MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306423 příspěvků |7517 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 187 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (P | Odpověď 6.8.2020 20:55  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma ZAPOJENÍ ZAPALOVÁNÍ FJ 250
Zdravím zase :-), zapojil jsem dle schema elektroinstalaci, ale při seřizování předstihu mám stále proud na kladívkách, zkušební žárovka(na kladívku a na kostře) nesvítí jen když kontakty sepnou, ale svítí stále.
Díky za rady !    [grif]    22.02.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  Vysvětlení dostačující, ale nesmí jej číst nikdo, kdo trochu rozumí
elektrice.
Zapalování využívá jevu zvaného elektromagnetické indukce, takže cívka je
vlastně transformátor napětí. Vlastností cívky, jakožto vinutí stočeného do
spirály je, že cívka se brání změně proudu (právě tím jevem zvaným
elektromagnetická indukce). Znalci znají poučku, kdy cívka je jako dívka:
nejdřív napětí, pak proud. Takže k indukování napětí je třeba změna proudu v
cívce. Čím větší a rychlejší změna, tím větší naindukované napětí.
Ta potřebná změna může nastat při sepnutí kladívka, nebo při odpojení
kladívka. Jenže. Jelikož se cívka brání změně proudu tak při sepnutí
kladívka proud do cívky nabíhá pomalu a tak dojde jen k malé
elektromagnetické indukci a cívka naindukuje napětí malé. Naopak pokud
kladívko rozepne obvod ve kterém teče velký proud, dojde k velké skokové
změně a cívka naindukuje napětí veliké. Z toho plyn, že je žádoucí, aby
kladívko zůstalo sepnuté co možná nejdelší dobu a proud tekoucí do cívky
stihl naběhnout na co možná největší hodnotu než bude přerušen rozpojením
kladívka.
Odtrh kladívka je jen mechanická záležitost, kdy je třeba zabezpečit
dostatečné mechanické rozepnutí kladívka pro přerušení el. proudu, kdy
vlivem opět elektromagnetické indukce dojde ke zvýšení napětí mezi kontakty,
které způsobí elektrický oblouk mezi kontakty jenž je nutno přerušit a
naopak musí trvat jen krátkou dobu, aby kladívko mohlo být co nejdéle
sepnuto. K zamezení vzniku oblouku mezi kontakty přerušovače slouží
paralelně vložený kondenzátor, který se chová přesně opačně jako cívka.

Osobně seřizuji akumulátorová zapalování prostě tak, že vyšroubuji svíčku,
zapnu zapalování a otáčím klikou do okamžiku kdy jiskra dá jiskru. A ta musí
být přesně v místě tomu určeném.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.03.2020
Odpověď  takysportkar - díky    [grif]   28.02.2020
Odpověď  grif, zapalovani vyuziva jevu ktery je v elektrotechnice negativni.
V jakemkoliv el. obvodu pri jeho vypinani vznika v momentu vypnuti kratkodobe prepeti. Normalne je to absolutne negativni jev ktery se ruznymi resenimi potlacuje. V pripade zapalovni se ale naopak vyuziva a jeste zesiluje indukcni civkou.
Pro tebe to znamena tohle. Kontakty prerusovace musi byt co nejdelsi dobu sepnute a rozepnout se musi az v okamzik "predstihu". Ty v uvodu, pri tvem zpusobu serizovani na zarovku, pises ze ti zarovka sviti porad a to spatne. Zarovka se musi rozsvitit jen v momentu predstihu (rozpojeni kladivek) a po celou dalsi dobu otaceni klikovky musi byt zarovka zhasnuta (kladivka sepnuta). Pro laiky, v tuto dobu se obvod "nabiji" aby se ve spravny okamzik rozpojil a udelal potrebnou jiskru.
Serizovani "na zarovku" funguje spolehlive jenom kdyz mas v absolutnim poradku cely zbytek el. soustavy motocyklu (hlavne dobijeci relatko). Proto je lepsi serizovani delat pri odpojene baterce (vyndas pojistku) a odpojis ze svoky 1 na dynamu drat k inducce. Do obvodu kladivko-kostra zapojis externi zdroj, treba pipak, a seridis tak ze po projiti pistu horni uvrati se kontakty kladivek spoji (pipak bzuci) a jsou spojene (pipak porad bzuciiiii) celou dobu otaceni klikovky az do doby spravneho predstihu. V ten okamzik se kontakty kladivka rozpoji (bzucak prestane otravne vrcet) a ty mas nastaveno. Perak je 4,8-5,2mm pred HU.    [takysportkar]   26.02.2020
Odpověď  Díky všem    [grif]   22.02.2020
Odpověď  Jo, takže jak to má uvedeno Dočkal - žárovka jedním vodičem na kladívku a druhým na kostře(tělu dynama) při zapnutém zapalování.
To je ale tedy v pohodě, žárovka svítí jen pokud jsou kontakty rozevřené, jakmile dojde k sepnutí/kontaktu tak proud přes svorku 1(nebo 1A a 1B u dvouválce) je sveden na kostru a tím je přemostěn obvod žárovky proto přestane svítit. Problém by byl kdyby to svítilo i při vypnutém klíčku.    [Martin Štindl]   22.02.2020
Odpověď  Zřejmě se na rozeplé kladívko přenáší proud kabelem na svorce 1, který vede do spínačky, přes ochranný odpor a zapalovací cívku na plus. Zkusil bych odpojit kabel ze svorky 1 na dynamu. Po seřízení předstihu opět zapojit. Hodně štěstí.    [Jirka123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2020
Odpověď  Dík za reakci, mám ji zapojenou dle x návodů při seřizování předstihu tzn. jeden kontakt na kladívku druhý na těle dynama.    [grif]   22.02.2020
Odpověď  A jakým způsobem je zapojena ta žárovka pro seřizování předstihu - jde to buď zapojením baterie a žárovky vně(svorka na kontakt 1 + kontrolní žárovka + akumulátor + kostra moto) anebo s zapojenou baterií v motorce(svorka 51 regulátoru + kontrolní žárovka + kontakt 1).    [Martin Štindl]   22.02.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006