MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304167 příspěvků |7402 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 90 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Panelka) 22.2.2020 04:44  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Nevite nekdo, kolik kejvacek se priblizne vyrobilo v tomto odstinu a k....   15.06.2006 / 310
    Detaily Jawa 250/590 sport 1967   20.05.2018 / 228
    Čz 175/250 sport na 19kolech !!!   07.08.2009 / 204
    barva   11.03.2012 / 191
    ČZ 175/470 SPORT 1962   01.01.2012 / 166
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 4178      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 15 / 248      Příspěvků Příspěvků: 38801
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přihlášení Jawy přes zahraničí


 Mohu požádat o radu/zkušenost s přihlášením Jawy 362 na bílé značky? Nechci veteránské a nechci přerážet čísla. Moto mám z USA (nikdy nebyla v ČR v registru), nemám US techničák, jen doklad o proclení a asi by maximálně šlo získat prohlášení výrobce. Vím, že v jiných zemích EU jsou "volnější" přístupy jak lze vozidlo dostat na EU značky. Bylo mi nabízeno, že to lze přes zahraničí přihlásit, a že k tomu není celkem nic (z dokladů) potřeba, cena 1000 euro za to že budu mít v ruce EU doklady, se kterými v ČR projdu technickou a přihlášením. To se mi nechce dávat. Zkušenosti, tipy?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ...splňující vše co je potřeba pro projití STK. Právě toto je hlavním a velkým omylem v celé úvaze. Chybí to nejpodstatnější a to jsou platné doklady k provedení identifikace na STK. Opravdu nestačí že motorka svítí i troubí a nepadá ze stojánku. Je pravdou, že se s převozem vozidla přes hranice a legalizace vystavováním "nových" dokladů dějou věci, o kterých se občas i dovídáme v souvislosti s šetřením policie, ale tudy by veteránista z principu neměl jít. Naleštěných veteránů bez dokladů je opravdu hodně. Většině majitelů přesto přinášejí radost. A kdo opravdu má potřebu se i svézt v běžném provozu, legální cestou je zajít pro veteránské značky, což by v tomto případě nevídané zachovalosti nemělo být žádným problémem.    [vintera]   21.02.2020
Odpověď  Genx: K 362 z USA. Pokud se povede získat EU TP přes Poláka, Němce apod, chci jen upozornit na to, že na STK budete mít "malý" problém s typovým štítkem MOTOKOV, na kterém je uvedeno pouze číslo motoru, ne číslo rámu resp. VIN. Na STK mají naučené, že na štítku má být VIN, ne tedy jiný údaj. Nevím jak to někdo jiný řešil, možná požádat výrobce o pomoc. Netuším, jestli to někdo řešil. Opravdu je problém mít zelenou knížku než zelenou plachtu?    [Jarek]   21.02.2020
Odpověď  Pokud vím i co jsem zjišťoval musíš mít nějaký doklady - zrušený odhlášený, ustřižený roh apod. Pak prý to jde, budu to zkoušet jedny takový mám.    [HonzaBK]   21.02.2020
Odpověď  Neřešte nesmysly jak lidi na Facebooku. Mě jde o to jak dostat na silnici starší vozidlo ve stavu nové, neupravené, pořízené naprosto legálně, splňující vše co je potřeba pro projití STK. Na tom není přeci nic špatného. :)
Dle zmíněného článku i MD připouští, že lze v zahraničí zavést do registru vozidlo jako stavbu. Zřejmě tedy jistá legální cesta existuje.

Království za Poláka! :-D    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
Odpověď  Franto, jak malé dítě. Je celounijní evidence odcizených vozidel a každý stát má do něj přístup.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.02.2020
Odpověď  To jako ukradnu v Německu motorku ,převezu ji do Polska, tam mi dají doklady a do Čech dovezu legální motorku s doklady EU a přihlásím ji?? Kdyby to bylo tak jednoduché,tak se to děje?
Tomu nevěřím. Nějaké doklady tam budou potřeba minimálně starý techničák.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
Odpověď  Jsou s tím starosti a lítání, moc jich nenajdeš, kdo by se ti s tím zabýval. Mám kamarády, co mají známé v zahraničí, řekli jim radši, že to nejde nebo se s tím nebudou zabývat. Není to jednoduché.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.02.2020
Odpověď  tak to se divím, že to někdo na bazoši už neinzeruje..Udělat EU doklady u vyřazené motorky přes nějakého Helmuta. Mimochodem až se někdo takový objeví, tak to klidně tak udělám potřeboval bych tak udělat péráka a triala. Otázka času kdy s tím začne kšeftovat...Stačí mít kámoše nebo nějakého strejdu v Něměcku :-) :-) Jinak jak píšete odpad Evropy a zrovna tohle užitečný by se opravdu hodilo..    [jarek]   20.02.2020
Odpověď  Naše MD se pořád marně snaží omladit registr stále ze špatné strany. Úkol EU zní jasně, ale že jsme jejich smetíště jim nevadí.    [Jawík]   20.02.2020
Odpověď  jj redaktor objevil Ameriku. Pak se divíme, že máme nejstarší průměr vozidel, když si udržujeme doklady, protože tonejde znovu přihlásit, řeší se to přes zahraničí kde je to legální atd. Nechápu proč dobrý zákony nedokážeme od Němců obšlehnout a vymýšlíme tady něco sami proti sobě.    [HonzaBK]   20.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 24 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (24) 
Zodpovězené téma  

Zlaté linky a jak na ně?


 Dobrý den, chtěl byh se zeptat, zda někdo nemáte zkušenost s malováním zlatých linek na motocykly Jawa-ČZ. Jak postupovat? Jakou barvu - ředidlo na jaké bázi zvolit? a jaký je ideální štětec pro linkování? Rád bych se o to pokusil.    [MM]   10.03.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jakou barvu linek má mát černý pérák Jawa 350    [richard wolff ]   20.02.2020
Odpověď  Barvu nevím.Já používám speciální linkovací štětec.V případě zájmu zašlu i další info.Mašek    [masekvaclavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.08.2018
Odpověď  Jakou konkrétní zlatou syntetiku? Kittfort třeba?    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2017
Odpověď  ja kupuju syntetickou zlatou a do ni primicham trochu bezbarveho laku pak to vydrzi benzin v pohode    [Free]   05.03.2017
Odpověď  https://youtu.be/o6SLfvYoxrk    [Jura]   05.03.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail konce- výřez na kolečko,šikmý zářez proto, aby hlava s kolečkem šla na průměru předepnout a těsnilo to a zároveň šlo snadno nandat a vyndat..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nadrž    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Barva    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolečko    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kolečko linkovače    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2016
Zobrazeno 10 z celkem 119 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (119) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250/353 pulbuben zadní osa


 Zdravím, mám takovou prosbu, mohl by mi někdo okotovat originální osu zadního kola na 250/353 pulbuben? Abych si mohl osku vyrobit, popřípadě kdyby měl někdo tuto osku s matkou na prodej, tak bych koupil. Předem děkuji.    [jena] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuju moc za rady.    [Jena]   19.02.2020
Odpověď  A nebo můžeš zkrátit osu z péráka. Má stejný průměr, stejný závit, M 16x 1,5 stejnou hlavu, zkrátit a na konci udělat stejný závit jako pérák. Mě ji kolega soustružník vyráběl novou, nezkracoval jsem péráckou.    [Past]   19.02.2020
Odpověď  Ano, je. Pokud budeš vyrábět ten díl do rozety, kterým prochází osa, tak jde to vyrobit bez problému z celobubnového, samozřejmě vyvrtat 17 díru ale i mírně upravit, v diskuzi najdeš přesné informace, psal jsem je tam jinému, kdo to chtěl také upravovat na půlbuben.    [Past]   19.02.2020
Odpověď  Super, díky moc a ta hlava je stejná?    [Jena]   19.02.2020
Odpověď  Sám jsem ji před 3 roky vyráběl. Je to jednoduché. Je stejně dlouhá jako celobuben akorát je průměr 17 mm.    [Past]   18.02.2020
Odpověď  Stačil by jen skic.    [Jena]   18.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Panelka-motor po GO


 Ahoj, mám na vás prosbu, potřebuji poradit, složil jsem motor z 250 Panelky (měnil jsem ložiska a vymezoval převodovku-jedna podložka 0,1mm) motor mám složený, ale když dám startovací páku dozadu a startoval bych tak se točí i sekundární kolečko přitom je zařazený neutrál, v čem by mohla být chyba?    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vypadá to,že nemáš axiální vůli mezi hlavní hřídelí a výstupním kolečkem.Po dotažení to svírá obě věci k sobě.    [kuba]   19.02.2020
Odpověď  Sešrouboval bych kartery jen s předlohovou a hlavní hřídelí, bez koleček a vidliček.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Tak jsem použil původní vidličky a oba kartery sesadil zase k sobě, vše fungovalo, problém ale nastal když jsem kartery sešrouboval, tak se opět točilo řetězové kolečko ikdyž byl zařazený neutrál :-( když jsem šrouby povolil tak to fungovalo jak má na neutrál se netočilo, nenapadá někoho v čem by mohl být problém?    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Jo kluci vidličky jsem taky měnil za nové (moto Jelínek) zítra to zkusím s těmi původními, díky moc za rady :-)    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2020
Odpověď  Bingo - Petan69. Má pravdu předseda. Mám stejnou zkušenost. Replikové vidličky rozhodně nebrat. Dají se ještě pořídit nové originály. Sice jsou mastný, ale funkční.    [Milan]   04.02.2020
Odpověď  Dávaly se nové REPLIKOVÉ vidličky? Jestli ano, tak mám zkušenost, že se tam nevejdou a převodovka se točí s vekým odporem, nebo vůbec.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2020
Odpověď  A při tom sesazení jsou/byla vlisována i středící pouzdra? Nebo třeba že ložisko kola s nábojem je vlisováno špatně a tak není v ose s hřídelí. U zařazeného neutrálu lze silou řetězové kolečko protočit při zablokované hlavní hřídeli?    [Martin Štindl]   03.02.2020
Odpověď  Tak jsem motor znovu rozpůlil, překontroloval jsem převodovku, kolečka jsou poskládaná správně a vše funguje, při zařazené rychlosti se sekundární kolečko točí, při neutrálu ne, ale jakmile dám kartery k sobě tak se sekundární kolečko točí i při neutrálu :-(    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2020
Odpověď  Zkusit postupně řadit všechny rychlosti a neutrály za současného otáčení kolečka sekundáru. Při zařazeném neutrálu se musí řetězové kolečko sekundáru protočit bez toho že by se s ním zároveň otáčel primár - pokud ho ale ve všech případech unáší silou tak bude něco špatně na převodovce.    [Martin Štindl]   02.02.2020
Odpověď  Zkoušel jsem kolečko přidržet, ale zase nehnu se startovací pákou :-( nic jiného jsem vevnitř s převodovkou nedělal a skládal jsem ji tak jak byla podle fotek a pro jistotu jsem to pak překontroloval podle Dočkala.    [Tomas127] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Výplet zadního kola velká kývačka - půlbuben.


 Ahoj, mám k dispozici tři zadní kola ,ze kterých chci udělat jedno dobrý.Dvě jsou stejný, jedno se liší- způsobem vypletení i šířkou středu.Všechny tři ráfky jsou typ A,tzn. půlbubnový, unašeč rozety mají všechny se 16 zubama.
Dva ráfky jsou vypletený kratšíma drátama,kříží se jen jednou. Třetí je vypletený odlišně,delšíma drátama a kříží se třikrát- viz. fotky.Dva středy májí celkovou šířku cca 118 mm, ten třetí, na kole s odlišným výpletem, je jen cca 106 mm široký,mazničku má mimo střed.Jakoby byl střed zkrácený a jen z jedné strany nalisovaný zpátky,na druhé straně na třech místech nabodovaný.Ale zrovna ten se zdá nalakovaný(stříkaný) v původní šedý barvě.
Z těch dvou širších středů je jeden po opravě svařením a přetřený stříbřenkou, druhý původní je ovařený na obou stranách.
Poradíte někdo jaká šířka středu je správná a jak to vyplést?
Rád bych využil ráfky co mám a renovoval s minimem chromu-takže ráfky,střed a půlbuben v šedý barvě ? A střed ráfku v barvě motorky se zlatou linkou ?
A výplet taky šedá barva nebo chrom/zinek ?
Nádrž mám taky dobrou jen na lak.Chromovaný chci jen výfuky, rámeček světla,řidítka, víčko nádrže, víčko zad. kola,madla,zad. tlumiče.
Díky ta rady.    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím nevíte jaký odstin je šedá brava použitá u kyvacky r.56 na nádrži rafcich a rybinach?    [alci]   17.02.2020
Odpověď  Našel jsem fotky rozdílných výpletů : http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajva cka.html#z_kolo

Jsou jako na mých kolech, každý jiný.Má některý z výpletů nějakou výhodu?
Pevnost,méně praskající dráty, větší nosnost apod. ?    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2018
Odpověď  Ten zkrácenej s dvakrát kříženým výpletem je jasně neorigo- dráty jsou uhnutý u středu.
Origo kolo prostě má být jednou křížený.

Nejsem si jistej, ale typuju to na nějakou závodní motorku, něco jako ČZ SCOTT.

Kola bez chromu bych prostě vypletl, a komplet nalakoval stříbřenkou (klidně komaxitem) - originál to taky tak bylo,prostě hotový kolo namočili do vany s barvou.    [Monty]   06.01.2018
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=117&idtop=268087    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 10    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 9    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 8    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 7    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 6    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 5    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kývačka s hlinikovým motorem


 Hledám informace ke kývačce 353,výrobní číslo rámu 353000104 s motorem o č.-353-S-000104. Motor celohliník s dvěmi svíčkami.    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Není to supersport? https://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek04    [Banjokid]   16.02.2020
Odpověď  a existuje i katalog, nejsou tam ale obrázky dílů jako v sériovém katalogu, pouze seznam odlišných částí od série

https://etovar.eu/cs/jawa-libenak/1444-katalog-nahradnich-dilu-a-dodatek-k-obsluze-jawa-35308-35408-libenak.html    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020
Odpověď  super, vyzkouším, děkuji!    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  No motor by měl být jinej komplet, kartery, spojka, válec, hlava, klikovka, převodovka... Podívej se tady do fóra předválečných jaw, najdeš tam kontakt na pana Arnošta z národního technického muzea, píše ostatním info o jawách podle výrobního čísla. Má k dispozici "prototypovou knihu", kde podle výrobního čísla najde i nějaké info navíc (ale asi nic o barvě, spíš komu to bylo prodáno a podobně)    [meela]   06.02.2020
Odpověď  no, nebo Hatatitla    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  Možná na tom jezdil Vinetou za Rybanou :-))))    [old shatterhand]   06.02.2020
Odpověď  no, nemám k tomu velký techničá..., čili přesný model a rok nezjistím, každopádně šrouby na čel.masce to má, jestli sloužily k uchycení závodního čísla..., nevím.
Moto jsem zachytil v Polsku. Trebas filtr sání, to má už pod sedadlem. No a polák mi kupř. tvrdil, že moto mělo modrou metalízu se stříbrnými linkami..., to co je na fotu to vytvořil sám... Jestli tomu tak bylo nezjistím, moc jsem nepátral a nechal jsem vše otrýskat... Teď když dávám dohromady motor, tak vidím spoustu nětradičních věcí...    [Mira250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
Odpověď  To bude nejspíš ročník 1956, ale některé díly už asi budou vyměněné... třeba výfuky by měly být spíš delší...

tady jsou pěkné fotky

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=129&idtop=206784    [meela]   05.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  blíže viz foto (moto jsem rozebral a prochází komplexní opravou), kola jsou 16", výfuky doutníky-krátší než u kývačky, řazení a start páka jako u peráka..    [Mira250Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.02.2020
Odpověď  Je to celé moto nebo jenom rám s motorem? Třeba soutěžní motory byly v první polovině 50-tých let většinou označeny P250-xxx, typ 353 mohl být možná později před libeňákem 553? Podle vnějších znaků by šel přiblížit rok výroby, má to kola 16" nebo 19"? Matice kolen výfuků jsou na válci jako u kývačky (vnější) nebo u panelky (vnitřní)?    [meela]   05.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

stojan...


 zdravim lidi...asi tema tak trochu mimo misu,ale zajimalo by me na cem mate postavenou masinu pri renovacich,opravach a zimnich odpocincich.diky Petr    [Petr]   18.11.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Mirda444]   15.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem kvůli montáži sidecarů troch upravil tu svoji plošinu. Akorát, když to dávám dolu potřebuji asistenta.    [Mirda444]   15.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na jaře plánuji stavbu grilu na Rapida.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě nakládání bez pomocníka.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zvedám podle toho co dělám abych měl pohodnou výšku. Protože jsem už starej,pupkatej a bolavej, tak u toho často i sedím.Proti moto na stojanu je to vždy pohodlnější. Zvedák používám jako montážní stůl i na ostatní práce ,se dřevem, natírání... i stěhování a nakládání bez pomocníka (stěhoval jsem motor Š110 sám v pohodě). Kvůli větší stabilitě těžších břemen jsem uvažoval o ramenech do strany (jako autojeřáb /plošina), ale to by překáželo.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
Odpověď  Chtěl bych se zeptat, nepřekáží ten spodní rám nohám? Nestojíte od motorky daleko. Něco dělat s nataženýma rukama a ještě být v předklonu.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Určitě mohla být delší o 100mm (horní rám je zde 1825mm) a zvedání udělat na trapézovou závitovku (točit akučkou), více poloh aretace "pojistné nohy". Zvedal jsem na tom sekačku 250kg a šlo to.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  to stou vyndavaci casti je dobrej napad skoda ze mne to nenapadlo drive nez sem dal svuj    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Udělal jsem si přední a zadní příčnou vzpěru sundavací na křídlové M8 a dělenou podlážku po1/3. Když přední/zadní podlážku vyndám, přední/zadní kolo snadno "podvléknu"spodem z blatníku. Mám svahovanou zámkovku, tak podkládám. Jinak 4 kola a převážím to i s přikurtovanou motorkou z garáže ven a zpět.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
Odpověď  Já jsem zase spokojený s tím otáčecím ramenem.Když ho nepotřebuju otočím ho ke zdi a je to.Nikde mi nic nezavazí.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 133 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (133) 
Zodpovězené téma  

Rez v nadrzi...


 Zdravim,
Cca rok po laku a chromu me zacala reznout zevnitr nadrz...poradi me nekdo jak se toho zbavim aniz bych poskodil lak a chrom?
Diky    [Petr]   31.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Přesně tak, několik dní práce s taninem a výsledkem je nádrž bez reznutí. Důležité je předem důkladně odmastit a vytřást a vypláchnout zbytky rezu. Případná oprava jednoduchá - opět tanin.    [vintera]   12.02.2020
Odpověď  Já používám tenhle.
https://hrabacek.com/odrezovac-s-taninem-0-5l-worko-cz?gclid=CjwKCAiAvonyBRB7EiwAadauqfhxriZiPAJIVIhbWu5rvnQ8G0I5Uqm9JX93jjtEYRQ6ZILVTuNCoRoCjqYQAvD_BwE

Mechanicky očistím zde :-) https://www.youtube.com/watch?v=ems_YvB-b6M a pak dle návodu při správném počasí opakovaně vylívám nádrž, po zaschnutí ( po cca 2 dnech ) znovu a znovu a znovu.... Cca 5 x. Žádnou další barvu nedávám.    [mv]   12.02.2020
Odpověď  jeste dotaz,
ma nekdo typ na nejaky dobry odrezovac?    [petr]   11.02.2020
Odpověď  Naprosto souhlasím, možná si někde dělaj promo renovátoři, mám taky oboje tak uvidíme jestli bude někde problém.    [panelkar]   04.02.2020
Odpověď  Já mám jednu nádrž vylitou epoxidem 10 let a je v pohodě. Záleží na přípravě před vylitím, ale když si to děláš pro sebe, určitě to neodflákneš. Druhou jsem si nechal při chromování vylít Kreem Rotem, tak uvidíme jak kluci připravili podklad. To právě nikdo nezjistí a nebo už je pozdě. https://www.vintage-replica.cz/12-l-sada-urcena-na-3x-12l-nadrze-nebo-2x-15l-nadrze/400-silikonovy-kaucuk/    [Milan]   04.02.2020
Odpověď  Co forum to jiný názor na epoxid.    [JD]   04.02.2020
Odpověď  Jen ne epoxid. Jsou speciální, k těmto účelům vymyšlené, barvy, které dlouhodobě opravdu fungují. Epoxid dlouho nevydrží a potom je horor to opravovat.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.02.2020
Odpověď  Kyselina citronová hned po potřísnění laku ani chromu nic neudělá, v případě ušmudlání omýt hned mýdlovou vodou. Jednou jsem musel nádrž dočistit po chromování a bohužel i po laku, v nádrži ve spodní části byl rezavej flek, kterej nebyl vidět a ucpával karbec. Nádrž jsem měl zabalenou do hadrů, aby moc rychle nechladla a zároveň byla chráněná.    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2020
Odpověď  Tak dle vseho asi nadrz vypustit...a opatrne odrezovac s nejakyma malinkyma sroubkama asi teda?    [Petr]   03.02.2020
Odpověď  Rez je nutno odstranit a povrch pasivovat odrezovačem. Nejlépe s taninem. Na jawamanii se tento týden o tom diskutovalo. Mrkněte a získejte insspiraci.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 250/455 de lux


 Zdravím začínám s renovací čz 250 de lux a řeším zadní světlo. Na dobovém letáku co mám jsem našel světlo viz foto .Tak si říkám co tam dát .jaký na to máte názor a co je to za světlo na foto díky paracek1    [peracek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  De luxe se měla začít vyrábět až kolem r.63 co jsem našel na čezemanii, já na De luxe 63 mám taky plechový nosič světla.    [Jawík]   07.02.2020
Odpověď  ČZ do 1.července 1962 montovala zadní lampu "kapličku"(to co je na obrázku), poté se na zadním blatníku osazuje plechový rám s lampou plexi.    [Martin Štindl]   07.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Uchycení zrcátka


 Zdravím pánové,
potřeboval bych poradit ohledně uchycení zrcátka na jawu 250 panelku. Tyto motocykly měly zrcátko na konci řídítek. Lze zrcátko nějak jinak uchytit na říditka, máte nějaký typ? Nejlépe s fotkou. Mám masku s dlouhýma ušima a nechce se mi to řezat.    [Fanda]   06.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Horší je to na Čz Deluxe, skoro každá maska je zničená zkrz zrcátka a jinde jak so heftu nejde pokud chci masku nedovrtanou.    [Jawík]   06.02.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jde to, viz fotka. Mám tam sice neestetický plasťák, ale úplně stejně půjde uchytit pěkné chromované zrcátko. Proti obvyklé poloze je více nakloněné dopředu, ale vidět je v zrcátku velmi dobře, ramena nevadí.    [cerva]   06.02.2020
Odpověď  Použijte zrcátka na konec řidítka, tím zkurvíte maximálně jen heft, dělali sa na objímku na konec řidítka, či dovnitř do truby na šroub, který uvnitř rozevřel 2 protikusy, které ho pak zajistili v poloze kterou chcete, či i jiný systém, ty zrcátka nejsou problém koupit, či pak nějaké novější na objímku a naohýbat tyčku přes masku.    [P.]   06.02.2020
Odpověď  S tím souhlasím a taky tam nedávat ty škaredý plasťáky. Když si natvaruješ delší tyčku s držákem pod masku nebude to možná estetické. Já dal do konce říditek původní držák odlitek z AL který jsem vyhrabal na burze a nechal vyříznout sférické zrcadlo u sklenáře toto se oproti replikám tak netřepe.    [Jawík]   06.02.2020
Odpověď  S jiným uchycením, než do řídítka zkušenosti nemám. Ale v žádném případě uši neřezat. To už je lepší koupit masku s uřezanýma a tuhle zachovat.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????


 Já vím,že to zde nemáme moc rádi,ale sám potřebuji poradit s cenou . Zabývám se pouze padesátkami a vy mi jistě poradíte. Sehnal jsem jawu 250 rok 54, vše původní a originál. Motorka léta stála přikryta plachtou ve stodole, vše funguje jak má,nic není měněno. Má bílé tacho do 140, jiné tlumiče se dvěma malými šroubky ,jiné blatníky atd. Prostě netknutá. Má málo najeto. Motor nebyl nikdy půlený. Číslo motoru i rámu je schodné i se štítkem. Přiložím i foto. kolik si můžu říct ??? Pro rýpaly uvádím,že peníze pochopilelně vrazím ihned do padesátek.    [Jiříček]   25.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 1160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Uz se to tu řešilo nekde niz. Byly bezne v takovy ty nasedly stribrence. Mam takovy kola asi tri. Stredy stribrenkou, ráfky chrom, vypouklá poklicka zadního stredu taky chrom, stit zadni brzdy stribrenka.    [Carlos]   04.02.2020
Odpověď  Měl bych prosbu. Mám malou kývačku půlbuben 150tku z roku 1955 a ta má šedě lakovaná kola- originál. Bývaly též šedě lakovaná kola na celobubnových 250/350 velkých kývačkách? Vždy sem viděl jen v chromu. díky za info.    [Libor]   04.02.2020
Odpověď  Naložit do WD, náfty, brzdovky a trpělivě čekat (možno zahřívat)    [Poj.]   30.01.2020
Odpověď  Mám zatuhlý palivový kohoutek,byl na zrezlé nádrži.poradí někdo do čeho ho namočit aby se uvolnil a jinak ho nepoškodil ? Díky    [Pavel]   30.01.2020
Odpověď  Možná že ano. Nemám original půlbubnový čep,abych to změřil, pouze jsem upravoval celobuben. Normálně tam po úpravě pasuje.    [Jiří]   07.09.2019
Odpověď  Díky.na foto ten čep půlbubna vypadá že je širší než z celobubna,nebo se pletu? (v nejširším místě)    [Pavel]   07.09.2019
Odpověď  Je tam ještě malinkaté zvětšení aby se čep opíral o vnitřní kroužek ložiska, ten jsem tam dělal taky, už jsem na to zapomněl. Na fotce Jawarmaniaka je to dobře vidět.    [Jiří]   06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano. Dobře je ten rozdíl vidět na stránkách Jawarmaniaka- rozdíly kývaček viz foto.    [Jiří]   06.09.2019
Odpověď  Jiří: takže jen upravit druhý konec aby to pěkně zapadlo do bubnu a nevyčnívalo.díky moc.    [Pavel]   05.09.2019
Odpověď  Nebude. Vím že jsem to předloni taky dělal a musel jsem mimo zvětšení díry na 17 mm ubrat, zmenšit část zvětšeného průměru na druhé straně od závitu, směr k zadnímu kolu stočit na stejný průměr který jde do ložiska. Nechal jsem tam jen asi 5 mm toho zvětšeného průměru, který zabraňuje, aby čep prolezl ložiskem. Pozor. nezkracovat celý čep, ubrat směrem od závitu. Délka čepu zůstane stejná.    [Jiří]   03.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 1160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1160) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Chybí mazací kanál Jawa 250/353


 Ahoj všem,

rozpůlil jsem motor na svojí kývačce a zjistil jsem, že mazací kanál nad levým ložiskem kliky úplně chybí. Zvrchu díra je, ale je slepá - ani ne na půl cestě k ložisku končí. Může pro to být nějaký dobrý důvod? Myslím si, že je to spíš výrobní vada. Motorka nicméně jezdila, ložisko se asi dost mazalo tím příčným kanálem.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak jsem to bez problémů dovrtal. V díře nic zalomeného nebylo, šlo to hladce. Zdá se, že to zkrátka při výrobě nedovrtali až do konce.    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.02.2020
Odpověď  na to jsem taky narazil v dire jsem mnel zalomeny vrtak ten kdo to v jawe dal byl asi dobry prase pac to musel vedet ze mu tam lupnul bude to podobny pripad    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  hloubka díry    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ústí kanálu    [jakubjezik] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Ahoj máte někdo zkušenost s touto úpravou?


 https://motorky.bazos.cz/inzerat/114658821/ram-jawa-kivacka-sidecar-vystuzenie.php ? [jarek] 17.01.2020    [jarek]   20.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Musím podotknout, že sériové rámy se běžně vystužovaly u motocyklů určených k soutěžím,např. u čz 150c u krku rámu odvrtaným 3mm plechovým trojúhelníkem, ale jen v továrně. V radách na amatérské úpravy v SM je jen zmínka na vystužení ramen předních teleskopů, stupaček atd., nikoliv rámu. Pokud dodržím konstrukční a technologické zákonitosti, tak i u rámu jako má kyvka ho lze amatérsky zpevnit, ale co na to STK, to nevím. I lisované rámy BMW R 12 určené pro Wehrmacht byly upravené dodatečným zpevněním. Ovšem profesionálně v konstrukční kanceláři firmy.    [J]   01.02.2020
Odpověď  Úmysl autora stavby je jasný,ale konstruktérské neumětelství je do nebe volající.
Copak můžete rám z profilů se stěnou asi 2mm vyztužit 10mm plackou? Už jen svar 2mm plechu s 10 mm je problém, nehledě na deformace rámu při svařování.

A vůbec nemůže autor nic tušit o napětí v konstrukci po jeho úpravě,koncentraci napětí v materiálu, a tepelném ovlivnění okolí svárů.

A to nemluvím o STK - já být technik na STK, a dojet někdo s tímto výtvorem, tak letí jak namydlenej blesk od vrat.    [Monty]   01.02.2020
Odpověď  RE JzK: asi aby se k nim mohl připojit sidecar :-))) Jeden o voze, druhý o koze, no hlavní je pokecat.    [Milan]   01.02.2020
Odpověď  Soutěžní stroje měly rámy z jiných profilů a celkově robustnější. Proč asi?    [JzK]   31.01.2020
Odpověď  Pokud víš něco o mechanickém namáhání, svařování atd. tak ti musí být jasné, že vevařit do původního rámu tento výpalek tloušťy (tipuju) 8mm je nesmysl.    [Jakub]   31.01.2020
Odpověď  Kdybych přelakovával rám tak pod ten krk bych něco přivařil - dávalo by to smysl. Ten trojúhelník z původního dotazu je blbost.    [.]   28.01.2020
Odpověď  re Felix: jj Fiala si také myslí že bude premiérem a nemá cenu mu říkat, že ne. Bláznům se totiž nemá odporovat.    [politruk]   27.01.2020
Odpověď  Já jsem přesvědčen, že s touto epesní úpravou je kejvačka pevná jako skála 🤗    [Felix]   25.01.2020
Odpověď  je to na hov.o    [.]   25.01.2020
Odpověď  Tady s tím nikde nemá zkušenost, ale všichni budou tvrdit jak je to na hovn.. 😀    [Felix]   25.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovka-kývačka,panelka


 Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli můžu přehodit klikovku z panelky do kývačkového motoru.Nebo jaký je mezi nimi rozdíl krome jiného rozměru pístního čepu?Předem děkuji za odpověď    [paulo-77] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ložiska KINEX najeto 30 tis. bez GO na velorexu 350. Po rozdělání z důvodu poruchy řazení, zjištěno i prasklá jedna klec na klikovce u válečkového ložiska vyměněno za jiné a jezdím dál. Jen pro zajímavost - odlomil se z automatu ten plíšek co je na něm zanýtován a ukazuje neutrál, ten se dostal mezi kolečka, převodovce to nic neudělalo, jen se ohlá řadicí tyčka po které kloužou vidličky a po dalších 100 km se obrousila vidlička o kolečko a přestalo to ředit 3-4. Nechápu jak se to mohlo ulomit, když tam není na tuto součástku žádný tlak.    [HonzaBK]   31.01.2020
Odpověď  Pokud jde o loziska, používám japonsky NTN. Ložisko NJ 305 C3 stoji neco pres sest stovek. Vzhledem k tomu, kolik na tech motorech najedu, je to zjevne jen investice do lepšího pocitu, ale zase si muzu rikat, ze tam mam kus japonsky technologie:-)    [Carlos]   30.01.2020
Odpověď  Na burze dřív koupíš kvalitu ČSSR, ale to není módní dnes říkat (jasně při správném skladování)    [Jawík]   28.01.2020
Odpověď  jsem se nedavno bavil s jednim prodejcem lozisek a rikal že se stim už celkem dlouho nesetkal ale kdo vi podle mne kdyz to koupis v nakym zavedenym krame tak bych se toho nebal ja sem treba tohle lozisko kupoval a bylo jeste cssr tak sem se padelku nebal. lozisko drzi v pohode. bylo to normalne cesky nic draheho    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020
Odpověď  V prodejně je úplně stejný riziko padělku jako na burze kde pokud je někdo prodává tak zase ti kamenní prodejci pokud se bavíme o motoburze. S padělky mají "problém" i velcí dodavatelé.    [.]   28.01.2020
Odpověď  Falšování výrobků nejsou plky, ale skutečnost. Největší výrobci jsou falšováni nejčastěji. Koupit někde na burze je riziko. Pár ložisek do panelky v kamenné prodejně nestojí majlant.    [vintera]   28.01.2020
Odpověď  Jo a jak řešit cenu? Jsou za 150,- a pak až třeba 900,-? Já jen že jsem četl o ložiscích takové ty mainstream plky o tom že čína, přebalování,..    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020
Odpověď  Ne je to dvouložisko původně a jedno bylo odpíchnuto. Motor jezdil závody a tímto si to někdo upravil. Musel sem ho i dost vyvařovat a opravovat ten karter.
Dík zkusím NJ305, pod zapalko dám klasiku 6305 C3. Snad to bude OK    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2020
Odpověď  dolyn nemas spis panelku z doby kdy soudruzi vymysleli zlepsovak a odebraly jedno lozisko a pak se zas vratili ke dvoum ?
pokud ano tak bych nic nekoumal a nachal tu kliku na dvou jestli stim nepojedes kolem sveta tak ti to bude v pohode slouzit tech panelek na 2 loziskach je hafo a neni stim problem pokud stim chces jet nakej zahul nebo dalku sezen si kartery s ulozenim na tri loziska bude to za par kacek a jistota.
ja mam ted na 3 lozisku 50tis myslim ze 70 bez problemu ten motor da ale urcite driv umre na ojnicnim lozisku nezli na tech co jsou v karterech
tak i kdyby ten 2 loziskovej dal o třetinu min tak si myslim ze to nenajezdis    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.01.2020
Odpověď  Jedno ložisko u primáru by mělo být originál ne? (alespoň u starších panelek, nevím kdy se vraceli ke dvěma ložiskům...) Takže spíš záleží kolik toho motor do budoucna najezdí...    [meela]   21.01.2020
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvojradové ložisko hlavnej hriadele prevodovky Jawa 250/353 ???


 Ahojte,
stretli ste sa niekedy s montovaním dvojradového ložiska na hlavný hriadeľ prevodovky Jawa 250/353? Originál tam ma byť tuším 6205. (rozmer 52/25/15), dvojradove má šírku cez 20mm.

- Výhody/nevýhody?
..... mne sa to zdá ako blbosť, rozmerovo to nesedí......????

Ďakujem
Marek.    [MarekmarkkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bez násilné úpravy karteru ložisko dvouřadé nejde použít, dvouřadé ložisko 3205 má šířku 20,6mm a ve stávajícím futru by už nešlo nasadit gufero. I segerovka je nutná protože zalepení by nebylo dostačující aby zabránilo posunu ložiska při řazení 4.rychlosti.
Možná by to bylo řešitelné s vložkou ale já to prováděl pro adaptaci kompletní převodovky 634 kde je kolo s nábojem o cca 10mm delší, nevím jestli by to šlo se původním.    [Martin Štindl]   27.01.2020
Odpověď  Výhoda je, že tím opravíte vymačkanej blok.
Neváhoda je, že to musíte zprasit,protože se tam nevejde segrovka ani pořádný gufero, a ložisko se musí do karteru zalepit.    [monty]   27.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 22.2.2019)
Nezodpovězené téma 

Zapalovací svíčka


 jaká má být zapalovací svíčka pro jawa 175/502(skutr)Někdo říká že dlouhé šroubení někdo že to je jedno (krátké i dlouhé)U dlouhého prý jde motor lépe.Ví někdo jak to je kdo má skutra a jakou svíčku používá.Díky.    [RudolfRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Valec 354/04 VS valec 354/06


 Zdravím Vás priatelia. Mám na Vás prosbu. Ako bezpečne rozoznám valec z Kyvačky 354/04 a prvej Panelky 354/06? Kúpil som motor a naisto viem, že nie sú z Panelky 360. V knihe od Dočkala sa píše, že: "Na motore 354/06 (prvý panelkový) sa vzhľadove nezmenilo nič. Výkon na 18 k sa dosiahol úpravou rozvodových kanálov". Čo ja ako laik neviem posúdiť. Preto prosím o radu. Vie to niekto? Vopred ďakujem. MV.    [MV]   03.01.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko


 Prosím o info o Jawě 250/559 exportní typ pro Nizozemí/Holandsko. Koupil jsem takovou v rozebraném stavu rok 73 . Ale nejsem si jistý jestli ty díly patří na exportní typ pro Nizozemí. Proto prosím o fotografii.
Mám na ní: 16ky kola, nádrž se šroubovanými boky, horní masku z poslední kývačky s panelkovým rámečkem světla , řídítka s hrazdou, hranatý přední blatník.
Také bych chtěl vidět výrobní štítek v Nizozemštině ( prosím o foto s překrytými udaji o vaší motorce ).
Na netu jsem hledal spoustu hodin ale nic jsem nenašel, neporadily mi v Jawě v Týnci ani v muzeích.    [budlaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase tacho smolik


 Cau,
Kdo me dobre zrepasuje tacho smolika? Za normalni penize...diky    [Petr]   03.11.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Převodovka 175/356 - 250/455


 V meziačase se bavím chystáním si generálek na zimu. Včera jsem seskládal převodovky co mám doma na malou kývačku. Nějak nechápu, navyknutý z péráka, 353 a tak že je všechno stejné,..mám na ponku asi 4-5 typů a druhů převodovek na malou kývačku. Jak to skládat? Kolečka mají průměr jiný až o 0,5mm. Některé mají jen kulaté díry pro kolíky co do mnich zapadají, některé mají oválné díry. Co je novější, co patří do 355, co do 455 a jak se pozná třeba skůtr?
Je na to nějaký klíč k určování????

Děkuji    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lanka u Kývačky


 Dobrý den.
Může někdo vložit fotku,jak jsou vedeny lanka u Kývačky?
Děkuji    [renatik]   13.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

nádrž Jawa/ČZ 175/356


 Zdravím,
mám prosbu - nemáte náhodou někdo kotované linkování a pozici barvy na nádrži na Jawa/ČZ 175/356?

Děkuji

franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Seznam šroubů jawa-cz 175/356 rok 1959


 Dobrý den,chtěl jsem se zeptat zda někdo nemáte kompletní seznam všech šroubů, matek a podložek včetně rozměrů a kusů. Předem moc děkuji za odpověď    [Tomáš]   07.07.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 250, 592 elektroschema


 Ahoj všem, sháním elektroschema na 250, 592, r.v.1974 s regulátorem napětí a mínusovým kostřením.díky za případné info    [martingreyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Californian IV - kudy vést el.kabely k dynamu?


 Zdravím,byl by někdo ochotný mi vyfotit kudy přesně vede ten svazek shora po rámu k motoru??? Byl bych moc vděčný.Bije se mi to s filtrem,někdo to přede mnou dal špatně. Je ale třeba sundat pravý plechový kryt. Filtr mám plastový jako má např.panelka,moc díky Márty    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výfuk Pionýr


 Zdravím, nevíte, jak jsou uchycené závity na uchycení kolena výfuku v hlavě? Jeden se mi zalomil a nevím, jak ho dostat ven.    [Adam]   06.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

go klikovky jawa 354


 Ahoj chlapi nevíte o někom na go klikovky na 354 kývačku ze západních čech.Díky za každý tip.    [Jan]   04.04.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 175/487


 Zdravím. Nevíte kde se dají koupit silentbloky na uchycení nádrže ČZ 175/487? Nikde na stránkách jsem je nenašel. Tak nevím jestli se to tedy dá ještě sehnat.
Děkuji za odpovědi.    [Tom]   05.03.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/279 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006