MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302202 příspěvků |7310 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 75 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSkútry ČZ, Manet a ostatní 15.10.2019 03:48  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Prase 501/05, spousta dotazů...   20.07.2010 / 76
    ČZ 501 - baterka?   28.06.2013 / 58
    Další do počtu - prase   21.05.2009 / 57
    Ahoj můžu koupit tohoto skůtra co na něj říkáte? Cena něco kolem 7500k   15.06.2009 / 57
    Demontáž motoru u skůtru ČZ   26.06.2009 / 49
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 515      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 3 / 85      Příspěvků Příspěvků: 4141
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

klikovka čz 175/501 vymněna


 dám do motoru ze skutra (bez dynamostarteru) jinčí klikovku ze 175 ? npř. 477 atd. . budou stejne zavity a kužely na ložiska děkuji...    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vypadá že přechod na kuličkové ložisko mělo důvod v jeho ceně, i dnes je válečkové v daných rozměrech u stejného výrobce třeba i v pětinásobku ceny kuličkového.    [Martin Štindl]   30.09.2019
Odpověď  podle mně je důvod jasný - cenova - na každým motoru to bylo třeba 15 KČS rozdílu.    [Monty]   30.09.2019
Odpověď  To s tím předpětím může být, ale z nějakého důvodu se od toho ustoupilo.    [T505]   30.09.2019
Odpověď  Kuličkový doleva, a válečkový doprava - tak to dělala jeden čas i továrna.
Motor pak lze půlit bez nahřátí.
Axiální síly zachytí levý dvě ložiska dostatečně. Naopak nemůže vzniknout žádný předpětí mezi ocelovou klikou a hliníkovou skříní motoru.    [Monty]   29.09.2019
Odpověď  Já osobně dávám kuličková ložiska, ono zachytává i axiální síly, to válečkový ne.    [T505]   29.09.2019
Odpověď  A nemá motor se starterem větší čep i ložisko?
A válečky na pravou stranu klidně dejte......    [Monty]   29.09.2019
Odpověď  Chci se optat, kolega bude dávat na GO motor ČZ 501/05(dynamostartér) a co jsem koukal do katalogu tak na straně zapalování je ložisko 6304(52x20x15), myslím že by tam šlo osadit rozebíratelné NJ 304(52x20x15) podobně jako u motorů Jawa ložisko NJ 305 kde je kladně hodnoceno. V katalogu 175/356 je tohle ložisko dokonce uváděné akorát že pozdější typy(450 atd..) už mají zase kuličková ložiska tak nevím jestli změnu z válečkového na kuličkové nemělo nějaké technické zdůvodnění.    [Martin Štindl]   28.06.2019
Odpověď  356 je vždycky 356 . Nebylo víc verzí    [Monty]   31.01.2016
Odpověď  dobře takže 175/356, a musí to být čz nebo jawa , sehnal jsem totiž motor 2 výfuk a je u neho psané jawa-čz 175/356 , tak bude ta klika pasovat ? potrebuji nutně vědět ,, děkuji moc    [jarda 175Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2016
Odpověď  Pasuje tam klika z modelu 356. U modelu 450 a 477 je kratší ojnice.    [Monty]   31.01.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

VŮLE MEZI BUBNEM A VIDLICÍ


 Zdravím, je normální vůle mezi bubnem a vidlicí cca 2mm ? Buben má dost vakl. Díky    [grif]   29.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To bude nejspíš vaklat ocelová vložka v hliníkovým štítu, celkem častá závada, přitahovat osku v tomto případě nepomůže.    [T505]   29.09.2019
Odpověď  asi bych to dotáhnul a hotovo.Nebo prostě podložku. Jaký jiný řešení?    [Monty]   29.09.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Barva sedla 502/02


 Zdravím jenom se chci ujistit, že barva sedla mohla být k této kombinaci barev originální. Vršek je zašlý do hněda, ale zespodu je ta koženka červená. Nikde jsem tuto kombinaci s červeným sedlem nenašel, ale super se hodí. Díky za názor nebo foto.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nevím koho se ptáš, ale můj je 100% origo    [HonzaBK]   23.09.2019
Odpověď  Zdravím, ta barva na Vašem praseti je origo jen vršek-růžová, zdá se, ta zelená už je štětka-jiný odstín.    [grif]   22.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ahoj mám stejný barvy, bohužel sedlo chybělo    [HonzaBK]   07.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobry den, vlastnim moto v podobnych farbach, tiez ma zaujimal povod resp. originalita farieb.    [Martin motoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nosič na skůtra čz 501/502


 Dobrý den,
potřeboval bych poradit.Nemá někdo doma výkres a nebo alespoň částečné rozměry originálního nosiče na skůtra čz 501/502 ?
Nikde ho nemůžu sehnat a tak budu muset zvolit variantu domácí výroby.
Děkuji.
P.S. Kdyby náhodou měl někdo doma nosič a chtěl by se ho zbavit,rád koupím.    [michal.silakRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 174 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=122&idtop=78469
viz příspěvek: [michal.silak] 04.06.2009    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kupim zadny nosic rezervy kolesa na CZ 501 ako je na foto. Moj email vituk.alexander@gmail.com. Dakujem    [Alexander00121]   06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Toto je asi váš motor, dvoulauf s ventilátorem a starterem. Byl k mání na aukru.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2016
Odpověď  Pokud byl skutr 501/05 vyráběn ve "dvoulaufu" tak je to možné:

Popis skútru Čezeta typ 501/05 (změny oproti typu 501/03)
Motor skútru je vybaven dynamospouštěčem, který slouží ke spouštění motoru a za chodu motoru vykonává funkci dynama - napájí spotřebiče a dobíjí baterii. Přepínání obou funkcí dynamospouštěče provádí relé se stykačem.    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.11.2016
Odpověď  oba motory jsou dvouvýfuk a oba mají ventilátor a startér    [Mirek]   10.11.2016
Odpověď  to krátké číslo je správné na typ 501 - dvouvýfuk. Rok přesně nevím, ale nejspíš 1959. To číslo 502... je logicky typ 502 - jednovýfuk. Takže tam je buď přeražené číslo nebo vyměněný válec    [meela]   09.11.2016
Odpověď  Ahoj, mohl bych poprosit o určení roku výroby u motorů 502.03.04659 a druhý 148202. Proč mají rozdílný formát ta čísla? Oba mají válce dvouvýfuk a hlavy se svíčkou do boku, je to tak správně?    [Mirek]   08.11.2016
Odpověď  Dobrý den kolegové dnes jsem konečně dodělal první nosič na prasátko,a provedu zatěžkávací zkoušku.Následně bude vyrobena první série.Kdo má zájem ať napíše na pan.plasan@seznam.cz.Děkuji Plachý Zbyněk.    [motexRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.06.2016
Odpověď  Já bych zájem měl...    [Zdene] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2016
Odpověď  Ahoj, pokud by měl někdo zájem, mohu nabídnout pěkný, zachovalý nosič, na ceně se určitě domluvíme.    [ČZ rider]   04.02.2016
Zobrazeno 10 z celkem 174 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (174) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ROZETA 175/502


 Zdravím, musím vyměnit unašeč na rozetě, ale neví jestli není lepší koupit originál celou rozetu se slušnými zuby na unašeči. Prodávají se i z jiných motorek a já nevím z které tam rozeta pasuje. Poradí mi někdo jaké modely ČZ či JAWA mají stejnou rozetu s unašečem ? Díky moc.    [grifRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za reakci, unašeč jsem už objednal, ale moc na výběr neni. Našel jsem jen na E-TOVAR a to ještě prý museli dát "upravit" po výrobci - nevešlo se ložisko !    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.07.2019
Odpověď  Rozeta o stejném počtu zubů s unašečen z jiné jawa-čz nepasuje, zjevně proto že skutr má jen 12" kola. Viděl jsem že tam někdo měl něco jiného, ale to se zase nevlezlo do krytu řetězu. Jednině vyměnit unašeč, dá se koupit v replice o ruzné kvalitě ale i ceně, doporučuji výměnu obou kusů.    [Tomas]   24.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čz 175/505 rikša


 Zdravím, sháním schéma el. Instalace na riksu bez křížového spínače. Nemate někdo, nějaké foto, nebo něco. Všem moc děkuji za odpovědi. Ondra    [Ondrajs19Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na stránkách http://www.skutrcezeta.estranky.cz/clanky/cz-505/schema-zapojeni-elektriky-se-zpateckou.html je uvedeno:
" Pro stroje do roku 1962 včetně, které zpravidla nemají reversní chod je použito schéma zapojení jako je na ČZ 502 s 5-ti polovým relé.Startuje se klasicky pomocí klíčku. "
Schema je pak na http://www.skutrcezeta.estranky.cz/clanky/cz-502/schema-elektriky-na-502.html, kde je též uvedeno:
" Toto zapojení je použito i ČZ 505 bez zpátečky, tedy pro stroje vyrobené do roku 1962 včetně. Startuje se klasicky klíčkem. "    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.07.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

prasečí kola


 Potřebuji poradit, mám čtyři prasečí kola a každé je v detailu trošku jiné. Objasní mi někdo proč? Z jakého typu apod? Díky    [pz]   30.06.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  malá fotka, nafoť je jednotlivě. Ale nejspíš tam bude přední kolo, zadní kolo 501, zadní kolo 502...    [meela]   30.06.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

ÚNIK BENZÍNU 502/00


 Zdravím všechny, prosím o radu jak nejlépe zamezit úniku paliva pod plechem upevňovacího šroubu nádrže. Mám stroj pár měsíců a předchozí majitel zřejmě moc dotáhl matku jinak si to neumím vysvětlit. Je lepší lepit (čím) nebo vařit ? Díky moc.    [grif]   21.04.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  šroub M8 je k plechu přivařen a ten následně přibodován k nádrži, jestli ti to tam teče tak je to s největší pravděpodobností prorezlý, jak píše monty lepení nebo pájení je velice krátkodobá oprava.    [T505]   21.04.2019
Odpověď  Díky, tušil jsem to. Dík    [grif]   21.04.2019
Odpověď  Vařit, nebo ještě líp pájet natvrdo- takže stříbrem nebo mosazí. Lepidlo ani cín to neudrží.    [Monty]   21.04.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

PŘERUŠOVAČ BLINKRŮ NA 502/00


 Zdravím, koupil jsem přerušovač se 3 konektory označenými +, Z, P a nejde mi to nijak zapojit. Všude se píše na + proud ze sp. skříňky a na Z kabel k přepínači, ale to nefunguje. Autoelektrikář mi řekl, že to nemůže fungovat, jelikož má skutr ukostřený +pól a tím pádem nemůžu dát na + na přerušovači, - ze sp. skříňky. Jsem z toho jelen. Máte někdo zapojení které funguje ? Díky moc.    [grif]   06.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky zkusím !    [grif]   08.03.2019
Odpověď  Tady bude možná problém jinde, pokud ten přerušovač je skutečně na 12V a je bimetalový (bez polovodiče) tak v tomto provedení na 3 kontakty bude asi jeho funkce podmíněna zapojením té kontrolky, u bimetalu polarita nerozhoduje. Já to neměl nikdy rozdělané ale jejich funkce je "kyvadlová", při sepnutí přepínače se většinou nejdříve rozsvítí kontrolka a pak blikna.
Zkusit to ještě s tou kontrolkou - na + zapojit přívod, na Z přepínač světel, na P se zapojí napájená žárovka 12V/2W z kontaktu 15/54 že spínačky. Takto by to mělo teoreticky fungovat(při dodržení wataze žárovek blinkrů), pokud ne tak je závada jinde.    [Martin Štindl]   07.03.2019
Odpověď  Díky za reakce. Přerušovač je na 12V, ale od začátku to nešlo. Možná, že je fakt kaput. Jaký tam dáváte vy, aby to fungovalo, když není originál. Díky.    [grif]   07.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Elektronické přerušovače mají většinou odlišné značení kontaktů(E/31,L/49a,B/49), ty starší bimetalové na 502/00(foto) mají ale pouze dva kontakty(+,Z).
Přerušovač s kontakty +,Z,P je pro blinkry s kontrolkou, a je ten přerušovač skutečně na 12V???    [Martin Štindl]   06.03.2019
Odpověď  Pokud je elektronickej, tak nemůže fungovat. A kdoví, jestli jste ho už přepolováním nezabil.    [Monty]   06.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Závada dobíjení Tatran


 Dobrý den, byl by prosím někdo ochotný mi poradit ohledně dobíjení na tatranu ? Něco už jsem proměřoval a myslím že je špatné dynamo, přitom startér funguje jak má .Je tu někdo kdo mi poradil co a jak proměřit atd.? Měřil jsem voltmetrem minus na kostru,plus na vývod M.Hodnota nula i při zapnutém a vypnutém motoru.    [Dan551] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkus se zeptat i na TMklub.cz Já si ale myslím že nejčastěji bývá závada v relátku.    [T505] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

serizeni karburatoru cz175/502


 prosim poradi mi nekdo ohledne serizeni karburatoru delam generalku 502 a nemuzu dostelovat smes aby mi motor bezel jak ma diky za info Franta    [František]   23.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zakladní nastavení je v příručce, pro záběh jehla čtvrtý zářez zhora a šroubek bohatosti povolen o 1/4 volnoběh se doladí šroubkem na seřizování šoupěte. Ale úspěch závisí na stavu motoru a karburátoru, ne každý karburátor si rozumí s motorem a obráceně.    [T505]   23.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175/502 s dynamostartérem


 Zdravím a potřebuji poradit jaké pojistky(hodnoty) do skříňky a kde je sehnat, torpéda už se moc nevidí. Díky    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Díky všem, ale když zadáte do vyhledávače "pojistková skříňka čz 175/502" vypadne přesně tahle věc takže jsem z toho jelen. Ale to může být na jiné moto čz a je fakt, že ve schema zapojení tam nic takového není. Na škodu to asi taky není, tak zatím zůstane. Díky moc.    [grif]   07.02.2019
Odpověď  Tahle ta pojistková skřínka na 4 pojistky je 100% lidová tvořivost. Skutry čezeta měli výhradně jednu pojistu, později u některých přibyla druhá na okruh ukazatelů směru. Dole je vidět držáček na tu jednu pojistku v bakelit puozdru.    [T505]   06.02.2019
Odpověď  Omlouvám se, to sem nepatří :-)    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Ahoj, do toho vnitřního rádiusu pasuje +- kruh o průměru 145mm. Rozměr X ti nedokážu změřit, protože ČZ 125T mám komlet. Ale změřeno jinak, musel bys namontovat karter s víkem zapalování. Konec oblouku venkovní hrana trubky / střed znaku ČZ (na motoru víčko zapalování) je 610mm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vilda: nejsem dvojzávorka :-) poslední dobou je problém na serveru, nemohu se přihlásit a taky mi to nezobrazuje nick. Opravdu podle schéma v manuálu a jiných publikacích je pro ČZ 175/502/00 zakreslena pouze jedna pojistka 15A mezi svorkou B(B/51 u reg.AEV) a svorkou 30 na spínačce PAL, jiné schéma skútru ČZ s dynamostartérem kde by bylo více pojistek jsem nenašel.(M.Štindl)    []   06.02.2019
Odpověď  Dvojzávorka má pravdu, má tam být pouze jedna pojistka ve dvoudílném bakelitovém pouzdru, na kterou je dole pod knoflíkem aretace řídítek přibodován držáček. Tohle je samo domo.    [Vilda]   06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dle schema http://www.skutrcezeta.estranky.cz/fotoalbum/schema-el-zapojeni/schema-el_zapojeni/#photo_34 jsou na 502 dvě pojistky. U mne na 502/05 jsou třeba obě na dně přístrojové schránky. Ostatní modely měli asi jednu pojistku na dně schránky a druhou na přístrojových dvířkách    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  http://www.dovavanik.cz/autozarovky---pojistky-.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=50381#detail    [pedol] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.02.2019
Odpověď  Díky za reakci, tento pojistkový panel je za dvířky pod řidítky a vypadá originálně, ale možná byl jinde, nevím. Díky za první rozumný komentář :-)    [grif]   06.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na 502 s dynamostartétrem jsem dělal jenom 2x ale tam byla vždy jen jedna pojitka 15A v pouzdru za přístrojovými dvířky, akorát jsem u pouzdra pro pojitku udělal menší úpravy pro použití dněšních "torpéd" 16A. Tohle teda vidím poprvé, a dělalo se to vůbec někdy takto?    []   05.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

skůtr /502


 nemáte někdo na prodej příp.výměnu dvířka ,zavazadelník,a řadičku na 502? mohu nabídnot na 501 K:    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.12.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prase 501/05, spousta dotazů...


 Zdravím všechny prasomilce, minulý týden jsem koupil 501/05 a PAva 40 a teď se to pomalu pokouším rozhýbat, nalézt mouchy a připravit se na generálku. Asi se tedy budu ptát často. Nejprve mi prosím řekněte, jestli byly na všech 501 chromové spodní lišty (vpředu i vzadu), protože je na svém stroji nemám. Jsou tam jen ty oddělující nádrž a zavazadelník. Pak jsem objevil, že je tam nějaké samo-domo ovládání kohoutu benzinu, originál asi neseženu, že? A pak ještě má blinkry, ale ovládání je takové divné přidělané na přepínači světel. Dá se někde koupit odpovídající? Zatím dík za případné odpovědi a jistě se zase ozvu.    [capin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.07.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ba ne, v montáži 502/00 a 502/01 byly jak jsem popsal níže dva různé kondensátory. A ty rozměry budou asi ten důvod, při usazení na desku se sponou/držákem je výškový rozdíl mezi nimi cca 3mm a dnes jsem si to zkusil - při nasazení desky s normální Teslou 250V 250nF(průměr kondíku okolo 17,75mm) a s přiložením víčka přerušovače sice na pohmat není znát že by se víčko opřelo o kondensátor ale když jsem na ni dal kousek měkké plastelíny a víčko přisadil tak v krajích a u spony je světlost pod 0,5mm. Pravděpodobně pro sériovou výrobu zvolili u dynamostartéru kondensátor menšího průměru aby nehrozilo případné nadzvedávání krytky přerušovače při drobných rozdílech u vík zapalování.
Jinak spínačky starších typů 351,352 mají sponu pro kondesátor právě pro průměr 17,75mm a ten delší tam nasadit nejde, to samé u statorů pro 250/353.    [Martin Štindl]   29.11.2018
Odpověď  Rozměry asi nebude ten duvod, na skutru jsem měl oba dva tipy, spíš bych to viděl na obyčejný vývoj, starší se přestal vyrábět a tak se to nahradilo novým.    [Tomas]   29.11.2018
Odpověď  Já se k tomu zatím nedostanu ale předpokládám že důvod pro montáž toho kondensátoru budou rozměry a elektricky bude nastejno - tedy kapacitou 250-270nF napětím do 250V. Děkuji všem za příspěvky.    [Martin Štindl]   28.11.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zrovna jsem na jeden tenhle užší a delší kondík koukal a zespodu má vyraženo dost informací ;-)    [meela]   26.11.2018
Odpověď  Teď mě napadlo - ten delší(a zároveň užší)není tam tam kvůli krytu zapalování?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  S kondenzátorem 250nF problém určitě nebude, pokud je v pořádku. Všechny typy kondenzátorů pro klasické indukční zapalování se motají kolem této hodnoty. Rozměry se mohou lišit podle výrobce nebo potřebných zástavbových rozměrů a
na funkci nemají vliv.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Bylo to proměřováno AVR testerem a ten na to není nejvhodnější, ale teď to už nezopakuji protože brácha je v Brně. Dělal jsem instalaci AEV 0409 na jenom traktůrku s motorem ČZ 502 kde ten delší kondík byl, další stator s rotorem mám připraven doma ze kterého je ten kondík na fotce níže a před týdnem kamarád dovezl 502.00 na elektroistalaci a k tomu dvě zapalka u kterých chybí kondezátory - jenže oba mají právě objímky na menší průměr takže do nich běžný 250nF neusadím. Právě proto se vyptávám jestli používání jiného kondíku mělo nějaký důvod, aby v případě zapojení 250nF nebyly problémy.    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Moc bych nad tím nešpekuloval. Hodnota cca 250nF +- 50nF se používá ve všech zapalovacích soustavách ať 6 nebo 12V a v magnetkách. Pokud jste naměřil něco jiného bude to asi chyba měření nebo tam někdo nabastlil něco co tam nepatří. 900nF je nesmysl. Zkontrolujte jestli ten kondík nemá svod.    [Tomáš S.]   25.11.2018
Odpověď  Oprava - v příspěvkách jsem ten standartní 250nF označoval jako Tesla, ten druhý je také Tesla ale má pouze značení B3VL takže to vyznělo že ten delší je jiného výrobce.
V manuálu pro 502/00 a 502/01 žádná podrobnější zmínka ke kondesátorům není ale v Katalogu motocyklů ČZ(Vošalík+Šebek) na straně 172 je odchykový list 175.502 Holandsko pro úpravy typu 502/05 a 502/06 kde je zmíněna úprava pro přemístění zapalovací sestavy pod sedlo - zap.cívky zn. Prüfrex 6V a 12V a také odlišné kondensátory 502 8498 45(12V) a 355-61-480(6V), v obou případech je přemístěn kondík a upravován vodič kondensátoru ale samotné kondensátory zůstavají odlišeny mezi 12V a 6V sestavou. Je to zvláštní ale z mého pohledu kdyby byly kondíky provedením stejné tak by snad upravovali jen jeden typ kondesátoru?    [Martin Štindl]   25.11.2018
Odpověď  Jiné hodnoty u měření jsou zpusobeny stářím, u kondenzátorů celkem běžná věc. Tenší delší kondnzátor je starší, mám s ním horší zkušenosti izolátor u vývodu gumový. Silnější kratší, izolátor u vývodu skleněný, a z produkce ČSSR jsou mnohem spolehlivější!    [Tomas]   24.11.2018
Zobrazeno 10 z celkem 76 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (76) 
Zodpovězené téma  

Skůtr ČZ 175


 Zajímalo by mě vysvětlení,které již dlouho zvažuji,kdo vymyslel a dal do oběhu ono velice hanlivé slovo ,,PRASE" a proč se tak skůtr nazývá.Já sám skůtr nemám,ale měl jsem 501 z prvé serie ještě bez startéru a ventilátoru, a po asi 4 letech jsem ji zaměnil za 501 již se startérem a ventilátorem.V době,když jsme na čezetě jezdily a tehdy byl ještě povolený dámský(boční)posaz na skůtru,tak se opravdu jenom říkalo ,, Čezeta".Čekám na nějaké smysluplné vysvětlení.    [v38]   16.01.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ten skůtr je tak šeredný,že prase je proti tomu nádherné zvíře - TWL - humáč jak prase!!    [Jarda]   05.10.2018
Odpověď  Pro 505 pokud jsi slovo prase v souvislosti se skůtrem ČZ slyšel v druhé polovině 80 let,tak jenom potvrzuješ,že to bylo v té době vymyšleno lidmi,kteří na skůtrech tohoto typu buď nejezdily vůbec a tyto skůtry se již víc jak 25 let nevyráběli.    [jirka]   21.10.2011
Odpověď  přezdívka "prase" nebude opravdu nic nového, zaslechl jsem ji již někdy v druhé polovině 80tých let, a od otce vím že se spíše užívala v čechách než na moravě.    [505]   11.10.2011
Odpověď  Mně se přezdívka prase také nelíbí. Ne kvůli oné podobnosti. Ta mi naopak připadá trefná. Spíše mi vadí ta skutečnost, že nejde o dobovou přezdívku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  10.10.2011
Odpověď  Nemyslim, že přezdívka "prase" je nějaký výmysl mladých z posledních let. Kdy přesně vznikla si netroufám hodnotit, doby kdy se prodávaly skůtry nové nepamatuju, ale jsem si jistý, že v 80. letech min. století jsme jí s kamarády běžně používali. Tenkrát se nám ještě design skůtrů ČZ strašně nelíbil a vyráběli jsme čopry z 350 kývaček. V každém případě si myslim, že nemá příliš velký smysl se o tom stále dokola přít. Ať si tomu každý říká jak chce...    [Michal14]   10.10.2011
Odpověď  Děkuji panu jwm za připomínku a prosím jej,zda mi nemohl poslat svoji majlovou adresu abych se mohl,pokud to půjde jeho otce na něco zeptat.Mám také Čezetu z roku 1958.    [v38]   10.10.2011
Odpověď  Otec kupoval skútra v roce 1958,bydlel v Protivíně,kde se čezety vyráběly a má skútra doteď.Za celou dobu co na něm jezdil tuhle přezdívku nikdy neslyšel.Je to záležitost poslední doby kdy se začala zajímat o veterány mladší generacea,která vymyslela neexistující.Péráku se říká komunista,kývačce Ambasador,zetce kominíček,co dodat?    [jwm]   10.10.2011
Odpověď  Je to sice hezký pořad čt,ale T.J. připomíná spíše to čuňátko,než ten skůtr samotný.To prase se mu začalo říkat až v pozdější době,ale to nyní moc chytří stejně nepochopí,protože oni přesně vědí na rozdíl od nás,kteří jsme si skůtry kupovali přímo v Mototechně a jezdily na nich.Bohužel to jsou většinou znalci kteří se bez urážky narodily až po 20 ti letech,kdy se skůtry již nevyráběly.    [václav]   29.09.2011
Odpověď  Pro ty kdo stále nevědí, proč se čezetám přezdívalo a přezdívá "prase" doporučuji toto instruktážní video :) :
http://www.ceskatelevize. cz/porady/10266819072-vyp ravej/video/instruktazni- videa/jak-se-jezdilo-na-p raseti/    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.09.2011
Odpověď  Tak toto ešte tu nebolo-mnoho vecí čo píše Franta mi nesedi.Skuter CZ 175 typ 501 bol vybavený motocyklovým motorom.Samozrejme aj moped je motocykel.Názov prase je záležitosť individuálna,pre tých starších v mihulosti mnoho znamenal´a tento názov sa nepoužíval,    [K.D.]   06.07.2011
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.10.2018)
Nezodpovězené téma 

TYČKA VYPÍNÁNÍ SPOJKY


 Zdravím, poradí někdo jak dlouhá má být tyčka vypínání spojky do ČZ 175/502 r.v.1962 (ta od štelovacího šroubu), prodávají 3 délky (od 100 do 140 mm) a u všech píší, že se hodí. Díky.    [grif]   19.02.2019
   Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

čz 502 prase


 nemá někdo na prodej dvířka ,přední kryt, + zavazadelník na 502? mohu nabídnou i výměnou na 501... +sháním ovl. páčku řazení na motor a páky.. díky K.    [70karel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výrobní čísla ČZ 175/501


 Dobrý mam takový dotaz.Mam možnost koupit skútra ,ale neshodují se mu čísla motoru a rámu na štítku je to asi cca o 1800 kusů.Je možné že to je originál z výroby ?Děkuji za odpověď.    [Martin ]   27.11.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/35 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006