MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304853 příspěvků |7425 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 98 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývač | Odpověď 3.4.2020 22:25  
Tip  Oživit diskusi Registrovaní uživatelé mají možnost nezodpovězené téma kdykoli aktualizovat a tím jej přesunout opět na úvod výpisu mezi témata dne. Využijte této možnosti na místo obvyklé prosby o pomoc, která téma zbytečně odsune do spodních částí výpisu.
Fotografie:  ( formát *.jpg, max. 100kB )
 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
Dokument:  Vkládání dokumentu je přístupné registrovaným uživatelům ( formát *.jpg, max. 2MB )
Nepřihlášený uživatel Jméno: 
E-mail: 
 Zasílat další příspěvky e-mailem    Nezobrazovat e-mail v příspěvku
 Zadáte-li e-mailovou adresu, získáte možnost odebírat e-mailem další vložené příspěvky na toto téma. Stačí zaškrtnout příslušné políčko.
Nutno vyplnit text a jméno
Upozornění: Vkládejte pouze příspěvky jenž souvisí s tématikou, kterou se zabývá toto diskusní fórum. Nepatřičné příspěvky mohou být z fóra odstraněny.
 Diskusní fórum není určeno k podávání inzerce. Příspěvky posouzené jako inzerce budou z diskusního fóra odstraněny. K soukromé bezplatné inzerci použijte oddíl Inzerce.

Návod k úpravě vkládaných fotografií: Základem by měl být ostrý, barevně vyvážený snímek. Veškeré základní úpravy snímku je nejlépe tvořit na snímku v původní nezmenšené podobě. V případě, že fotografovaný objekt zabírá jen malou část snímku, doporučujeme snímek oříznout (CROP). Optimalizování snímku pro vložení na internet provedeme funkcí zmenšit (RESIZE) na optimálních 648 pixelů šířky a nezapomeneme doostřit (SHARPEN). Velikost pod 100kB dosáhneme uložením upraveného snímku jako JPG s přibližně 80 až 90% kompesí. Vaše snímky budou zobrazeny tak, jak je uložíte bez jakékoli jiné úpravy serverem.

 Registrovaní uživatelé mohou vkládat fotografie bez omezení jejich velikosti.
 Fotografie o velikosti menší jak 100 kB systém ukládá bez úprav. Fotografie větší jak 100 kB systém automaticky zmenší na velikost o pevné šířce 648 bodů, pokud tuto šířku vkládaná fotografie překračuje.

Návod k úpravě vkládaných dokumentů: Obrazový dokument vkládejte pouze pokud se vám nepodaří jej změnšit na velikost fotografie 100 kB. Obrazové dokumenty musí být ve formátu *.jpg a ve velikosti od 100kB až do velikosti 2MB. Vkládané dokumenty o velikosti větší než 1000 výškových bodů (pixelů) jsou systémem automaticky zmenšeny na tuto velikost. Obrazové dokumenty smí vkládat pouze registrovaný přihlášený uživatel. Počet vkládání dokumetů je omezen na 10 týdně na jednoho registrovaného uživatele.

Tip: V textu můžete používat tyto HTML tagy: <B>, <U>, <I>.
 Při editaci se Enter bere jako odřádkování, které se zobrazuje.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma Přihlášení Jawy přes zahraničí
Mohu požádat o radu/zkušenost s přihlášením Jawy 362 na bílé značky? Nechci veteránské a nechci přerážet čísla. Moto mám z USA (nikdy nebyla v ČR v registru), nemám US techničák, jen doklad o proclení a asi by maximálně šlo získat prohlášení výrobce. Vím, že v jiných zemích EU jsou "volnější" přístupy jak lze vozidlo dostat na EU značky. Bylo mi nabízeno, že to lze přes zahraničí přihlásit, a že k tomu není celkem nic (z dokladů) potřeba, cena 1000 euro za to že budu mít v ruce EU doklady, se kterými v ČR projdu technickou a přihlášením. To se mi nechce dávat. Zkušenosti, tipy?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům   17.02.2020     Zobrazit téma  
Odpověď  pre Takysportkař:

Áno je to možné prihlásiť podľa novely zákona 106/2018 vola sa to opätovné schválenie vozidla do premávky je potrebne aby ten pionier bol registrovaný na Slovensku v minulosti pôjdeš k dopravakom vypytas si potvrdenie o vyradení z evidencie z dôvodu opätovného schválenia vozidla do premávky, s tým pôjdes na kontrolu originality a STK tam budeš potrebovať kupno predajnu zmluvu a občiansky na koho ta motorka pojde následne pôjdeš na obvodny úrad oddelenie cestnej dopravy tam vám dajú tlačivo na opätovné schválenie vozidla do premávky to vyplníte priložite vyššie uvedené dokumenty následne sa čaká 2-3tyzdne na velky technicak, s veľkým technicakom sa ide ku dopravakom pre spz a spraví sa ešte administratívna STK a jazdite, stojí to cca 250€, teraz som to absolvoval na 2 mojich veteranoch    [Joski]   26.02.2020
Odpověď  Lado 12 a kdy jsi to přihlašoval?Kolik to cca stálo?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Dovezl jsem si také Califa z USA a podařilo se mi to přihlásit přez PL, ale měl jsem k tomu americký TITLE (Technický průkaz), pokud k tomu nejsou žádné doklady, tak ti to nikde nepřihlásí. Takže ty nemáš žádné doklady, veteránské nechceš, čísla přerážet taky nechceš a za přihlášení 1000e taky dávat nechceš (dle mě to stejně bez původních dokladů nejde)... takže si myslím že si motorku můžeš tak vystavit.

K tomu co píše Jarek- Ano máš pravdu, taky jsem s tím měl problémy, musel jsem sehnat nový ščtítek, s kterým budu jezdit na STK, a na něj vyrazit číslo rámu, tak jak to na stk chtějí.    [Lada12Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Odpověď  Tak se o tom trosku rozepis kdyz uz jsi to nakousl.
Staci mit puvodni CSSR velky TP se zaznamem o vyrazeni po r. 1993, nebo k nemu musi byt i plechova SPZ?
Muze to na sebe nove prihlasit kdokoliv kdo ma v ruce TP, nebo to musi udelat posledni zapsany majitel?
Kdyz mas TP i puvodni SPZ nechaji ti tu puvodni SPZ nebo dostanes novou?
Musis mit motor se stejnym vyrobnim cislem jako je zapsano v TP, nebo staci stejny typ a na cislo uz se nehledi?    [takysportkar]   24.02.2020
Odpověď  No u nás na Slovensku zrazu ide prihlásiť (cca od 5/2019 znovu do evidencie čokoľvek vyradené od vzniku SR (1993).Problém je že väčšina veteránov bola vyradená pred týmto termínom.Ale to sa hádam ešte utrasie.    [Joski]   24.02.2020
Odpověď  Právní předpisy netvoří úředník, ale zákonodárný sbor. Ten se skládá ze zástupců občanů tohoto státu, které si lid svobodně zvolil. Musíme mít na mysli pořekadlo, že není ten kdo by se zavděčil lidem všem.

Mám takovou nedávnou zkušenost, kdy jsem přijel v létě se zetkou (po GO) na STK, tak na mě celkem mladí s děckem (asi manželé) čekající v autě za mnou něco pokřikovali. Méně sluchu a silný vítr způsobily domnění, že se jim líbí má zetka.
Velké kulové, ale jak že si to vůbec úřady představujou ponechat na tak starém a neekoligickém vraku ještě značky a dovolí provoz na normálních silnicích PRO LIDI.
Jsem čekal, že mi ještě nějakou vrazí. Zcela jsem vše ignoroval, což způsobilo značný vztek. Ale když zjistili, že mám navíc i známku a prošel jsem, tak to bylo hodně komentářů o debilních úřednících a úplatných kontrolorech. A to vůbec nebyl motor nastartován, jen jsem zetku celou dobu jen tlačil. Takže žádný kouř a smrad, jen v něčích hlavách "moderní myšlení".

A teď si představme, že nám budou jednou tvořit předpis provozu veteránů.
Prostě doba je vždy nějaká, nikdy není ideální a nikdy pro všechny.
Proto kupuju všechny stroje jen s platnými dobrými doklady a nemusím se užírat bezmocí kvůli nějakému "modernímu myšlení". Aktivní život není tak dlouhý jak se v mládí zdá, proto je třeba dopředu myslet než se následně vztekat. A možná, že i platné bílé doklady budou jednou na moji opravené zetce také k ničemu. Ale to už mě snad trápit nebude.
Nedémonizujme bílé značky na starých vozidlech, sice nám je asi nevezmou, ale moderní myšlení omezí provoz tak, že ani potřeba nebudou.    [vintera]   23.02.2020
Odpověď  Celé to vše kolem dokladů je jen pro to, že u nás je s legalizací starých
vozidel problém. A ten problém je jen kvůli úřední mašinérii, která je po
dlouhá léta nastavena tak, aby ztěžovala dovoz a provoz starých vozidel.
Například jen tím, že k zaregistrování požaduje údaje, které jsou v podstatě
nesmyslné (zatížení náprav u motocyklů), a samozřejmě tím, že nejde
zaregistrovat již jednou vyřazené vozidlo. Celá ta snaha měla smysl v 90.
letech, kdy byla snaha dostat k nám stá auta ze západu, ale dnes se mýjí
účinkem, protože největším problémem jsou vraky 5 až 10 let staré a ne ty 30
a více let staré. Jenže to úředník nechce slyšet už proto, že toto vše živí
velikou skupinu lidí, kteří mají obšancované úřady po republice.
Celý tento v podstatě nesmyslný systém má za následek paradoxní situace, kdy
doklady mohou mít větší cenu než vozidlo samotné. Lidé jsou nuceni s doklady
kšeftovat, případně legalizovat vozidla pololegálními cestami. Přitom jde
jen o doklady, tedy kus papíru.
Řešením u starých vozidel je možnost veteránských dokladů, ale těch se lidé
zcela logicky bojí, protože prostě proto.
Vozidla jsou majetkem. A lidé se o svůj majetek starají jak nejlépe mohou.
Když ví, že s registrací má jejich majetek větší hodnotu a hrozí menší
riziko, že jim bude do budoucna stát klást překážky, tak je logické, že se
snaží získat normální doklady. Kdyby stát lidem rozuměl, a pracoval pro
blaho společnosti, tak by nastavil úplně jiná pravidla, která by byla ku
prospěchu většiny, státu, životnímu prostředí, místo aby sloužila několika
jednotlivcům k lacinému zisku.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  23.02.2020
Odpověď  ...splňující vše co je potřeba pro projití STK. Právě toto je hlavním a velkým omylem v celé úvaze. Chybí to nejpodstatnější a to jsou platné doklady k provedení identifikace na STK. Opravdu nestačí že motorka svítí i troubí a nepadá ze stojánku. Je pravdou, že se s převozem vozidla přes hranice a legalizace vystavováním "nových" dokladů dějou věci, o kterých se občas i dovídáme v souvislosti s šetřením policie, ale tudy by veteránista z principu neměl jít. Naleštěných veteránů bez dokladů je opravdu hodně. Většině majitelů přesto přinášejí radost. A kdo opravdu má potřebu se i svézt v běžném provozu, legální cestou je zajít pro veteránské značky, což by v tomto případě nevídané zachovalosti nemělo být žádným problémem.    [vintera]   21.02.2020
Odpověď  Genx: K 362 z USA. Pokud se povede získat EU TP přes Poláka, Němce apod, chci jen upozornit na to, že na STK budete mít "malý" problém s typovým štítkem MOTOKOV, na kterém je uvedeno pouze číslo motoru, ne číslo rámu resp. VIN. Na STK mají naučené, že na štítku má být VIN, ne tedy jiný údaj. Nevím jak to někdo jiný řešil, možná požádat výrobce o pomoc. Netuším, jestli to někdo řešil. Opravdu je problém mít zelenou knížku než zelenou plachtu?    [Jarek]   21.02.2020
Odpověď  Pokud vím i co jsem zjišťoval musíš mít nějaký doklady - zrušený odhlášený, ustřižený roh apod. Pak prý to jde, budu to zkoušet jedny takový mám.    [HonzaBK]   21.02.2020
Odpověď  Neřešte nesmysly jak lidi na Facebooku. Mě jde o to jak dostat na silnici starší vozidlo ve stavu nové, neupravené, pořízené naprosto legálně, splňující vše co je potřeba pro projití STK. Na tom není přeci nic špatného. :)
Dle zmíněného článku i MD připouští, že lze v zahraničí zavést do registru vozidlo jako stavbu. Zřejmě tedy jistá legální cesta existuje.

Království za Poláka! :-D    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
Odpověď  Franto, jak malé dítě. Je celounijní evidence odcizených vozidel a každý stát má do něj přístup.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.02.2020
Odpověď  To jako ukradnu v Německu motorku ,převezu ji do Polska, tam mi dají doklady a do Čech dovezu legální motorku s doklady EU a přihlásím ji?? Kdyby to bylo tak jednoduché,tak se to děje?
Tomu nevěřím. Nějaké doklady tam budou potřeba minimálně starý techničák.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.02.2020
Odpověď  Jsou s tím starosti a lítání, moc jich nenajdeš, kdo by se ti s tím zabýval. Mám kamarády, co mají známé v zahraničí, řekli jim radši, že to nejde nebo se s tím nebudou zabývat. Není to jednoduché.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.02.2020
Odpověď  tak to se divím, že to někdo na bazoši už neinzeruje..Udělat EU doklady u vyřazené motorky přes nějakého Helmuta. Mimochodem až se někdo takový objeví, tak to klidně tak udělám potřeboval bych tak udělat péráka a triala. Otázka času kdy s tím začne kšeftovat...Stačí mít kámoše nebo nějakého strejdu v Něměcku :-) :-) Jinak jak píšete odpad Evropy a zrovna tohle užitečný by se opravdu hodilo..    [jarek]   20.02.2020
Odpověď  Naše MD se pořád marně snaží omladit registr stále ze špatné strany. Úkol EU zní jasně, ale že jsme jejich smetíště jim nevadí.    [Jawík]   20.02.2020
Odpověď  jj redaktor objevil Ameriku. Pak se divíme, že máme nejstarší průměr vozidel, když si udržujeme doklady, protože tonejde znovu přihlásit, řeší se to přes zahraničí kde je to legální atd. Nechápu proč dobrý zákony nedokážeme od Němců obšlehnout a vymýšlíme tady něco sami proti sobě.    [HonzaBK]   20.02.2020
Odpověď  V SRN normálně jde přihlásit vyřazené vozidlo pokud splňuje technickou způsobilost a je to podle zákona. Němci to takhle mají a nedokážou pochopit, proč to u nás nejde. U nich totiž vozidlo vyřadí z evidence a pokud splňuje technickou způsobilost, která platila v době výroby, tak ho normálně třeba po 10 letech přihlásí. To znamená, že když si němec nebo občan EU s trvalým pobytem v SRN u nás koupí motorku bez dokladů a absolvuje potřebné věci, tak motorka nabyde technickou způsobilost a normálně ji legálně přihlásí do německé evidence a dostane německé TP a jezdí. Když ji prodá zpět do ČR, tak podle platných zákonů jsou v ČR povinni pokud projde v STK ji přihlásit. Nedovedu si představit, že by v ČR odmítli zaevidovat motorku s platným německým TP, která je technicky způsobilá, i když u nás již v evidenci jednou byla a byla vyřazena, že nebyl prodloužen depozit. Na Slovensku již také přihlásí vyřazená motorová vozidla.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.02.2020
Odpověď  Dnes bylo uvedeno v radiu jak se šmelí s legalizací přes Polsko za 9.000,-korenspondečně jen foto stroje, v.č. a šítku, má to být i v nějakých novinách MF Dnes?    [Jawík]   19.02.2020
Odpověď  Takové zákony si píšeme sami s tím nemá EU apod nic společného.Češi proti Čechům.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
Odpověď  Je to zvláštní situace, kdy si někdo umí koupit motorku z USA, zná legislativu kolem (ne)přihlášení a pak hledá cestu.    [vintera]   19.02.2020
Odpověď  No vida, to je článek!
Pokud o tom píše i MF, tak už to dlouho fungovat nebude. Aspoň teď vím, kde ty peníze mizí. Polák chce 9 tis a český překupníček si řekl 1000€ + náznak dalších výdajů.    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.02.2020
Odpověď  Kdybych si měl tipnout tak někdo dělá redaktora, po fórech udělal průzkum a pak napsal článek. Jinak si tu náhodu fakt nedovedu vysvětlit. Bohužel je to trapné premium a to si moc zdravých lidí nepřečte.

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/auta-motocykly-podvod-stk.A200218_195907_domaci_cern?zdroj=otvirak    [.]   19.02.2020
Odpověď  Ok, děkuji za komentář.
Myslím, že není jedno jestli je z Polska nebo USA. Z USA mi US doklady při přihlášení v ČR stejně nepomohou, protože je vozidlo starší 8 let bez předchozí registrace v EU.

Kdyby měl někdo s přihlášením vozidla dovezeného z USA staršího 8 let přes zahraničí reálnou zkušenost, tak pište.
Myslím, že zajímavých veteránských nabídek z USA je dost a soudě dle komentářů na jiných fórech, český člověk už skulinku našel.    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Funguje to tak, že se musí shodovat čísla na stroji s čísly již existujících platných dokladů a nezáleží příliš na tom, jestli z USA, nebo Polska. Prostě nějaké platné doklady musí k motorce být, podle nichž se vyhotoví nové ČR doklady. Nebo platné již ČR doklady, kde se rovněž musí čísla shodovat. Jak shodu uděláte, je na Vás. Jinak zbývá jezdit po zahradě, nebo veteránské, což není až tak špatná věc.
Buďme rádi, že ta možnost existuje. A navíc se pravděpodobně uskuteční i převoditelnost veterána a půjde kšeftovat i s nimi.

Představa, že k motorce bez TP, byť až z USA, nějaký úředník magistrátu vystaví za správní poplatek "nové EU doklady" není moc reálná.
Zkuste znovu zapátrat v USA, třeba se v jejich evidenci motorka najde a vystaví duplikát dokladů.    [vintera]   18.02.2020
Odpověď  A mohu se zeptat jak "přizpůsobit" u dokladů z Polska? Myslel jsem, že kouzlo je v tom, že vozidlo zanesou do EU registru (vyhotoví doklady) s čísly, které jsou na reálném vozidle a pak už jen projdu procesem dovozu v ČR..    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2020
Odpověď  Říká se, "za peníze v Praze dům".
Bez platných původních dokladů se stejně dalšími kroky z motorky hodnotnější kus neudělá.
Těžká rada, veteránské ne, platit ne a vyťukat číslo také ne. Nejlevnější jsou motorky s polskými doklady. Ale motorka se musí rovněž trochu přizpůsobit.    [vintera]   18.02.2020
Odpověď  Šance že u nás koupíš papíry za rozumné peníze je téměř nula. Kdyby se to povedlo tak bych číslo na rámu přerazil a štítek vyměnil za nový.

Ale být tebou to za 1000E beru, za to je u nás nekoupíš.    [.]   17.02.2020
Odpověď  Někde oficielně číslo rámu změní a někde ne.Zajdi si k vám na evidenci a tam se zeptej.Případně na stk ,kde by jsi dělal dovoz a tam se zeptej.    [Franta2776]   17.02.2020
Odpověď  No jo, ale koupit živé papíry znamená přerazit čísla,ne? Může dojít ke změně jen jedné hlavní části vozidla (rám nebo motor). Já mám origo štítek a čísla souhlasí, příjde mi to škoda..    [genx] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020
Odpověď  V ČŘ buď koupit živé papíry nebo nic. 1000Eur není tak moc.Pokud ti dají techničák s tvým zapsaným číslem rámu.
Pokud si to v např v Polsku vyřídíš sám,tak zaleží na koho narazíš v ČR na evidenci a STK.Někde ti na evidenci ani nepřepíší číslo rámu do živých papírů.Protože to je Vin a Vin se nedá změnit.Nebo po době budou chtít doplnit nesmysly typu zatížení předního a zadního kola a budeš platit Dekru.    [Franta2776]   17.02.2020


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006