MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304858 příspěvků |7425 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 500 OHC | Odpověď 4.4.2020 10:29  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Zodpovězené téma Lozisko na kliku
Zdravim ,povedlo se mi sehnat lozisko na kliku puvodni ulozenku ale ma broznovou klec. Bude to vadit ?

Dekuju    [Vinkovic]    21.11.2016     Zobrazit téma  
Odpověď  Ok rozumím.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Ahoj Franto, já vím, že je to složitý, hodně složitý. Moje situace je taková, že jsem loni koupil motorku JAWA 500 01, fakt na pohled pěknou, ale moc nejezdila. To se ukázalo časem. Spotřeba cca 20 litrů na 100 km, dirka v karteru, kudy vytékal olej atd. Takže jsem sehnal nový karburátor, nechal si ho vybrousit, udělat nové šoupátko se sytičem, vyměnil jsem bowdeny za teflonové, nechal trochu ofrézovat sací kalhotky, abych karburátor dostal o trochu níž, dal jsem pertinax mezi válce a sací potrubí, díru v karteru jsem zalepil. Víc jsem motor nerozebíral, protože bych se asi nejméně rok nesvezl. Sehnal jsem si ale jiný motor, ten jsem rozebral a pomalu ho dávám dohromady. Sháním informace tady, občas s někým mluvím osobně, jsem přihlášenej do Rovenska. Jezdím za panem Šátkem, něco kupuju od pana Zuziče na Slovensku, něco v motorenu, něco si nechám vyrábět. Nemělo by pro mě smysl někam motor poslat a pak si ho vyzvednou a dát do motorky, potřebuju si to udělat sám. Celý život jsem si motorky opravoval sám, ta JAWA 500 je ale nejsložitější, je to pro mě výzva. Bude to trvat dlouho, ale tady je spousta lidí ochotných poradit ... :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  Milane chci tě odradit od samodoma bez dohledu někoho zkušenějšího.Pokud řešíš takové základní věci ,tak to není dobře. Kolikátý je to tvůj motor,který skládáš?Jawa 500 není v dnešní době na učení.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Když ložisko zalisuju do pouzdra v karteru, musí být vidět kuličky, že jo? To platí i pro převodovku ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  To krytí má být směrem k rozvodům.Hermeticky to ani nemá být zatěsněno.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Ahoj, tak nakonec musím koupit oboustranně krytá ložiska, v Plzni jiná ložiska (pokud chci SKF a ne dodání za 5 týdnů - ale třeba mi klamou) nemají. A ten krycí plech vyndám. Alespoň z jedné strany. Myslím si ale Kubo, že kryté ložisko asi nedokáže hermeticky oddělit dva prostory (kliku a želvu), ale plech tam nechám. Přinejmenším bude olej odstřikovat, nebude volně ložiskem protékat. A z ložiska u řetězového kolečka vyndám plechy oba. A díky za konzultaci :-)    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Ale pozor na pravé klikové ložisko,tam to krytí má opodstatnění.Dělí se tam odsávání oleje z kliky a víka rozvodů.    [kuba]   14.02.2020
Odpověď  Dej tam odkrytá a vem to logicky. Jak by jsi chtěl mazat gufero pod sekundárním kolečkem, když tam bude kryté ložisko.    [ED250]   14.02.2020
Odpověď  Díky za informaci, a když bych tam dal ložiska z obou stran odkrytá, nebylo by to nakonec lepší? Nejde ani tak o cenu, jen se mi nechce do nových ložisek rýpat šroubovákem.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Tazatel mluví o ložisku typ -z- to jest plechová krytka vy máte na mysli typ -rs-, nicméně s tím šroubovákem to platí,klidně koupit 2z a vyloupnout jednu krytku. to proč tam má být jednstranně zakryté snad poradí někdo zkušenější.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2020
Odpověď  Oboustraně krytá ložiska mají uvnitř vazelinu na životnost ložiska.Nemazaly by se olejem.Jedna strana krytí jde šroubovákem opatrně vyloupnout a máš jednostraně krytá.Měl bys,ale vymít vazelinu.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
Odpověď  Zdravím, chtěl bych se zeptat ... Podle katalogu by měly být v motoru ložiska 6304z, 6305z a 6206z, tedy s jednostranným krytím. Mám možnost sehnat ložiska SKF se dvěma "z", tedy s oboustranným krytím. Vadí to nějak? Nebo to jednostranné krytí mělo svůj význam? Díky za objasnění.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2020
Odpověď  Diky    [milda]   20.01.2020
Odpověď  Ja mam na pravé strane 6305C3 koyo leva strana NJ305P63 ČSSR uloženka, stejne záleží na presahu oceľového uložení v jaké presnosti je udelane... Videl sem motor kde bylo 6305C3 a kousalo se takovy presah že po nalisovani zmrštilo ložisko, sem si myslel ze je špatné ložisko vylisoval sem ho a šlo krásne,nahral sem blok dal nové a po schladnuti bloku presne to samé... Ocelové pouzdro bylo až moc tesne,po výmene oceľového pouzdra a nalisovani nového ložiská.za tepla aj za studena točí jak má.pravdepodobne nekdo delil nové a udelal tam veľký presah    [Lotr ]   17.01.2020
Odpověď  Abych pravdu řekl, tímto jsem si hlavu nezatěžoval, protože zdroj byla většinou fabrická údržba, ale myslím si, že když půjdeš koupit toto ložisko, tak C3 je standard. Já má třeba na pravé straně 6305 C4. Je to INA a prodali mně je za cenu ZVL, protože byly pro někoho na objednávku a ten si je pak nevyzvedl.    [Milan(OHC)]   17.01.2020
Odpověď  Milane ohc, diky ještě sem chtěl s jakou vůli normalni nebo C3 nekde sem tu vyčetl že stači normalni Diky    [milda]   16.01.2020
Odpověď  Dej tam NJ. Je tomu již mnoho let, když jsem v podstatě s OHC začínal, se mně u ložiska NU posunul vnitřní kroužek(malý přesah) a zakousl se do pouzdra. Výsledkem bylo vytržení pouzdra z karteru a poškození čepu klikovky. Oprava byla dost náročná.    [Milan(OHC)]   16.01.2020
Odpověď  Zdarvim, po rozpuleni motoru je na klice lozisko NU 305 nebo NJ 305 ja tam mam ložisko NU 305 ale vnitrni kroužek ložiska je NJ305 Tak nevim psano je NU305 mužete mě poradit nebo je to jedno ktere tam bude Diky    [milda]   15.01.2020
Odpověď  Ne,ale zápich a ostatní míry jsem jednoduše odečítal podle tloušťky nového ložiska.Žádnou vědu v tom nehledej,podstatné je,že to jde.Potom je to už jenom o práci.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Dobrá informace, díky. Náhodou jsi si ty rozměry upravených dílů nepoznamenal, co?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Určitě se to tam vejde,protože na to jezdím.Mám na tom na svoji 01 naježděno 3 sezony a cca 6000 km.Zápich jsem po vzoru originálu dodělal,jenom se musí upravit prachovka a ten vymezovací kroužek.Rozeta potom nemá tendenci se naklápět jako na jednořadém ložisku.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Kdo vi, jestli to nebude jenom chyba při psaní popisku v katalogu. Nebo tu rozetu s dvouřadým ložiskem někdo má?    [fikuscz]   14.12.2016
Odpověď  Podle mych zkusenost se tam dvourade nevejde. Dosud se mi kdesi vali, pamatuju jen ze se spatne shanelo a bylo dost drahe.    [JzK]   14.12.2016
Odpověď  Hm,zvláštní.Toho jsem si v katalogu nikdy nevšiml.Ale jednu rozetu jsem takovou viděl,co vypadala,že ty zápichy na segerovky,jak na jednořadé,tak dvouřadé byli originál.Jestli to nebyla nějaká inovace z pozdější doby.    [kuba]   14.12.2016
Odpověď  Ona by ta rozeta musela být na to ložisko nějak upravená. To dvouřadé ložisko má výšku 20,6 kdežto 6205 je vysoké 15 mm.    [fikuscz]   13.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jo jasně jednalo se o normální dvouřadé ložisko bez naklápění. Blbě jsem zadal starou normu do porovnávače. Ale to dvouřadé ložisko je normálně uvedeno v katalogu náhradních dílů.    [Mirda444]   13.12.2016
Odpověď  Kecám.Jak psal Longr-ložisko z výstupního kolečka.    [kuba]   13.12.2016
Odpověď  Naklápěcí je nesmysl.Originál tam je jednořadé,ale vylepšovalo se to a dalo se tam nacpat dvouřadé s kosoúhlým stykem,jako z 350 kliky.Musel se ale posunout zápich segrovky.    [kuba]   13.12.2016
Odpověď  Sice se v rozetách nevyznám, ale proč by tam mělo být dvouřadé ložisko naklápěcí? Pokud je tam dvouřadé, bude s největší pravděpodobností obyčejné. Třeba na jawě 634/638 je dvouřadé ložisko na výstupním kole z motoru.    [longr]   10.12.2016
Odpověď  Chlapi, proč je v rozetě na OHC 01 dvouřadé ložisko? To je přece naklápěcí, jaký by to mělo význam?    [Mirda444]   10.12.2016
Odpověď  Aha dobry,dik protoze ten pan co mi to prodaval mnel posledne 3 tak sem si je vzal a tale sem je uz videl v motorech ale radej se zeptam &#128521;    [Vinkovic]   22.11.2016
Odpověď  Tohle ložisko je od vaček. Dole bylo stejné.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  To nebude vadit. Nedávno jsem při rozebírání šnekového motoru našel na stejném místě též ložisko s bronzovou klecí. Dle mého bylo původní, protože americké Hoffmanny se v těchto letech hojně dávaly. Našel jsem je i v kolech na strojích ze stejné doby, apod.. Ložisko neslo jen běžné opotřebení a dnes mi sedí v práci na pracovním stole.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Vinkovic] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  21.11.2016


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006