MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306260 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 149 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 14.7.2020 06:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 318
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4216      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17 / 256      Příspěvků Příspěvků: 39240
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

akutní rada Jawa 250/592 dobíjení


 Zdravím,
řeším akutní pomoc otci,který se vydal na cestu kolem čr bez vape :)
jawka začala zlobit - regulátor furt cvaká a napětí se objevuje a ztrácí.vypadá to na špatný kontakt,ale snad někde ve vynutí..zkouší se to proměřit a zprovoznit ať pro něj nemusím potupně s vozíkem kamsi k Třeboni,ale bez výsledku.
Kdyby ste měli kontakt na někoho kdo se v dynamech a dobíjení u jawek vyzná,byl bych vděčný.Třeba stačí rada po telefonu..Díky
fstranak@centrum.cz
605354659    [Franta]   12.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když si někam vyjedu, běžně měřák a pájku nevozím, natož věci na rozebrání dynama, proměření a proletování studených, nebo nefunkčních spojů, ani seznam prodejen kde si koupím AEV.
Původně psal, že neví, zda zlobí dynamo, nebo regulátor.
Jinak na cestě buď spravíš svépomocí, případně seženeš někoho v místě kde jsi, nebo je asi snazší vyměnit celý díl, který ti někdo doveze, ať můžeš jet dál po ose, a ne na vozíku..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Tak nějak to pošolíchal,a jede,asi to zlobí vážně regulátor,aev je montáž téměř bez úprav,to zvládne,půjčí pájku,drát,měl by k tomu být i návod.jen ho někde po cestě sehnat.ale zatím to dobíjí,tak sem zvědavý,co se vysype dnes. Pardubice-značím si :)
Díky za pohotové reakce!    [Franta]   13.07.2020
Odpověď  Pro Beat.Co chceš seřizovat,když použiješ AEV?? Výměna je práce na 30min. Mechanické relé na motocyklu nedá dohromady nezná pořádně ani jeho funkci.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.07.2020
Odpověď  Rada nad zlato, viz níže..na cestě bude určitě měnit AEV..
Jinak sežeň v dědině u sebe jiné zapalování a celé ho vyměň.. neuškodí vzít s s sebou i rotor. Pokud nemáš , stav se Pardubicích:o)funkční seřízenou sadu rotor a stator najdu..    [Beat]   13.07.2020
Odpověď  Omluva, blbě jsem to pochopil, píšeš, že Vape není potřeba a dynama jsou nezničitelná. S tím souhlasím.
I původní regulátory (relé),pokud mají dobré kontakty a jsou správně seřízené, dělají svou práci dobře.
Problém trochu nastává při denním svícením, na které to nebylo navržené. Pro ty, kteří jezdí dlouhé trasy je určitě v dnešní době lepší volba Vape.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  Už to přeposílám,děkuji!    [Franta]   12.07.2020
Odpověď  Jen maličké upřesnění - Vape není dynamo, ale alternátor.
Jinak OK.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2020
Odpověď  1)Stator je 6 cívek zapojeno v serii.Ve spojení cívek může být studený spoj.Případně chyba bývá v nýtku,kde je připojena kostra.
2)S rotorem pokud má čistý komutátor a proškrábané drážky nic neuděláš.
3)Dynamo vyzkoušejte bez relé a regulačního odporu statoru.Spojte rotor a stator pararelně na sebe a k tomu žárovku aspoň na 24V.Opatrně s plynem izolace nemusí vyšší napětí vydržet a bez regulace se indikuje okolo 20V.Já tak zkouším sobě dynama běžně.Pokud bude žárovka svítit a zvyšovat jas podle otáček chyba je v relé.Stačí koupit AEV někde po cestě a jízda může pokračovat.
4)Pozor pokud od sebe oddělí rotor a stator bude pravděpodobně potřeba dynymo znovu nabudit.
Vape není potřeba tyto dynama jsou nezničitelná.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

TACHOMETR SPORTKA 250


 Zdravím, potřebuji dát novou gumičku pod rámeček u tohoto tachometru. Jaké má přesně rozměry - hlavně tloušťka kroužku ? Potřebuji dát i nový rámeček, ale prý jsou ty repliky z tvrdšího materiálu a jdou špatně zapertlovat. Jak nejlépe ohnout, máte zkušenost ? Díky moc.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je tam vidieť ako to má v tom sústruhu, že tam pritlačí o rámik ložisko a otáča tachometrom do požadovaného výsledku    [Martin]   12.07.2020
Odpověď  Do casu 0:20 jsem to pochopil, konikem pres gumovou podlozku a poklicku natlacim ramecek na tachometr, ale jako ten ramecek zapretluji?    [Takysportkar]   12.07.2020
Odpověď  .    [. ]   11.07.2020
Odpověď  Tu pokličku mám vytočenou ze silonu    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2020
Odpověď  Není to moje video, ale dělám to takto. Tak zkus někoho se soustruhem.
https://www.youtube.com/watch?v=2FmAqurk168    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.07.2020
Odpověď  Mate nekdo tip jak zapertlovat ramecek v domacich podminkach aby to nedopadlo jako na zminovaden videu?    [Takysportkar]   11.07.2020
Odpověď  Jasně petka ! Díky    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.07.2020
Odpověď  pravda trocha vlastní kreativity neuškodí, červenou PET jsem použil jako překryt zadního světla u kývačky.    [Kadel]   07.07.2020
Odpověď  z PET flašky    [Monty]   07.07.2020
Odpověď  Ještě jednou dotaz na ten proužek plastu co prosvětluje tachometr. Z čeho se to dá replikovat, starý je strašně křehký a láme se. Dík    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

Revmaplechy na kývačku


 Sehnal jsem postupně 3 verze revmaplechů. Ví někdo, které na co patří nebo kde se vyráběly? Ty úplně vpravo by mohly být snad na malou kývačku, mají menší rozteč spodních držáků.    [Hynek]   07.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Obnovení.    [H.]   11.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  4    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  3    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  2    [Hynek]   07.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  1    [Hynek]   07.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Vymena cepu kyvne vidlice


 Dobry den,
potrebuju najit nekoho (nebo opravnu), kdo je schopen vymenit cep kivne vidlice na Jawe Pionyr. Nejlip v okoli Brna. Motokenny to ne dela.
Diky    [Pzet]   18.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Je to tam blbě konstrukčně řešený, na ty gumový špalky. Když už to předělávat tak udělat nový čep a bronzový pouzdra s mazničkama.    [Chytrolín]   09.07.2020
Odpověď  máš to vymlácené? co máš na něm špatně? ono je to dost problém na pincku to měnit.    [HonazBK]   22.06.2020
Odpověď  jo jsou to šikovní a ochotný kluci. A proč se nezeptáš rovnou v sekci padesátek.    [Kadel]   21.06.2020
Odpověď  JJ, to taky jsem zkusel, pan ma cas az za 1,5 roku :/    [pzet]   20.06.2020
Odpověď  Jo kdybys jim tam nechal za celou renovaci tak by ti to asi udělali, u Brna ve Střelicích je taky renovátor.    [HP]   19.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Napínák řetězu


 Existují napínáky řetězu na některých motorkách jawa (viděl na sportce, californii), které nemají napínací šroub uprostřed v ose, ale v dolní polovině a jsou tedy levé a pravé. Jeden jsem měl právě v ruce. Neví někdo přesně na které ročníky a typy motorek patří?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak mne napadlo, jestli při výrobě kyvky nebyly chybně otvory a nevyrobily se k tomu napínáky. Škoda, že jsem poškozený napínák vyhodil.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Jaký smysl nevím, repliky to určitě nebyly, viděl jsem to před 40 lety, když jsme opravovali ohnutou kyvku na sportce 250 a teď jsem jeden našel doma v bedýnce při úklidu a vzpomněl si na to. Díra v držáku tlumiče byla níže, nebo celý držák, to si už nepamatuju. Katalogy žádné nemám, kde by to bylo. Hledám na netu motorky, kde by to mohlo být vidět, zatím nenašel, proto dotaz.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  to teda nevím- jakej by to mělo smysl? Neměl jste v ruce jen turecký šmejdy? Taky to půjde vyčíst z katalogu, pokud se liší, budou mít dvě rozdílný čísla.    [Monty]   06.07.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Motor z pudy


 Caues,nasel jsem motor na pude....ma vyrobni cislo 844** poradi me nekdo co je to za obsah a typ? Pokud se to da takhle vycist?    [Vincek]   01.07.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tohle není poklad z půdy, jo kdyby to byla kompletní uloženka ve slušným stavu to by bylo něco jinýho. Podědil jsem kompletní motor 353 uložený 40 let v bedně pod uhlím a bez jakýchkoliv zákroků jezdí. To je poklad ze sklepa.    [Kadel]   06.07.2020
Odpověď  Ono je vždy špatně, pokud něco podstatného chybí. Kompletnost je výhodná v tom, že po rozebrání a zhodnocení dílů je větší šance, že alespoň nějaký díl je použitelný anebo opravitelný. Shánění chybějících dílů, pokud nemám doma sklad, se vždy prodraží a stojí nějaké úsilí a čas navíc.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.07.2020
Odpověď  Záleží kam se kouká, o fichtlšrot je celkem zájem ta 356 není zas až tak žádaná kubatura a zájemce tady je, třeba dá tisíce ...    [Kadel]   05.07.2020
Odpověď  Dva kompletni motory za 1000? To jako fakt? To uz na pionyra ma koukam vetsi cenu    [Vincek]   05.07.2020
Odpověď  Za dva kompletní na GO jsem dal nedávno 1000 u kamaráda veteranisty, jinak pro obrázek se podívejte na přehnané ceny překupníků a zlatokopů ve známých inzercích. Bez zapalování, víka, krytu karburátoru a spojky? Tak max. i 500 je moc, těch motorů je mraky. Za opravdu pěkný bateriový kastlík hlavně bez koroze bych dal i 1000, nosič tak 500 jestli za to někdo dá. A ostatní je třeba vidět, ale moc bych od toho nečekal, bouchnutá nádrž nikoho moc nezajímá pokud nemá třeba super chrom, patinu a není vyrezlá. Hodit levně na bazoš, překupníci se ozvou.    [Kadel]   03.07.2020
Odpověď  No prave nevim co s tim..mam tam jeste kastliky,vyfukyynadrz..ta je z boku mirne promackla a nosic..jakou to ma cca cenu? U toho motoru neni pry spojka a chybi kus zapalovani.jinak ten dekl na druhpu stranu mam    [Vincek]   03.07.2020
Odpověď  No prave nevim co s tim..mam tam jeste kastliky,vyfukyynadrz..ta je z boku mirne promackla a nosic..jakou to ma cca cenu? U toho motoru neni pry spojka a chybi kus zapalovani    [Vincek]   03.07.2020
Odpověď  Jo, souhlas, mám léta tuto 175, bude motor na prodej?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Odpověď  J-ČZ 175/356. Nejlínější motor, co se kdy dělal ;-).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [Vincek]   03.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Přední a zadní tlumiče


 Zdravím chtěl bych se zeptat, jak repasujete přední tlumiče a co se na nich vlastně repasuje ? A to ssmé by mne zajímalo s tlumičema zadníma, případně kde na to seženu díly ? Vyplatí se to repasovat ? Nebo koupit nové ? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/teleso_zd_tlumic e_kejva22.html    [Jirka]   12.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  mixnul bych ho s motorakem pujdou lepe pohledej to v diskuzich treba na jawa,manii se to resilo    [free]   26.06.2020
Odpověď  Manuál jawa píše v předu 140 ml tlumičového oleje.    [vintera]   26.06.2020
Odpověď  Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kolik tam má v těch tlumičích být oleje? Těď je zrovna skládám:-)    [Jawák]   25.06.2020
Odpověď  Môžem ešte poprosiť akú dĺžku má prižina na túto kývačku ČZ Sport? Dĺžka tých čo tam mám je 220mm no zdá sa mi to málo a aj na motorke mi príjdu pomerne mäkké. Niekde som čítal dĺžku 280mm, aká by mala byť správna? Ďakujem    [boro]   30.06.2013
Odpověď  Na kulaty CZ s pruzinou venkem 200 ml kazda strana, na hranaty s pruzinou v trubce 120 ml.    [M.L.]   28.06.2013
Odpověď  Zdravím, prosím vás koľko oleja treba konkrétne do tohoto predného tlmiča ČZ? Niekto tvrdí 50ml, niekde som zas čítal 120ml, koľko yb to teda malo byť? Ďakujem    [boro]   27.06.2013
Odpověď  Měl bych taky dotaz -
Ad.1 - Jaká je délka pružin předních tlumičů ? Můžete mi to někdo změřit ?
Ad. 2 - Nemáte někdo doma ten plastový váleček (vložku)s těma dvěma plíšky uvnitř ?
(Které vlastně spomalují průtok oleje). Díky za pomoc . . .    [radek]   16.06.2013
Odpověď  zadky kupte nový, nemá smysl se s tím otravovat za 350,- kaček.......    [Monty]   12.06.2013
Odpověď  Pokud se ti to vyklá, jsou už pouzdra nejspíš vyběhaná. Pokud koupíš nová, měly by být přesné, obrábět nic není potřeba.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě detail s pouzdry a těsnící matkou. Sundat ty pouzdra může být trochu oříšek, je na to buď speciální stahovák, nebo jdou pouzdra ohřát horkovzdušnou pistolí a oparně sklepat. Při montáži jsem pouzdra opět nahřál aby se teplem roztáhly, šly pak nasadit celkem lehce. Po vychladnutí už na trubce držely fest.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.06.2013
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  

Výměna pouzdra víka spojky


 Pouzdro víka je vydřené, nový kroužek na hřídeli vydrží jen krátce. Jak postupovat při výměně pouzdra ve víku?    [Luboš]   22.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Co mám koupená náhradní pouzdra, tak některá mají vnější průměr 27 mm, některá 28 mm, vnitřní 24. Ze šesti různě koupených pouzder jsou ale rozměry +/- o 0,1mm rozdílné. Originál vylisované pouzdro má 28mm. Otvor po vylisování pouzdra (zvenku dovnitř) má zvenku do poloviny 28mm, ale od poloviny, kde byla drážka v pouzdru, která sedřela výstupek v otvoru, je částečně pokryt rozmáznutým hliníkem.

Podle jiného zdravého víka s pouzdrem jsem si udělal ze silného plechu přípravek, který bude přišroubovaný v otvorech víka a v místě pouzdra je přivařeno vedení na výstružník.
Podle otvoru se musí udělat nové pouzdro.
Myslím, že než takto měnit pouzdro kvůli oleji, by bylo lepší instalovat nějaké rozměrové větší gumové těsnění.    [Luboš]   23.06.2020
Odpověď  nahrat a vyndat jder jen na starsich motorech perak mozna kejva na panelce to nejde jak pise kolega nize    [free]   23.06.2020
Odpověď  Pouzdro jsem takto zkoušel před dlouhým časem vylisovat, ale nešlo s ním hnout. Včera večer jsem to zkusil znovu na nepoužitelném panelkovém víku a odpovídajícím tlakem se ani nehlo. Větší tlak pouzdro vylisoval, ale otvor víka podle toho vypadá a bylo by na nic. Pouzdro je zalité a má po obvodu drážku za kterou drží. Zkusil jsem další vyřazené víko a stejný problém, pouzdro zalité, drážka jej nechtěla pustit bez destrukce otvoru. Vzal jsem pilku a pouzdro uvnitř rozřezal. Naštěstí je dost měkké, tak jsem jej z vnitřní strany postupně zdeformoval směrem k vnitřku otvoru. Po této proceduře zbyl celkem nepoškozený otvor s výstupkem uprostřed.    [Luboš]   23.06.2020
Odpověď  Víko nahřát horkovzduškou a pouzdro přes rovnou podložku proti dosedací ploše vylisovat, stejně postupovat i při zalisování nového pouzdra - i přes to že se víko nahřeje hodně nad 100°C a pouzdro zhladí tak do futra většínou volně vsunout nejde.    [Martin Štindl]   22.06.2020
Odpověď  Kde je "pouzdro víka spojky"?    [.]   22.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Motor 559- 000xxx


 Mám dotaz na startování motoru 559 bez baterie. Mám ho v malé traktůrku a chtěl bych abych nemusel dávat baterii. Poprosím o radu.    [Roman]   21.06.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Odpojovat placaté baterie je hloupost protože a volnoběh to bude chcípat - málo napětí.
Upravit zapalování s pionýra by byla možnost, ale dá to práci a nebude to moc svítit.
Nejlepší by bylo koupit Vape a bylo by navždy po problému. Sice je to 6k, ale bude to startovat i svítit. Jen si dej pozor na bazarový ... funkční vape moc lidí neprodává.    [.]   22.06.2020
Odpověď  Snad to za 5 let uż vyřešil, já mám zapalko ze sovětskéko pásového traktoru DT cca 40 let    [Kadel]   22.06.2020
Odpověď  Zapalování z pionýra, nebo vape.
Na původní dynamo to bude na volnoběh chcípat.    [Miloslav]   22.06.2020
Odpověď  pepa: To zahrnuje odpověď od Cijomla (Vape, Pionýr = magnetozapalování :) Jinak tady u toho bývá problém se startem. Panelka při startu, díky převodu, točí míň, než pionýr, takže se tomu moc nechce.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.06.2015
Odpověď  Co zapalovani z pionira na kliku jde rotor bez uprav jen stator se musi o cca 10 mm vypodlozit napr preklizkou na kterou se uchyti...este musis zamenit vacky..pionir ji ma jinou    [pepa]   28.06.2015
Odpověď  Nebo lze použít pro startování třeba dvojici plochých (4,5V) baterií, které se po nastartování odpojí. Nejsou drahé, na občasné startování to stačí a nemusí se nic předělávat. Lze použít i jiné baterie, které se válí doma, ale musí být ještě dostatečně silné, například stará baterie z auta.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2015
Odpověď  tam musis dat magnetozapalovani jinak to nejde.    [CIJOML]   23.06.2015
Odpověď  Omlouvám se za pravopisné chyby.    [Roman]   21.06.2015
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zapalovací svíčka


 jaká má být zapalovací svíčka pro jawa 175/502(skutr)Někdo říká že dlouhé šroubení někdo že to je jedno (krátké i dlouhé)U dlouhého prý jde motor lépe.Ví někdo jak to je kdo má skutra a jakou svíčku používá.Díky.    [RudolfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jestli je v hlavě krátký závit (jako že teda je) tak tam dlouhá svíčka nepatří hlavně z konstrukčních důvodů.

Taky se z toho už dělal věda:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=136&idtop=158536    [.]   22.06.2020
Odpověď  dlouhé šroubení v žádném případě!!!. Pokud se ti napeče na závit svíčky který přečnívá do spalovacího prostory nějaký karbon, tak si můžeš strhnout závit na hlavě při jejím vyšroubování. Patří tam normální svíčka, Pokud přeci jen chceš aby byla jiskra více k pístu, tak si tam dej svíčku s označením Ypsilon. Ale hrozí propálení pístu, i když se o tom vemni povídá, já to viděl za svoji 40 letou kariéru jen asi 3x.    [HonzaBK]   22.06.2020
Odpověď  dlouhe urcite ne hrozi propaleni pistu    [free]   21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Znižovaná dosadacia plocha pre valec na blokoch 250/559.


 Zdravím Pani, dostal sa mi do rúk motor na na jawa 250/559.
Bloky sú párové ale predošlý majiteľ (z akého dôvodu neviem) na nich znížil dosadaciu plochu pre valec. Tým pádom je piest príliš vysoko a narážal by do hlavy. Odhadujem, že tam chýba max 1 alebo 1,3 mm. Vie mi prosím niekto poradiť ako mam zistiť/odmerať chýbajúci materiál aby som vedel podľa toho dať správnu hrúbku tesnenia a odstrániť chybu ? P.S aký druh tesnenia je vhodne pri takejto neštandardnej hrúbke použiť ? 1 mm pre papier mi príde už dosť.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  nech si vyrobit tesneni pod valec z hliniku nebo mnedi tloustky o co to je odfrezovany    [free]   21.06.2020
Odpověď  Panelka, pokud mě paměť neklame, nemá hladké dno pístu, ale vybrání v místech kanálů. Aby bylo dodrženo originální časování, bylo by v případě obrábění hlavy pístu ještě ručně dopilovat ta vybrání. Nezeslabí se v těch místech příliš k prvnímu kroužku??    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2020
Odpověď  Nebude lepší utočit ten cca. 1 mm pístu u hlavy (dno pístu)? I kdyby jsi uvažoval že se ti bude píst hřát vlivem ubrání materiálu, mělo by to dle mě vydržet v pohodě- Je to Jawa:o)
Ubraný blok bude kvůli změně časování kanálů a jiné "době" otevírání.    [Beat]   11.06.2020
Odpověď  To řezání podložky by zvládli v Meraku s.r.o., vedle těsnícího materiálu SECTOR dělají i těsnění z měděného plehu viz:
https://www.merakoshop.cz/ariel-500ccm-r-v-1955.html
Snad by šlo se s nimi domluvit o výrobě podložky z hliníkového(popř. duralového) plechu. Pokud jim dodáte výkres v pdf a dxf tak si s tím poradí, plus k tomu 2x těsnění z papíru 0,5mm pod a nad podložku.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Píst musí v HÚ dojíždět svým okrajem na okraj válce. V DÚ zase tak, aby hrana pístu lícovala se spodním okrajem otevřených kanálů (výfukový + přepouštěcí). Tedy bych doporučil tohle proměřit co možná nejpřesněji posuvkou/hloubkoměrem, ev. si vypomoci pomocnými podložkami pod válec z tenkého plechu, silného papíru... S tím nouzovým podložením na pár místech zkusit, zda píst netluče do hlavy.
Až se dopídíte k tomu, kolik tam chybí, tak obkreslit tvar dosedací plochy a nechat vypálit laserem/plasmou či vyřezat vodním paprskem podložku z plechu příslušné tloušťky (ubrat -2x tloušťka co nejtenšího těsnicího papíru na těsnění). Dělá to řada firem. Je to přesné tak, jak je přesný výkres.
Rozhodně nedávat nějak extra silné měkké těsnění - co nejvíc plechu a co nejmíň papíru ;-). Sumárně na nějaké desetině extra nezáleží, není to lunární modul.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Odrezení nachromované nádrže


 Zdravim pratele. Chtel bych se zeptat jaký je idealní/nešetrnejší spúsob na odrezení nanovo nachrómovane nádrže, aby se mne nevytvorili defekty na chromu?dekuji za každu cennu radu    [ChonatasRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Stačí zde cca 10 s hledat, např.:
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=100&search=odrezen%ED%20n%E1dr%9Ee
Elektrolýzu můžu doporučit. Nepracuje se s žádnými agresivními chemikáliemi. Odrezil jsem tak celkem tvarově komplikovanou nádrž na japonce, se kterou jsem se málem loučil.
Po ukončení procesu doporučuji rychlý proplach slabou zředěnou kyselinou (fosforečnou) či kyselým odrezovačem + následně vodou a rychle vysušit fénem či horkovzduškou. Nádrž jak nová.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Labyrint medzi loziska


 Servus.chystam sa slozit nahradny motor na jawa cz 175/356 a medzi loziskama mam labyrint, mam ho tam celkem na volno je to spravne alebo ma byt naprvno jak loziska?    [ChonatasRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [ChonatasRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.06.2020
Odpověď  na pevno a na cepu kliky volne jak je tam mala vule tak se po slozeni prestane tocit klika stalo se mne to u replikoveho labyrintu    [free]   20.11.2018
Odpověď  Takze ma byt napevno jako loziska?koupit nahradu nebo da sr to resit lepenim?    [Chonatas] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2018
Odpověď  Není to správně.    [Alfons]   19.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

AEV 0358P


 Ahojte, neleží niekomu doma odpálené AEV 0358P
ktorého sa chce za rozumnú cenu zbaviť?    [Jozef]   16.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to Aleš: vím, přes ing. Milana Divílka jsem řešil adaptaci regulátoru 0361 pro DKW a také reklamaci právě regulátoru AEV 0409(pro dynamostartér) kde po týdnu provozu odešlo spínání budícího vinutí. Stačilo mu popsat co se stalo a bez problému zajistil dodání nového regulátoru aniž by vyžadoval poslat vadný zpátky. U těch zbývajících došlo k zničení omylem když kamarádi ve spěchu zapojovali baterii opačně.    [Martin Štindl]   17.06.2020
Odpověď  Ahoj Martin, pisal som mail, mám záujem o 0358    [Jozef ]   17.06.2020
Odpověď  Ahoj Martine, pošli je do AEV k rukám Ing.Divilka. Pro analýzu dobré a pokud budou v opravitelném stavu, tak to má určitě řešení.    [Aleš]   17.06.2020
Odpověď  Mám odpálené 0409,0429 a 0358 ale žádné 0358P.    [Martin Štindl]   17.06.2020
Odpověď  Nikto nemá?    [Jozef ]   17.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Veteran spz


 Cau,
Je me jasny,ze se to tu uz resilo,nicmene jak mam postupovat,kdyz chci prihlasit svuj stroj na veteran spz?diky za rady vsem    [Petr]   15.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vydání veteránských SPZ předchází dvě kola testování vozidla. Na historickou původnost a technickou způsobilost. Nejpřesnější informace jsou na stránkách Federace klubů historických vozidel, ta je garantem celého systému. www.fkhv.cz Nejlepší bude nejdříve kontaktovat některou klubovou komisi, kde proces začíná. Jejich seznam najdeš na uvedených stránkách.    [Václav]   16.06.2020
Odpověď  Zjednodušeně řečeno:
1) mít stroj v náležitém stavu, dobový tuning je povolen
2) najdi si klub, který má povolení testovat a absolvuješ klubovou testaci na historický původ
3) zkontaktuješ krajskou testovací komisi a projdeš druhým kolem testování
4) teprve pak dojdeš na pověřený krajský úřad a dostaneš veteránskou RZ a průkaz historického vozidla
No a pak každé dva roky absolvuješ prodloužení klubové i krajské testace.
Jo a připrav si peníze. Podrobnosti rovněž najdeš na www.fkhv.cz    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2020
Odpověď  VRZ se nevydávaní jak housky na krámě, před tím musíš stroj otestovat na HV za určitých podmínek, které najdeš na www stránkách u většiny VCC není to nic složitýho. Hledej, studuj. Hodně štěstí.    [Kadel]   16.06.2020
Odpověď  správně píše že se to tu řešilo, takže jdeš na krajskou dopravku (pověřený úřad v krajském městě) a přihlásíš. Co ale musíš udělat před tím si tady najdi.    [jj]   16.06.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.7.2019)
Nezodpovězené téma 

delka drátů a průměry vodičů


 Kamaradi poradte.Potřebuju zjistir délku vodičů na350tku panelku.Chci to udělat origo.Tak potřebuji i barvy vodiců.Jsem s díky Oťas.    [Oťas]   28.06.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí boční pružiny a vylítnou. Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Uchycení světla


 Zdravím. Potřeboval bych poradit s uchycením světla na Jawu panelku. Koupil jsem nové pružiny na uchycení paraboly k rámečku, ale když vložím světlo do masky tak mi rantl v masce stlačí pružiny a vylítnou (viz.foto). Jak tomu zabránit? Předem děkuji za rady.    [Libor]   01.05.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250/592 silentblok přerušovače blinkrů


 Zdar draci, nevíte někdo kde koupit ten gumový silentblok na uchycení přerušovače blinkrů? Je to takový gumový váleček do držák přerušovač a je uchycený na tachometru pomocí takového oka.    [Miroslav]   22.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Těsnění výstupního kola převodovky ČZ


 Je někde v prodeji těsnění výstupního kola ČZ? Potřebuji na jawu i čz 175.    [Luboš]   14.04.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 125/175 453/450 DE LUXE přepis na 175


 Zdravím mám ČZ 125 453 s motorek 175/450 chci udělat veteránské SPZ bude s țím problém?Dá se to vyřešit?
Díky za info.    [Jan]   06.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Proč tam sakra nedořazuje druhej kvalt


 Lidičky mám takový nemilý problém který přímo souvisí s nadpisem nedořazuje mi na Jawa 350/354 druhej kval ale jinak tam jdou všechny nádherně. Motor mám celej po GO vidličky, pružinky a podobný blbosti tam jsou nové. Pomalu mě to začíná srát tak se vás táži nevíte co s tím krámem může být?    [Burian]   05.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lanka u Kývačky


 Dobrý den.
Může někdo vložit fotku,jak jsou vedeny lanka u Kývačky?
Děkuji    [renatik]   13.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

nádrž Jawa/ČZ 175/356


 Zdravím,
mám prosbu - nemáte náhodou někdo kotované linkování a pozici barvy na nádrži na Jawa/ČZ 175/356?

Děkuji

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/282 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006