MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302202 příspěvků |7310 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 68 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPředválečné motocykly Jawa 15.10.2019 03:15  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Jawa 250 special   30.11.2009 / 450
    Jawa 250 Duplex Blok, r.v. 1939   24.04.2012 / 247
    Ahoj,dnes sem se stal novým majitelem Jawy Villiers a měl bych pár pro....   17.12.2006 / 229
    Začátek - jawa 175 special   19.10.2012 / 216
    Jawa 250 Speiál 1939   02.02.2012 / 113
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 738      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 7 / 171      Příspěvků Příspěvků: 8020
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne     Přidat odpověď    Zobrazit téma 

JAWA 175 speciál - Těsnění ložiska v převodovce


  Dobrý den pánové,

mohl by mi někdo poradit, jak bylo utěsněno kuličkové ložisko v převodovce směrem k prostupu hřídele ke spojce? Převodovka je podle výr. čísla z roku 1938.
podle katalogu je tam jenom plstěný kroužek kat. č. 62108, který rozměrem zapadá do ložiska a těsní vlastně klec s kuličkami. Bylo pak mezi ložiskem s plstěným kroužkem a stěnou převodovky ještě něco?

Děkuji za odpovědi.

franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2019 - 19:39
Zodpovězené téma  

KABELÁŘ NA JAWU SPECIÁL


 Zdravím. Poradí někdo jaký průměr mají mít opředené vodiče na Jawu Speciál, případně kde je sehnat? Předem děkuji. Lumír    [LUMÍR]   12.08.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím, chtěl bych se poptat zda by někdo neměl k odprodeji původní opletený vodič opletený vodič. Všechny mám původní jen k zadnímu světlu je natažená černá licna. Nechci, aby mi tam "svítil" vodič nový.
Předem děkuji    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2019
Odpověď  firma Dratek http://i-veteran.cz/forum/forum_userpictures/4_dra tek_1.jpg    [gsxrfun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

6-miestne číslo motora na Jawa Special 250


 Vedel by mi niekto prosím poradiť s číslom môjho motora ?
Na motore je 486716 = zda sa mi ako keby tam ta 4 bola dodatočne doklepnutá.(preco by to niekto robil ?)
Na prevodovke je zasa len 86716. Myslel som ze cisiel bolo vzdy len 5.
Stretol sa niekto uz s niečim podobným ?
Dakujem
Juraj    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den, chcel by som sa opytat či niekto nema rozobratu prevodovku z JAWA 175/250 SPECIAL potreboval by som vediet rozmery tohoto operneho kružku . Dakujem    [Jan]   07.10.2019
Odpověď  Spíš celé číslo motoru je vybroušeno a přeraženo. Obě hvězdičky jsou a zůstanou nezvykle divně rozházené - i kdyby někdo jen přirazil tu 4 ku.    [Honza]   30.08.2018
Odpověď  4ka podle mě jednoznačně doražena.    [Jarda. H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  ....a este prevodovka    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.08.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 553 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, získal jsem celkem kompletní stroj, bohužel rozebraný do beden po dobu posledních cca 50-ti let.
Měl bych dotaz na pana Arnošta - dá se identifikovat rok výrob, popř. další údaje,
číslo na motoru : 4990, číslo na převodovce. 46381. Na předním blatníku nanýtovaný štítek Milan Nývlt, obchod motocykly, Hradec Králové. Na rámu jsem žádné číslo vyražené nenašel, projdu ještě vlákno, zda není uvedeno, kdy byla čísla ražena.podle převodovky a provedení stroje tipuji na rok 1938.

Děkuji moc, Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2019
Odpověď  Dobry den, dnes jsem se tu poprve prihlasil a rovnou se chci zeptat - zakoupil jsem tento tyden Jawu 350 OHV s vyrobnim cislem 82103, r.v. 1935 s platnym TP a podle techto stranek: http://fj-jawa.wz.cz/vc%20350%20OHV.htm by se melo jednat o jeden z prvnich vyrobenych kusu, muzete mi to prosim overit? Dotaz zrejme na pana Arnosta N. Predem moc dekuju!    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2019
Odpověď  Dobrý den pane Arnošte,
dalo by se něco zjistit o rámu č. x12-61x ? Vzhledově odpovídá péráku a takhle přesně to je vyražené pod štítkem na krku řízení a na pravém držáku tlumičů. Rám i s kompletní přední vidlicí je už z výroby lakován šedomodrou barvou s bílými linkami, není tam žádná červená.
Děkuji
Bohouš    [Bohouš]   23.05.2019
Odpověď  Ahoj Arnošte. Můžeš mi prosím zjistit něco o motorech Jawa 350 sv v.č. 81795 a Jawa 350 ohv v.č.84800.Předem děkuji, s pozdravem Petr.    [Petr]   14.05.2019
Odpověď  Dobrý den pane Nezmeškal,
také bych Vás poprosil o trochu té historie k výrobnímu číslu 80787, 81680 a 82354.
Předem moc děkuji za ochotu :)    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2019
Odpověď  Pro Arnošta.
Zdravím tě. Rád bych poprosil jestli se dá zjistit něco o motorce Jawa 350 sv. Číslo motoru 80256. Děkuju.    [Michal ]   23.04.2019
Odpověď  Dobrý den pane Arnošte,
prosím Vás o identifikaci Jawy 250 s číslem motoru 71342. Moc děkuji    [Tomáš R.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.04.2019
Odpověď  Mockrát děkuju panu Arnoštovi za odpověď a měl bych ještě jeden dotaz a to na Jawa speciál 250 číslo rámu 52820. Děkuji mnohokrát    [Jenda.cl]   15.03.2019
Odpověď  Dobrý den.Prosím pana Arnošta o identifikaci popřípadě další info k těmto strojům Jawa 350SV č.motoru:80317,Jawa 350OHV číslo motoru:84669,Jawa 175 číslo motoru nemohu najít ale číslo převodovky je: 61655 a číslo rámu: 49131 a Jawa 100 Robot číslo motoru: 11338 a číslo rámu: 739??(nejde přečíst) děkuji za odpověď a vůbec za vaši ochotu.Jiří    [Jižan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.03.2019
Odpověď  Dobrý den pane Arnošte,
Dočetl jsem se tady v konverzaci co všechno dokážete zjistit a jsem naprosto unesen vašimi schopnostmi.
Mohl bych vás poprosit o informace o jawě robot s výrobním číslem motoru *7898* a výrobní číslo rámu je asi *891* tohle číslo je špatně čitelné. Tento stroj jsem nedávno koupil a tak nevím o jeho historii vůbec nic, byl bych vám opravdu moc vděčný, kdyby jste mi mohl sdělit co nejvíc informací. Moc vám předem děkuji a přeji hezký den. :)    [M!rouš]   26.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 553 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (553) 
Zodpovězené téma  

Jawa special 250


 Dobrý den, dělala se jawa i s brzdovou pákou u L stupačky? viz inzerát.
https://aukro.cz/jawa-250-special-fj-predvalecna-jawa-jawa-250-6952842384    [pavel]   19.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Přepákování na levou stranu se většinou dělalo u nožního řazení. Tady je ruční řazení, tak to asi bude úprava majitele (třeba byl tak zvyklý z jiného stroje nebo měl chromou nohu apod...)    [meela]   19.08.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 250 Special - Zapalování


 Dobrý den.
Prosím,o radu jak nastavit předstih.
Jiskra je pěkná. Když dám 7mm předzápal tak to kopne až se pootočí magnet,pokud méně tak nic..
Případně dobře zaplatím za seřízení.
České Budějovice    [MilanMrzena]   24.01.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, mám problém s Jawa 250 speciál. Moto jsem vyčistil a zkusil nastartovat. Odtrh nastaven na 5 mm, předstih 0,3mm. Karburátor z jawa 353, rozebrán a vyčistěn. Motor ani převodovku jsem nepůlil, vše původní. Střílý do výfuku a sem tam do karburátoru. Video na konci textu. Může mi někdo poradit, kde je problém. Předem děkuji.

https://m.youtube.com/watch?v=BF-tmkoR87c    [TomasskybaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  Zdravím. Myslím si, že tých 7 mm predzápalu môže pravdepodobne súvisieť s najväčším magnetickým odtrhom. Nemám síce špeciálku, ale podobné to je u ČZ aj Ogara 2, proste u zapaľovaní zotrvačníkovým magnetom.    [Roman]   22.05.2018
Odpověď  Zalapování pomohlo. Teda, trochu pomohlo i modrý lepidlo na závity, magnet drží.
Nicméně - musím říct, že to mám naprosto stejný jako Milan Mrzena - předzápal 7mm a motor jede. Dám o fous míň (zkoušel jsem od 4 do 6mm) a nenakopnu to ani kdybych se zbláznil - to jsem na každým milimetru laboroval s karburátorem - trysky od 85 do 105, první, druhá, třetí poloha jehly.. Prostě ani neslíbí. Nastavím sedm a jde na kopnutí. Akorát ten motor pak jde hodně natvrdo.    [Honza]   21.05.2018
Odpověď  To zalapování není blbej nápad, zkusím. Štve mě, že jsem akorát ten motor složil, zavrčel si jen pár sekund a měl bych to zase rozebírat. Jen mi není úplně jasný provedení, když to vlastně na sebe začne dosedat až dotažením té matky v magnetu. No, až k tomu přijdu, budu chytřejší.
Díky!    [Honza]   03.04.2018
Odpověď  A ještě startovat s dekompresorem přesně podle manuálu. Chce to cvik a je to v pohodě.    [Pavel]   03.04.2018
Odpověď  Tak hlavně zabrousit kužely. Pokud se střihnul klínek, není to ničím jiným, než špatným kuželem. Starší JAWY specky žádnej klínek nemají(ani angličany) a jezdí taky. Jemnou brusnou pastu, a zabrousit kužely na sebe,pokud je to málo, nebo rozebrat a přebrousit na brusce.

Sebelepší klínek Vám nepomůže.    [Monty]   03.04.2018
Odpověď  Panove, dovolim si ozivit tohle tema. Dneska jsem byl v podobny situaci. Poskladal jsem, natahnul benzin, slapnul a dostal takovej kopanec, ze nejen, ze se ten magnet protocil, ale strihnul i ten klinek normalne po dylce. Dotazeny to bylo fest, otazka je, co ted. Bez klinku motor bezi asi tri sekundy, pak se to pootoci a je vymalovano. Dotazeny to bylo docela fest. Nevite, jestli ty klinky nekdo vyrabi? :) nameril jsem 3x3,5x16mm, doma tyhle presnosti asi tezko dosahnu.    [Honza]   02.04.2018
Odpověď  Karburátor z péráka by neměl hrát roli. Osobně si ho na Speciálku dam taky, do tý doby než seženu origo. Jeden muj známej ho na speciálce má a tvrdí, že jede suprově    [DaPe]   04.02.2014
Odpověď  Může za tento chod motoru karburátor z péráka?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Odpověď  Mám tam 4,2mm a motor nekope,jde docela ztuha a blbě chytá.
Co dát předzápal 2-3mm?    [MilanMrzena]   01.02.2014
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Predna vidla + koleso


 Pozdravujem, mal som to stastie pozriet sa na staru povalu - da sa pomoct s identifikaciou prednej vidly? Dakujem    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Este nejake drobnosti som nasiel k tej vidle.

Zmeral som aj rozmery, ako su udavane v tom odkaze a sedi to s OHV    [JanoSK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2019
Odpověď  To bude tato diskuze:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=137&idtop=96297    [J]   28.05.2019
Odpověď  Jano SK, zapátrejte ve starých příspěvcích, přesné rozdíly mezi vidlí OHV- SV a Duplex jsem tam popisoval, z výkresové dokumentace.    [jwm]   28.05.2019
Odpověď  Koukám, že vy mezi Ty slušné asi rozhodně nepatříte.    [Tom]   24.05.2019
Odpověď  Nic těm zmrdum tady na tom foru neprodávejte budou se Vás snažit jenom ošulit, jsou to tady na tom foru všechno zmrdi který se okrádaj a pomlouvaj mezi sebou sem už dávno slušný veteránista nepřijde tak pokud budete chtít prodat tuto vidli tak bacha na ně ty největší zmrdi sou tak drzí že sem napíšou i meil a čekaj jestli se chytnete a pak z Vás se budou snažit tu vidlici vyloudit za směšný peníz aby na Vás obratem ruky mohli vidělat    [Jirka ]   22.05.2019
Odpověď  Dobrý den, také bych měl zájem díly koupit. Pokud by jste chtěl prodat nebo vyměnit za jiné díly, prosím kontaktujte mě na: jkrodl@seznam.cz
Děkuji    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Dobrý den, také bych měl zájem díly koupit. Pokud by jste chtěl prodat nebo vyměnit za jiné díly, prosím kontaktujte mě na: jkrodl@seznam.cz
Děkuji    [JH] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Měl bych o danou vidlici zájem. Případně se mi ozvěte na e-mail: jawa.1929@seznam.cz. děkuji    [Petr]   18.05.2019
Odpověď  Hlavní rozdíl je celková délka, ohv je delší,uchycení horních držáků světla je u ohv blíže ke kraji vidlice,uchycení klaksonu a dírky po uchycení třecích plechů spodních vahadel.    [michal]   18.05.2019
Odpověď  Rozhodně vahadla jsou ohv    [Josef Pacal]   18.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Zodpovězené téma  

jawa 350 ohv druhý vyrobený kus.


 na aukru někdo inzeruje druhý vyrobený kus JAWY 350 ohv. Motor koupený před cca 14dny v Bruntále /inzerován na i-veterán/, rám dříve na Vysočině , nějak se mi to nezdá . Co vy na to?    [milan]   19.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 49 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Marku, to, že něco nevíte, ještě neznamená, že to neexistovalo,musíte se ještě mnoho učit.Znalec, závodník a sběratel pan CZ ví o čem mluví a na Žižkově na závodech čtvrt míle jsem byl osobně několikrát a musím potvrdit jeho slova. Ohv Jawa ujede na akceleraci i třeba Jawě 500 OHC, mám oba stroje, mohu posoudit a panu CZ jede opravdu neobvykle rychle, ještě rychleji než ta má OHV.    [jwm]   28.05.2019
Odpověď  Přečetl jsem si celou diskuzi a kromě toho, ze se debata týkala druhého vyrobeného kusu jawa 350 ohv se zde jistý CZ baví o jawě 350 ohv s tlakovým oběžným mazáním z roku 1932 a jawě 250 ohc či ohv. Nikdy jsem o tomto neslyšel, natož o jawe 600 ohv o které píše. Vzhledem k faktu, který zde uvádí, ze jawe 350 ohv s pevným startem byla naměřena po 400 metrech rychlost 127 km/h mi přijde ze si z nás trošku svými příspěvky CZ střílí a tahá nás za nos... Předválky nedělám, jawa 350 ohv je hezká motorka, ale v tomhle asi jistý CZ nemá pravdu.    [Marek]   27.11.2018
Odpověď  Zůstal nakonec druhy vyrobeny kus ponechán v původním stavu či renovován? Nevíte?    [Libor]   26.11.2018
Odpověď  Nezapomnel.J.500 ohv cestovní a 500,600ohv zav.nemá v pravém smyslu mazání tlakové,oběžné.Olej je odsáván z nádrže v bloku a vtlačován do klik čepu,odkud odstřikující olej maže válec a klik.ložiska.Pak samovolně stéká zpět do vany.Chybí mazání rozvodu.Konstrukce je něco mezi nejednodušším mazáním odstrikem a částečným oběhem.Psal jsem o rozvinuté konstrukci plnohodnotného oběžného mazání se suchou skříní.Nějaké máchání poloviny součástek v oleji za současné naprosté absence oleje v rozvodu,kde se ventily musí mazat ručně před jízdou a během delší cesty,vahadla vazelínou nelze hovořit o nějakém oběhu,i když tam cosi takového probíhá.Popisoval jsem stroje které mažou stejně jako Jawa 500 ohc na kterou upozornoval Marek.    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  CZ - tak jste nás poučil,ale zapomněl jste na první JAWU s oběžným mazáním-RUMPÁL.    [Monty]   26.12.2010
Odpověď  Marku.Mýlíš se v tom že Jawa byla okopírovaná od anglie a že přišla s oběž.mazáním až u Jawy 500 ohc.
Předně na vývoji ohv se velkou merou podílel angl.konstruktér a proto ten dojem z podobnosti.G.W.Patchett byl zaměstnanec fy.Jawa,z toho plyne že výrobky jím konstruované nesou stejné jméno i puvod.Nikdy se nikdo neptá,a to platí dodnes,na puvod konstruktéra.Dulež.je značka.
V r.1932 byla vyrobena Jawa 350ohv s oběž.mazáním.U dalších stroju jako 500 ohv,250 ohv se používalo dle potřeby bud ztrátové nebo oběž.Stroj 175 ohv r.36 a pozdější předvál.250 2xohc měly monoblok s tlak oběž.mazáním. Prostor klik.skříně a převodové byl společný a mazání převod.obstarával olej odstřikující od setrvačníku.Mimochodem konstrukce rozšířená hlavně po válce.Dalši výčet stroju než přišla 500 ohc nemá smysl.
To že toto mazání JAWA nepoužila u seriových stroju je jiná kapitola,a sice ekonom.obchodní.JAWA si po krátké,zhruba desetileté existenci nemohla dovolit to co zaběhnuté renomované cizí firmy které by případný slabý odbyt drahého modelu přežily bez těžkých následku.Výroba a obchod vždy byla a musí být nedílnou součástí každého podnikání.
Dnes posuzovat z pohledu vyznavače a sběratele uroven konstrukce desítky let starých stroju je vždy neobjektivní.Výrobci, tehdy a myslím že ani v současnosti nemají zvlášt velké rozdíly ve vývojové základně,ale v možnostech.A to teměř vždy finančních.
Takže by pro posuzování urovně,v našem případě JAWY mělo být dulež.že se to vyrobilo alespon v 1 exempl.Neposuzujeme kapitál firmy,ale konstrukční uroven stroju,a ta byla vysoká.Třeba stroje 250 ohv r.1938 na mezinár. šestidenní.Vybavení motocyklů kyvnou zadní vidlici s centrální pružinou v prostoru čepu kývačky,považuji za velmi pokrokový prvek.
kyvnou vidlicí    [CZ]   26.12.2010
Odpověď  No a je to,jak je příspěvek jiný než utočný a urážlivý už je konec zábavy.Přidejte něco o motocyklech.    [CZ]   25.09.2010
Odpověď  Rh nemám,má soused ale 130 ani náhodou,ale chtěl bych to vidět někdy od tebe,co na to jiní majitelé jaw ohv.    [jirka]   24.09.2010
Odpověď  Předmětem diskuze je 350 OHV r.1936,dřív se nedělali.Už kličkujete.Nechci test,ale znát ty 2 angl.Proč najednou 1 RH za stejnou cenu,dle min.příspěvku by byli 2 lepší.Ted už je 1"1 dobrý příměr.Mluvite podle situace co se hodí.
Na RH jsem sice nejel,ale asi před 15 lety by od mé ohv těžce jeden bit,na jízde v Opočně při rychlostní vložce.Majitel se kasal a neměl na to.Nevím jestli to bylo jezdcem, nebo byl stroj z formy ale na faktu to nic nemění.Dva zuby do rychla,dobře seřízený motor,větší tryska a násoska.K tomu jezdec a jakej byl RH,.no pomalej.Podívali se mi oba do výfuku a bylo po vytahování.
Ostatně 400m s pevným startem v Rudné s potvrzenou cílovou rych.127km svědčí o skvělé akceleraci i dobré rychlosti.I 400m Žižkov se chovala víc než svižně,několik let.
Mam s RH alespon tuto zkušenost.Co dáte do placu vy,at se to rozvine trochu zajímavě    [CZ]   24.09.2010
Odpověď  Nechtěl jsem nikoho urazit,ale prostě je,stejně jako specialka,500.Arielů,Bsa atd. je hodně,ale těchto jaw je u nás podstatně víc.Ta vysoká cena je daná pouze zájmem posledních let.Není to na srazech trochu nuda.    [jirka]   24.09.2010
Zobrazeno 10 z celkem 49 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (49) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa 100 Robot


 Zdravím.
Věděl by prosím někdo parametry závitu přední a zadní osy kol na Robota. Včetně stoupání. Děkuji.    [Petr Jílek]   25.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Když si vzpomenu, tak večer oměřím.
Pokud pujdou na patinovku a bude sedět velikost, tak jsou super. Pokud se bude stroj kompletně renovovat, asi bych koupil za pár korun repliku a měl to bez práce :-)    [Ondra S.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  No trošku jsem naletěl ,ale opravím si je :-)........    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Ahoj , prosím mohl by mi někdo pomeřit délku držáků světlometů . Koupil jsem na Bazoši a byly špatně nafocené , popis použité a použitelné . Ovšem že jsou svařené nikdo nepsal . Teď nevím jestli jsou jen opravované nebo zkracované . Myslím si , že to druhé protože svár je na všech čtyřech kusech . Děkuji za ochotu .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  je to M11x1    [Ondra S.]   25.10.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Jawa 350 ohv replika/original


 Zdravim vas.na internetu se prodava jawa 350 ohv majitel pise ze je to original.Jak se pozna original od repliky ? Diky za odpoved.link na tu motorku: https://aukro.cz/jawa-350-ohv-6947945712?utm_source=transactional_email&utm_medium=email&utm_content=NOTICE_TO_BUYER_OVERCOME_BID    [Michael]   16.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To je pravda .diky    [Michael]   17.05.2019
Odpověď  musíte někoho kdo tomu rozumí s sebou, i tak počítejte že to bude za 500 nejméně at je to cokoliv    [Rto]   17.05.2019
Odpověď  Rad bych se na to podival,ale nevim jak to poznat jestli je to replika nebo original    [Michael]   16.05.2019
Odpověď  Jet se na to podivat    [Rto]   16.05.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350 SV, karburátor AMAL 276


 Poraďte prosím, jaký přesně typ karburátoru AMAL 276 přijde na motocykl Jawa 350 SV? Jaký průměr, jaké trysky, jaké označení? V jiných vláknech tu jsou odkazy, kde jde, pořídilt ledasco, ale co tam patří a s čím to jede? Dík    [fobos07Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobry den chtěl jsem se zeptat, jestli někdo jezdi na vrchovce na karbec s peraku diky    [Josef Pacal]   05.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  směšovací komora je sice trochu tlustší než u původního (řada 75) ale ten není k mání..    [FilipS]   27.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [FilipS]   27.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přišel mi těsně před vánoci cca do týdne po objednání, poslali ho sice s hlavní tryskou 130, ale stačil jeden mail a s omluvou mi zdarma doposlali trysku 110. Už jsem ho na zkoušku pověsil na motor a zkouším nakrucovat trubičku....    [FilipS]   27.01.2019
Odpověď  Ahoj,nemáš fotky ?asi bych si taky vzal Michal    [Michal]   19.01.2019
Odpověď  Stojí i s dopravou 374,60 Liber (cca 11.000,-Kč). Bez dopravy cca 333,- Liber.    [FilipS]   03.01.2019
Odpověď  Dobry den,jaka je cena karburatoru dekuji.    [Daniel]   01.01.2019
Odpověď  Psal jsem do Anglie a odpověděli mi toto: The 276AC/1A can be used as a replacement for the original carburetter for your bike. We built a carburetter for another Jawa 350cc Side valve several years ago which used a 110 Main Jet, 106 Needle Jet and a 6/4 Throttle Slide. Já si ho objednávám, kdybyste se chtěl někdo připojit dejte vědět, ať ušetříme na poštovném....    [FilipS]   07.12.2018
Odpověď  Zjistil jste něco? Jezdím léta na Jikov a chci tam dat konečně Amal. Z dostupných na amalcarb.co.uk se mi na první pohled jeví jako možný 276AC/1A    [FilipS]   26.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa villiers brzdovy stit a kluc brzdy


 Dobrý den
nepoznate niekoho kto vyraba repliky stitov na jawu villiers resp. special s malymi bubnami? kedysi sim videl inzerat na bazosi ale nepodarilo sa mi ho dohladat.

dakujem za pomoc.    [gusto] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikdo to nikdy nerozebíral ?    [Jiříček ]   05.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám dotaz , jak rozebirate tento spoj ? Koupil jsem brzdovy štít a je tam obroušeny záchyt reakce , ten jsem už sehnal . Ale nevím jak to rozebrat ??? Díky za radu .    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.04.2019
Odpověď  skus motospicka,myslim ze som ho kupoval od nich.    [robert]   14.03.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední blatník Jawa Special 1937


 Dobrý den, poprosil bych někoho o oměření předního blatníku na Jawu Special 1937 lidová, jedná se o krátkou verzi blatníku. Popřípadě kdyby měl blatník někdo na prodej nebráním se dohodě.    [MP85Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, jestli máte stále výkres k dispozici tak bych poprosil o zaslání na marapokluda@gmail.com
Děkuji    [MP85] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2019
Odpověď  Dobrý den, pokud bych vás mohl poprosit také o zaslání výkresu na email: keny76@seznam.cz Předem děkuji.    [Hynek]   10.11.2018
Odpověď  Zdravím, mám doma kopii originálního výkresu dochovaného z Jawy, nevím tedy jaký typ, když píšete krátká verze.Zkusím Vám ho naskenovat a zaslat, jen bych potřeboval váš funkční mail.    [JirkaN]   09.11.2018
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Vidlice


 Zdravím potřeboval bych jestli někdo může nakreslit plánek na přední vidlice boční vílisky vidlic dík chci si je vyrobit    [Petr]   26.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Köp pass, ID-kort, körkort, certifikat (Whatsapp: +447459294174) IELTS, TOEFL och många andra

WhatsApp: +447459294174
cell: +441618506062
E-post: diplomaticdocsassistance@yahoo.co.uk
Skype: rollins.wocott.

Vi är ett associeringsnätverk som ansvarar för produktion av äkta äkta pass, Real Genuine Data-Base Registered Passports och andra medborgarskapsdokument. Vi kan garantera att du kan få en ny identitet som börjar med ett rent nytt äkta födelsecertifikat, ID-kort, drivrutinslicens, falska pass, socialförsäkringskort med SSN, kreditfiler kan du föreställa dig?
Jag erbjuder en legitim service:
ASIAN PASSPORT,
KANADISK PASSPORT,
AFRICANS PASSPORT,
AMERIKANSKA PASSPORT,
AUSTRALISKA PASSPORTEN,
.REGISTERADE OCH UNREGISTERADE PASSPORTER FÖR LÄNDER I EU-UNIONEN.
Jag erbjuder en tjänst för att hjälpa dig genom att uppfylla dina mål, vi kan hjälpa dig med:
• Få riktigt utfärdat ID under en annan identitet (nya namn),
• Ett nytt personnummer (verifierbart med SSA),
• Kontrollera och spara konton för ditt nya ID,
•Kreditkort,
• Flytt,
• Pass, diplomatpass, nyhetspass,
• Produktion och erhållande av nya identitetshandlingar,
• Vi gör också arbetstillstånd och kontoutdrag och har anslutningar till ERBJUDANDE JOBB i länder som UAE, USA, KANADA, UK, KINA, PERU, Brasilien, SYDAFRIKA, DANMARK, SVERIGE, NORGE, FRANKRIKE etc,
• Turist- och affärsvisumtjänster tillgängliga för boende i alla 50 stater och alla nationaliteter världen över,
PORTER, FÖRVALTARLICENS, IDCARDS.GENUINE PASSPORTS, DRIVERS LICENSE OCH ANDRA DOKUMENT AV ALLA LAND FÖR FÖRSÄLJNING. PASSPORTS UK FÖR SALE, DIPLOMATISK KANADISK FALSK ID-KORT ​​ONLINE, US-FAKTA ID-KORT, SÄLJ DRIVERS LICENS, KEMISK LÖSNING, PENGARRENGÖRING OCH KEMISK AKTIVERING.

Köp pass, ID-kort, körkort (Whatsapp: +447459294174) IELTS, TOEFL

Köp äkta Green Card Utbildningsbevis M GCSE, A-nivåer, gymnasiet Diplom-certifikat, GMAT, MCAT och LSAT-examen Certifikat och kreditkort, examensbevis för skolan, skolgrader allt i ett helt nytt namn utfärdat och registrerat i regeringsdatabasystemet.
Vi är de bästa tillverkarna av äkta dokument av hög kvalitet.
För alla förfrågningar kontakta oss genom nedanstående kontaktuppgifter;    [rryanallenRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepis Jawa 250 speciál.


 Dobrý den.
Máme v rodině Jawu 250 speciál rok 1939, č. motoru 78284 ještě přihlášenou do provozu.
Potřeboval bych ji přepsat na mou osobu, jenže jsem narazil na problém s číslem rámu, které chtějí fotit na evidenční kontrole před přepisem.
Podle techničáku je číslo rámu 8802. ale podle původních papírů to číslo podvozku nemělo a na rámu jsem ho nenašel. Nastává otázka, zda tam vůbec takové číslo je, nebo jestli postupem času nějaký aktivní ouřada toto číslo nepřidělil. Pokud by tomu bylo tak musel bych číslo vyrazit do krku rámu, nebo lze nějak doložit, že toto číslo oficiálně nikdy nebylo? Díky za radu. David    [David MrvkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Fotka cisla:

https://www.velorexy.cz/upload/garage/user_989/machine_1436/folder_2177/989_c2c9d833ea.jpg    [CIJOML]   25.02.2019
Odpověď  Děkuji za informace. Moto nemá původní lak a ten současný není dle originálu a tudíž budu lak předělávat. Odstraním barvu z krku a uvidíme, teď tam nic vidět není. Pokud nic nenajdu, nezbude, než číslo vyrazit a pak teprve moto přepsat.    [David Mrvka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2019
Odpověď  Dobrý den,to je zajímavý dotaz. Výrobní čísla motocyklů Jawa nebývají v dochovaných evidenčních knihách většinou uvedena. V období na počátku Protektorátu navíc došlo ke změně číslování rámů a motocykly dostaly výrobní štítky na hlavě rámů. Váš motocykl s číslem motoru 78284 byl dodán 17. 4. 1939 (zaplacen asi až 18. 5. 1939) zástupce Magni (prodával motocykly Jawa v Telči, v květnu 1945 ho ale zastřelili Němci) jak asi sám dobře víte zákazník se jmenoval Mrvka.
K tomu číslu rámu - 8802 by přibližně odpovídalo číslování rámu motocyklů Jawa 250, dovolil bych si odhadovat, že takovéto číslo by sedělo k číslu motoru vašeho motocyklu. Myslím si, že by toto číslo mělo být někde na hlavě rámu k nalezení, nejpravděpodobněji přímo zepředu v horní části vodorovně.    [Arnošt]   18.02.2019
Odpověď  Moje zkušenost je taková, že jsem číslo musel vyrazit, jinak by mě to nedali.    [Pavel]   16.02.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 250 - identifikace ročníku / následné zkompletování


 Dobrý den, Stal jsem se před nějakým časem majitelem jednoho kousku a mám par otázek. Chtěl bych Jawu uvést do náležitého stavu, ale o těchto typech moc nevím. Spíš jsem se zaměřoval na péráky a předválečné ČZ 175. Jako první palčivý problém je ročník. Na rámu (hlavě) jsou otvory po výrobním štítku, ale během času se nedochoval. Je zde nějaký jiný identifikační znak který si s sebou nese například rám? Díly jako blatníky, nádrž, převodovka, motor atd. se dají dle libosti zaměňovat. Na tyto díly bych se při identifikaci ročníku moc spoléhat nechtěl. Přesto uvádím číslo motoru 77 9XX a číslo převodovky 87 7XX. To ukazuje na možný ročník 1938 série 7. Motocykl se dochoval v celkem hodně porezlém stavu. Naštěstí je to jen povrchová rez. Stroj byl zakoupený s nádrží, která má pouze nápis JAWA, přední blatník je dlouhý, zadní zase krátký. vnější kryt primáru je na 175-tku a vnitřní kryt je na 250-tu a s uchycením šrouby (bez pásku kolem obvodu). Mnou dokoupené díly jsou: řadící páka, úchyty přední spz, boční kastlík, víčko nádrže a kryt zapalování. Celkový stav zachycují pořízené fotografie. Budu rád za jakoukoliv informaci.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 7    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 6    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.01.2019
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.10.2018)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

JAWA 175 speciál - Těsnění ložiska v převodovce


 Dobrý den pánové,

mohl by mi někdo poradit, jak bylo utěsněno kuličkové ložisko v převodovce směrem k prostupu hřídele ke spojce? Převodovka je podle výr. čísla z roku 1938.
podle katalogu je tam jenom plstěný kroužek kat. č. 62108, který rozměrem zapadá do ložiska a těsní vlastně klec s kuličkami. Bylo pak mezi ložiskem s plstěným kroužkem a stěnou převodovky ještě něco?

Děkuji za odpovědi.

franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.10.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Převodovka jawa 350 ohv


 dobry den chci poprosit zda by někdo oměřil pružinu aretace rychlosti jawa 350 ohv nožni řazeni diky    [Josef Pacal]   15.07.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa speciál 175


 Dobrý večer. Dokázal by mi někdo poradit rok výroby mého stroje. Jawa speciál 175. Číslo rámu:12218. Číslo motoru a převodovky je:46138. Děkuji za případnou odpověď.    [Novák Milan]   07.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

jawa speciál 175


 Dobrý večer. Renovuji po mém dědovi jawu speciál. Prosím o radu. Kolik oleje patří do převodovky. Je nalévací otvor zároveň i správná výška oleje.    [Milan Novák]   06.03.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA SPECIAL PLECH SEDLA


 Dobry den,nevite zda někdo nevyrábí plech sedla na Jawu Speciál,připadně,jestli ho někdo nemá na prodej,díky za případné info,774112889,Milan    [Milan KRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stojan 350 ohv


 Dobry den neporadil by mě prosim někdo vyšku stojanu, děkuji    [Pacal Josef]   31.12.2018
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Spojka Jawa 250 special


 Ahoj, nema nekdo navic vnitrek dvoulamelove spojky na 250 specialku? Vypadava mi trojka a kdyz se to rozebralo tak vevnitr je totalne vyjeta.    [CIJOML]   27.12.2018
   Přidat odpověď 

 Strana 1/50 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006