Praha 4. Papíry kde byl uveden prototyp byly psané na něj.
Od koupě mě odradily detaily, jako hadice vedené kolem plechů, napletené velké bubny
na 16´ ráfky apod.    [mongol]   02.04.2020
Odpověď  Tak ten pan by o té motorce určitě věděl něco víc,když na ni jezdil!    [Jára]   22.09.2013
Odpověď  Tohle je ten kývačkový půllitrář z 60. let: http://zpravy.idnes.cz/pribehy-20-stoleti-vojak-ut ikal-ale-nezabijel-fm7-/domaci.aspx?c=A130920_1249 34_domaci_maq
viz fotogalerie v článku ...    [Haba]   22.09.2013
Odpověď  Hanzi alkohol voz jinam. Však víš kam.. :-)    [ED250]   18.09.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Informaci o kývačkovém půllitru, který postavil závodník R. Schifauer přinesl Svět motorů č.4 roku 1958. Dokáže o něm někdo podat více informací?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.09.2013
Odpověď  U mně jakožto téměř zavilého abstinenta se alkohol bez užitku hromadí. Jen ho sebou nesmím zapomenout.... :-P :-D    [T-1000]   17.02.2011
Odpověď  Po minulém slabém roce na ovoce je skoro každá dobrá.. :o)    [ED250]   17.02.2011
Odpověď  No nevím Ede,dráždit Milana nějakou samohonkou,to bych neradil,znáš moraváky a jejich slivovicu :-)).    [jwm]   17.02.2011
Odpověď  To ti to trvalo, co takhle ironii, nechápeš ? Ha, ha. Něco k tématu, neměl bys ?    [Pavel OHC]   17.02.2011
Zobrazeno 10 z celkem 111 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (111) 
Zodpovězené téma  

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Kambucha, ano prosím:-)))    [jwm]   31.03.2020
Odpověď  Ahoj JWM, čtu zde o potencionálně volných ventilkách do želvy... jestli mohu poprosit a jsouli k mání, rád byh jednu sadičku....kambucha@volny.cz    [kambuchaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pepo mám to zapsané.    [jwm]   25.02.2020
Odpověď  Ahoj oldo ja bych měl také zajem o dvě sady stači mě to v Rovensku dik    [Josef Pacal]   25.02.2020
Odpověď  Jasně Martine, telefon na mne má.    [jwm]   25.02.2020
Odpověď  Oldo v Chotusicích se u tebe staví Kuba závodní pérák). Prý jste domluvení na ventilcích. Vzal by 3 sady i pro mě. Budu mu dělat motor. Díky.    [ED250]   25.02.2020
Odpověď  Kdo máte zájem o nové ventilky, dejte mi prosím vědět, kolik jich potřebujete, abych si udělal představu, kolik mi jich zbude.Prosím na e-mail jawamuzeum uzenáč seznam.cz.nebo volejte. Kamarádi a účastníci z Rovenska a Ružomberoka mají přednost.:-))))    [jwm]   24.02.2020
Odpověď  Já prosím taky. Kamarád z našeho klanu si koupil taky OHC. Teda...Spíš hromadu nasbíraných dílů.. Ale to se podá.:-)    [ED250]   25.01.2020
Odpověď  Pokud nějaké zůstanou navíc taky bych měl o 2ks zájem.    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2020
Odpověď  to jsou dobré zprávy.Dík.    [Mira]   23.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 18 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (18) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zavaření hlavy u výfuku.


 Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak by bylo možné opravit vymačkaný otvor pro čep ocelové vložky na připojení výfuku. Otvor je podivně rozklepán, čep v něm nebyl a není ani horní otvor v ocelovém závitovém pouzdru, byl pouze ze spodní strany. Ten jsem odvrtal a závitové pouzdro jsem vytočil, závity nejsou nijak poškozeny. Když se to zavaří, poškodí se závit v hliníku a nevím, jestli by šlo sehnat nějaký speciální závitník, to asi ne. Nebo to zavařit se zašroubovanou vložkou??? Dělal to prosím někdy někdo?? Jde to vůbec?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane díky za info.Já když vidím na té rozmazané fotce sílu dosedací plochy ventilů,tak bych řekl,že ty ventily nebudou dobrý a sedla na tom budou podobně.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020
Odpověď  Pánové, zkusím trochu přidat do vaší odborné dišputace jen tak drobný příspěvek - ventil je v toleranci f6 a vodítko F8. Někteří z nás staromilců jezdí s bronzovými vodítky, která byla stružena na H7. A teď jedno kouzlo při stružení - když použijete pro mazání řezný olej(třeba řepkový), tak bude díra neutrální - okopíruje přesně výstružník,když budete mazat petrolejem, tak se díra stáhne a když budete mazat fermeží, tak bude díra plusová. No a potom je tam u ventilů spíše jeden,daleko větší problém jako je vedení. U většiny motorů jsou utopené ventily. Je to výsledek práce předchozích opravářů, které nenapadlo nikdy nic lepšího jak fézovat sedla až téměř do stavu, že tam ještě nějaké sedlo bylo. Výsledek - motor se špatně plní a funguje to jako spolehlivý omezovač. Tak zkuste trochu přemýšlet, protože my jsme si tím prošli sami metodou pokus-omyl, protože nějak internet nebyl a člověk musel používat hlavu.    [Milan(OHC)]   29.03.2020
Odpověď  Na ventilech se měří průměr dříku jestli není vychozený.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj Franto, vyfotil jsem stopky těch ventilů, ale moc detailně to vidět není. Jedná se o ten ventil vpravo vzadu. Měřil jsem délku té válcové stopky ventilu (od zářezu po konec) a u sacích je asi 3 mm a u výfukových asi 3,6 mm.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2020
Odpověď  Vyfotím .... přes víkend.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Pošli foto    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Franto, já ty vodítka vylisuju, označím si na nich polohu, pak je při montáži otočím o 90°. Hlavu stejně povezu na chemické čištění, ještě ji musím předtím nechat vyvařit a bude čas na ventily. Všiml jsem si, že stopky ventilů někdo brousil, mají více plošek. Je to moc na závadu?    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Musí to být bez pružin a nesmí dosedat sedlo ventilu na hlavu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Když Franto zkouším pohybovat ventilem ve vodítku, mám pocit že se nepohne, ale to je subjektivní. Nemám s tím testováním velké zkušenosti, zkusím to k někomu doručit, aby poradil.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Jestli budou velké vůle na ventilech ,tak ty gufera dlouho nevydrží.Začni u vůlí mezi vodítky a dříky.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přímovstřikové OHC.. :-)


 Objevila se mi tu zajímavá hlava. Asi upravená pro přímé vstřiky. Nebo má někdo vysvětlení, proč to běželo na 2 svíčky na válec? :-) Domácí bastl.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Evidentně to normálně jezdilo, jen ty žebra jsou poněkud nepečlivě vybourané..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, uvnitř profi a z venku trochu hardkor. Ale všechny závity OK. Hlava je k mání. Potřebujeme pár maličkostí na stejný typ motocyklu.. .-)    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2020
Odpověď  Ahoj Ede. Moc zajímavá úprava. Jak je to udělané z venku? Hlavně by mě zajímal pravý válec u královny. Neměl bys fotky? Díky    [Mili]   26.03.2020
Odpověď  Nedělala se tato úprava na závodních strojích? Když přestala pálit jedna svíce, přehodil se kabel a jelo se dál....    [fikuscz]   18.03.2020
Odpověď  Jako každý letadlo?
Nebo prostě někdo měl čtyřválcový magneto, a takhle to vyřešil?
Nebo to prostě někomu zrovna přišlo jako dobrej nápad............    [Monty]   18.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Sraz JAWA 500 OHC


 Téma věnované srazům JAWA 500 OHC, novinky, diskuze.    [DrahonovskyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.01.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 680 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj Jindro, je to blbé, ale musíme věřit. Sice se říká "Nestahujme gatě, brod je ještě daleko", ale také se říká "Na posraného i hajzl spadne". No a v tom nejčernějším scénáři, pokud budou držet zavřené hranice po zatím neupřesněnou dobu, tak budeme možná moct Vladovi poslat tak akorát "čumkartu" nebo SMS. Ale jak říkám, musíme věřit, že to dopadne dobře.    [Milan(OHC)]   25.03.2020
Odpověď  Kamarádi, přátelé.
S ohledem na nepřízeň osudu jsem stanovil dva scénáře pro XII. Sraz JAWA 500 OHC.
1) Sraz se bude moci uskutečnit. Já pokračuji v přípravě, ale něco omezím. Nebudou trička a to z důvodu, kdyby Sraz nemohl být, tak i když je někteří mají zaplacené, minuly by se účinkem a byl by problém s rozesláním, to jsou další cenové a časové náklady. Odznak je již z 90% vyroben, doufám, že každý kdo půllitra miluje, tak ho bude chtít do své sbírky jako upomínku na Sraz i když se nemohl uskutečnit. Vše ostatní budu řešit dle situace.
2) Sraz nebude povolen. Mám k 22.3.2020 přihlášeno 61 účastníků. Kdo se chystal ještě přihlásit, tak přihlášku můžete poslat, alespoň budeme znát počet účastníků kteří by přijeli. Všem moc děkuji za přihlášení, také vím, že se někteří tradičně zúčastní bez přihlášení, předpokládal jsem, že letos padne 80, smutno bude v garážích.
3) Žádost. Tyto informace odesílám hromadně emailem, prosím, kdo si je nepřeje dostávat, nebo již nemá JAWU 500 OHC, ať odpoví NEPOSÍLAT.
4) 11.Zraz JAWA 500 OHC Dolný Kubín. Abych zmírnil Váš případný usedavý pláč, Vlado First nás může zachránit, tento Zraz se koná 4.-6. Září 2020 Ružomberok, ubytování camp Dolný Kubín. Kdo byl, nemusím nic chválit, kdo ještě nebyl tak pojeďte je super, já jsem vynechal pouze jednou a zas pojedu. Až budou přihlášky, rozešlu.
5) Startovné, triko. Startovné a platbu za triko nyní již neposílejte. Kdo má zaplaceno a Sraz se letos neuskuteční, bude mít zaplaceno na příští ročník. Samozřejmě, kdo požaduje vrácení platby, na vyžádání pošlu zpět na účet, z kterého bylo placeno, počkáme však až na rozhodnutí naší vlády.
Přeji Všem pevné zdraví a ať ještě letos můžeme brousit stupačkami o asfalt.
22.3.2020 Jindra    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kamarádi, přátelé,

Dovoluji si připomenout termín přihlášení na XII. Sraz JAWA 500 OHC.

1.) Ubytování – máme rezervaci do konce března, camp se pomalu plní, ještě tam jsou nějaká volná místa, kdo chce se vyspat v chatce, MUSÍ si udělat rezervaci v campu!!!
2.) Trika – jsou na objednání, je třeba si je u mne objednat, objednávat může kdokoliv, triko jakékoliv, (pánské, dámské, dětské), jakýmkoliv způsobem, nejlépe emailem v přihlášce, emailem, zprávou SMS, telefonem.

K dnešnímu dni je přihlášeno 50 půllitrů, program se připravuje, máte se na co těšit. Sobotní trasa je na FB Setkání motocyklů JAWA 500 OHC, v pátek jedeme Kořenov Muzeum zubačka, výtopna.

Jindra    [Drahonovsky] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2020
Odpověď  Milane supr taky se těším.    [Mira]   19.01.2020
Odpověď  Milane, taky bych sel nahodou kolem 😃, ale asi nebudu mit na cem, tak doufam, ze se letos zavis (zastavite i ve vice lidech), jak jsme to planovsli 25.12. po telefonu ;-). M.    [500ohc]   18.01.2020
Odpověď  Míro,kamaráde, no jistě. Bez tebe bych si to nedovedl ani představit. Už se moc těším.    [Milan(OHC)]   18.01.2020
Odpověď  Milane můžu jít taky náhodou kolem?    [Mira]   17.01.2020
Odpověď  To si vůbec nepamatuji Milane ale věřím Ti :-))))    [jwm]   17.01.2020
Odpověď  :-))    [ED250]   17.01.2020
Odpověď  Hele Oldo, u vás je to takové vymakanější, ale my tam máme něco nebo respektive tolik, co je na úrovni pojízdné palírny. To pak může Martin přijít klidně i s bráchou a nevznikne problém nedostatku. Musíš uznat, že v tom jsme lepší.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 680 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (680) 
Zodpovězené téma  

Dobíjení


 Vždy po zimě mám problém s dobíjením. Když jsem měl mechanické relé, přimáčknul jsem kotvu a bylo na celou sezonu vyřešeno. Teď mám AEV, problém trvá a musím sundat kryt a dynamo nabudit ručně propojením. Je to vlastnost dynama a nebo závada, která by se dala nějak odstranit? Typ 02 - dynamo Jawa.
Děkuji za názory.    [peton]   15.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Stále nedobijim.Na svorkách 51,61 má být nějaké napětí?    [Mirek]   19.03.2020
Odpověď  díky    [Mirek]   18.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zhruba v polovině článku.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.03.2020
Odpověď  Dříve jsem to také zkoušel zapojit jako motor a musí běžet nepřerušovaně, jinak je napálená kotva.Dej to radši někomu, kdo to dá na stav, roztočí a budeš mít jasno.Očistil jsi komutátor, lamely nesmí být propojené mazem s obroušených uhlíků.    [jwm]   18.03.2020
Odpověď  prosím o radu.Nedobíjím.Jak nejjednodušeji zjistím funkčnost dynama.(jak zapojit jako el.motor)?    [Mirek]   17.03.2020
Odpověď  Je třeba upřesnit, kde je kontrolka zapojena do obvodu a co je zač ( např. žárovka.) Pokud je použit ampérmetr se správnou polaritou, pak jeho ručička ukazuje faktický směr elektrického proudu, proto je dle mého kontrolka dobíjení při funkčním a správně polarizovaném a zapojeném ampérmetru uplně zbytečná.    [wallander]   30.07.2015
Odpověď  Napadá mě jedině, jestli je použit ampermetr se správnou polaritou. Hlavně by to ale chtělo změřit měřákem, aby bylo z čeho vycházet.    [peton]   30.07.2015
Odpověď  Mám jednu kontrolku předělanou na dobíjení...    [jiri]   28.07.2015
Odpověď  A která kontrolka? OHC v originále kontrolku nemá, ledaže bys měl dodělávanou. Jinak jen nabudit, zapojit a pokud je vše v pořádku, musí dobíjet.    [longr]   28.07.2015
Odpověď  Zdravím, mám podobný problém. Mám + na kostře, tudíž jsem koupil AEV 0360P, zapojil dynamo podle návodu a zkoušel ho přes baterku roztočit. Točí se pěkně bez cukání, po nastartování se ampérmetr vychýlil do plusu zhruba 4A, ale kontrolka nezhasla. Po krátké projížďce se nic nezměnilo. Znovu jsem vše překontroloval a po nastartování jsem propojil na relátku svorku 51 s 61 a kontrolka náhle zhasla, ale ampérmetr se vychýlil do mínusu. Po odpojení se vše zase vrátilo.    [jiri]   28.07.2015
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kabeláž elektroinstalace


 Pěkný den ve spolek,
nemáte někdo fotku kabeláže na 02 za olejovou nádrží nejlépe bez olejové nádrže popř. i pod palivovou nádrží, není mně zcela jasné kama ji mám vést. Co jsem prošel fotky na internetu někteří to mají připevněné v bužírce pod rámem u některých tam není nic vidět. V rámu žádné jednoznačné místa vstupu a výstupu jako např. pod nádrží nejsou. Jsem z toho nějak zmatený.

Děkuji za pomoc    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  ,,    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ,    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zrovna to strojím, tak ti to snad pomůže. Kdyby cokoliv nebylo jasné, klidně napiš na email.    [fikuscz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.03.2020
Odpověď  Celkem solidně to tady popsal fikuscz i s fotkama o pár témat vzadu.V zásadě je dobré si udělat svazenky kabelů do bužírek dle schématu el. vedení motocyklu.Svazenka k dynamu, zad.světlu,brzdovému spínači,baterce se vede vnitřkem vodorovného jackelu rámu s vyústěním v oválném otvoru v místě sp.skřínky a na druhé straně na konci jackelu u zad blatníku.Ještě jednou doporučuji najít zmíněný příspěvek a potom,stačí také trochu popřemýšlet,je to pár kabelů.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

poloha karburátoru


 zdravím pullitráře a dovoluji se zeptat.Vložil jsem zkusmo motor do rámu a nezdá se mi poloha karburátoru vůči rámu a vzduchovému filtru,respektive přijde mi moc vysoko jelikož štelovací šroub lanka je podle mne hodně utopený v rámu a také guma sání mi nezakryje celý otvor v krytu filtru.Pro úplnnost dodávám že držáky motoru nejsou převařovány jen koleno karburátoru je replika,tak nevím.Po zkušenostech s replikami mám obavu jestli není problém právě v tom kolenu,co vy na to.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vidlice 29,18+0,03 x 32,50-0,03 x 60-0,2, zadní kluzák 25,7 x 28,7 x 40 - vše jsou výkresové údaje.    [Milan(OHC)]   10.03.2020
Odpověď  zdravim.Zná někdo rozměry pouzder předních vidlic a zadních kluzáku.dík    [mirek]   10.03.2020
Odpověď  Pertinax apod. se dá běžně koupit třeba tydy elektroizolanty. cz - p. Jergon. Já jsem tam třeba kupoval trubky na pouzdra do vidlice nebo do zadních kluzáků.    [Milan(OHC)]   07.03.2020
Odpověď  Pertinax se dnes blbě shání,jde koupit sklotextit v každé opravně elektromotorů.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2020
Odpověď  Klidně klingerit, pokud je slabý, může být i dvojmo, slepit k sobě špinavým prstem od motorového silikonu a je po ptákách.    [longr]   06.03.2020
Odpověď  Ahoj Martine.Sundal jsem sání a nebylo tam,žádné těsnění,ani papír.Může tam udělat klingerit místo pertinaxu?    [Mira]   05.03.2020
Odpověď  Chlapi diky,hned zitra se na to podivam drazka v kartrech neni ale lanko tam asi projde no uvidime    [milda]   02.03.2020
Odpověď  Ten motor v tom spodním profilu leží. Polož si motor do rámu, přidělej předními držáky a obkresli otvory dle zadních držáků na kartery. Jinak u motoru pro 02 je v blocích ze spoda drážka pro provlečení brzdového lanka. Pokud tam není, jsou to bloky pro 01.    [fikuscz]   29.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Blbě se to fotí.Já tam mám vloženou a přivařenou navíc silnou pásovinu.Lanko od zadní brzdy by asi mělo být protaženo mezi motorem a rámem mě se tam nevleze.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.02.2020
Odpověď  Zdravim, potrebuji poradit měl jsem vytlučeny diry pro šrouby na kartrech ty dvě zadni pod olejovou nadrzi asi tam nekdo nedal vodici pouzdro, tak sem to vyvařil ale ted potřebuji usadit motor a vyvrtat diry.ale kde - jak vysoko ma byt motor nad spodnim ramem neměl by nekdo fotku ajk to dole sedi připadně změřil mezeru?    [milda]   28.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 44 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (44) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výměna lízátek na vahadlech.


 Dobrý den vespolek. Pustil jsem se do sestavení vahadlovky, dal jsem nová ložiska a nechal si udělat nové osičky vahadel včetně přestružení bronzových futer. Protože lízátka měly několik rádiusů, byly opotřebované, vyměňuju je také. U třech vahadel to šlo bez problémů, u čtvrtého je mezera mezi bokem lízátka a tělem vahadla, ta plocha s dírkou na vahadle je větší než lízátko, takže se lízátko může pootáčet na čepu. Mezera je cca 0,8mm. Napadlo mi udělat malý svar na hraně vahadla a přesně odfrézovat plochu podle nového lízátka. Má s tím prosím někdo zkušenost? Jde mi o to, jestli při svařování na vahadle se nějak nezmění vlastnosti, ale předpokládám, že materiál vahadla je běžný kov. A ještě jeden dotaz. Původní lízátka měla na konci dříku u plochy lízátka znatelný rádius, nová lízátka od pana Zuziče ho mají nepatrný, neznatelný. Není to na úkor kvality, pevnosti??? Díky ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pan Zužič mi je vymění. Potěšil mi ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  No, tak mám další problém ... Zkusím se s panem Zužičem nějak domluvit :-( Ale ten svar bych mohl zkusit, ne??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  S tím rádiusem jsem to špatně pochopil. Já jsem mluvil o konci dříku. Pokud se jedná o přechod mezi tělem kluzáku a dříkem, tak tam je rádius R1,5 a ve vahadle je pak odpovídající zahloubení. Pan Šátek má tedy pravdu, že tam nesmí být ostrý roh, protože by tam mohl vzniknout vrub. Jinak pan Zužič se má stále ještě co učit.    [Milan(OHC)]   05.03.2020
Odpověď  Ten rádius R0,1 by seděl. Pan Šátek mi totiž říkal, že bez znatelného rádiusu se ten dřík může ulomit, ten rádius to napojení zesiluje. Prý panu Zuzičovi už takovéto lízátka vracel, ale to se mě nechce ... Zatím nic neprasklo.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  Myslím, že to tam dávám správně. Ty kluzáky mají různou výšku hrany, ty původní i ty nové. Nižší hrana byla u starých kluzáků směrem ven z vahadla, ta vyšší hrana lícovala s hranou vahadla a u těch třech vahadel je to přesné. Dělám to stejně jako to bylo. Ale to jedno vahadlo vypadá, jakoby někdo flexou tu hranu zbrousil. Nevšiml jsem si toho, když jsem nechal dělat nové osičky a vystružovat futra a teď bych samozřejmě rád to vahadlo "zachránil".    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2020
Odpověď  No a nedáváš tam ten kluzák obráceně. On je totiž nesymetrický - délka kluzáku je 16,5mm a čep je od jednoho boku 8mm a ta uváděná mezera cca 0,8 by tomu tak odpovídala. Nevím, jak to pan Zužič dělá, ale neměl by tam být problém. Originál kluzáky měly v dříku důlek(patrně technologický) a znatelný rádius, ale ve výkresu nic takového není,žádný důlek a zakončení dříku R0,1- tedy OK.    [Milan(OHC)]   05.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nastavení předstihu a rozvodu.


 Chtěl bych se prosím zeptat. Má někdo zkušenost se servisním přípravkem na nastavení předstihu a rozvodu? Viz https://etovar.eu/cs/jawa-500-ohc/1823-edosk500x03.html Určitě se to dá seřídit podle návodu z "Povídání o půllitru" a pomocí přípravků ze servisního manuálu, ale jestli přípravek z etovaru to umožní rychleji a přesněji, asi bych si ho sehnal. Děkuju za radu ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky Franto:-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  K vytisknutí    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2020
Odpověď  Děkuji Franto.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro Milana    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.02.2020
Odpověď  No, to mi povídej. Já když si spočítám, kolik mi stály různý stahováky a přípravky, tak toto už tolik není. A já doma soustruh a frézu nemám, takže se vším jezdím do firmy, kde mi to dělají. Já to Franto nějak vymyslím ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Když si fotku těch stupnic z toho e tovaru zvětčíš,tak tam vidíš vše.I když je pravda,že 1800kč v investici do půllitru je zanedbatelná.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Ahoj Franto, jde jen o ty úhloměry. Ostatní přípravky jsou běžné nářadí, to mám a asi i dost kvalitní. Ale ty stupnice mají otvory a výřezy a to nevím jak doma neudělám, nemám rozměry ... Nikdy jsem to neviděl, neměl jsem to v ruce :-(    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Já to mám vyrobeno ze starých ceděček.Kulatou stupnici na 360 stupňů si najdeě na webu vytiskneš na tiskárně a přilepíš na cedečko.A máš ušetřených 1800kč:)))Klínek na roztažení závažíček mám udělaný z hliníku.Myslím si že v povídání o půllitru je to popsané všechno včetně rozměrů.

Už jsi to četl ,jak ti radili níže??    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Bowdeny a lanka Venhill.


 Zdravím v pondělní ráno. Chtěl bych se prosím zeptat... Koupil jsem si v motopointu teflonové bowdeny a k tomu zaplétané lanka (ty lepší, ohebnější) a mosazné koncovky a o víkendu jsem se pustil do výroby plynového a sytičového lanka. Ale narazil jsem. Normální pájkou jsem nedokázal to lanko pocínovat (není nerezové, je ocelové, asi zinkované). Zkoušel jsem pistolovou pájku, velkou pájku, propan butanový hořák a nic. Neporadil by prosím někdo, kdo už ty lanka vyráběl? Děkuju předem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pro ED250 ... to víš, já když jsem loni poprvé vyjel a zavřel plyn, jelo to furt, protože se lanko nevracelo. Prakticky motor nereagoval na plynovou rukojeť (tedy se značným zpožděním). Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, že existujou takové podložky mezi rukojeť a hliníkovou objímku na řidítkách, aby ta rukojeť šla volně... To je můj sen, aby ten plyn šel jako rychlopal.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Zdravím, už je vyřešeno :-)) Sehnal jsem u svářečů malou lahvičku s kyselinou přímo na pájení a včera jsem udělal plynové i sytičové lanko. Vypadá to jako profi :-) úplně jsem se nadmul pýchou:-) Díky všem za rady, postupuju pomalu, ale (snad) jistě.
Ještě jsem musel udělat úpravu uchycení předního brzdového lanka za světlometem, protože bylo v kolizi s tím sytičovým automatem. Ale to už bylo jednoduché ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Plynová lanka vyrábím ze slabých lanek pr. cca 1mm volně dostupných v metráži v železářství MAT. Brzdová ze silnějších. Koncovky mám schované ze starých originálních lanek. Letuji za pomoci pájecí pasty a trubičkového cínu ještě ze starých zásob s poctivou dávkou olova. letovat to jde dobře 1OOW pájedlem. Plynová rukojeť chodí volně a dokonce se sama vrací jako rychlopal.    [ED250]   25.02.2020
Odpověď  Když je pájený materiál pozinkovaný, proběhne to převaření (=reakce se zinkem) jakmile se kyselina dostane na povrch. Převářet v tomto případě netřeba.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
Odpověď  Ovšem pro letování se používá "převařená" HCl, čili před použitím se do ní dát kus zinku.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
Odpověď  Ano, HCl, kyselina chlorovodíková.
Dovolím si přidat dva postřehy. Kroucená lanka jsou sice ohebnější, ale podle mých zkušeností (v neteflonovaných bowdenech!) mají větší odpor a mají snahu více pružit v tahu. V teflonu to třeba bude jiné.
Nikdy bych si nedovolil svépomocí pájet koncovku na lanko motocyklové brzdy. Alespoň ne cínovou pájkou.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
Odpověď  Klempířská kyselina - to je kiselina solná?? HCl??    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
Odpověď  Konce namoč do klempířské kyseliny a po nacinovani oplachni vodou!    [Jan]   24.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Vymezení vůlí vložených ozubenych kol


 Ahoj. Po sundání královny jsem zjistil že mám vůlí na vložených ozubenych kolech rozvodu. Nemáte někdo nějaký tip jak tyto vůle vymezit ? Předem děkuji za rady    [TarpitRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vnitřní průměr pouzder je 14H8 po zalisování. Pokud budeš dělat nová pouzdra a nejsou zničené otvory v karterech, tak vnější průměr pouzder je výkresově 17u7. Materiál je cínová bronz 423018    [Milan(OHC)]   24.02.2020
Odpověď  Díky za radu. Nevíš jaký má být vnitřní průměr těch bronzových pouzder ?    [TarpitRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2020
Odpověď  Ahoj, vždy tam bude nejaká ta vule je to ozubeny rozvod, pokud nemáš extrémne vymlacene pouzdra najlepší postup jak seridis co najpresnej zapalovani víko spojky dole a točiť priamo na klice a v smere chodu motoru pak máš zaručene že ozubené kola sou v záberu a bez vule.ja sem si dával vyrábať vsechny ozubené kola nová komplet je to o hodne lepší,ale stejne tam je nejaká tá vule. Takže tak.    [Lotr ]   22.01.2020
Odpověď  Radialní. Když hýbu vačkou zhruba o 5mm na každou stranu dynamo se ani nehne .    [Tarpit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Jakou vůli? Axiální nebo radiální?    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Výbrus válců a go kliky


 Dobrý den, chtěl bych poradit,kde je nejlepší nechat udělat výbrus a generálku kliky. Nejde mi o finance, ale o kvalitu provedené práce. Děkuji    [Jirka]   19.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobře to dělají v MOTO VOTICE. Dobrá cena a kvalita.
K válci dodají i pístní sadu byl jsem s nimi spokojen doporučuji.    [Adam]   22.02.2020
Odpověď  Děkuji    [Jirka]   21.02.2020
Odpověď  Obojí AHRA Hradec Králové.    [Bohumil]   19.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Lozisko na kliku


 Zdravim ,povedlo se mi sehnat lozisko na kliku puvodni ulozenku ale ma broznovou klec. Bude to vadit ?

Dekuju    [Vinkovic]   21.11.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ok rozumím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Ahoj Franto, já vím, že je to složitý, hodně složitý. Moje situace je taková, že jsem loni koupil motorku JAWA 500 01, fakt na pohled pěknou, ale moc nejezdila. To se ukázalo časem. Spotřeba cca 20 litrů na 100 km, dirka v karteru, kudy vytékal olej atd. Takže jsem sehnal nový karburátor, nechal si ho vybrousit, udělat nové šoupátko se sytičem, vyměnil jsem bowdeny za teflonové, nechal trochu ofrézovat sací kalhotky, abych karburátor dostal o trochu níž, dal jsem pertinax mezi válce a sací potrubí, díru v karteru jsem zalepil. Víc jsem motor nerozebíral, protože bych se asi nejméně rok nesvezl. Sehnal jsem si ale jiný motor, ten jsem rozebral a pomalu ho dávám dohromady. Sháním informace tady, občas s někým mluvím osobně, jsem přihlášenej do Rovenska. Jezdím za panem Šátkem, něco kupuju od pana Zuziče na Slovensku, něco v motorenu, něco si nechám vyrábět. Nemělo by pro mě smysl někam motor poslat a pak si ho vyzvednou a dát do motorky, potřebuju si to udělat sám. Celý život jsem si motorky opravoval sám, ta JAWA 500 je ale nejsložitější, je to pro mě výzva. Bude to trvat dlouho, ale tady je spousta lidí ochotných poradit ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Milane chci tě odradit od samodoma bez dohledu někoho zkušenějšího.Pokud řešíš takové základní věci ,tak to není dobře. Kolikátý je to tvůj motor,který skládáš?Jawa 500 není v dnešní době na učení.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Když ložisko zalisuju do pouzdra v karteru, musí být vidět kuličky, že jo? To platí i pro převodovku ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  To krytí má být směrem k rozvodům.Hermeticky to ani nemá být zatěsněno.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Ahoj, tak nakonec musím koupit oboustranně krytá ložiska, v Plzni jiná ložiska (pokud chci SKF a ne dodání za 5 týdnů - ale třeba mi klamou) nemají. A ten krycí plech vyndám. Alespoň z jedné strany. Myslím si ale Kubo, že kryté ložisko asi nedokáže hermeticky oddělit dva prostory (kliku a želvu), ale plech tam nechám. Přinejmenším bude olej odstřikovat, nebude volně ložiskem protékat. A z ložiska u řetězového kolečka vyndám plechy oba. A díky za konzultaci :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Ale pozor na pravé klikové ložisko,tam to krytí má opodstatnění.Dělí se tam odsávání oleje z kliky a víka rozvodů.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Dej tam odkrytá a vem to logicky. Jak by jsi chtěl mazat gufero pod sekundárním kolečkem, když tam bude kryté ložisko.    [ED250]   14.02.2020
Odpověď  Díky za informaci, a když bych tam dal ložiska z obou stran odkrytá, nebylo by to nakonec lepší? Nejde ani tak o cenu, jen se mi nechce do nových ložisek rýpat šroubovákem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Tazatel mluví o ložisku typ -z- to jest plechová krytka vy máte na mysli typ -rs-, nicméně s tím šroubovákem to platí,klidně koupit 2z a vyloupnout jednu krytku. to proč tam má být jednstranně zakryté snad poradí někdo zkušenější.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Mazání u Nuladvojky


 Dnes jsem poprvé nastartoval motor na moji nuladvojce. Mám takový problém. Mám sundané krytky sacích ventilů abych videl kolik pumpuje oleje, krytku vrchního kuželoveho souokolí s nápisem Jawa mám udělane z plexiskla, abych rovněž viděl zda je dostatek oleje. Muj problem je takový že u vačky je dostatek oleje, který pak přetíká k vrchu královny a plní ji asi do větší poloviny. No ale ventily jsou furt suche, má to takto být nebo mají být rovněž zalité olejem? V olejovém čepradle mám nové kolečka, v prostoru vačky mám i kolečko-plech co zabranuje rychlemu protíkání oleje k vrchu královny. Šroub nadstavení tlaku oleje mam zašroubovaný tak daleko že matka je zároveň s drážkou na šroubovák. Tak fakt nevím proč se ten olej prostě nedostane. Díky za poradu.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=116&idtop=46053    [ED250]   07.02.2020
Odpověď  Pro začátek Ti doporučuji přečíst si povídání o půllitru.Tam je popsáno,jak se kontroluje podtlak,který vyrábí ta planžeta.Ve tvém případě bych zkontroloval nejprve těsnost všech víček od ventilů,od olejovky,propojovací hadice,všechny ucpávky,spojovací trubku mezi víkem rozvodů a blokem atd.,jestli ti někde nenasává falešný vzduch do motoru.Pokud by tam někde byla netěsnost,dochází k nerovnováze v oběhu mazání a může se ti kumulovat olej v motoru.Samozřejmě membrána potom musí soustavně vyčerpávat nasátý falešný vzduch ven a při tom bere i olej.Součástí celého mazacího celku je samozřejmě i olejovka.Samotná planžeta je taky vcelku hodinářská práce,při dotažení šroubů nesmí odstávat,ani být "předpružená".Prostě musí jenom čistě a rovně přiléhat na tu přírubu,vše jinak je špatně (už to mám vyzkoušeno).    [kuba]   07.02.2020
Odpověď  Mám ještě jeden dotaz. Jakmile motor běží po nějaké době začne kapat z přefuku jak je tam ta planžeta. Jak to děláte vy aby to prostě neteklo. Napadlo mně to spojit s odvětráváním želvy co jde do olejovky, ale nevím zda to nějak nebude tlakovat olejovku. Nebo tam dát dvě planžety pro větší odpor. Musím to nějak vyřešít, protože jak půjdu na technickou tak tam su tací lidi že jak je to spocené nebo jak z toho kape tak nedostane znamku. No ale i tak později nechci někde přijet na sraz a abych hned dělal ostudu tím že se pod motorem objeví olejové kolo. Díky    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  Ahoj, tak diky za info. Bohužel jsem dal čep pravého sacího kladívka obráceně, ale dival jsem se a i přesto teče olej do prostoru souokolí. Jakmile hlavu budu sundavat na kontrolu, čep obrátím do správné polohy.    [Ybungen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  Přesně tak Martine, utáhne trochu šrouby a když se to přestane točit, tak přidá těsnění:-)))    [jwm]   07.02.2020
Odpověď  Vše je jednou po prvé, navíc to tu už je v minulosti detailně popsané a není problém to napsat znovu.. :-)    [ED250]   07.02.2020
Odpověď  Milane z Plzně pokud nevíš,že se sílou těsnění u jawy 500 nastavují vůle např:všech ozubených kol rozvodů nebo královské hřídele.Tak se do toho nepouštěj.Můžeš nadělat hodně škody a díly jsou dnes drahé.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  Tak nějak to je, já byl jako poslední v řadě ještě za tím odborníkem, co to prodal "zrenovovaný". A tak teď řeším asi tisíc problémů a furt se ptám, jak na to, prostě to neznám, rád bych ten stroj uvedl do stavu, který si zaslouží. Jasně že chci na něm občas jezdit, ale ne po každých 10 kilometrech stát a něco opravovat, tak jsem jezdil celý podzim a byl jsem z toho docela zpruzený. Ale ono to nějak jde, i když pomalu, hodně lidí tady poradí ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  No jo ale Já už dělal těsnění svépomocí v době, kdy ani počítače nebyly. Dnes to je v pohodě, tenhle udělá lak, další vyplete kola, další to složí, další udělá motor, ten na konci v řadě to poskládá "Zrenovuje" a další odborník to prodá jako profesionální renovaci!!!    [jwm]   06.02.2020
Odpověď  Já jsem si udělal šablony v digitální podobě a teď jen měním papír podle potřeby. Jediné těsnění mezi kartery jsem nedělal, protože doufám a věřím že motor budu půlit až za dlouho. Hlava, želva atd. půjde asi častěji dolů.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 31 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (31) 
 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.4.2019)
Nezodpovězené téma 

Pružiny šoupátek


 Ahojte,
jsou stejné pružiny šoupátka vzduchu a sytiče na 02? Podle katalogu ND jsou stejné, ale na netu jako sada dvou různých pružin. Můžete mně to někdo změřit a spočítat závity? Děkuji    [ma.reznicekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/76 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006