MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304910 příspěvků |7428 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 100 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMalé motocykly Jawa 50 a ostatní padesátky 5.4.2020 19:07  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Tak začínám pomalu skládat svojí jawu 550 r.v.1957 odklápění sedla do    22.06.2009 / 201
    Jawa 550 s Roku 1955   08.05.2010 / 199
    Modrá 555   24.04.2010 / 187
    mustang 4kvalt   22.02.2009 / 173
    Renovace Jawa 555 (rv.1959)   11.01.2010 / 135
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 1089      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 6 / 189      Příspěvků Příspěvků: 11690
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Věnec rozety pařízek - jawa 550


 Prosím o radu, kde koupit kvalitní věnec rozety na pařízka jawa 550. Máte někdo zkušenost s kvalitní replikou?    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Laďo pokud někdy něco koupíš a bude to stát za prd tak to reklamuj.Když to nevemou tak zde aspoň napsat befel ať víme kde nekupovat:-)    [jarek]   02.04.2020
Odpověď  Děkuji za odpověď Jarku, taky je možné že jsem měl špatnou ruku a koupil jsem vadný kus. Soudě dle toho, že s podobnou špatnou zkušeností se mi nikdo neozval. Novou tedy koupím v motokrámku. Hezký den.    [Láďa 74] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2020
Odpověď  ahoj já jsem teď kupoval rozetu na 555 v motokrámku. Myslím, že těch výrobců moc nebude a prodejcu plno.Co jsem tam koupil tak ok    [Jarek]   31.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

kulisa řazení jawa 50 555


 ahoj nemáte někdo fotku kulisy, která přijde na 555? skládám jeden motor ze dvou.Vše to bylo dohromady a na googlu jsem si šiml v rozdílu západek, které jsou proti sobě.Jedna verze 3 a pak 2 takové protáhlejší.Jestli chápete co myslím.3 zápakdky jedna strana a naproti zas 3 zápakdy.na tom googlu se to míchá jednou je to tak a podruhé to zas někdo považuje za tu druhou. Předem moc díky    [Jarek]   27.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jednoznačně ta užší cca před 40 lety jsem se s tím vydrbal taky když jsem začínal. V té době jsem složil těch fichtláckejch motorů složil cca 200, možná ještě dnes bych ho dokázal složit se zavázanýma očima.    [HonzaBK]   02.04.2020
Odpověď  čoveče díval jsem se na obrázky do seznamu dílů a tam je fakt ta spodní část s dvěma dírama a je fakt, že je opravdu užší.Na druhou stranu v tom seznamu to vypadá na tu pravou kulisu s dvouma zapadkama na každé straně viz foto níže je to tam tak nakreslené, ale ta je opravdu širší.No, ale logicky tam asi patří s těma třema zapadkama co je na levo ta ma užší plech se zářezy pro nasouvání rychlostí    [Jarek]   01.04.2020
Odpověď  tak přesně opačně jedna díra a širší ta pacička je do 20-23 a 2 díry a užší je 50-555. viz moje starší odpověď. Už jsem to dlouho nedělal a přeci jen je mozek omezenej.
viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=133&idtop=167019    [HonzaBK]   01.04.2020
Odpověď  mám dojem že ten se dvěma dírama je širší a patří do 20-23 do starších patří jen s kulatou dírou. Celkově by měl být ten jeden širší když se podíváš zespodu na ty zuby, protože převodovka 20-23 je o několik milimetrů širší než 550-05. (Doufám že jsme to nenapsal naopak ale širší je novější)    [HonzaBK]   01.04.2020
Odpověď  když jsem to zkoumal tak jsem si říkal, že v tomhle aparátu nemůže být žádná věda.. a zádrhel může být pouze v tom, že by to naráželo do toho šroubku.Mimochodem ty unašeče s měsíčkem (otvorem), kde je uprostřed ten šroubek jsou rozdílné velikostí, takže vetší možnost pohybu.Jinak na jednom je ze spodu oválná díra pro vidličku a na druhém je oválná díra pro vidličku a před ní je kulatá díra.A prosím tě vymezení axiální vůle hřídele na bronzových futrách se provádí když je větší tak na levé straně kde je v seznamu dílu distanční podložka, že?Na těch 0,2 až 0,5 že?    [jarek]   31.03.2020
Odpověď  ahoj zkusím poradit, ale asi ne na vše.
Jak vypadá řadící automat zespodu, je tam jen jedna kulatá dírka nebo je na jednom oválná + kulatá? Tisícíhran nevím jak spaměti nasadit, je potřeba ho nasadit, našroubovat do karterů s převodovkou, zašroubovat ten osazenej šroubek svrchu a zkusit řadit na obě strany jestli ten šroubek nevadí. Já to dělával tak že jsem na automatu nastavil dvojku a ten tisícihran dal na střed. Vůle kulisy v karteru nevadí, nikdy to nebylo přesné. S výběrem automatu ti a neporadím jedině pokud jsou rozdílný ty spodky tak ti poradím.    [HonzaBK]   31.03.2020
Odpověď  holá nikdo neporadí?    [jarek]   30.03.2020
Odpověď  jako složit to blbě nejde, před tím to bylo ok tak nevím co s tím neutrálem.Možná až to bude pod otáčkama a v olejové lázni tak to bude ok.No nechce se mi to dvakrát rozdrbávat.Předem dík za radu    [jarek]   29.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [jarek]   29.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak jsem to složil 1 se otáčí ztěží neutrál mezi 1 a 2 je v záběru 2 v poho neutrál mezi 2 a 3 je v poho a 3 taky.Když to rozdělám a řadím si jen tak tak ten neutrál mazi 1 a2 když pošťouchnu kolečka tak není v záběru.Ještě jsem si všiml, že celá kulisa která je zachycena v kártru tím jazýčkem tak má vůli v tomto žlábku.Normálně se kvrdlá do boku.Teoreticky se to utáhne těma dvouma šroubkama nahoře co drží kulisu v kártru, ale tak to asi není moc košér,Než se motor rozpulil tak to prý v pohodě valilo.Nemáte někdo nápad co by to mohlo být?    [jarek]   29.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Pařez 05 - problémy s novou spojkou


 Ahoj, už delší dobu mě trápí nová spojka. Jde zmáčknout velmi ztuha a už jsem na ní zničil dvě levé ručky. Je to obecná vada, nebo bych měl motor rozebrat a podívat se čím to je? Motor měl go minulé léto a kompletně jsem vyměnil obě lamely. Napadlo mě třeba jestli neexistují nějaké slabší pružinky. Ty co jsem tam vracel byly dost tuhé. Či případně jestli jsem nedal špatně kuličku (ta jak se dává s tou spojkovou tyčí). Já ji dal dovnitř.

Díky za rady    [Jakub]   27.03.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  díky, bylo to ono :)    [Jakub]   29.03.2020
Odpověď  Máte moc tlusté (replikové) lamely. Po smontování spojky pružiny sedí už skoro natěsno závit na závitu. Když chcete vymáčknout spojku, pružiny se tak nemají kam zkrátit, závity dosednou úplně a rvete lanko proti tvrdému odporu.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.03.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Dírka v levém karteru Jawa 20 za řadícím segmentem...


 Nevíte zda tam ta díra má být? K čemu slouží? Mám ji zalepit?    [Pavel]   27.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Býva tam,od výroby.Stretám sa s tým.Asi odvzdušnenie prevodovky.    [Joski]   28.03.2020
Odpověď  dírka malá, je mezi segmentem a nálitkem na šroub na hřbetu bloku motoru... kdyz mas rozebrane kartery, tak cca pul centimetru od diry na radici segment smerem dozadu. to je odvzdusneni prevodovky???    [Pavel]   28.02.2020
Odpověď  Kde o žádné dírce nevím? A to jsem těch motorů měl v rukách minimálně 100 ks.    [HonzaBK]   28.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang - Golden Sport


 Mám přední světlo Aprilia, problém je v tom, že nelze vyměnit žárovku ani rozebrat sklo a parabolu. Chci světlo ale použít zpět na motorku. Ničit parabolu se mě nechce. Pátral jsem, jestli někdo nevyrábí světlo se stejným průměrem skla, že bych vyměnil parabolu se sklem a ponechal rámeček a tělo světlometu původní, no nenašel jsem. Řešil jste to někdo s rozumným výsledkem ?    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.07.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jo asi ano, ale chvilku vydrž,ted je ta situace zmatená,ale budu se snažit ti to dát co to půjde.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2020
Odpověď  Super, seš schopnej nějak obkreslit ten držák na akumulátor, abych ho byl schopnej vyrobit ?    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Baterie Golden    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2020
Odpověď  Zdravím, tak jsem se dostal k těm rozměrům baterie:12,5cmx12,5cmx4,5cm= Délka x výška x šířka!!Baterie je průhledná, 6V-8Ah, což si myslím že je shodná s těmi co se dávali na vývozní Californie!!!Protože v ele.plánku na Goldena je uvedeno 4,5Ah!!Baterii jsem dostal kdysi s Goldenem,přesně pasuje do držáku na rámu!!    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2020
Odpověď  ZDRAVÍM,FOTKU NAJDEŠ V POPISU JAWA GOLDEN!!!! ROZMĚR URČITĚ DÁM JEN CO PŮJDU DO GARÁŽE!!    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.03.2020
Odpověď  A klidně i fotku....    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, poprosil bych o rozměry toho akumulátoru, dík. Na prospektu Golden sportu vypadá odrazka plastová, bez okraje.    [rantisek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.03.2020
Odpověď  Fajn, to bude dobrý,aspoň se uvolní diskuse pro jiné témata.Díky!!!!    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2020
Odpověď  V blízké době se snad dokopu k doplnění článku na webu. Všechny tyto otázky by tam snad měly být již zodpovězeny, včetně patřičné ilustrace fotkami.    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.02.2020
Odpověď  JO ORIGO NIKDY NEPOUŽITOU BATERII DO GOLDENA MÁM!!! Rozměry ti můžu poslat!!! Je průhledná.    [dido]   23.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 36 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (36) 
Zodpovězené téma  

Odebrání dokladů a značky


 Ahoj,chci se zeptat.Teď na sebe budu přepisovat pionýra.Problém je ten,že má originální značku a doklady.Ale prý mi vezmou papíry a znsčku a udělaj vše nové.Ani by mi nevadilo ,kdyby mi udělali nový techničák a dali novou značku.Ale nevíte,jak by se dalo udělat,aby mi zůstaly papíry i značka,i když by byly propadlé.Dost na tom zakládám,mám pionýra po dědovi a takový sebrání mě akorát zničí.Nemáte s tím někdo zkušenosti ?    [Martin]   10.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  nechci být až tak chytrej, ale je rozdíl při uvedení nového vozidla - dovoz a vozidla které je v evidenci, takže si musí poradit ta pracovnice (pracovník) za přepážkou a myslím si že určitě to nemá zakázáno opsat odjinud. pokud už je vozidlo v evidenci. Předpokládám, že na to mají vydaný nějaký metodický pokyn ministerstva dopravy.    [HonzaBK]   13.02.2020
Odpověď  Už mám vše vyřízené.Značku mi nechali,sice udelali novej tp,ale starej origo mi nechali,ze i kdyz to je neplany ,furt to jako historie patri k motorce    [Martin]   12.02.2020
Odpověď  Absolvoval jsem to nedávno, stará spz už zůstává, tp po dědovi jsem si ztratil. Byl vystaven TP plachta pro EK na původního majitele a následně až na mě. V evidenci chyběly hlavně některé údaje o majiteli a nějaké technické údaje. Měl jsem sebou rozhodnutí notáře, pojistku, manuál a kopii origo tp což stačilo. I ten ztracený lze kdykoliv najít, nebo zkusit jiný úřad.    [555]   12.02.2020
Odpověď  To mě taky napadlo s tou kopií.Zkusím a uvidim.    [Martin]   12.02.2020
Odpověď  A což si udělat xerokopii stávající knížky, případně pro jistotu nechat úředně potvrdit shodu s originálem. Pak originál "ztratit" a na základě ověřené kopie si nechat vystavit nový.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2020
Odpověď  Tento postup ale není zcela v pořádku. Jinak by nebylo zapotřebí vyjádření výrobců/dovozců při doplňování údajů např. při dovozech (viz jawa, čz, zetor atd), zápisu kol, TZ, a jiných úkonech. Stačilo by opsat chybějící údaje podle jiných podobných vozidel v registru. Což nestačí.    [vintera]   12.02.2020
Odpověď  Mě vždy vydávají novou velkou plachtu, mají to z čeho opsat. v evidenci už jich je dost se všema údajama.    [HonzaBK]   12.02.2020
Odpověď  Nový TP těžko udělají, protože do něho nemají co opsat ze starých dokladů, nebo z evidence, protože v ní nic zapsáno není. Majitel, SPZ, typ, obsah, možná rok výroby, výr. číslo. To je pro nové euro plachty ale málo, chybí podstatné údaje do kolonek a vycucat z prstu jen tak nejdou. Mám s tím opakovanou zkušenost. I při ztrátě je proto problém vystavit nový. Značky nové jdou celkem normálně.    [vintera]   11.02.2020
Odpověď  V každém případě "ztratit". Je tam sice nějaký poplatek a při opakované ztrátě (u více vozidel) vypadáš jako blb, ale vyplatí se to. Já mám původní techničáky z počátku padesátých let, psané i šwabachem a všechny jsem "ztratil"    [Mirek]   11.02.2020
Odpověď  Mě kdysi původní malovanou značku a knížečku vrátili spolu s novou RZ a TP. Úřednice byla chápavá, ale pokud ji "ztratíš" tak ti na 100% zůstane na památku. Ono i kdyby ti potvrdili, že ti ji nechají na památku, tak až půjdeš na úřad, tak tam bude jiný úředník a … chceš to riskovat?    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zodpovězené téma  

Nádrž Jawa 550


 Sháním modrou nádrž bez prolisovaného loga jawa v modré barvě, měl bych na výměnu červenou také bez prolisů na první typ.    [Roman]   20.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  V jakých barvách byly nádrže bez prolisu loga? Nevíte někdo?    [Roman]   04.02.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

MOTOR PAŘEZ 550 LITÝ DO PÍSKU


 Zdravím,nemáte někdo foto víka spojky motoru 550 co byly první lité do písku?Mám motor,ten je jasný, víko je tam sice také ale,jen si nejsem jistý zda je to,to správné ,nebo už novější.Lišili se třeba vnitřně? Rada že to poznám podle struktury je na nic ,víko je pro škodu silně vyleštěné a to i zevnitř,Byl bych rád viděl foto hlavně vnitřní stranu víka.Díky.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To nic to se stane!    [dido]   21.01.2020
Odpověď  Jojo, omlouvám se. špatně jsem to přečetl    [PS]   20.01.2020
Odpověď  OMLOUVÁM SE PROMIN ,ALE TO JE VÍKO ZAPALOVÁNÍ!!VÍKO NA SPOJKU JE JE TROCHU JINÉ ,S NALÉVACÍM OTVOREM!Ale podle mne, toto víko zapalování,´co jsi tam dal není asi lité!!!    [dido]   19.01.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je    [PS]   18.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jaký je to motor?


 Nevíte někdo co to může být za motor?    [Roman]   08.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když studuji tu fotku, tak je to normální motor na typ 20-23, který má odfrézovánu převodovkua udělaný víčko na klikovce na gufero. Asi byl používán jako hnací motor na něco, co nepotřebovalo převodovku. Na první pohled to vypadá uděláno hezky kvalitně.    [HonzaBK]   13.01.2020
Odpověď  Zaujímavé,viac foto by nebolo?    [Joski]   11.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přidírání pionýra


 Zdravím, mám už od léta problém s pionýrem.
Vždy když přijde delší stoupání začne se JAKOBY přidírat a v ten moment nejde chcípnout otočením spínačky. Zajímavé je když už chcípne, tak jde okamžitě na první nakopnutí. Z kopce by se to roztrhlo jak jede, to samé po rovině.
Válec ten je krásně zajetý, motor po GO na jeto cca 1500km, je tam nová kliková hřídel, komplet nová ložiska ZVL C3. gufera jsou samozřejmostí.
Zkoušel jsme na přímo propojit eletriku abych jí vyloučil.
Měnil jsem celé zapalovaní, karburátor, válec s pístem, kondenzátor, indukční cívku s kabelem i fajfkou, zkoušel jsem i antidetonační mezeru...
Děkuji za nápady.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, jezdím na svíčku Brisk N15c které jsem také měnil několikrát a pořád to samé. Motor jsem tedy rozpůlil, vyndal klikovku a pošlu jí na repas a uvidím...
Dám vědět po repasi,
Zatím čus.    [RUSTY] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.01.2020
Odpověď  Zdravím,před mnoha lety jsem řešil uplně stejný problém,vše po výměně,válce jsem zkoušel měnit 3krát a taky jsem zkoušel měnit trysky,svíčky.Nepomohlo nic a stále se to přidíralo a jelo i s vypnutým zapalováním na samozápal.Nakonec už zbývala poslední možnost,rozhodit celý motor a nechat rozlisovat klikovku,která byla po go s novou kompletní ojnicí.No a tam byl ten problém,lehce se přidírala na ojn.ložisku a navíc z toho vzniklá teplota předehřívala směs,proto ten samozápal.Po výměně další ojnice vše kolem toho,pak motor jezdil výborně a neměl problém ani s jízdou do kopce ve se dvěma lidma.    [zd]   08.01.2020
Odpověď  na jakou svíčku jezdíš?    [majco]   07.01.2020
Odpověď  Když jsme loni se sousedem vyzkoušeli své uložené pionýry, tak jsme oba měli podobnou závadu. Z kopce i po rovině jely bez problémů, ale velký, dlouhý kopec vždy způsoboval popisované přehřívání, což jsme dlouho řešili. Nakonec jsme došli k závěru, že navíc 40 let a 40 kg bude asi tím problémem.    [vintera]   07.01.2020
Odpověď  To že nejde chcípnout, by mohlo být špatně ukostřeným přepínačem.
BARVA MEZI MASKOU A PŘEPÍNAČEM, vadný přepínač, vadný kabel k indukční cívce, nebo konektor.
Že by Pionýr jel do kopce na samozápaly se mi nezdá    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Svetelné cievky na Pioniera.


 Aká má byť zdialenosť svetelných cievok na statore od rotora na Pionieri Mustang?    [Ján ]   08.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  jestli si dobře pamatuji, tak 0,7 mm, takže tloušťka obyčejné čtvrtky- papíru    [tt]   10.01.2020
Odpověď  ĎAkujem za radu takto to spravím.    [Ján ]   09.01.2020
Odpověď  Vystřihnu kus plastu z PET flašky a nacpu to mezi rotor a cívku a pak to dotáhnu...    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2020
Odpověď  To jsem nikdy neřešil a vždy to fungovalo. Nasadil jsem roto, opak stator. Zkusil jestli dře stator o rotor, pokud dřel, povolil jsem cívku vrazil mezi cívku a rotor šroubovák, odpáčil an maximum a zase dotáhl ty dva šroubky na cívce. To bylo vždy veškeré měření vzdálenosti cívek od rotoru na všech zapalováních pionýr.    [HonzaBK]   09.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Řadící automat na jawu 550.


 Dobrý den,chtěl bych se Vás na něco zeptat ohledně řadícího automatu na jawu 550.
Vím že rozdíl mezi řadícím automatem na 550(pařez) a na 21(pionýr) je ve tloušťce takové paclíku jak se automat zachytne u karter.A potom ještě v tom že některý automat má tři zaklapovací zarážky a některý má jen dvě.Který z nich je na jawu 550 s těmi dvěmi zarážkami nebo se třemi?Zkoušel jsem dát do motoru automat s těmi třemi zaklaovacímy zarážkami a zdálo se mně že kolečka jsou v sobě mnohem lépe zařazené něž když jsem tam dal ten s těmi dvěmi zarážkami.A ještě jeden dotaz nevím jakou mám dát do toho motoru na jawu 550 vidličku vedení řazení.Mám dvě jednu s takovou špičkou a druhou bez ní.Která tam patří?
Děkuji za Vaše rady.    [Lada]   21.08.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jsou dva druhy automatů, tak jak píše HonzaBK. Automat pro úzkou převodovku existuje ve dvou provedních, jsou záměnné, liší se právě počtem zubů "zaklapovací zarážky". Domnívám se, že nejdřív byly tři zuby (550/555), pak dva zuby (555/05) a dva zuby převzal i automat pro J0/21/23. Snad to nepletu...    [jirka]   04.01.2020
Odpověď  Už jsem to tu jednou psal. Automat na 20-21-23 je celkově širší, protože i převodovka je širší, takže řadí více do stran. Poznáte ho také podle toho že zespodu (jak jsou ty velký zuby) má jednu díru, a starší užší automaty mají dvě díry (oválnou + kulatou). To jestli je automat 550-555-05 nevím na 100 % ale myslím, že ano když převodovka je stejně široká.    [HonzaBK]   03.01.2020
Odpověď  Taky mě zajmá jakej automat patři kam.Taky to řešim poraďte,přiklanim se k názoru co pán napsal v dotazu.    [Lenka]   03.01.2020
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

modra barva jawa 555


 prosim zda by neslo cislo modre barvy na 555...nebo spise cisla vech barev ktere se na 555ky pouzivaly. pradem diky    [fjorin]   06.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Podle mě 550 a 555 má jinou zelenou, kdo tvrdí, že je stejná je barvoslepej, p.jarda je neskutečnej chytrolín, kterej píše bludy    [Já]   02.01.2020
Odpověď  :o)    [Jarda]   10.10.2011
Odpověď  Vážený kolego, za prvé si nedovolím Vám tykat, i když si myslím, že jsem (několikanásobně) starší, než Vy. Za druhé - svým příspěvkem jsem pouze nekibicoval, jenom jsem chtěl naznačit, že uvedené odstímy podle RAL jsou nesmyslné. A když ne nesmyslné, tak zcela určitě nepřesné; pokud by se jimi tazatel řídil, zvolí chybně. Stačí se podívat na převodnou tablku ČSN - RAL a právě zejména auto- a motoodstíny se tam prakticky nedají vyhledat v přesném ekvivalentu. To, domnívám se, je faktická informace a ne kibicování. Dále se již nebudu k věci vyjadřovat.    [host]   10.10.2011
Odpověď  Hele, hoste, já nejsem blbec, abych nevěděl že dřív se barvy jely v čsn. Kybicovat umíš, to je fakt, ale raději tedy fjorinovi, řekni tu zprávnou barvu, m? Když jsi tak znalý věci... v tvém příspěvku jsem nenašel nic, podle čeho bych tu správnou barvu koupil...    [Jarda]   10.10.2011
Odpověď  Že by už tenkrát u nás platila norma RAL??????? Ani jeden odstín nesedí, to lze říci bez toho, aby je kdo viděl. Už toho tady na téma odstíny x RAL byly popsány Mb. Ku podivu se stále stejným výsledkem.......    [host]   09.10.2011
Odpověď  TO JE ŠUMÁK, JESTLI 550 NEBO 555, JSOU STEJNÝ...    [JARDA]   09.10.2011
Odpověď  jo jsou barvy na 550 ne??    [fjorin]   09.10.2011
Odpověď  červená : ral 3004
modrá : ral 6027
zelená : ral 6019
slonová kost : ral 1015    [Jarda]   06.10.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 23 Mustang


 Původní stav r.v. 1974 a 1975,dnes spolu :-)    [otta-originalRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jeden asi bude na prodej,takdyby měl někdo zájem asi ten 1975? :-)    [otta-original] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.12.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Jawa 550 s Roku 1955


 Dobrý den mám jawu 550 s roku 55 jaké je nejmenší výrobní číslo kdo máte? děkuji všem Jirka    [Jirka]   08.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 199 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  to mě taky napadlo, ale nejsou tam žádné stopy po broušení, navíc vyražená čísla jsou vidět z druhé strany a je tam jenom ta 10    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  Spíše to někdo léčil smirglem, že si tam pak něco doklepne.    [Goro]   10.12.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Jenom když vidím původní dotaz na nejnižší číslo, tak s tímhle štítkem musím vyhrát :-) (ale desátý kus to určitě nebude, spíš nedorazili další tři čísla...)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj kluci , ja mám takový náhon tachometru . Ale tachometr mám od firmy VDO ,ale jen přichycen na řidítka objímkou.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2019
Odpověď  Foto celého by nebylo?    [Goro]   03.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, email pošlu.. ta historika nejspíš má nějaký skutečný základ, ale paní si to po těch letech nemusela dobře pamatovat a je možný že motorka byla jen vystavená někde ve výloze (kupoval jsem jí kousek od Prahy) a její muž to pak koupil nějak se slevou, už to taky v tý době zřejmě nebyl poslední model protože ty plechy a nosič jsou evidentně později namontované z 555 a proto mu to rádi prodali za dobrou cenu.. posílám ještě fotku značky a zadní lampičky, ale ta už asi taky není původní, nemá hladký sklo.. odrazka je bohužel už taky trochu uštíplá.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Odpověď  Leo: Nemohl bys mě prosím kontaktovat přes mail?

Tu historku není lehké ani potvrdit, ani vyvrátit...
Pokud byl ten doktor ze Slovenska z okolí Považských strojáren, tak by to možné bylo, nejspíš tomu ale bylo trochu jinak.

Historce nahrává to, že má motor poměrně precizně vyleštěné středy vík (na běžných kusech bývají přeleštěné jen mírně). Na druhou stranu bych u předváděcího kusu očekával chromované ráfky.

K té "nadstandardní" výbavě v podobě tachometru, nosiče a revmaplechů bych hledal vysvětlení společně s původem stroje. Dle mě tento pařez skutečně mohl fungovat jako reprezentační kus, ale spíš nějaké lokální prodejny (Mototechny), než výrobního podniku. Tam možná ve výloze skutečně nějaký ten pátek stál.

Je známo, že první série pařezů byly značně poruchové a výrobní podnik závady operativně na své náklady skrze Mototechny řešil. Konkrétně tato prodejna ale tuto příležitost zprostředkovaných oprav možná propásla a dodatečný prodej zákazníkovi by pro ni znamenal riziko reklamací, se kterými by se museli sami poprat. Pionýra tedy dost možná se slevou odkoupil přímo zaměstnanec prodejny, který měl nadále přístup (i k podpultovým) součástkám a ten ho nadále upravoval.

Ten tachometr skutečně originální není, autor úpravy si ale na její realizaci dal velmi záležet. K bicyklovému tachometru zhotovil precizní vyrovnávací převod. Když se ale podíváš na šroubky - jsou jiné, bez pochyb tato úprava proběhla někdy později. Stejně tak nosič na nádrž se vyráběl až později a byl podpultovkou, ke které mohl mít zaměstnanec snadnější přístup. Revmaplechy jsou vyrobené po roce 1962 a daly se rovněž (s obtížemi) koupit v Mototechně pro dodatečnou montáž.

To je tedy můj názor. Doktor to jistě neupravoval, dost možná to ale koupil od člověka, který to odkoupil coby vysloužilý výstavní kus. Předváděcí kus z toho udělal ale až sám tím, jak to nazdobil...

Mimo jiné je zajímavá i ta kontaktnice baterií, o vzniku této varianty mám určitou teorii a tohle je druhý kus, který jsem viděl (a do jisté míry mi domněnku potvrzuje).    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, se určitě dohodneme, jsem taky rád když se věci neprzněj a nechaj v původním stavu..k tomuhle se navíc váže zajímavá historka - je z pozůstalosti po jednom doktorovi, jeho manželka říkala že ten pařez byl 'předváděcí', fabrika ho na začátku výroby vozila prý po výstavách a veletrzích a ukazovala pracujícímu lidu, doktor se znal s někým z fabriky a prý ho pak se slevou koupil.. proto mi vrtá hlavou ten tachometr, je to tak precizně udělaný že bych věřil že je to origo.. udělal jsem zatím jen pár fotek narychlo, časem to pořádně nafotím.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 199 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (199) 
 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 6.4.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa 50 Dandy - Indukční cívka - SHÁNÍM!!


 Nema nekdo prosim doma přebytečnou indukční cívku na Jawu 50 dandy? Díky moc :))    [Standas91Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.03.2020
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Něco pro zasmání


 I když je to spíš k pláči... https://motorky.bazos.cz/inzerat/112864176/jawa-550-parez.php    [Pitr]   10.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Opět Golden


 Prosím odbornou radu,odrazky u světla a zadní lampy ,oranžové barvy ale nevíte někdo průměr v cm,a zda byly v plasu či AL, nebo plechový?    [dido]   08.12.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Hmotnost pístu java 550 / 555 pařez / pařízek


 Přátelé, kamarádi můžete prosím někdo být tak ochotný a zvážit originální tříkroužkový píst na pařízkovi jawa 550.    [Láďa 74Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa 50 mustang


 Dobrý den,
mam dotaz možná zde už bylo řešeno potřebuji radu jak na mustangu oddělit sklo světlometu od paraboly. Dík    [EDA]   29.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

O-kroužek u automatu


 Jaký je rozměr O-kroužku, který těsní automat v karterech? Asi jsem slepej, ale v žádném katalogu ND není rozkreslenej.    [Pája]   09.05.2019
   Přidat odpověď 

 Strana 1/73 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006